- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Tinkov: Help Dumoulin aan de zege
Man, man.. het gaat steeds realistischer worden. Ik ben bijna in staat om naar Spanje te rijden mocht Tom het flikken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik moet af en toe in mijn arm knijpen om te geloven dat ik misschien mee ga maken dat een Nederlander een grote ronde gaat winnen. Als dat gebeurt is na de sportvrouw van het jaar (Dafne, wie anders?) ook de sportman al een zekerheid (en als hij niet wint eigenlijk ook vind ik). En hij is nog maar 24, als er een jongerentrui was in de Vuelta zou hij daar nog voor mee mogen doen ook.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dat-ie sterker is dan Aru geloof ik ook wel, maar Katjoesja en Movistar vind ik nog onberekenbaar.
Mocht-ie winnen... Jan Jansen en Joop Zoetemelk wonnen allebei in het jaar nadat ze de Vuelta wonnen de Tour!! 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik heb me toch al zo'n twee weken bij de zege van Dumoulin neergelegd.
Nee, ben ook wel fan van hem eigenlijk, hoewel ik het mooi had gevonden als Purito in extremis toch nog een GT op zijn palmares kon bijschrijven. Maar goed, zonder Dumoulin zou Aru hoogstwaarschijnlijk hebben gewonnen, en dan heb ik natuurlijk liever Tom. Hopelijk gaat hij nu ook serieus meedoen in de Tour, dat zou helemaal geweldig zijn.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik las ergens (ik meende op MM maar kan het niet meer vinden) een mooi scenario voor volgend jaar: Giro (start in NL, veel tijdritkilometers), dan de Tour lekker links laten liggen en gewoon de focus op Rio.
NB vandaag begint de tv-uitzending al rond de klok van 13:30. Peentjes zweten en handen voor de ogen 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Focus op Rio heeft hij sowieso al uitgesproken, dus als hij al de Tour rijdt dan niet met klassementsambities. Het zal voor 2017 zijn.
Overigens moet ik het nog zien daar. Een Quintana in Tourvorm gaat Tom bergop wel wat meer tijd aan de broek geven dan een half minuutje.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Voor volgend jaar normaal gesproken nog niet nee. Op WielerFlits hadden ze het ook al over de Giro-Rio route. Ik verwacht ook niet dat hij nu meteen heel dicht op Quintana en Froome in topvorm kan blijven, maar als hij zich zo doorontwikkeld op den duur hopelijk wel (en hopen dat hij het tijdrijden goed met het klimmen kan blijven combineren). In 2017 zou hij misschien best eens voor de Tourzege kunnen gaan, een beetje afhankelijk van het parcours. Ja, meteen lekker druk op die jongen leggen, maar hij is daar volgens mij goed tegen bestand. 
Ben je er nog steeds niet vertrouwd op otherfool? Dumoulin heerst en komt deze etappe superieur door. Voor deze lopers is Tom echt niet bang. 
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
De Vuelta is ook vaak een gekke ronde, naar ik aan neem omdat hij helemaal op het einde van het seizoen zit en het er nog meer dan in de andere grote rondes van af hangt hoe fris je bent, meer dan hoe goed je intrinsiek bent. Zijn 5 'concurrenten' hebben allemaal de Tour al uitgereden niet te vergeten en in geen geval was de Vuelta het hoofddoel. Hooguit in het geval van Majka zou je dat nog kunnen zeggen.
Purito was nota bene in april al volop aan de slag in Baskenland en AGR/LBL/WP. Ik moet het ook maar zien als hij tegen een topper komt die van die grote ronde in kwestie zijn seizoensdoel heeft gemaakt.
Verder moeten we het ook niet willen decimeren, want voor Dumoulin zelf was dit natuurlijk ook helemaal geen seizoensdoel, maar ik denk dat we ook wel een beetje moeten uitkijken om niet ineens te verwachten dat hij voor het podium in de Tour zal (moeten) gaan.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Heb je ook wel gelijk in, maar Dumoulin heeft vooral met zijn tijdrit de potentie om het goed te doen in de Tour. Op de lange én relatief steile klimmen zal hij zich nog moeten verbeteren om kans in de Tour te maken, maar de potentie lijkt mij aanwezig dat het ook in Frankrijk een keer goed kan vallen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Dan toch de gedroomde finale bij de heren, na een shock verlies van Serena. Beide hebben hun halve finale min of meer op de sloffen gewonnen (zeker Djokovic). Deze zelfde Djokovic zal nu nog precies 1,5 dag hebben om een tactiek te bedenken op het magistrale spel van Federer en zijn nieuwe SABR (ja, afschuwelijk die afkoring, maar ach).
