• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.417 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.782 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Volgens mij ook de enige darter die een positief record tegen Taylor heeft

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

De namen voor de Premier League:

Michael van Gerwen, Raymond van Barneveld, Rob Cross, Gary Anderson, Peter Wright, Mensur Suljovic, Daryl Gurney, Simon Whitlock, Michael Smith en Gerwyn Price.

De eerste zeven zijn sowieso logisch. Michael Smith vind ik ook zeer verdedigbaar, die had Cross eigenlijk in de tweede ronde moeten uitschakelen. Simon Whitlock gaat als boksbal naar de Premier League, die kan die gemiddelden van 100 per buurt helemaal niet aan maar ja, Australië hè. Gerwyn Price vind ik jammer want ik had liever zijn landgenoot Jamie Lewis gezien. Ook jammer dat ze The Dreammaker nog niet willen proberen. Hij is toch wereldkampioen bij de jeugd geworden en heeft met de kwartfinale een fantastisch WK gespeeld.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Het is terecht dat Jamie Lewis er niet bij zit. Het hele jaar als beste resultaat de laatste 16, met geluk het WK gehaald (omdat Van den Bergh jeugd WK won), en daar voor het eerst indruk gemaakt. Deze lijn moet hij zien door te trekkeb. Voor Van den Bergh gaat het ongeveer hetzelfde op, dit jaar de lijn van het WK doortrekken en hij kan er zo bijzitten volgend jaar.

Daarnaast zijn de andere keuzes te billijken. Hoewel Whitlock pover presteert (maar Australië en finale WGP) en Smith ook geen bijzonder jaar heeft gehad (maar jong, Engelsman en potentie). En dan gaat de vraag opspelen, wie wel?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het voelt sowieso als een wisseling van de wacht. Hoop debutanten erbij, oudgedienden eruit of gestopt. Voor mijn gevoel hebben we alleen nog Van Gerwen, Anderson, Wright en Van Barneveld als echte grote namen over. Waarbij bv een Rob Cross wel gewoon van wereldniveau gaat blijven als er niks geks gebeurt natuurlijk. Maar hij is nog geen gearriveerde vedette.

TornadoEF5

• 5617 berichten
  • 1735 stemmen

Tja, Australian Open wordt qua bezetting wellicht nog erger dan US Open en Masters. Murray mogelijk einde carrière zelfs. Die zijn heup raakt niet hersteld, en de operatie die hij zal moeten ondergaan die nog uitstelt, heeft geen garantie op een goede uitkomst. 2018 wordt wellicht over & out voor hem, en mogelijk zelfs zijn gehele carrière. Nadal, Wawrinka, Djokovic zijn ook niet ok of geblesseerd. Zelfde geldt voor Raonic, Nishikora en Sock.

Bij de vrouwen is Serena Williams absoluut nog niet oké. Kerber heeft ook slecht gespeeld. Sharapova en Azarenka raken ook niet in vorm. Muguruza, Kuznetsova en Garcia zijn nu geblesseerd.

Bij de mannen zijn Dimitrov en Federer topfavoriet, met Kyrgios, Del Potro en Goffin als outsiders. Federer is wel al 38 jaar.

Bij de vrouwen moeilijk ook, maar ik denk dat Karolina Pliskova en Caroline Wozniacki topfavorieten zijn, met als outsiders Halep, Konta en Svitolina. Muguruza, Serena Williams en Sharapova en Kvitova zijn te veel een vraagteken en onzeker.

Mocht ik geld inzetten, zet ik in op Dimitrov en Pliskova. Maar ik begin als bescheiden Belg plots te geloven in de kansen van superdavid. Een finale Dimitrov - Goffin zou wat zijn. Dimitrov die in de halve finale Federer of Del Potro naar huis stuurt en Goffin Kyrgios naar huis

j0enne

• 9610 berichten
  • 3785 stemmen

Whitlock is echt te triest voor woorden, net als 't ontbreken van Arian Lewis, misschien wel degene met 't meeste talent van allemaal.

