- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Once in a lifetime experience voor Fuglsang, lijkt me duidelijk.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Kom nou, Porte en Froome zijn op dit moment wellicht de 2 grootste Tour-pretendenten... Mag wel eens oorlog worden wat mij betreft tussen de 2 vrienden.
Echt slim van Froome is het anders niet. Zoveel vrienden heeft hij al niet in het peloton volgens mijn, na vandaag nog minder.
Voor Porte is het misschien wel goed om eens wat killersinstinct te gaan ontwikkelen. Overigens tactisch zwak gereden van Porte en ook veelzeggend dat Kwiatkowski en Clarke in de afdaling over hem heen zijn gekomen tot de groep Froome.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Ben niet echt liefhebber van Nadal, maar dit is wel een eeuwig gedenkwaardige prestatie. Petje af hoor.
freek_93
-
- 668 berichten
- 1667 stemmen
Jammer dat de finale niet zo spannend was. Maar een zeer knappe prestatie van Nadal. Benieuwd of hij nog meer kan laten zien dit seizoen en komende seizoenen.
clubsport
-
- 3907 berichten
- 7002 stemmen
Zeker knap van nadal al denk ik dat nu het gravelseizoen voorbij is en gezien de vormcisis waarin
djokovic en murray zich bevinden federer mischien wel de grote favoriet voor wimbledon is .
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Vooralsnog zijn er geen grote favorieten voor Wimbledon, lijkt me. Kan dus een geweldig toernooi worden. Liefst zie ik Federer wel winnen, en zo niet, nou dan Nadal maar, maar het kan denk ik alle kanten op. Vergeet niet dat Federer, en Nadal in iets mindere mate, dit seizoen opeens uit de "dood opstaan". (Beide hadden al minimaal drie jaar geen Grand Slam gewonnen). We beleven dus hoe dan ook een bijzonder merkwaardig seizoen, wat tennis betreft.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4562 stemmen
Federer is de favoriet, maar net aan gevolgd door Nadal met een paar goede outsiders. Nadal is nu echt in vorm - zelden iemand zo oppermachtig een GS zien winnen- maar heeft hij die vorm ook over vijf weken als de finale is?
Federer heeft de meeste rust gehad, gras is zijn ondergrond, maar wel heeft hij de pech dat hij straks als 5e is geplaatst. Dat zijn normaal gesproken dus drie zware wedstrijden aan het eind.
Volgens mij blijft Murray 1, gaat Rafa naar 2 en Djoko naar 4. Maar hoe de loting eruit gaat zien blijft een verrassing. Kan maar zo Djoko, Murray, Nadal worden achter elkaar. Anderzijds weer, zeker Djokovic lijkt goed verslaanbaar nu en Federer-Murray de vorige keer op Wimbledon was een demonstratiewedstrijd.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25174 stemmen
Ik krijg inderdaad nu al hoofdpijn als ik denk aan de Wimbledon pool op Sportpools. Normaliter zal het tussen Federer en Murray gaan maar Nadal is wel weer erg goed op het moment. Wawrinka dan maar weer als kluns denk ik 
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Federer kan wel "de favoriet" zijn voor Wimbledon, maar wat is dat waard voor een 36plusser die 8 jaar geleden voor het laatst Wimbledon won? (edit, stom natuurlijk dat was 5 jaar geleden.Maar ook erg lang). Dat kan nooit echt een favoriet zijn, ondanks zijn magistrale en ongelooflijk onverwachte zege in Australië.
Dan heb je Nadal, ook al 31 of zoiets, en nooit een groot Wimbledonkampioen geweest, maar wel in super "gravel"vorm.
Voorts zijn daar de hedendaagse grootheden die het laten afweten, Djokovic en Murray, en bijfiguren als nou ja Wawrinka om iemand te noemen. Niemand heeft echt de papieren om NU de favoriet te zijn. Het wordt een prachtspel van vorm van de dag, en goede loting. Heerlijk.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Diep respect voor Nadal. Historische prestatie, niet in de laatste plaats door de manier waarop hij zijn tegenstanders werkelijk geen enkele kans liet.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Ja, echt alsof het kinderspel is. Hij pakt tussen neus en lippen door effe 10 RG-zeges, zo lijkt het.
