• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.985 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Overigens felicitaties voor Roest, die heeft natuurlijk ook gewoon een goed toernooi gereden, net als Bosker. Ook leuk voor die Zweed met die Nederlandse naam. Weer eens een Zweed die iets wint.

Tja, zo wil je geen kampioen worden, kun je dan denken, en ik dacht dat ook, maar aan de andere kant: twee jaar geleden, Steven Kruijswijk. Ook een val door eigen schuld. Zo wilde Nibali natuurlijk best kampioen worden. Gewoon niet vallen door eigen schuld. Ik had het Pedersen en de Noren echt heel erg gegund, maar het geluk lachte Roest toe, en geluk moet je koesteren.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Overigens, en dat is ook belangrijk, is het Kandidatentoernooi weer begonnen. Na twee ronden staan er drie spelers bovenaan, waaronder Vladimir Kramnik. Dat is de enige van de acht die ik in staat acht Carlsen te verslaan, dus laat hem alsjeblieft niet in de laatste partij op zijn bek gaan. Een match Carlsen - Kramnik zou fantastisch zijn.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Sventastic gaat de twee handen gewoon volmaken, mensen, maak je daar maar niet druk om.

Wát een beelden, die val van Pedersen... de dramatiek voerde dit weekend hoogtij. Verbijsterend...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Graaf Machine schreef:

Tja, zo wil je geen kampioen worden, kun je dan denken, en ik dacht dat ook, maar aan de andere kant: twee jaar geleden, Steven Kruijswijk. Ook een val door eigen schuld. Zo wilde Nibali natuurlijk best kampioen worden.

Het is meer te vergelijken met een wielrenner in de leiderstrui die op de allerlaatste klim van een grote ronde 1 minuut voor rijdt op z'n concurrent waar hij al een ruime voorsprong op heeft en dan valt.

Verder denk ik ook wel dat Kramer nog een keer aan de 10 geraakt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Je kunt allerlei vergelijkingen trekken, maar de val lag niet aan het (buiten)ijs of andere externe omstandigheden, maar gewoon helaas aan zijn eigen onhandigheid. Dát is waar het om gaat. Zelf je eigen ondergang veroorzaken, terwijl de winst voor het grijpen ligt.

Kramer zal niet aan de 10 geraken. De concurrentie is jong en heeft bloed geproefd.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Djokovic nog niet de oude. Ligt er in z'n eerste ronde al uit. Ik ben benieuwd of iemand Roger kan stoppen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Wust wordt de wacht aangezegd door haar eigen team omdat ze te oud is. Ben ik nou gek, of is dat stijlloosheid ten top? Schaatsgrootheden als Wust en Kramer moet je toch zo lang een contract aanbieden als ze zelf willen?

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Hoezo ook te oud? Dat kan toch niet de reden zijn? Salaris, prestaties en publiciteit lijken me de criteria. Op zich kan ik wel indenken dat je voor andere namen kiest. Ze zal vast het hoogste salaris van alle vrouwen vragen en het is niet heel waarschijnlijk dat ze er over vier jaar weer staat. Aan de andere kant, zelfs zonder prestaties genereert ze alsnog de meeste media-aandacht. Ik denk trouwens dat ze nog één of twee jaar alles gaat geven om te eindigen met een hoogtepunt (wereldtitel/wereldrecord), net als Kramer.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

De haai flikt het hem! Wat een held.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Nou Federer wint en staat in de finale. Wel set verloren en had vaak genoeg wedstrijd kunnen verliezen, kwam paar keer van een break terug.

Als ik het goed bereken houdt hij sowieso de nummer 1 als hij in Miami minimaal de kwartfinale haalt. Wint hij Indian Wells, dan sowieso ongeacht wat hij doet komende tijd. En Nadal heeft na Miami meer dan 4.000 punten te verdedigen tot aan het grasseizoen, Federer 0. Dan blijft hij wel even op die plek staan.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1429 stemmen

Joy4ever schreef:

De haai flikt het hem! Wat een held.