Op de andere fiets, er wordt vandaag gestreden door Dumoulin. Man wat zou het mooi zijn...
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Dan toch de gedroomde finale bij de heren, na een shock verlies van Serena. Beide hebben hun halve finale min of meer op de sloffen gewonnen (zeker Djokovic). Deze zelfde Djokovic zal nu nog precies 1,5 dag hebben om een tactiek te bedenken op het magistrale spel van Federer en zijn nieuwe SABR (ja, afschuwelijk die afkoring, maar ach).
Op de andere fiets, er wordt vandaag gestreden door Dumoulin. Man wat zou het mooi zijn...
Dumoulin zijn eerste grote Ronde en Federer zijn zesde US Open nog even in zijn nadagen, wat een topweekend kan het worden, maar ook stiekem een kleine deceptie. Stiekem geef ik van deze twee Dumoulin nog de meeste kans op succes. Maar zelden gezien de laatste jaren dat vooral Federer zo freewheelend de finale bereikte.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dat gezeur van Becker ook op Federer zijn nieuwe tactiek. Ik vind het juist goed van Federer dat hij op die manier iets gevonden heeft om wellicht weer een GS te pakken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Alleen op Wimbledon in 2006/2008 en de Aussie in 2007 bereikte Federer de finale zonder een set te verliezen. 2008 verloor hij van Nadal, de andere wist die te winnen zonder set verlies. Daar komt bij dat hij, net als op Wimbledon 06, nu slechts 52 games verloren heeft. Goed, ik weet dat tegen Djokovic deze statistieken vrijwel niets waard zijn, maar ik heb hele goed hoop. Zeker omdat hij zijn winst in Cincinatti nog in het achterhoofd heeft en Djokovic niet erg content is met het extreem aanvallende spel (lees: Becker beweerde dat de approach na een tweede service 'respectloos' is voor de tegenstander. Uiteraard de grootst mogelijke onzin die er bestaat).
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Haha, heeft Becker dat echt gezegd? Wat een flapdrol.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Je gaat bijna denken dat Becker de coach is van Djokovic. Oh wacht.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ben je er nog steeds niet vertrouwd op otherfool? Dumoulin heerst en komt deze etappe superieur door. Voor deze lopers is Tom echt niet bang.
Ik durf het gewoon nog niet te geloven. Net als SB knijp ik mezelf elke dag in de arme armen. Pas als De Tsunami morgen in het rood met gebalde vuisten over de Madrileense finishlijn rijdt plopt hier in huize otherfool de champagne, geen minuut eerder.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Aardige bult met renners voor het peloton uit.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Tom is aan het kraken... als dat maar goed gaat. Ik vrees het ergste.
Denk dat-ie op minstens een halve minuut wordt gezet. Potverr.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Helaas, Tom wordt geconfronteerd met het feit dat hij gespeend is van de klimkwaliteiten om de Vuelta te winnen.
Hij past nu ook bij de tweede demarratie. Het rood is nu virtueel voor Aru.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Hij geeft nu op, lijkt het. Hongerkloppie?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ze zijn al boven gelukkig. Maar de rest heeft steun aan elkaar.
Ik vrees er voor nu. Maar hopen doen we wel.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Als Dumoulin maar niet helemaal afgaat en ook niet buiten een podiumplaats valt. Dat zou enorm zuur en onverdiend zijn.
18 seconden verschil ai
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Hij komt nu weer terug. Even wat gedronken en gegeten en gaan maar weer. 
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Het kan nog alle kanten op, een vijfde plek of lager is ook ineens mogelijk. Maar hij heeft zijn benen weer gevonden. Voor hoelang is de vraag.
Lijkt me niet dat Aru dit uit handen gaat geven.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Niks aan het handje hoor, hij zit nu weer fris.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Nou de ontwikkelingen zijn toch niet in zijn voordeel.
Als Tinkoff woord houdt, laat hij Majka nog even wachten.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Fris ziet er toch ff wat anders uit imo. Podium komt echt in gevaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.