Verder is Michael Smith in mijn ogen een logische keuze, heerlijke speler met een fijne stijl en zeer getalenteerd.

Suljovic uiteraard op basis van z'n ranking, maar vind 't een verschrikking om hem te zien gooien, al is 't nog niet zo erg als Pipe.

Tja, en Price. Ik zou altijd voor James Wade kiezen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Federer is wel al 38 jaar.

Federer is net pas een paar maandjes 36.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

The winner of the World Matchplay will receive the "Phil Taylor Trophy" after the top prize for the prestigious tournament was renamed in honour of the sport's most successful player.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

j0enne schreef:

Whitlock is echt te triest voor woorden, net als 't ontbreken van Arian Lewis, misschien wel degene met 't meeste talent van allemaal.

Verder is Michael Smith in mijn ogen een logische keuze, heerlijke speler met een fijne stijl en zeer getalenteerd.

Suljovic uiteraard op basis van z'n ranking, maar vind 't een verschrikking om hem te zien gooien, al is 't nog niet zo erg als Pipe.

Tja, en Price. Ik zou altijd voor James Wade kiezen.

Lewis is degene met het meeste talent, ja. Maar hij gooit de laatste tijd geen ene flikker en staat 20e. Dus terecht dat hij niet uitgenodigd wordt.

En wat betreft Price en Wade, Wade gooit geen ene flikker en Price presteert goed, waardoor ik het terecht vind dat Price de voorkeur geniet. Als ze dit jaar presteren zitten ze er weer bij (dan heb ik het over Chisnall, Wade, Lewis en in mindere mate Klaasen en Huybrechts)

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Kom er nu achter (maar ergens had ik het al gehoord) dat het EK allround voortaan eens in de twee jaar gehouden wordt. Sven blijft dus tot het jaar 22000 recordhouder met zijn 9 titels. (Nou ja, dat record was toch al ongenaakbaar.)

Vreemd wel dat ze gekozen hebben om het EK allround dan te houden in de pre- en postolympische jaren, en in de andere jaren een afstandenkampioenschap te houden.

Dan krijg je dus, zoals nu, een afstandskampioenschap een maand voor de Olympische Spelen; een kampioenschap waar kanshebbers niet aan meedoen wegens voorbereiding voor de Spelen. Een zwaar gedevalueerd toernooi dus.

Juist om die reden heeft de ISU al twintig jaar geleden besloten om geen WK afstanden te houden in Olympische jaren.

Edit: Dat laatste klopt natuurlijk niet. De WK afstanden zijn altijd aan het einde van het seizoen, dus de schaatsers laten zoiets niet lopen wegens voorbereiding voor de OS. De reden was dat het toernooi teveel was op de agenda, en weinig aanzien zou hebben aangezien er al een afstandskampioenschap geweest was (diezelfde OS dus).

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Lewis is degene met het meeste talent, ja. Maar hij gooit de laatste tijd geen ene flikker en staat 20e. Dus terecht dat hij niet uitgenodigd wordt.

En wat betreft Price en Wade, Wade gooit geen ene flikker en Price presteert goed, waardoor ik het terecht vind dat Price de voorkeur geniet. Als ze dit jaar presteren zitten ze er weer bij (dan heb ik het over Chisnall, Wade, Lewis en in mindere mate Klaasen en Huybrechts)

Ik ben geen fan van Price, maar hij is inderdaad wel een logische keuze. Barney en van der Voort zeiden het al na de bekendmaking, dat het voor Lewis ook beter is om even een jaar geen PL te spelen.

Whitlock zit er gewoon bij, omdat hij de hoogst genoteerde speler op de ranking is buiten Europa. Dus dan valt die keuze wel te billijken. Suljovic staat top 10, maar heeft ook zijn eerste major gewonnen en heeft een paar keer kwartfinale en een halve finale gehaald. Dus die is er ook niet alleen maar vanwege zijn ranking.