Groot nummer inderdaad, prachtige winnaar. Binnen 2 weken al de wielerhoogdag voor mij: il Fiandre. Zou het eigenlijk prachtig vinden mocht Nibali die ook winnen, maar dat gaat jammer genoeg niet gebeuren...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Heb de koerst niet gezien, maar is het niet gek dat Sagan op de Poggio niet met NIbali mee kan? Zijn dat nog de effecten van hoogtestage, of is hij gewoon minder dan vorige jaren? (zie ook Strade Bianche).

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Wat een stunt inderdaad, bloedstollende finale met een verdiende winnaar. Had op de Poggio echter wel meer verwacht van bv. Kwiatkowski en Sagan, maar ik denk dat hun niet konden (ze zouden het niet op sprint moeten laten aankomen) en niet hadden verwacht dat Nibali dit nummer zou flikken.

Nu al 1 van de hoogtepunten van het wielerjaar 2018.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Bam! Wie had dat verwacht!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

De eerste F1 race van het seizoen was nogal saai (nauwelijks inhaalmaneuvres maar Melbourne is niet meteen uitnodigend hiervoor) waarin de Virtual safety car eigenlijk de overwinning heeft geschonken aan Vettel. Ok leuk dat dit het kampioenschap wat spannender kan maken omdat de Mercedes verduiveld snel leek maar als dan toch geluk moet zijn gemoeid mag het dan eens een keertje Kimi zijn en niet Vettel

Goed dat ik niet live heb gekeken en gewoon kon doorspoelen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Vond het een erg leuke, boeiende race.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik vond het boeiend totdat beide Haas wagens de geest gaven allebei na hun pitstop en ja toen ik zag dat Vettel aan de leiding ging dankzij de VSC wist ik al hoe laat het was. En inderdaad zonder verdere pitstops was het een processie. Misschien moet ik na 30 jaar F1 eens een andere autosport proberen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Zwolle84 schreef:

Vond het een erg leuke, boeiende race.

En dit meen je?

Ik vond het doodsaaie race met een aardige inhaalmanoeuvre van Ricciardo (die verder weer stilletjes naar plek 4 gleed) en dan een gelukkige maar zeer goed geanticipeerde pitstop van vriend Vettel, anders was deze race helemaal de vergetelheid ingedoken. En ik mis wel het gejank van de motoren van 10 jaar terug hoor.

Mercedes (Hamilton dan) lijkt nog de snelste en de Red Bulls lijken het gat met Ferrari aardig gedicht te hebben, al had Verstappen er niets aan vandaag. En de subtop is ook weer iets beter geworden.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Snel vergeten deze Grand Prix

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

mjk87F1 is meer dan inhalen. Er was constante spanning voor allerlei posities, drama en een prachtige uitslag. Ik geef de race een 8.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Zwolle84 schreef:

mjk87F1 is meer dan inhalen. Er was constante spanning voor allerlei posities

Dat klopt, maar omdat inhalen vrij lastig zo niet vrijwel onmogelijk was, vond ik juist dat er geen enkele spanning was en zag ik eerder een lange optocht richting de finishvlag.

Een beetje de wedstrijd Spanje-Portugal in 2010, dat stond lange tijd 1-0 en zou spannend moeten zijn, maar geen moment had ik het idee dat Portugal een keer zou scoren.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Die spanning ervoer ik wel. En kwam bijvoorbeeld ook tot uiting door Hamilton en Verstappen die bezweken onder de druk, de een iets spectaculairder dan de ander maar beide doorslaggevend.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Teamgenoot Ricciardo start achter Verstappen, maar eindigt uiteindelijk voor onze Max (what's new). Maar het ligt aan het team, de tegenstander, de auto of het circuit, maar nooit aan Verstappen zelf. 2018 begint waar 2017 is geëindigd, maar Max is heilig verklaard ...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Zal verder natuurlijk ook schelen dat Ferrari op kop lag en de Haas-auto’s aanvankelijk met motorproblemen leken uit te vallen. Dan zit je niet rustig meer op de bank als tifoso.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Max gaf in een interview ook aan dat hij als kijker de TV uitgezet zou hebben bij deze race. Zo saai was het. Niks aan toe te voegen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zwolle84 schreef:

Zal verder natuurlijk ook schelen dat Ferrari op kop lag en de Haas-auto’s aanvankelijk met motorproblemen leken uit te vallen. Dan zit je niet rustig meer op de bank als tifoso.

