- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het zou toch wel een klein Godswondertje zijn als Groenewegen van al die rappe mannen weet te winnen (doe daar nog Kristoff, Sagan, Matthews, Bouhanni, Demare, Coquard en weetiknietallemaal bij). Zou al mooi zijn als Dylan zich er zo nu en dan tussen kan smijten voor een paar top 5 noteringen.
In Gesink heb ik natuurlijk altijd megaveel vertrouwen, al zal het halve peloton zich willen richten op de etappes waar de Condor zijn vleugels uit gaat slaan. Maar dat zie ik wel eerder gebeuren (al was het maar omdat ik het hem zo gun). Voor LottoJumboNL is het toch vooral uitkijken naar Roglic, die niet alleen beide tijdritjes gaat winnen maar ook top 10 gaat finishen, daar durf ik wel een meier op in te zetten.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Zou vooral leuk zijn als De Jos de proloog van 14 kilometer wint. Hebben we weer eens geel. Maar eigenlijk lijkt me dat een te korte afstand voor hem.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
otherfool Roglic is dit jaar wel serieus doorgebroken inderdaad. Daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Bennett is ook erg goed bezig, won dit jaar Tour of California.
Ik zie van Emden wel top 10 rijden, maar ik verwacht 'm niet als winnaar in Dusseldorf. Ik denk ook dat Roglic dat weleens zou kunnen worden.
Laatste nieuws is dat de UCI heeft aangekondigd dat het aantal renners per ploeg in grote ronde's vanaf 2018 van 9 naar 8 zal gaan. Zonder dat er meer teams mee gaan doen. Dus een kleiner peloton.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Voor LottoJumboNL is het toch vooral uitkijken naar Roglic, die niet alleen beide tijdritjes gaat winnen maar ook top 10 gaat finishen, daar durf ik wel een meier op in te zetten.
Oei oei oei, dat is aantrekkelijk. Beide zaken gaan niet gebeuren (1 tijdrit winnen zou nog wel kunnen, maar dan is de afsluiter denk ik meer waarschijnlijk).
Verder zou een ritwinst van Groenewegen mij in het geheel niet verbazen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Alleen Panzerwagen acht ik van gelijkwaardig niveau... Natuurlijk gaat zo'n openingsritje over 13K heel veel mensen binnen korte afstand opleveren maar mijn geloof in de Schansspringer is onbegrensd.
Vwb klassement: Algarve 1e, Tirreno 4e, Baskenland 5e, Romandië 3e. Mooie adelbriefjes.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Alleen Panzerwagen acht ik van gelijkwaardig niveau... Natuurlijk gaat zo'n openingsritje over 13K heel veel mensen binnen korte afstand opleveren maar mijn geloof in de Schansspringer is onbegrensd.
Vwb klassement: Algarve 1e, Tirreno 4e, Baskenland 5e, Romandië 3e. Mooie adelbriefjes.
In die korte rondjes werd hij er bergop steevast afgereden door niet de allerhoogste goden. Het optimisme over z'n capaciteiten lijkt me vooralsnog schromelijk overdreven, omdat hij nog nooit een noemenswaardig klassementsresultaat heeft geboekt in een grote ronde (ook maar één gereden, maar dat illustreert juist m'n punt).
Verder zie ik Stephan Kung hoge ogen gooien in Dusseldorf.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Voor degene die van veel drama en emotie houden. In de Formule 1 is het nu denk ik echt wel oorlog tussen Vettel en Hamilton. Al had hij wel het geluk aan zijn kant blij met de winst voor Ricciardo in Baku 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Bryan Cocquard mag ook gewoon thuisblijven van Direct Energie. Contract niet verlengen, dan ook niet mee naar de Tour de France. Toch opvallend dat zo'n kleine ploeg haar grootste kans op succes niet wenst mee te nemen, ook al is hij niet fantastisch in vorm. Het is wel dezelfde renner die dit seizoen al aanbiedingen van FDJ en AG2R had afgeslagen om deze ploeg trouw te blijven en dan krijg je dit.
