• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.984 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.106 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jep, nu dus uit de Vuelta gestapt. En Tinkoff blijft zoals verwacht in de Vuelta na beloftes van de organisatie.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Nou Nou Nou

Oranje boven.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Wat een Vuelta voor Nederland

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Gaat lekkah!

Benieuwd ook hoelang Dumoulin nog meekan!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het houdt inderdaad maar niet op. Tosh komt ook steeds dichter.

Justus18

• 691 berichten
  • 79 stemmen

Dylan (NL) wint Brussel voor Roy (BEL).

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Nederlandse basketballers helden

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

't Is een c-koers, maar toch...

Tom-Jelte Slagter heeft na de derde rit ook de vierde etappe in de Ronde van Alberta gewonnen.

De wielrenner van Cannondale-Garmin verwees net als op vrijdag Bauke Mollema naar de tweede plaats. De renner van Trek behield wel de leiding in het klassement.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De Nederlanders zijn momenteel niet te stoppen. Als TJS dit doortrekt naar Québec en Montréal kan hij eindelijk nog wat voor het jaarspel betekenen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Heel verstandig gekoerst van TJ Slagter. Mollema dat gat op Yates laten dichtrijden en er dan zelf in de laatste vijftig meter een klap op geven. Het zegt ook wel iets dat Slagter de enige was die het tempo van Mollema kon volgen. Wederom een mooie overwinning.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Lekker hoor! Vanmiddag toch een beetje anders naar de Vuelta kijken ook, ik kan er nog steeds niet echt in geloven maar Tommie houdt maar stand... Zou verder ook mooi zijn als NL op het WK nog eens van zich zou doen laten spreken, want dat is wel van héél lang geleden.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Gaat het dan toch gebeuren? Rodriguez met een grote ronde op z'n palmares?

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Wow! Nooit gedacht, maar Dumoulin gaat echt serieus meedoen om de eindwinst!

Die gaat een prachtige toekomst tegemoet!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat een slotklim

De Vlinder, nu al Sportman van het Jaar

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wow! Nooit gedacht, maar Dumoulin gaat echt serieus meedoen om de eindwinst!

Die gaat een prachtige toekomst tegemoet!

Uiteraard, dat had ik toch al gezegd. Hij heeft de overwinning zelfs al binnen wat mij betreft. Prefereer zelf liever Purito of Majka (ben weinig chauvinistisch), maar een geweldige prestatie natuurlijk. Alleen wel irritant dat ik zo'n beetje na de eerste (tweede) etappe al vermoedde dat Tom om de eindwinst ging meedoen en (bijna) niemand daar in meeging.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Wat zijn de tijdritcapaciteiten van Aru? Majka en Purito pakt ie wel.

Overigens jammer dat de Oranje basketbalploeg niet ook kon stunten tegen Macedonië. Volgende ronde word wel lastig. De overige ploegen zijn sterker dan Macedonië.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

De verhoudingen zijn ongeveer zo dat ze onder normale omstandigheden straks alle vier in dezelfde tijd staan, om Michel Wuyts te quoten. Majka is in elk geval hoger aan te slaan dan Rodriguez en Aru, maar met Majka is het verschil dan weer veel kleiner in de stand.

In een tijdrit van 39 km is dat 3 seconden per kilometer goedmaken...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Aru zal denk ik nog het grootste gevaar voor Dumoulin vormen. Aru is iets zwakker in de tijdrit dan Majka, maar veel scheelt het niet. Op Majka en Rodriguez pakt hij sowieso wel voldoende tijd. Maar ik verwacht dus dat Dumoulin 'gewoon' de eindzege gaat pakken.

Zandkuiken

• 1744 berichten
  • 1429 stemmen

Dumoulin als eindwinnaar zou geweldig zijn, hoewel ik het Purito ook wel gun. Zou toch een bekroning zijn op z'n carrière. Verder overigens nog maar bitter weinig gezien van deze Vuelta, toch weer de spannendste grote ronde.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

HIJ GAAT HEM WINNEN MENSEN!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Oja, ik denk dus dat Dumoulin Aru oprolt in de tijdrit (2,5-3 minuten), dat het met Rodriguez iets nipter gaat worden (2-2,5 minuut) en Majka kan het verlies misschien tot anderhalve minuut beperken maar staat dan al veel te ver achter.