En zo lijkt het wel met de F1-volgers de ene helft heeft een of enkele favorieten of is neutraal en de andere helft is Ferrari fan. En ik denk dat enkel de tifosi met een race als deze tevreden kunnen zijn. Wat mij vooral tegenzat is niet enkel dat er nogal weinig gebeurde maar op het moment dat Vettel die naar mijn mening totaal geen aanspraak mocht maken op de overwinning (zowel Lewis als Kimi kon hij niet overheen komen) en de Haas auto's blokkeerden de Red Bulls) komt dan met veel geluk aan kop. Ik wist gewoon dit is race voorbij Vettel wint behoudens onvoorziene regen of opgave.

Ik ben blij als 1 team niet domineert maar op die manier winnen dat zie ik nog minder graag.

Ik ben geen Kimi fan maar ik had het hem dan meer gegund om de winst te pakken of toch zeker voor Vettel te eindigen. Was jij trouwens geen Kimi-fan ik zou dan echt wel balen als het geluk alweer in de schoot van de teamgenoot belandt.

Nu dat de Red Bulls goede race pace hebben stemt me hoopvol dat het misschien een driestrijd zal worden Mercedes-Ferrari-Red Bull ipv Mercedes vs Ferrari. Maar er moet wel mogelijkheid zijn om in te halen anders kan ik net zo goed de hoogtepunten gaan kijken.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Formule 1? Mensen, kijk toch gewoon naar wielrennen. Veel mooiere sport, en de leukste sportweken van het jaar komen er weer aan. Niets gaat boven de voorjaarsklassiekers.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever

Er kwam geluk bij kijken, maar dat vertelde niet het hele verhaal. Ja, hij was net op het juiste plek op het juiste moment toen de VSC werd aangekondigd, maar daarvoor reed hij slim (niet zijn banden oproken als je toch niet kunt inhalen) en daarna toch vooral erg goed (Hamilton afhouden, het gat vaak net boven de seconde houden).

Kimi ging lekker en tuurlijk zie ik hem graag winnen, maar helaas rijdt hij meestal races met twee gezichten. Vandaag was hij weer nergens op de softs. Gezien zijn tempo gedurende de helft van de race maakte hij wat mij betreft geen aanspraak op de overwinning.

En bovenal: een Ferrari op 1 is altijd beter dan geen Ferrari op 1.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Formule 1? Mensen, kijk toch gewoon naar wielrennen. Veel mooiere sport, en de leukste sportweken van het jaar komen er weer aan. Niets gaat boven de voorjaarsklassiekers.

Tja dat is natuurlijk ook weer heel persoonlijk maar zo uren lang en als het dan op zo een pelotonspurt aankomt dan vind ik het toch niet zo interessant. Bergritten in een grote ronde wil ik af en toe wel eens meepikken en de ontknoping in wielerklassiekers maar zo een hele namiddag aan je TV gekluisterd zitten neen dan vind ik toch nog leukere dingen om te doen. F1 is anderhalf uurtje om de 2 weken en voor de rest boeit sport me minder en minder.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Dat is ook zeker persoonlijk. Maar de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix, Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik... er is gewoon niets mooiers dan dat. En dan vooral op de Belgische zender kijken, niet dat verschrikkelijke Nederlandse commentaar.

Ik was vroeger wel fan van de Formule 1, maar dat was in de tijd van Schumacher, Villeneuve, Hakkinen etc. De tijd dat Hockenheim nog een echt circuit was en geen ingekorte slappe hap. Toen racen nog belangrijker was dan geld en status. Hamilton vind feestjes, rode lopers en bling bling belangrijker dan racen, maar hij mag de schoenveters van Schumi nog niet strikken. Kimi Raikkonen is dan nog een positieve uitzondering, niet zeiken maar racen. Maar voor de rest? Ik bedoel Halo...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.