- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Die Peter Velits, ik had hem destijds in m'n sportpools-team..., heeft daarna nooit meer een fatsoenlijke uitslag gereden.
Verder zou het natuurlijk een daverende verrassing zijn als Dumoulin wint, categorie Horner en Juan Jose Cobo, maar niet ongeloofwaardig als je de manier ziet waarop hij rijdt en de rest van zijn seizoen.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
.
In 2010 haalde Peter Velits, toentertijd een soort mindere versie van Dumoulin, ook podium in de Vuelta. Zo verrassend is het toch allemaal niet wat mij betreft. Niet dat ik het verder van te voren had verwacht, doch wel na de eerste rit(ten)
.
Maar nu is (of was) het deelnemersveld een stukkie sterker - met het geluk dat Nibali en Froome er vroegtijdig af moesten. Quintana was daarbij ziek in de eerste week. Maar goed, een beetje geluk moet je ook hebben.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dat misschien wel, maar Dumoulin schat ik ook weer hoger in dan Velits, zeker voor de toekomst.
Cobo was wel echt ongeloofwaardig, nog meer dan Horner, dat heb ik bij Dumoulin gelukkig eigenlijk niet. Alleen de etappe die hij won en dan die laatste punch waar hij nog over Rodriguez en Froome wipte vond ik erg opmerkelijk.
De verwachtingen voor vandaag worden op veel plekken ook weer getemperd zie ik, maar ik verwacht dat Dumoulin zoveel tijd op de concurrenten pakt dat aanvallen op zijn positie kansloos zullen gaan zijn. Ik hoop echter dat het na de tijdrit juist nog erg dicht op elkaar staat om zo van een heerlijke spannende slotfase te kunnen genieten.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Spannend heurrr 
Majka al geliquideerd op tussenpunt 1!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Sporza, Joy, Sporza...
Rood al op tussenpuntje 2?
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Die vrouwelijke commentator
Beter dan Herbert. Zit bij m'n broertje nu, die wil geen Belg. Herbert dacht dat Majka al wel was gepakt (10 minuten daarvoor had hij al 40 seconden te pakken van de nodige 16 maar Herbert had dat even gemist.)
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Het zou goud zijn als Dumoulin het hier flikt. Wat een sensatie. En dat na Schippers op het WK atletiek.
PS: worden jullie niet moe van jezelf met het gezeik op Herbert? Geen wielrenreactie zonder Herbert is het haast wel. Nu weten we het wel. Dan kijk je heerlijk verantwoord naar de belg, want daar weten ze wel wat van wielrennen. Dat pretentieuze geneuzel komt me een beetje de neus uit.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Ik word vooral moe van Herbert. En straks is er weer schaatsen en krijg je hem gewoon weer.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Amai 3 seconden...
El Amigo del Reloj 
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Hmmm. Dat gaat een lastig verhaal worden. Podium is natuurlijk al mooi, maar als de winst te grijpen is...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Aru dichter dan ik had verwacht, maar mijn twee favorieten (Purito en Majka) zijn kundig geliquideerd door Tom. Kan nog leuk worden, al heeft Astana maar één troef voor het klassement. Als een Landa dichter had gestaan was het misschien nog spannender geweest, al krijg je dan ook weer dat Katusha en Tinkoff voor hun podiumplekje gaan rijden en Dumoulin zo weer helpen. Dumoulin krijgen ze zeker niet gelost op de klimmen die nog komen (die Dumoulin nog meer moeten liggen), dus het zal in de afdaling moeten gebeuren en eventueel via boni's (de tussensprints leveren dacht ik geen secondes op? Edit: toch wel, maar misschien eerder voordelig voor TD2 dan voor Aru), maar Tom is een erg sterke finisher (ik ben alleen niet goed op de hoogte van zijn daalcapaciteiten). Maar verwacht wel dat Dumoulin de trui kan behouden! Gewoon jezelf in Aru's wiel zetten en als het even kan de marge met een paar seconden uitbouwen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Top van Tom natuurlijk. Spannend nog wel voor rood. Geen idee hoe dit gaat aflopen.
