- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Het had maar ook zo 5-1 kunnen worden, want ze lieten kans op 4-1 liggen op een gegeven moment. Schotland was echt matig zeg. Vooral Wright op zijn dubbels. Wel leuk voor Paul Lim. Ze hebben het altijd over zijn 9-darter, als het over hem gaat.
Niet meer om zijn prestaties.
Halve finale zal nu wel België-Australië/Wales en Nederland - Engeland worden. Het is wel een charmant toernooi met al die diverse landen, maar kwalitatief niet echt breed.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Almagro ontroostbaar na opgave op Roland Garros | NOS
Dit was trouwens een geweldig gebaar van Del Potro. Sneu voor Almagro, dat hij nou weer geblesseerd moest opgeven. In Rome ook al en dat na zoveel blessureleed.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mooi van Del Potro. Fijn dat er ook tennissers zijn die leven voor hun sport en niet koelboxen aan gort slaan en hun telefoon checken terwijl ze van de baan lopen.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Pfft, Nadal staat eventjes één game af in drie sets. Ben benieuwd of er iemand in staat is hem te stoppen en zo hem dwarsbomen z'n tiende eindzege te pakken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Djokovic wellicht niet, die heeft het een stuk lastiger.
j0enne
-
- 9611 berichten
- 3787 stemmen
Van Gerwen wint beide wedstrijden, van Barneveld verliest beide wedstrijden.
In 't dubbelspel daarentegen wel ijzersterk.
België - Wales en Engeland - Nederland nu als halve finale.
België - Nederland zou tof zijn.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nederland wereldkampioen darts! 
Puike prestatie van Van Gerwen en Barney.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
En vandaag wint de 23-jarige Koen Bouwman een etappe in de Dauphiné. Da's een serieus podium voor een eerste profzege. Met het strak uitspelen van twee LottoNLJumbo mannen in de kopgroep en dan de sprint zeer dominant winnen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Exit Djoko, dus lijkt me een makkie voor Nadal nu.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Djoko was nog makkelijker voor Nadal geweest dan Thiem nu.
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Inderdaad. Thiem wel erg in vorm momenteel. Heeft in Rome volgens mij als enige op gravel gewonnen van Nadal dit jaar. Wel echt een interessante match-up. Ik denk wel dat Nadal gaat winnen. Thiem speelt echt al het hele seizoen bijna ieder toernooi. Ook vrij veel 250 toernooien.
Overigens een geweldig comeback van Halep. Van 6-3/5-1 naar 6-3/6-7/0-6
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
In de Dauphiné een sterke tijdrit van de Gendt waardoor hij in de leiderstrui blijft. Ook heel goede tijdritten van Clement (4e, die man lijkt alleen maar beter te worden naarmate hij ouder wordt) en Sam Oomen (12e!, pakt de witte jongerentrui, die gast is pas 21). En Porte (1e) die beter rijdt dan Froome (pas 8e). Valverde heel goed (misschien toch kopman in de Tour?) en ook Contador redelijk op niveau. Onder de tegenvallers onder meer Bardet en Chaves. Benieuwd wat de bergen gaan brengen (vr-za-zo, ga ik niet allemaal live kunnen zien).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Echt een grote verrassing die plek van Oomen, als piepjong klimmertje zo'n tijdrit afhaspelen... Warren is nog altijd niet in orde dus Oomen krijgt wrs een mooie vrije rol in de Tour.
Porte is trouwens inmiddels wmb toch wel dé topfavoriet voor Tourwinst...
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4562 stemmen
Porte heeft altijd één zwakke dag en drie weken zijn er toch iets te veel voor hem. Twee weken leuk meedoen, daarna is het klaar.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
otherfool Oomen (en Kelderman en heel misschien Dumoulin (hoofddoel WK tijdrijden in Bergen)) rijden de Vuelta. Tour wordt gezet op etappezeges met Michael Matthews bij Sunweb.
mjk87 Porte heeft inderdaad vaak een zwakke dag (maar die was vorig jaar al een stuk minder zwak), maar is dit jaar beter dan ooit en het parcours ligt hem voor mijn gevoel wel. Hangt een nu of nooit sfeertje om hem en dat heeft hij zelf denk ik ook. Porte is namelijk generatiegenoot van Nibali en Froome (alledrie 32 jaar nu) en die worden langzaam een dagje ouder. Vooralsnog schat ik hem toch echt in als de belangrijkste uitdager van Froome. Team rijdt dit jaar bovendien echt 100% voor hem en dat is eigenlijk in de Tour voor het eerst. Bovendien houdt BMC er na dit jaar mee op, zelfs dat kan een extra motivatie zijn voor een nieuwe sponsor/nieuw mooi contract.
