- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Kittel it is. Morgen zet ik in op Matthews.
Update over de valpartij van vandaag: Gesink meent zijn niet voor het klassement rijden. Want Gesink is niet gevallen maar stopte om Leezer te helpen (!). Die laatste kwam overigens op 15 minuten binnen en wordt onderzocht door de dokter. Froome heeft schaafwonden aan het zitvlak, om het netjes uit te drukken.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Sagan heeft zijn etappe ook binnen, wint zelfs nog met een beetje pech.
Ik ga gewoon door met elke dag gokken en denk morgen weer Kittel.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Op niks gebaseerd maar ik zet in op Nacer le Boxeur. Tijd voor een verrassinkje.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik hou het op Greipel.... maar Cav leeft ook nog. Altijd gevaarlijk.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Démare voor mij dan maar. Dan heeft iedereen een ijzer in het vuur, maar het liefst Demare-Sagan-Greipel-Matthews, dan scoor ik flink op SP.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Hard aan het supporteren voor Andrey Rublev op baan 15 Wimbledon.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Hard aan het supporteren voor Andrey Rublev op baan 15 Wimbledon.
Sowieso beter dan Ivan.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Sagan lijkt een diskwalificatie tegemoet te gaan. Dat was een elleboog de hekken in. Ben benieuwd of ze dat durven.
Slaapverwekkende etappe verder. Saaier heb je ze haast niet.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Gaan op Twitter verhalen dat Sagan door in een gaatje te duiken dat er niet was ook de eerste val zou hebben veroorzaakt. Zou dat eerst terug moeten zien.
SergioMalick
-
- 1244 berichten
- 1863 stemmen
Er zijn renners voor minder gediskwalificeerd. Overigens lijken de beelden van de voorkant wel iets meer in het voordeel van Sagan te spreken, maar ik gok op een exit Sagan.
-
- 22491 berichten
- 5152 stemmen
Sagan krijgt 30 seconden tijdstraf en wordt teruggezet naar plek 115.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Gelukkig was het Cavendish, dat maakt het toch iets minder misdadig.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Sagan krijgt 30 seconden tijdstraf en wordt teruggezet naar plek 115.
En 80 punten voor de groene trui kwijt.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
SAGAN PUSHED CAVENDISH|SLOWMOTION!|TDF STAGE 4 CRASH!!! - YouTube
Heb echt het idee dat Sagan er niet heel veel aan kan doen. Cav valt al voordat een lichte elleboogduw van Sagan plaatsvindt.
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1743 stemmen
Knappe dame die Kontaveit, ik hoop dat ze ver geraakt.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
SAGAN PUSHED CAVENDISH|SLOWMOTION!|TDF STAGE 4 CRASH!!! - YouTube
Heb echt het idee dat Sagan er niet heel veel aan kan doen. Cav valt al voordat een lichte elleboogduw van Sagan plaatsvindt.
Eensch. Plus dat Démare ook een belachelijke sprint rijdt, snijd Bouhanni gewoon af. Hij wordt alleen niet gedeclasseerd omdat Bouhanni wonderbaarlijk genoeg op de fiets weet te blijven. En die strafpunten voor Sagan....tja, alles om een Fransman in de groene trui te krijgen.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Het ziet er erger uit dan het is door die uitgestoken elleboog. Die elleboog is alleen maar uitgestoken omdat Cavendish valt, daardoor is Sagan zijn evenwicht kwijt. Ongelooflijke beslissing van de organisatie om Sagan eruit te zetten. Schandalig!
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
BREEK: Sagan uit Tour gezet
Nou, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien. Of gaat het om die "Twitter van Starbright Boy" wat betreft die eerste valpartij?
Edit, nee, om dit akkefietje met Cav. In mijn optiek belachelijk, maar ik ben dan geen Fransman natuurlijk. Jammer. Cav en Sagan uit de Tour... Valverde ook al. Blijft weinig te lachen over zo.
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Nee, gaat om Cavendish-val. Die armbeweging wekt wel echt de suggestie dat hij zich breed maakt op een plek waar dat op dat moment niet kan. En hij beweegt duidelijk van zijn lijn. Wel eens dat het er van boven veel erger uitziet.
Hoe dan ook doodzonde voor deze Tour.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Tja, volgens mij ligt het toch iets anders. Beide mannen leunen tegen elkaar, als er dan één wegvalt moet de ander corrigeren met uitgestoken ledematen en afwijkende lijnen. Sagan gaat niet vrijuit, maar dit is toch wel erg zwaar gestraft. Cavendish was weer eens in kamikazemodus.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Nee, gaat om Cavendish-val. Die armbeweging wekt wel echt de suggestie dat hij zich breed maakt op een plek waar dat op dat moment niet kan. En hij beweegt duidelijk van zijn lijn. Wel eens dat het er van boven veel erger uitziet.