Ik zie nu pas dat Jurgen Van Den Broeck meedoet, heeft-ie de eerste twee weken achteruit gereden dat we die nog niet gezien hadden??
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
maar Tom is een erg sterke finisher (ik ben alleen niet goed op de hoogte van zijn daalcapaciteiten)
In de koers maakte hij daarin tot nu toe niet een onaantastbare indruk, maar z'n stuurcapaciteiten in de tijdrit zijn ronduit goed.
Prachtig om hem te zien rijden trouwens in zo'n tijdrit. Wat een machine.
Kansen voor de eindwinst lijken me 50/50.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Als ze van Rodriguez naar Dumoulin overschakelen in de tijdrit... wat een verschil zie je dan ja.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Federer en Wawrinka simpel door naar de halve finale van de US Open. Wat de finale gaat worden bij de heren vind ik heel erg lastig te voorspellen. Ik hoop op Federer (simpelweg omdat ik hem graag nog een GS zie winnen) en zijn tegenstander maakt mij niet zo heel veel uit. Cilic speelt een prima toernooi tot nu toe en hij weet hoe met de druk om te gaan (winst vorig jaar). Djokovic is op dit moment echter de beste tennisser ter wereld, dus ik verwacht/hoop toch weer Djok - Fed.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Djokovic daarentegen is niet in topvorm, lijkt het. Aantal lastige potjes maar op papier nog geen tegenstander van formaat. De als 9e geplaatste Cilic is de zwaarste. Ook Federer nog niet echt getest, alleen de services van Isner moest hij zien te overleven.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik heb 3 vd 4 halve finalisten gespeeld bij Sportpools, behalve Cilic dus die mag niet winnen
. Hoop op Fed natuurlijk.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8146 stemmen
Ik heb 3 vd 4 halve finalisten gespeeld bij Sportpools, behalve Cilic dus die mag niet winnen
. Hoop op Fed natuurlijk.
Deze twee zinnetjes kan ik moeiteloos overnemen, alleen vervang ik de naam Cilic door Wawrinka. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Winst voor Wawrinka zou voor mij juist het gunstigst zijn, ik heb hem als joker.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Vreemd dat Aru op alles gelijk reageert... Alles voor de boni's?? Dit is toch geen klim waar je iets op kunt winnen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dumoulin moet Aru zo meteen even op een gaatje sprinten.
Toch maar niet. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Oeh ik heb Roche als SW en Zubeldia heb ik ook. Mooi ritje.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Zo'n dure fout om Roche eruit te gooien voor nota bene LL Sanchez. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Even schrikken: NPO heeft al live de Vuelta en Sporza nog niet... Aru heeft vanmorgen op de grond gelegen blijkbaar.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Toch niet perfect door Giant-Alpecin gedaan, Degenkolb met een soort 'chasse patate' en daardoor al snel los toen het er echt om ging. Als er iemand meer als locomotief had kunnen fungeren waren het misschien iets meer dan 3 seconden geweest.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Zes/zeven seconden goedmaken is helemaal een onmogelijke opgave voor Aru.
Het ging hem sowieso niet lukken, morgen zie ik Tom ook eerder tijd winnen dan verliezen op Aru.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5587 stemmen
Gregor Brown op Twitter: "Aru skips podium, refuses to speak, Astana bangs car in get away #LV2015"
De kleine Neel bij de NPO. Zijn Herbert en Maarten op hoogtestage?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zes/zeven seconden goedmaken is helemaal een onmogelijke opgave voor Aru.
Het ging hem sowieso niet lukken, morgen zie ik Tom ook eerder tijd winnen dan verliezen op Aru.
Een putsch, een lekke band, een valpartij... ik krijg nu al klamme handjes...
Hoe zit het met de honderdsten trouwens? Kan er niks over vinden...
edit: beter zoeken. In het voordeel van de Molen van Maastricht.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Mooiste aan de dag is toch dat hij nu écht genoeg heeft aan netjes in het wiel van Aru over de streep komen (ervan uitgaande dat de wapenstilstand van de zondag ook weer gerespecteerd wordt).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.