Froome heeft nog niet heel veel laten zien en zijn eerste proefexamen van vandaag valt niet echt mee. In de jaren dat hij de Tour won, won hij altijd de Dauphiné. En de kans is groot dat Poels er niet bij zal zijn of niet zijn niveau van 2016 haalt. En Froome heeft doorgaans ook echt steun nodig in week 3. Dat was zeker in 2015 en 2016 zo.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Even nagekeken: Porte verloor vorig jaar de meeste tijd op Froome in de heuvelachtige tweede etappe waarin hij op een cruciaal moment lek reed (1:45) en in de eerste tijdrit (2:05, zijn slechte dag dat jaar) die door Tom Dumoulin werd gewonnen. In de tweede tijdrit verloor hij nog eens 0:33. Samen is dat 4:23. Hij eindigde op 5:17. In de overige (berg)ritten was het verschil dus maar 54 seconden. En zonder lekke band was hij 2e geworden ipv 5e.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
otherfool Oomen (en Kelderman en heel misschien Dumoulin (hoofddoel WK tijdrijden in Bergen)) rijden de Vuelta. Tour wordt gezet op etappezeges met Michael Matthews bij Sunweb.
OK, misschien ook wel begrijpelijk als 1e ronde. Maar gezien de vorm van Warren wordt het dan wel heel karig in de Tour (waar ik MM ook niet zomaar een sprintje zie winnen).
Gelukkig komt Lotto-Jumbo wrs wel met een feestafvaardiging 
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Gelukkig komt Lotto-Jumbo wrs wel met een feestafvaardiging
Zeker, dat is echt een team om in de gaten te houden. Waarschijnlijk met Bennett en Roglic die allebei steeds beter worden. Met Gesink die het klassement loslaat en voor dagsuccessen wil gaan en Groenewegen die zich gaat meten met de wereldtop. Mooie namen.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Tweede proefexamen in de Dauphiné: Een berg die ook in de Tour zit. Froome flikt Porte en Fuglsang wint (en is op zoek naar een nieuwe ploeg...). Froome, Porte en Aru zeer sterk. Valverde en Bardet te onbesuisd. Contador duidelijk minder. Team Sky ook vrij snel weg, maar Froome kon het zelf. Chaves is niet in topvorm. Simon Yates lijkt vooralsnog geen Adam '16. Maar belangrijkste conclusie: Aru lijkt er klaar voor.
Oomen had het zwaar en is wit kwijt (hij werd 23e op 3:22, 16e in stand nu), maar gezien het moment dat hij afhaakte kent hij zichzelf goed en duidt dat op eigen tempo. Twee Belgen vooruit, maar daarnaast was vooral Benoot goed bezig.
Trouwens: verschillen in de stand zijn voor Dauphiné begrippen nu al erg groot. Etappe van vandaag was bikkelhard en onderscheidend.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Djoko was nog makkelijker voor Nadal geweest dan Thiem nu.
Ja, hij had moeite met Thiem 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kan je nagaan hoezeer Djokovic vandaag vernederd zou zijn. 
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Nadal vernedert hier natuurlijk iedereen. Met bijna foutloos tennis, zonder setverlies de finale halen (en misschien het toernooi wel afsluiten zonder 1 set in te leveren) en zodoende op z'n 31e voor de tiende (!!!) keer Roland-Garros winnen, dat is een prestatie die nooit meer verbeterd gaat worden (behalve door hemzelf eventueel). Fenomenale tennisgeneratie. Het palmares van coaches als Agassi en Becker steekt bleek af tegen de namen die ze begeleiden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4562 stemmen
Zonder serverlies, kan me dat zo snel alleen van Federer herinneren bij één van zijn eerste Australian Opens.
Wawrinka zal ook verslagen worden door deze Nadal, maar met het powertennis kan hij het hem allicht lastig maken.
de grunt
-
- 4338 berichten
- 1577 stemmen
Ik denk dat Nadal Federer voorbij gaat met Slams. Dit wordt nummer 15.
Daarna nog 4 te gaan en dat gaat hem lukken. 
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1744 stemmen
Elina Svitolina en Jelena Ostapenko gaan alles kapot domineren, en ze zijn knap

stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2225 stemmen
2 dagen na je 20e als ongeplaatste speelster Roland Garros winnen. En dan te bedenken dat dit haar eerste WTA-titel is en ze een paar weken terug nog kwalificaties moest spelen in Rome.. Respect.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zijn er hier nog Glory kijkers? Bizarre taferelen in Parijs! Murthel aangevallen door mensen uit het publiek na een legitieme KO (domme fout van die Roemeen).
SergioMalick
-
- 1244 berichten
- 1863 stemmen
Is dit dan de absolute doorbraak van Jakob Fuglsang? Het is hem van harte gegund. Daarnaast gaat het voor de eindoverwinning in de tour een bijzonder schouwspel worden tussen Porte en Froome. En wat kan deze Fuglsang dan wel niet? Van Contador heb ik nog niet echt hoogte kunnen krijgen en Quintana zal vast en zeker een gevaarlijke klant zijn in de bergetappes.
eRCee
-
- 13450 berichten
- 1981 stemmen
Ik hou toch een slecht gevoel over aan hoe Froome gekoerst heeft tegen zijn oude meesterknecht. Een duel om de overwinning mag natuurlijk, maar hij heeft hem echt in het pak gestoken terwijl duidelijk was dat er andere kapers op de kust waren met heel goede papieren. Het tekent wel de absolute wil om te winnen bij Froome.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1442 stemmen
Kom nou, Porte en Froome zijn op dit moment wellicht de 2 grootste Tour-pretendenten... Mag wel eens oorlog worden wat mij betreft tussen de 2 vrienden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.