Edit: en de tijdrit in Dusseldorf gaat natuurlijk gewonnen worden door Michael Matthews.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Direct Energie heeft zo langzamerhand wel een probleem. Zonder Cocquard heten grote renners daar Thomas Voeckler (37, die stopt na dit jaar) en Sylvain Chavanel (37, die schijnt nog een jaartje door te willen om het record tourstarts te breken). Beide renners zitten al jaren na hun top. Dat is om eerlijk te zijn een beetje zielig. Na die twee heb je even niks en dan Lilian Calmejane wat veruit het grootste talent is dat ze hebben. Voor de rest vooral veel Franse kleurloosheid.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Direct Energie heeft zo langzamerhand wel een probleem. Zonder Cocquard heten grote renners daar Thomas Voeckler (37, die stopt na dit jaar) en Sylvain Chavanel (37, die schijnt nog een jaartje door te willen om het record tourstarts te breken). Beide renners zitten al jaren na hun top. Dat is om eerlijk te zijn een beetje zielig. Na die twee heb je even niks en dan Lilian Calmejane wat veruit het grootste talent is dat ze hebben. Voor de rest vooral veel Franse kleurloosheid.
Calmejane is wel een leuk talent, jammer genoeg niet in grootse vorm. Thomas Boudat is een interessante jonge sprinter die me in de eerste maanden van dit jaar ineens opviel en misschien nu voor top 10 plaatsen kan zorgen voor de ploeg. Verder heb je met Sicard nog een aanvaller die goed kan klimmen en Petit kan aardig spurten maar is ook blijven hangen. Tulik, Quemeneur en Gene zullen we ongetwijfeld weer in de eerste week zien in kansloze ontsnappingen.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Knecht van Contador positief bevonden:
Trek-Segafredo-renner André Cardoso betrapt op EPO, mist Tour de France | WielerFlits
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Laat ik maar eens een bijna zeker onjuiste voorspelling doen. Gewoon omdat ik daar zin in heb. Wie doet er mee?
Voorspelling top 15 (al zal er vast wel iemand uit dit rijtje na een val uit de Tour verdwijnen):
1. Chris Froome
Hoewel er wat voortekenen zijn die minder gunstig zijn dan andere jaren (voorseizoen, ploeg) denk ik toch dat Froome zijn vierde gaat binnenhalen. Ik denk dat zijn wat mindere Dauphiné te maken kan hebben met een iets later piekmoment. En het parcours lijkt me relatief eenvoudig te controleren.
2. Richie Porte
De belangrijkste concurrent van Froome wordt Porte. Reed vorig jaar al beter dan ooit en BMC durft nu helemaal voor Porte te gaan. Het is nu of nooit voor hem.
3. Romain Bardet
Kan Bardet zijn podiumplek van vorig jaar herhalen? Ik denk van wel. Is misschien wel de stabielste renner die de Fransen in jaren hebben gehad, ondanks dat dit seizoen wisselvalliger is dan 2016. Ik vind hem alleen nog wat bescheiden. Zegt iets te vaak dat hij niet komt om te winnen. Zou het eigenlijk weleens leuk vinden als er weer een Fransman wint. Ik heb dan het liefst Pinot, maar Bardet is ook goed. Ik zie het nog niet voor me.
4. Nairo Quintana
Ik geloof niet zo in zijn dubbelpoging. Komt op klasse nog misschien wel hier terecht, maar het zou me niet verbazen als het een podiumplek gaat kosten. Giro-Tour is echt anders dan Tour-Vuelta
5. Alejandro Valverde
Ik blijf hem onderschatten. Dus doe ik dat dit jaar maar niet. Ondanks dat ook hij niet heel overtuigend was in de Dauphiné.
6. Rafal Majka
Dit is ongeveer waar hij uit gaat komen als hij echt voor het klassement gaat.
7. Alberto Contador
Of hij verbergt het en speelt met ons allemaal. Maar ik denk dat zijn tijd, met pijn in het hart, geweest is. Ik zie na veel tijdverlies nog wel een mooie ritoverwinning in de derde week voor me. Iedereen gaat dan zeggen dat ze het hem zo gunnen.
8. Emanuel Buchmann
De doorbraak dit jaar. Pakt Wit.
9. Fabio Aru
Zonder al te grote drama's dan
10. George Bennett
LottoNLJumbo toch in de top 10.
11. Jakob Fuglsang
3 weken is te lang.
12. Louis Meintjes
De eerste Afrikaanse trui gaat net niet lukken
13. Simon Yates
Is (nog) geen Adam
14. Esteban Chaves
Als hij al gaat uitrijden. Heeft nog niets laten zien door zijn blessure en lijkt niet op tijd in vorm. Maar als dat anders blijkt te zijn kan hij veel, veel hoger staan. Podium.
15. Daniel Martin
Vorig jaar was een uitschieter, is niet echt een klassementsrenner.