Nogmaals, ik ben geen Nadal-liefhebber, maar dit gaat verder dan kippenvel, dit is echt megamagistraal.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Heb het helaas niet live kunnen zien maar interessant verloop Daupiné. Vuurwerk vandaag
1) Waarom was Froome deze Daupiné wat minder? Was de rest beter? Is hij kwetsbaar? Of is dit een trainingsaanpassing waardoor hij later op zijn top komt en minder verval in de derde week tour moet gaan krijgen? Feit is dat de jaren dat Froome de Tour won hij ook altijd de Dauphiné won. Hij won niet in het jaar dat hij tweede werd en niet in het jaar dat hij uitviel.
2) Porte wordt toch vrij zeker zijn grote concurrent. Ik denk echter dat de Tour dit jaar nog erger van een sterk team gaat afhangen en dan kan BMC niet tegen Sky op.
3) Fuglsang was fantastisch en zal dit jaar zonder ongelukken vast ook een mooie Tour rijden (zeker omdat hij voor eigen kansen mag en niet, zoals heel vaak, knecht is). Maar dit is geen doorbraak. Het zou ten eerste rijkelijk laat zijn (hij is 32) en hij heeft al een aardige sloot aan hele sterke ronde's van deze lengte op zijn naam (dit is de tiende keer dat hij top 10 rijdt in een van de belangrijkste rondes van ongeveer een week, maar hij heeft nog veel meer goede klasseringen in korte rondes, of ze nou in Denemarken, Oman, Slovenië of Luxemburg gehouden worden). Het is Fuglsangs specialiteit en dan kan alles ook eens samenkomen waardoor je er eentje wint. Zeker omdat Astana tactisch slim reed (wat ze juist heel vaak niet doen). Denk dat hij heel blij mag zijn bij evenaring van zijn zevende plaats uit 2013 in de Tour (toen was hij ook kopman). Heb niet de indruk dat er veel meer aankomt.
4) Koen Bouwman heeft zijn eigen grenzen opgezocht en leren kennen. Leuke renner, ondanks de bergtrui niet echt een klimmer, maar wel een aanvaller met inhoud. Sam Oomen wordt uiteindelijk veertiende. Had het vrijdag even lastig, maar hangt qua klimniveau net onder de top en zit in de buurt van het ook al belachelijk goede niveau van Kelderman op die leeftijd. Hoop dat er niet dezelfde fouten worden gemaakt als met Kelderman (al gaat die dit seizoen nog iedere twijfelaar verbazen, mark my words). Dus laat 'm niet overtrainen, maak 'm niet volgend jaar al kopman in een grote ronde, hoe hij in de Vuelta ook gaat zijn en leg 'm nog niet teveel druk op.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Diep respect voor Nadal. Historische prestatie, niet in de laatste plaats door de manier waarop hij zijn tegenstanders werkelijk geen enkele kans liet.
Inderdaad respect voor hem. Ben benieuwd hoe de race van meeste Grand Slams met Federer nog gaat verlopen en als Djokovic zijn vorm weer terug heeft, dan kan hij zich er ook nog in gaan mengen.
Overigens wel grappig dat Haase gewoon de meeste games heeft gepakt tegen Nadal. 
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Hopen dat Cleveland er vandaag nog een serie van kan maken, maar ik ben er bang voor. Wel een fenomenale game 4 van Cleveland. Echt alles viel goed.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Tom Dumoulin heeft de Giro gewonnen.
Ja, Eddy Merckx ook. 
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Eddy Merckx kan ook nog eens heel goed biljarten.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Lekkere block hoor van NL bij het 3x3 FIBA wk.
De mannen spelen nu de kwartfinale en de dames zijn zojuist door gegaan naar de semi's.