Het gaat voor Klaassen, Chisnall en Huybrechts nog lastig worden om hierin terug te komen ten koste van Gurney en Suljovic. Cross lijkt me sowieso een blijvertje en Gurney kan ook weleens lang blijven hangen.

Met Smith ben ik blij, dat hij erbij zit. Als hij niet te snel opgeeft in een wedstrijd, zoals hij deed tegen Cross, dan is hij gewoon top 5-7 materiaal.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Cross een blijvertje? Cross is dé te kloppen man. Dit was niet zomaar een WK-titel, de man is een geniale werper. Van de afgelopen WK-finales heb ik geen enkele zo overtuigend gewonnen zien worden als die van Cross. En ja, hij is af en toe door het oog van de dart gekropen, maar dat zie ik meer als gebrek aan ervaring dan als geluk. Cross is dé man van de komende jaren. Van Gerwen wordt vaste prik nummer 2.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ik denk niet dat alleen Cross dé man is van de volgende jaren, maar dat Van Gerwen en Cross de 2 te kloppen mannen worden. Cross is de enige die Van Gerwen bij kan houden en andersom.

Cross staat nu 3e, en zal binnen afzienbare tijd samen met Van Gerwen de top-2 worden. Dat betekent dat ze elkaar pas op z'n vroegst tegen kunnen komen in de finale. Deze 2 mannen gaan de prijzen op een uitzondering na met z'n tweeën verdelen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Dan zal Van Gerwen een mentale inhaalslag moeten maken, want volgens mij is hij er te gemakkelijk over gaan denken. Ook gezien zijn uitingen afgelopen week (met name na de partij tegen Price) is hij in zijn "onoverwinnelijkheid" gaan geloven. En dat moet verdwijnen.

Nou ja, Cross kan natuurlijk ook in die val trappen.

Overigens staat Cross 3e, na één effectief jaar. Dat is heel bijzonder. De lijst wordt samengesteld over twee jaar.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Mwah, als je direct de wereldtitel wint (440.000 pond), dan gaat het heel hard.

Daarnaast is het ook goed dat Cross de wereldtitel heeft gewonnen, en daarmee Van Gerwen heeft wakkergeschud. Het is niet gek dat hij er te makkelijk over is gaan denken, want hij won elk toernooi zonder ook maar een klein beetje tegenstand.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Anyway: het zijn bijzonder goede tijden voor het darten. Met twee giganten wordt het voor de achtervolgers alleen maar meer zaak nog meer tijd en energie in het opkrikken van het niveau te steken. En daarbij de steeds hoger wordende prijzengelden zal naar mijn idee leiden tot een meer internationale competitie. Ook talentvolle darters uit niet-darts-landen zullen nu nog makkelijker de stap tot een profcarriere kunnen en willen maken. En dat trekt dan weer meer sponsors aan.

Wachten is op het moment dat het WK ook de vaste stek verlaat en elk jaar in een ander land gehouden wordt. Ik hoop op een WK 2022, hier in de Expohal in Hengelo.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Cross een blijvertje? Cross is dé te kloppen man. Dit was niet zomaar een WK-titel, de man is een geniale werper. Van de afgelopen WK-finales heb ik geen enkele zo overtuigend gewonnen zien worden als die van Cross. En ja, hij is af en toe door het oog van de dart gekropen, maar dat zie ik meer als gebrek aan ervaring dan als geluk. Cross is dé man van de komende jaren. Van Gerwen wordt vaste prik nummer 2.

Dan is het ook een blijvertje toch, maar dé te kloppen man zal ik nog niet zeggen. Hij heeft een fantastisch jaar achter de rug. Zeker op de vloer en op televisie ook niet onverdienstelijk, maar hij moet eerst dit volgend jaar ook maar eens laten zien. Hij kon dit toernooi natuurlijk zeer relaxed gooien, maar nu komt hij in een andere rol terecht.