Groen: Zo lang de regels niet veranderen en hij geen ongelukken krijgt is dit natuurlijk onbedreigd voor Peter Sagan.
Bollen: Moeilijk in te schatten. Door het karakter van deze tour een aanvallend type en geen klassementsrenner. Pinot gaat voor ritzege's maar is misschien te moe. Rolland misschien ook wel. Misschien wel iets voor Gesink? Maar ik gok op een renner die vroeg in de ronde tegen onvoorziene achterstand aanloopt en dan gaat aanvallen: Fabio Aru ofzo.
Wit: Buchmann
Sprints: Worden nogal verdeeld over verschillende renners. Cavendish breekt het record dit jaar nog niet.
Nederlanders: Ik blijf optimistisch: etappezege voor Gesink en Groenewegen. Let op Lammertink. Beste Nederlander in klassement: Mollema als knecht die 22e ofzo wordt
Dusseldorf
: Roglic
Parijs: Kittel
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Lammertink valt in het hooggebergte wel enorm tegen tot nu toe. Lijkt me sterk dat hij in de Tour opeens wel een vlucht tot het eind gaat uitzingen.
En Meintjes pakt vrijwel zeker het wit en Daniel Martin eindigt juist hoger dan vorig jaar.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Ik zeg niet dat Lammertink een hooggebergte-etappe gaat winnen, maar ik denk dat hij misschien zichzelf gaat ontdekken deze Tour. En dat hij een van de opvallender Nederlanders gaat worden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
In de rit naar Alpe d'Huez in de Dauphiné zat Lammertink in de vroege vlucht en eindigt hij op meer dan 7 minuten van vluchtmakkers Kennaugh en Swift. Hij behoort meestal tot de 50 beste klimmers van het peloton maar een vluchter lijkt hij voorlopig niet te zijn, dus ik zie hem ook niet top-10 vanuit een vlucht rijden, laat staan een etappe winnen.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Die etappe was dan ook te zwaar voor 'm. Dat is ook iets om te ontdekken.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Hij is inderdaad een heuvelrenner met een redelijk sterk eindschot, dus wellicht lukt het eens in een overgangsetappe. Maar vind hem het hele jaar al tegenvallen, ook in de koersen die hem meer zouden moeten liggen. Heeft alleen een etappe in de Ronde van België gewonnen en was in de slotrit van Yorkshire redelijk.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Mijn voorspelling:
1. Froome
Gaat "gewoon" weer iedereen op een hoop fietsen.
2. Porte
Kan lang mee (wel vanaf etappe 3 continu op achterstand), maar kan Froome nooit bedreigen (op seldenprikjes na).
3. Bardet
Gaat beetje bij beetje wat meer verliezen op Froome en Porte en krijgt daardoor in de derde week wat ruimte om een schitterende ritzege te pakken (14 juli?).
4. Aru
Is er precies op tijd klaar voor en heeft het voordeel van weinig kilometers in de benen. Gaat dé smaakmaker worden (onder de klassementsmannen dan).
5. Valverde
In de etappes die boven de 2000 meter komen gaat hij veel tijd verliezen. Maar gaat wel een van zijn beste Tours ooit rijden.
6. Majka
De Tourkijkers gaan kennis maken met een andere Majka, die van heel lelijk aanklampen en dan zonder dat iemand het door had vrij hoog eindigen.
7. Izagirre
Kan dé revelatie worden. Parcours is op maat uitgetekend en Bahrain heeft hem binnengehaald als de grote kopman. Kan ook enorm gaan teleurstellen.
8. Martin
Een beetje hetzelfde als vorig jaar.
9. Quintana
Gaat af en toe flink verliezen en nooit tijd winnen. Het leek zo'n leuke renner te gaan worden...
10. Meintjes
Ook zo'n kleurloze renner. Maar zal wel de eerste Afrikaanse truiwinnaar worden.
11. Yates
Als hij in de derde week genoeg achterstand heeft zie ik hem een rit pakken (met hulp van Chaves, die de eerste twee weken nergens is).
12. Bennett
Gaat de eerste anderhalve week proberen bij te blijven, daarna veel tijd verliezen om vervolgens door veel mee te zitten in de vluchten toch de top-10 te halen (er zullen vast wel twee hierboven uitvallen).
13. Talansky
Heb dit keer redelijk vertrouwen in Cannondale, maar niet in het algemeen klassement van Talansky.