In de week die volgt is de sterkte in de breedte van Astana, Katusha en T-Saxo, wel te vrezen btw.

Rodriguez rijdt weer vanouds te behoudend en gaat daarvoor mogelijk opnieuw de tol moeten betalen (hoewel ik een wanhoopsoffensief op zaterdag wel vrees, dalen kan dat sigaartje ook tamelijk goed).

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Klopt. Krijg het idee dat mensen de rit van zaterdag vergeten. Daar kan nog het een en ander gebeuren.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Ben vooral bang voor een putsch op donderdag of vrijdag.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Dumoulin moet zich niet laten opnaaien. Aru, Rodriguez en Majka zullen toch niet samen gaan koersen? Ik denk niet dat Giant het team heeft om de wedstrijd te controleren.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Zal er een beetje vanaf hangen hoe ze de tijdrit allemaal rijden. Purito zie ik niet op 50km van de streep in de aanval gaan, die vindt 2 normaal al te ver. Aan de andere kant is dit wel de laatste kans voor hem om een grote rondevte winnen. Maar Aru is er denk ik wel wild genoeg voor. Zeker als Landa weer mee gaat.

En waarom zou bijv Movistar niet nog voor het podium willen gaan? Chaves? Nieve? Zat mensen die niet perse tegen Dumoulin maar wel voor een uitslag willen rijden. Bovendien vrees ik er een beetje voor dat de klassementsploegen liever tegen Giant dan elkaar strijden met het oog op de toekomst, al is dat een beetje complotdenken misschien.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mogen we als natie niet gewoon eisen dat de Gele Brigade van Lotto zich in dienst stelt van de Vlinder?

Ik denk nog steeds niet dat het gaat gebeuren met Dumoulin trouwens, het zou ook te surreëel zijn.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

otherfool schreef:

Mogen we als natie niet gewoon eisen dat de Gele Brigade van Lotto zich in dienst stelt van de Vlinder?

Ik denk nog steeds niet dat het gaat gebeuren met Dumoulin trouwens, het zou ook te surreëel zijn.

Dat valt eigenlijk ook wel mee. Hij zit bergop in dezelfde groepjes als Meintjes, Chaves, De Clerq, Jeandeboz, Brambilla en Nieve. Dat is toch niet vreemd te noemen, we wisten dat Dumoulin in dat soort groepjes boven kon komen. En wat betreft Burgos, hij was sowieso kanshebber #1 in die tijdrit (bij gebrek aan Cancellara en Froome) en hij zou altijd twee minuten moeten pakken op Purito. Gelukkig komt alles nu op het perfecte moment samen en bestaat er echt de kans dat De Vlinder het rood weet te pakken. Het rood houden zonder team is een ander verhaal.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nou ik vind het toch echt een Wonder mocht het gebeuren... De namen die jij noemt zijn toch veel betere klimmers over het algemeen, maar het verschil met de echte toppers is vooral zo klein geworden... als je mij nou een paar weken geleden had verteld dat De Vlinder onze kleine Colombiaanse vrind er op stukken van 20% af zou rijden had ik de hulpdiensten toch echt ingeschakeld...

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Je gebeden zijn trouwens gehoord otherfool, Jumbo gaat helpen!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dumoulin is als klimmer gewoon een tikkie onderschat. Ook echt niet te vergelijken met een Wiggins. Hij reed bijvoorbeeld top-10 LBL U23 en top-20 klassement in de Tour de l'Avenir. Al zegt dat ook weer niet heel veel, maar hij heeft volgens mij altijd wel laten zien veelzijdig te zijn. In 2012 gaf hij zelfs Purito al eens het nakijken op een aardige klim. Vervolgens heeft hij zijn potentie toch meermaals getoond.

In 2010 haalde Peter Velits, toentertijd een soort mindere versie van Dumoulin, ook podium in de Vuelta. Zo verrassend is het toch allemaal niet wat mij betreft. Niet dat ik het verder van te voren had verwacht, doch wel na de eerste rit(ten) .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.