Hij heeft ook een aantal matchdarts onderweg tegen gehad. Hij is dit jaar ook niet echt stabiel geweest in zijn toernooien.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nou ja, "blijvertje" klinkt mij als dat hij wel kan aanhaken bij de grote jongens. Volgens mij is hij De Grote Jongen. Maar verder heb je gelijk, hij, net als ieder ander, moet het wel blijven bewijzen.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Anderson en Wright zijn ook wel spelers, die op zijn niveau kunnen gooien. Normaliter kon Cross ook MvG net niet bijbenen, omdat hij scorend beter is en die 6 matchdarts, die van Gerwen had gemist, dat heb ik hem al lang niet meer zien doen. Van Gerwen blijft nog altijd de te kloppen man, maar het is te hopen, dat Cross zich inderdaad ook wel kan blijven meten met MvG.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ik heb MvG nog nooit zes matchdarts zien missen. Dat is tekenend.

MvG was sowieso niet in vorm, of niet bij de les, dit WK.

MvG moet hard werken om zoiets niet vaker voor te laten komen.

Ook tegen RvB was MvG niet optimaal en tegen GP was MvG een mazzelkont.

Die pot tegen RC was de druppel voor MvG, de emmer liep over.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Jammer dat Barney niet won. Die Van Gerwen gelukkig ook niet, vreselijke kwal.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Krijg je dat weer.

Ja, MvG is een kwal, maar wel een heel goed dartende kwal.

RvB daarentegen is geen kwal maar een huilertje. Altijd met zijn gezeur over dat hij niet bij zijn kleinkind kan zijn. Maar hij is wel een heel goed dartend huilertje.

RC is een papa's kindje. Zijn papa moet zijn bad laten vollopen, bah wat een papa's kindje. Maar wel een heel goed dartend papa's kindje.

Phil was een eikel, een verschrikkelijk aanstellerig publieksgeil eikeltje, maar wel een heel goed dartend publieksgeil eikeltje.

Wright is een exhibitionist, met zijn gekleurde punkkapsel en zijn geverfde hoofd. Maar wel een heel goed dartende exhibitionist.

Anderson is een saaie lul. Maar wel een heel goed dartende saaie lul.

Zo heeft elke darter wel iets.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Daarvoor vind ik darts niet interessant genoeg.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Darts is ook niet interessant.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik heb MvG nog nooit zes matchdarts zien missen. Dat is tekenend.

MvG was sowieso niet in vorm, of niet bij de les, dit WK.

MvG moet hard werken om zoiets niet vaker voor te laten komen.

Ook tegen RvB was MvG niet optimaal en tegen GP was MvG een mazzelkont.

Die pot tegen RC was de druppel voor MvG, de emmer liep over.

Eens, goede wake up call voor MvG. Maar hij won dit jaar nog altijd veel titels en daarbij had hij de nodige afleiding want zijn 1e kind werd geboren. Dat kost je gewoon concentratie. Maar hij leek wel hautain geworden, voelt zich onaantastbaar en werd irritant arrogant. In dat kader is de exit wel aardig. Want heel eerlijk, hij is nog altijd de allerbeste van het moment maar heeft ook ''maar'' 2 wereldtitels gewonnen. Dat is voor iemand met zijn klasse niet extreem veel.

Overigens gooide MvG op het WK ook nog wel een 4-0 zege zonder 1 leg af te geven. Zo slecht was zijn WK niet. Ook in latere potten echt een topniveau nog gehaald, maar nooit een volle wedstrijd. Tegen Cross gooide hij over het algemeen gewoon erg goed, maar was Cross net beter. En met 5 matchdarts op rij missen had hij ook enige pech, overkomt hem nooit.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, MvG had ook makkelijk in de finale kunnen staan, en dan kunnen winnen.

Maar dat laatste wat je schrijft is niet waar.

Als je zegt dat het MvG nooit overkomt om 5 matchdarts op rij te missen, dan zeg ik dat dat hem nou net WEL overkomen is. En daar moet MvG lering uit trekken.

Geen enkele darter die de Kwartfinales van het WK PDC, of een ander groot toernooi, haalt mag het overkomen om 5 (vijf) matchdarts op rij te missen. Dat is derde ronde WK BDO-niveau. Dat mag gewoon niet.