14. Contador
Ik vrees dat dit het definitieve einde gaat zijn van Contador als potentiële rondewinnaar. Verwacht zelfs uitval. Maar het zou net zo goed een podiumplek kunnen worden
Of eerst veel tijdsverlies en dan een briljant staaltje wielrennen met drie ritzeges. Als ie sterft, dan het liefst in schoonheid.
15. Buchmann
Gaat een leuke strijd om het wit worden, maar drie weken is te lang voor Buchmann.
Groen: Peter de Grote
Bollen: Rolland verslaat Pinot.
Sprints: Kittel en Demare
Nederlanders: we slaan even een beurt over na alle weelde van de afgelopen tijd. Lotto-Jumbo gaat wel een fantastische Tour rijden met twee overwinningen, Roglic, Bennett en Gesink veel in beeld, en Groenewegen vaak dichtbij.
Frankfurt: Roglic
Parijs: Bouhanni haalt (voor het eerst?) Parijs en pakt daar ook zijn eerste etappe. Een kers op de taart voor de Fransen (succesvol met Bardet, Demare, Pinot en Rolland).
Smaakmakers: Aru, Ulissi, Swift, heel Cannondale, Pinot, Latour, Felline, Küng, Roglic, Bennett, Gesink, Bakelants, Naesen, Van Avermaet, Gilbert, De Gendt, Pauwels, Cummings en natuurlijk Sagan. Gaat een verrassend attractieve tour worden wat betreft dagzeges.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zo is het niet moeilijk. Je noemt verdorie al de helft van het peloton.

MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Een voorspelling:
1. Froome
Een mindere Dauphine hoorde bij het plan om de Tour en Vuelta te winnen. Dankzij Quintana's plan werd dit ineens realistisch!
2. Valverde
Een Tour op zijn maat gemaakt. Valverde is altijd goed.
3. Porte
Opnieuw één mindere etappe maar voor de rest wel ijzersterk en daarom verdient op het podium.
4. Contador
Zal alles proberen, maar zal tot de pijnlijke conclusie komen dat het podium er niet meer in zit. Heeft daarom nu al besloten om volgend jaar de Giro te rijden.
5. Meintjes
Stabiel, sterk en overtuigend naar wit.
6. Bardet
Bezwijkt onder de druk en weet dankzij een mooie aanval weer in de top 10 te komen.
7. Majka
Kleurloos maar goed.
8. Fuglsang
Dauphine was niet eenmalig; hij is in bloedvorm.
9. Martin
Sterk in de punchetappes, zal een etappe pakken na een afdaling maar verliest in het hooggebergte.
10. Aru
3 weken was nog te lang. Wel dé uitdager van Froome in de Vuelta
Quintana geeft op.
Groen: Sagan
Bollen: Bardet, net voor Gesink
Wit: Meintjes
Sprints: Kittel de sterkste maar ook etappes voor Demare, Bouhanni en Groenewegen
Frankfurt? Bedoelen jullie niet Dusseldorf? Cummings
Parijs: Sinkeldam (blijft peloton voor)
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Heeft Fuglsang ooit een klassement gereden in een grote ronde?
(Puur losstaande van zijn indrukwekkende Dauphiné he.)
johan de witt
-
- 1 berichten
- 503 stemmen
Was al eens 7e in de Tour, ik meen ook twee keer (nipt) top 10 in Vuelta en Giro.
Met Aru gaat dat wel een mooi duo worden.
Ik verwacht er veel van, hoewel als Aru echt gaat meedoen om het podium Jakob zich toch zal moeten opofferen. Top 10 gaat hij dan ook niet halen, denk ik.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
1. Froome
Twijfelt iemand daar nog over?
2. Porte
Het bekende werk, 9 skybots achter elkaar met Porte daar vlak achter.
3. Contador
Zijn laatste podiumplek uit zijn imposante carrière
4. Majka
Nergens veel tijd verliezen en wachten tot zijn concurrenten wel tijd verliezen
5. Valverde
Lijkt heel lang podium te gaan halen maar verliest dan veel tijd omdat hij Froome aanvalt
6. Aru
Netjes op tijd in vorm, één van de weinige renners die gaat proberen aan te vallen
7. Bardet
Oh, de druk die Franse renners over zich heen krijgen na een 2e plaats in de Tour...