Edit: mannen ook door naar de halve finales.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Nice finale voor de mannen. Knap tegen Slovenië. De Dames helaas flink onderuit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Tom Dumoulin heeft... de Nederlandse titel tijdrijden gewonnen.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Jammer geen goud bij het world championship 3x3 voor de Nederlandse mannen. Fantastisch toernooi gespeeld, maar Bulut is niet te houden man. Wat een beest is dat zeg.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tom Dumoulin heeft... de Nederlandse titel tijdrijden gewonnen.
Vergeet ook De Condor van Varsseveld niet die De Straaljager van Schiedam doodleuk achter zich liet voor het brons. Die gaat vlammen straks in Frankrijk.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Dat is wel te hopen, want verder verwacht ik deze Tour niet veel van de Nederlanders.
Is overigens al duidelijk of Cavendish meedoet?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kan me na Slovenië niet voorstellen dat Cav niet start.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
OK, mooi. Ik heb de laatste weken niet alles gevolgd, maar hij is dus duidelijk over zijn Pfeiffer heen, begrijp ik. Lekker, kan hij op recordjacht gaan, geeft weer wat extra dimensie aan de Tour.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Dat is wel te hopen, want verder verwacht ik deze Tour niet veel van de Nederlanders.
Ik hoop, of bijna reken, toch wel op een stuk of twee etappezege's. Of ben ik dan te optimistisch? Gesink reed een beresterke tijdrit en moet wel in topvorm zijn. En het zou maar zo eens kunnen gebeuren voor Groenewegen. Sowieso heb ik best hoge verwachtingen van LottoNLJumbo. Veel hogere dan bij het team dat Sunweb opstelt.
Poels gaat trouwens definitief niet naar de Tour. Ik vind eigenlijk dat hij als tegenprestatie kopman in de Vuelta moet worden, met Froome als knecht. Maar of ze dat bij Sky ook vinden....
Dit is Sky deze Tour: Chris Froome, Sergio Henao, Vasil Kiryienka, Christian Knees, Michal Kwiatkowski, Mikel Landa, Mikel Nieve, Luke Rowe en Geraint Thomas. Vergeleken met vorig jaar zonder Poels en Stannard en met Kwiatkowski en (voor het eerst sinds 2012 in de Tour) Knees.
Nog steeds een hele sterke ploeg maar ik betwijfel of Kwiatkowski hetzelfde kan als Poels vorig jaar. En of een Landa nog fit genoeg gaat zijn na een Giro waarin hij toch bepaald niet rustig reed.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Ik denk dat je een beetje optimistisch bent, Starbright Boy. Gesink kan een bergetappe winnen, maar ik meen dat er niet zoveel bergetappes, zeker niet met finish bergop, in deze ronde zitten. En de concurrentie is niet mis. Maar het kan wel natuurlijk.
En Groenewegen... als hij een sprint wint zou dat fantastisch zijn, maar hij lijkt me er nog net een maatje te klein voor.
Goede rittenkapers voor de heuvelachtige etappes zie ik ook zo 1, 2, 3 niet.
Geen probleem verder hoor, we hebben al wat op zak natuurlijk als Nederlanders, maar in de Tour zie ik het niet zo rooskleurig in.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Gesink wil deze Tour benaderen als de Vuelta vorig jaar of zoals Majka dat bijvoorbeeld de laatste jaren deed. Dus je in de eerste week op achterstand laten rijden en vervolgens proberen om in veel ontsnappingen mee te zitten. Dat is de strategie voor hem om die etappe te winnen. Nadeel is wel het parcours inderdaad. Dat ligt Gesink wat minder. Die heeft het meeste aan een bergrit die eindigt op de top van een lange, gelijkmatige klim. En daar zijn er geloof ik maar twee van. Gesinks kansen stijgen trouwens als de Tour snel beslist is (wat ik helaas bepaald niet uitsluit). Majka zelf rijdt dit jaar trouwens juist voor het eerst wel voor het klassement.
En Groenewegen is in goede doen en hikt qua niveau tegen de top aan. En bij zowel Greipel, Kittel als Cavendish zijn er om verschillende redenen nogal wat twijfels over hun vorm. Er kan dus ruimte zijn voor anderen. Zijn ook nogal wat sprintkansen deze ronde (5 tot 8 etappes denk ik)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.