• 16.123 nieuwsartikelen
  • 179.464 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.359 acteurs
  • 199.426 gebruikers
  • 9.402.804 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Prinz schreef:

Heeft Fuglsang ooit een klassement gereden in een grote ronde?

(Puur losstaande van zijn indrukwekkende Dauphiné he.)

1x zevende in de tour van 2013 (toen was hij reservekopman na opgave Brajkovic). En een keer elfde in Vuelta en 12e in Giro.

Maar Fuglsang is bijna altijd knecht geweest en rijdt nu als een van de twee kopmannen. Fuglsang lijkt mij echter veel meer een renner voor kortere rondes.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

starbright boy schreef:

En die reed de laatste jaren 7e (G), 6e (G), 3e (V) en 5e (G) in de rondes waarin hij kopman was, met minder steun dan hij nu lijkt te hebben.

Maar ook met minder concurrentie dan in deze Tour het geval is.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Nicolage Rico Wat elkaar dus enigszins opheft. Bovendien zet hij dit jaar alles op één ronde.

Wat eindigde voor hem in de rondes waar hij een goed klassement reed:

Giro 16: Nibali, Chaves, Valverde, Kruijswijk (op 4:37)

Vuelta 15: Aru, Rodriguez (Quintana en Valverde eindigden lager met een Tour voluit in de benen) (op 1:09)

Giro 14: Quintana, Uran, Aru, Rolland, Pozzovivo (op 7:04)

Giro 13: Nibali, Uran, Evans, Scarponi, Betancur, Niemec (op 8:09)

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Ik vind dat elkaar niet echt opheffen, eerlijk gezegd. Er zijn nu minstens 6 renners beter.

Interessanter is overigens welke grote renners er achter hem eindigden in die rondes.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Het goed getimede nieuwsbericht van de dag:

Onderzoek: "Epo heeft geen invloed op prestaties van renners" - sporza.be

Maar er zijn nogal wat vragen te stellen. 38 man is een erg kleine groep. En goed getrainde amateurs zijn verre van profs die aan duursport doen. Vooral dat laatste is volgens mij belangrijk. Een klein effect kan al veel resultaat hebben in een wedstrijd.

Maar wat wel zo is: Epo maakt van geen topwielrenner van een klojo. Er was dus zelfs bij een Bjarne Riis meer aan de hand (die ging binnen enkele jaren van kleurloze knecht naar tourwinnaar).

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Koen de Kort vertelt dat Contador zijn ploeg heeft toegesproken. De boodschap? "I am good, guys." _0_

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Contador stapt halverwege af (of misschien net begin derde week). Dat is het enige zekerheidje dat de Tour vooraf te bieden heeft.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Oh ja, nog een zekerheidje: Als Froome wint, wint hij hem nog een keer. Want niemand wint de Tour slechts vier maal.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Graaf Machine schreef:

Contador stapt halverwege af (of misschien net begin derde week). Dat is het enige zekerheidje dat de Tour vooraf te bieden heeft.

Ik weet niet waar je dat op baseert. Hij heeft volgens mij twee keer een ronde niet uitgereden, beide keren door een val, maar het aantal grote rondes dat hij wel uitreed is vele malen groter, ook als hij al in een situatie was dat hij niet meer kon winnen (Evans Tour, vorig jaar de Vuelta met Quintana).

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Beste eRCee, ik baseer dat gewoon op mijn dikke duim. Zoek er niets meer achter.

Edit: hoop zelfs dat mijn dikke duim liegt, want als ik iemand een Tourzege gun, is dat Contador wel. Misschien speelt angst voor teleurstelling dus ook wel een rolletje op de achtergrond.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Regen morgen in Düsseldorf... In de namiddag lijkt het op te drogen dus alle toppers aan het eind?