8, Meintjes
Overtuigend naar het wit met veel aanklampen
9. Izagirre
Het kopmanschap in een nieuwe ploeg valt nog wat tegen, na een geslaagde vlucht de top 10 in
10. Talansky
Weer een net niet Tour voor de groene armada van Jonathan Vaughters
Quintana gaat Parijs niet halen, wilde vorig jaar al opgeven toen hij nog derde stond, wat moet dat worden als hij die zware Giro gaat voelen?
Groen : Sagan vs. 197 kansloze renners
Bollen : Thibaut Pinot, net voor Izagirre
Wit : Meintjes voor Buchmann
Sprints : Veel verschillende winnaars, geen renners met 4 overwinningen
Het eerste geel : Michael Matthews
Parijs : Arnaud Démare
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Moehaha
1. Richie Porte natuurlijk, the Tasmanian Devil Fish
2. Froompie
3. Aru (de Kleine Engel wordt dé 'verrassing' deze Tour, wat ik je brom)
4. Balberde
5. Bardetje
6. Majka
7. Pistolen Bertje
8. Nairo dan toch maar
9. Primoz 'de Schansspringer' Roglic
10. Yates (sympathy-vote)
Groen: Demare (Tourminator kan hem niet altijd winnen natuurlijk)
Bollen: Pinootje
Wit: Yates (sympathy-vote)
Eerste geel: Roglic
Parijs: Gorilla
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Een voorspelling mijnerzijds:
1. Froome
2. Aru
3. Porte
4. Bardet
5. Valverde
6. Meintjes
7. Majka
8. Contador
9. D Martin
10. Fuglsang
Waar is Quintana, vraag je je dan af... Die gaat op flinke afstand worden gezet en zal als vrijbuiter voor een ritzege gaan rijden. Mannen als Buchmann, Yates, Uran, Izagirre, Bennett, Talansky, Frank, Caruso, Kreuziger en Thomas zullen op gepaste afstand volgen.
Geel: Bardet en Aru zijn het beste bergop maar Froome en Porte beslissen met de tijdrit. Valverde en Meintjes prima. Quintana, Contador en Yates vallen tegen.
Groen: Sagan. Colbrelli en Matthews zullen vrij kansloze pogingen wagen.
Bollen: Chaves. Zal steeds beter worden á la Landa in de afgelopen Giro. Pinot grootste uitdager.
Wit: Meintjes.
Sprints: Kittel oppermachtig op het pure vlakke. Groenewegen, Demare, Greipel en Bouhanni (die eindelijk eens goed is) zullen strijden om de kruimels. Cavendish Degenkolb en Kristoff gaan falen.
Tijdritten: Roglic de eerste, Froome de tweede en beslissende. Kittel en Matthews leggen hier de basis voor hun gele truien in de eerste week.
Etappe winnaars: o.a. Roglic, Kittel, Matthews, Aru, Froome, Izagirre, Cummings, Betancur, Bouhanni, Ulissi, Sagan en Chaves pakken etappes in willekeurige volgorde.
Parijs: Kittel. Ramon Sinkeldam zal 14 meter voor de streep worden teruggepakt in zijn kampioenstrui, die hij voor de gelegenheid had aangetrokken.
Nederlanders: Mollema beste NL'er op de 18e plek. Van Emden 5e in tweede tijdrit. Groenewegen tweemaal op het podium. Gesink actief in de bergen. Van Baarle gaat een poging wagen in een monsterontsnapping.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Majka wordt schromelijk overschat. Achterin de top-10 gaat misschien lukken. Aru en Bardet lijken me inderdaad de sterkhouders voor het podium, hopelijk samen met Contador. In Meintjes geloof ik ook, top-7.
Meestal hielden we deze voorspellingen voor ons tot na de deadline van sportpools trouwens...
kos
-
- 46730 berichten
- 8883 stemmen
Idd, Majka lijkt me alleen voor de bolletjestrui interessant. En Meintjes voor de witte.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Majka rijdt dit jaar voor het eerst in de Tour als kopman voor het klassement. Dat betekent dat we niet de aanval Majka gaan zien maar de aanklamp Majka. En die reed de laatste jaren 7e (G), 6e (G), 3e (V) en 5e (G) in de rondes waarin hij kopman was, met minder steun dan hij nu lijkt te hebben. Ontzettend stabiel vooral. Majka gaat als hij doet wat hij heeft aangekondigd dan ook juist niet de bolletjestrui winnen en ook geen etappe. In dit veld zie ik hem midden top 10 rijden als hij in goede vorm is. Majka hangt net onder de absolute top van de ronderenners. Daar zit zijn plafond overigens ook wel. Ik zie 'm geen ronde winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.