Hoe dan ook doodzonde voor deze Tour.
Ik vind ook niet echt dat hij van zijn lijn wijkt. Hij wil Demare passeren, en kan dat niet doen door dwars door hem heen te rijden. Cav probeert op zijn beurt rechts Sagan weer in te halen, en wijkt feitelijk ook van zijn lijn af, maar daar is eigenlijk niet of nauwelijks nog ruimte. Jammer allemaal. Gun dit niemand.
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Straf is inderdaad te zwaar. Helemaal als een soort correctie na de eerste beslissing.
Maar ik vind wel dat Sagan hier de grootste blaam treft. In DEZE link zie je het goed vanaf seconde 46. Sagan komt vanaf het midden vd weg naar rechts, Cav zit op het moment vlak voor de elleboog (onder de boom) al in het wiel van Demare. Hij gaat veel harder dan Sagan, die met zijn achterwiel op dezelfde hoogte zit als het voorwiel van Cav. Als je dan uitwijkt snij je dus iemand vol af en helemaal langs de hekken kan dat echt niet.
Overigens had het afsnijden van Bouhanni door Demare iets later ook fout kunnen aflopen.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Straf is inderdaad te zwaar. Helemaal als een soort correctie na de eerste beslissing.
Maar ik vind wel dat Sagan hier de grootste blaam treft. In DEZE link zie je het goed vanaf seconde 46. Sagan komt vanaf het midden vd weg naar rechts, Cav zit op het moment vlak voor de elleboog (onder de boom) al in het wiel van Demare. Hij gaat veel harder dan Sagan, die met zijn achterwiel op dezelfde hoogte zit als het voorwiel van Cav. Als je dan uitwijkt snij je dus iemand vol af en helemaal langs de hekken kan dat echt niet.
Overigens had het afsnijden van Bouhanni door Demare iets later ook fout kunnen aflopen.
Mooie link, hierdoor stel ik ook mijn mening bij. Maar ben wel met je eens dat de straf te zwaar was. De eerste straf (plek 115, 30 seconden en 80 punten) was beter geweest. Maar Sagan gaat wel degelijk meer in de fout dan ik aanvankelijk dacht.
Toch denk ik dat het niet zozeer het gedrag van Sagan is dat zijn straf bepaald heeft, maar het resultaat van dat gedrag. Nou ja, genoeg er over gezegd wat mij betreft.
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Mooie link, hierdoor stel ik ook mijn mening bij. Maar ben wel met je eens dat de straf te zwaar was. De eerste straf (plek 115, 30 seconden en 80 punten) was beter geweest. Maar Sagan gaat wel degelijk meer in de fout dan ik aanvankelijk dacht.
Toch denk ik dat het niet zozeer het gedrag van Sagan is dat zijn straf bepaald heeft, maar het resultaat van dat gedrag. Nou ja, genoeg er over gezegd wat mij betreft.
Uiteindelijk is het gewoon jammer en zijn er alleen maar verliezers. Een Tour zonder Sagan, Cav, Valverde en Izgairre..
TornadoEF5
-
- 5618 berichten
- 1743 stemmen
aso = maffia
Ik kijk niet meer. Kutsport. Al jaren.
Het enige leuke vorig jaar was Froome die te voet de Ventoux op rende. Het is gewoon één groot commercieel circus.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4562 stemmen
Die kutfransen willen gewoon dat Demare het groen gaat winnen.
Alle smaakmakers zijn er wel uit nu, ervan uitgaande dat Bertje niet meer zijn vorm van enkele jaren terug heeft.
Graaf Machine
-
- 9911 berichten
- 1439 stemmen
Die kutfransen zullen ook wel willen dat Bardet het geel gaat winnen. Dat kan nog wat worden dan. Daar helpt geen kinderfietsje voor Froome meer aan.
mjk87 (moderator films)
-
- 14614 berichten
- 4562 stemmen
Lees ook dat de ploeg van C. protest heeft aangetekend waardoor alsnog uitsluiting plaatsvond. Als nu één renner wel z'n mond moet houden over eventuele elleboogjes en anderen de pas afsnijden 
Cavendish beukt Tom Veelers uit de race - YouTube
Dit mag dus wel gewoon.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.