Froompie bijgetekend bij Sky... die transfergeruchten mogen ook weer de ijskast in.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Top-10 voorspelling:

1. Froome

2. Porte

3. Aru

4. Bardet

5. Valverde

6. Contador

7. Majka

8. Meintjes

9. D. Martin

10. Izagirre

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

1. Porte

2. Aru

3. Froome

4. Bardet

5. Majka

6. Valverde

7. Martin

8. Gesink

9. Meintjes

10. Fuglsang

En als Contador het einde toch haalt, wordt hij nummer 1, en schuift de rest een plaatsje op.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Wat ik me afvraag: zal Colbrelli zich ook mengen in de vlakke sprints?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wat ik me afvraag: zal Colbrelli zich ook mengen in de vlakke sprints?

Jazeker, dat heeft Sonny me op een briefje meegegeven. Hij zal voor evenveel etappes gaan als Peter en Bling.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

1. Valverde

2. Froome

3. Bardet

4. Aru

5. Quintana

6. Porte

7. Majka

8. Contador

9. Martin

10. Meintjes

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Jazeker, dat heeft Sonny me op een briefje meegegeven. Hij zal voor evenveel etappes gaan als Peter en Bling.

Met zoveel sprintgeweld is het maar de vraag of hij een paar x top 10 haalt. Een echte puntenpakker is hij nooit geweest... Maar hij is in vorm.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

1e valpartij is een feit: Groenewegen. Valt mee.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

1e uitvaller is ook een feit. Valverde.

En de halve LottoNLJumbo-ploeg heeft op de grond gelegen. Van Emden wel goed en vooral Gesink ook.

Sky heeft een topdag en deelt nu al gevoelige tikken uit.

Kittel vond ik erg goed. Die schrijf ik op voor morgen.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ook Ion is uitgevallen, zou in dezelfde bocht als Valverde zijn gevallen.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Zou dit dan weer zo'n Tour worden waarin favorieten met bosjes op de grond liggen, net als 2014?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Timmy757 schreef:

1. Valverde

Ultieme jinx? Zonde hoor

mjk87 (moderator films)

• 14614 berichten
  • 4562 stemmen

starbright boy schreef:

Zou dit dan weer zo'n Tour worden waarin favorieten met bosjes op de grond liggen, net als 2014?

In zo'n geval moet Gesink maar eens overdenken of hij niet voor het klassement gaat. Goede tijdrit nu en blijkbaar in vorm. Als de rest valt komt het podium vanzelf.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Valverde out

Izagirre out

Gallopin gevallen, die ook leuke dingen kan laten zien.

Helaas kon ik de etappe niet zien maar er is in ieder geval genoeg gebeurd de eerste dag. Nu maar hopen dat de klassementsrenners minimaal tot woensdag allemaal recht blijven, anders is het voor La Planche des Belles Filles allemaal al voorbij..

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2225 stemmen

Ik had bovendien Valverde op #1 in m'n lijstje staan als Tourwinnaar. Maar helaas mocht het niet zo zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Balen dit, zowel voor de sport als voor de vele teams in de diverse Tourspelletjes waarvan de helft al de vuilbak in kan...

Bij SP is Izagirre out al 60-70 punten verlies. De Valverde spelers zijn helemaal genaaid.

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Voorspelling morgen: Marcel Kittel. Aankomst is niet lastig genoeg om een gretige Kittel eraf te rijden, dus nog geen Matthews, Sagan e.d. Verder groepje weg met daarin zeker mensen uit kleine ploegen. Als ze lang genoeg weg zijn ligt er een bolletjestrui klaar voor degene die het snelst twee heuveltjes opsprint. Dat is toch een geinige bonus.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Hoe is het eigenlijk met de schade bij Roglic na zijn val?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Denk geen noemenswaardige blessures bij Roglic (wel jammer een zekere top-3 in de tijdrit aan zich voorbij moeten laten gaan; ook voor de SP spelers... ).

Durbridge en Gallopin lijken er erger aan toe (wordt gevreesd voor opgave). Bevin heeft een kneuzing aan z'n heup en een kleine enkel blessure.

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1743 stemmen

Ja, ik heb in mijn prono gallopin, roglic, valverde en izagirre. LOL

Tour hoeft ook niet voor mij, heel die circus is het niet waard. Als ik profwielrenner was zou ik voor de dubbel giro + vuelta gaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.