Dat is net zoiets als 3 strafschoppen missen in een CL-wedstrijd.

Vijf (op rij !) is best veel.

Edit: en natuurlijk gefeliciteerd met zijn kindje, maar hij is niet de enige darter die vader, of grootvader is geworden tijdens zijn carriere.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik herinner je nog even aan de finale van de Premier League of Darts begin 2017. Toen overkwam het Wright tegen van Gerwen Geen enkele darter gooit altijd foutloos, ook de wereldtop niet. Die 5 matchdarts missen zie ik als incident, ook gezien het hoge niveau dat Michael afgelopen WK echt nog wel haalde. Maar hij is wel eens beter in vorm geweest ja, voorgaande jaren kreeg elke tegenstander het gevoel kansloos te zijn. Of de fout in december 2016 tegen van Barneveld. Werd meen ik 6-2, ondanks dat van Barneveld wel een enorm hoog gemiddelde gooide, maar alsnog dik verloor.

En als je aan penalty's missen denkt, denk dan nog even aan Oranje op EK 2000, snik snik. Dat deed pijn.

Topsport is nooit foutloos. Ook Messi, Federer en Michael Jordan zullen gemist hebben.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik herinner je nog even aan de finale van de Premier League of Darts begin 2017. Toen overkwam het Wright tegen van Gerwen Geen enkele darter gooit altijd foutloos, ook de wereldtop niet. Die 5 matchdarts missen zie ik als incident, ook gezien het hoge niveau dat Michael afgelopen WK echt nog wel haalde. Maar hij is wel eens beter in vorm geweest ja, voorgaande jaren kreeg elke tegenstander het gevoel kansloos te zijn. Of de fout in december 2016 tegen van Barneveld. Werd meen ik 6-2, ondanks dat van Barneveld wel een enorm hoog gemiddelde gooide, maar alsnog dik verloor.

En als je aan penalty's missen denkt, denk dan nog even aan Oranje op EK 2000, snik snik. Dat deed pijn.

Topsport is nooit foutloos. Ook Messi, Federer en Michael Jordan zullen gemist hebben.

Topsport is inderdaad nooit foutloos. Maar een gigantische foutenrij is zeldzaam. Van Gerwen heeft dat laten zien. Van Gerwen heeft iets te repareren in zijn spel. Daar doen antieke voetbalwedstrijden niets aan af, al zijn dat wedstrijden waarin de penaltynemers zich diep moeten schamen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ja, MvG had ook makkelijk in de finale kunnen staan, en dan kunnen winnen.

Maar dat laatste wat je schrijft is niet waar.

Als je zegt dat het MvG nooit overkomt om 5 matchdarts op rij te missen, dan zeg ik dat dat hem nou net WEL overkomen is. En daar moet MvG lering uit trekken.

Geen enkele darter die de Kwartfinales van het WK PDC, of een ander groot toernooi, haalt mag het overkomen om 5 (vijf) matchdarts op rij te missen. Dat is derde ronde WK BDO-niveau. Dat mag gewoon niet.

Dat is net zoiets als 3 strafschoppen missen in een CL-wedstrijd.

Vijf (op rij !) is best veel.

Edit: en natuurlijk gefeliciteerd met zijn kindje, maar hij is niet de enige darter die vader, of grootvader is geworden tijdens zijn carriere.

Anderson miste er tegen West ook 12 (!). Maar hij kwam er mee weg, dus je hoort er niemand meer over. Maar omdat Cross het afstrafte, wordt het uitgelicht. Had hij de 6e erin gegooid, dan had niemand er nog over gehad. Wat dat betreft is de lijn tussen succes en deceptie heel dun.

Bovendien gebeurd dit maar heel zelden bij de echte toppers, en je moet er een beetje geluk mee hebben dat het niet afgestraft wordt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Heerlijk hoe Denis daar eventjes KV vernedert

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.