- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wat een geweldige ritten zeg!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat een geweldige ritten zeg!
Ja al 3x superspannend 
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Prachtige finish! Wel jammer voor Pedersen, had hem de winst wel gegund.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Zij onze vriendelijke meneer de commentator nou serieus dat de schaatsers die blauwe streep natuurlijk niet kunnen zien?
Jan kwam de bekende hamer tegen.
Dit zijn de Spelen, dan kijkt ook simpel volk dat alleen dan kijkt. Daar wordt commentaar op afgesteld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dit zijn de Spelen, dan kijkt ook simpel volk dat alleen dan kijkt. Daar wordt commentaar op afgesteld.
Klinkt een beetje zuur wat je zegt, maar daar is toch niks geks aan? Ik val ook onder die groep, kijk normaal nooit schaatsen. Kijk ook nooit waterpolo, maar wel als Nederland er met de zomerspelen mee kan scoren. Maar ook genoeg mensen die alleen met een WK of EK plots voetbal kijken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Daar ben ik er ook een van. Maar ik ben perfect in staat om te begrijpen dat die lijn niet zichtbaar is voor de schaatsers zelf.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Die Kramer is best goed. Wint hij vaker?
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Goed gereden van Kramer. Jammer dat hij net een verkeerde tegenstander had. Was niet spannend zo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Roel- en Ajax&Litmanen1, ik bedoel niet mensen als jullie. Je hebt 3 soorten kijkers: diegene die altijd kijkt, diegene die nu en dan kijkt (jullie) en simpel volk dat ineens de tijdlijn van Facebook begint te vervuilen. En op die laatste groep wordt commentaar af en toe afgestemd.
Het is vooral voor sporten die je begint te begrijpen dor de jaren heen, zoals turnen. Eerst is zo'n Van Zetten handig omdat hij alles uitlegt, daarna denk je: ja ja, ik wet het nu wel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Scheelt toch wel dat er weinig in- en uitrijders in de binnenbaan zitten zoals al werd verwacht, de rugwind is een stuk minder zo. 10km wordt ook maximaal 12:45, ik denk eerder 12:50.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Heel mooie wedstrijd dit. (Ook veel mooier dan de 3 km bij de vrouwen, als ik zo vrij mag zijn.)
Alleen jammer dat de laatste rit de verkeerde was; het gevecht Pedersen/Bloemen of de rit van Kramer had de afsluiting moeten zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tussen de lijnen door hoor je best dat Sven maar op 90% heeft gereden ook 
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Sparen voor de 10. Dat wordt smullen!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je Kramer voor de camera hoort lijkt het of hij het een ''another day at the office'' zag. Hij is blij, maar verre van uitzinnig.
Wel spijtig dat de 10.000m volgende week tijdens kantoortijden is, dan maar een streampje zoeken 
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Wel spijtig dat de 10.000m volgende week tijdens kantoortijden is, dan maar een streampje zoeken
Inderdaad, ik offer m'n lunchpauze wel op rond die ritten van Bergsma, Kramer en Bloemen. Verder heb ik 3 beeldschermen, op één ervan kan altijd de stream open.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4274 stemmen
Andere Nederlanders vallen hard tegen (Bob verkrampt van zenuwen; Jan naïef) en dan mis je toch Bergsma op deze afstand. Spanning was nu ver te zoeken. Gelukkig rijdt Kramer nog verstandig rond. Hele afgetekende 5.000m.
Ook een plusje voor Michael en Lee die misschien niet verstandig reden, maar er wel een mooi schouwspel van maakten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, ik offer m'n lunchpauze wel op rond die ritten van Bergsma, Kramer en Bloemen. Verder heb ik 3 beeldschermen, op één ervan kan altijd de stream open.
Idem. De 10.000 van Sven worden wel historisch.
Overigens is onze koning Willem ook een baas. Erg mooi om te zien hoe enthousiast hij aanwezig is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4557 stemmen
Het PR van Blokhuijsen is 6:11. Hij zit daar 3 seconden boven. Hoezo geen sterke indruk maken zoals ze bij de NOS beweren? En natuurlijk rijdt hij de achtervolging, die 3 mannen zijn op elkaar ingereden, dat is nog belangrijker dan de kracht van de zwakste schakel.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Blokhuijsen viel mij qua vorm ook mee inderdaad. Met een andere indeling had hij nog wel 2 seconden sneller kunnen zijn, denk dat een medaille nooit realistisch was.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ha, ik zie dat we ook onze vertrouwde eerste plek in het medailleklassement weer terug hebben. 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Haha, de Nederlandse commentator bij het biathlon lijkt elk gemist schot als een persoonlijke belediging te zien en wrijft de strafrondes van 150 meter er met graagte in. 
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4274 stemmen
Over commentatoren gesproken. De Amerikanen kunnen er ook wat van:

Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Valt me nu pas op dat die 5 kilometer ook wel een prachtig internationaal gezelschap in de uitslag heeft opgeleverd. 10 Nationaliteiten bij de eerste 11, en 4 continenten bij de eerste 5.
Natuurlijk zijn die "clean sweeps" mooi, maar dit is ook erg fijn voor de uitstraling van het schaatsen.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Ik vermoed als wij Nederlanders goed in die ''andere, wel leuke sporten'' waren en niet in schaatsen, dat jij het schaatsen weer heel interessant had gevonden.
Wat een vreemde logica. Hahaha.
Ik zou het eerder andersom zeggen. Jij kijkt waarschijnlijk zelfs korfbal omdat wij als NL daar zo goed in zijn. 
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Haha, de Nederlandse commentator bij het biathlon lijkt elk gemist schot als een persoonlijke belediging te zien en wrijft de strafrondes van 150 meter er met graagte in.
NOS-commentaar bij biatlon is hilarisch slecht.
Vandaag lekker veel verrassingen. Boe en Fourcade die bij de eerste schietbeurt meteen drie keer missen, waardoor het een hele open strijd werd en de achtervolging ook spannender gaat worden. Klæbo kwam er totaal niet aan te pas bij het langlaufen - maar alsnog een clean sweep voor Noorwegen. De meest dramatische ontknoping tot dusver was bij het rodelen, waar Felix Loch in de laatste meters niet alleen goud weggooit, maar geheel buiten het podium kukelt. De verrassende winst ging daardoor naar de Oostenrijker Gleirscher. Die had zich op het nippertje gekwalificeerd voor de Spelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.