• 16.123 nieuwsartikelen
  • 179.464 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.346 acteurs
  • 199.426 gebruikers
  • 9.402.779 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Overigens wel leuk voor Groenewegen. Elk nadeel hep se voordeel.

SergioMalick

• 1244 berichten
  • 1863 stemmen

TornadoEF5 schreef:

aso = maffia

Ik kijk niet meer. Kutsport. Al jaren.

Het enige leuke vorig jaar was Froome die te voet de Ventoux op rende. Het is gewoon één groot commercieel circus.

Waar maak je je dan zo druk om, als je toch niet meer kijkt?

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8294 stemmen

Mmm, ik mag het niet zeggen, maar gezien de laatste Olympische Spelen ben ik niet zo rouwig om de ontvanger van de Lee Towersmove....

Demare slalomt trouwens lekker rond en wordt niet gedeklasseerd???

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12904 stemmen

Punt met Sagan is wel dat het al een tijdje aan de gang is. Vind de uitsluiting op zich niet ongepast, al is het wel een gemis natuurlijk.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Baggerman schreef:

Die had, na de argumentatie voor Sagan's uitsluiting, zeker een straf verdiend.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Onderhond schreef:

Punt met Sagan is wel dat het al een tijdje aan de gang is. Vind de uitsluiting op zich niet ongepast, al is het wel een gemis natuurlijk.

Als je daarmee bedoelt dat Sagan al een tijdje vervelend is in de sprint, of elders in de koers, is het een slecht argument. Je moet als jury iemand bestraffen om dat wat hij gedaan heeft in de koers, en niet omdat hij al eerder vervelend is geweest. Als de straf gepast is, en dat kan, moet het zijn om dat gene wat hij nu gedaan heeft, en niet omdat hij "al een tijdje aan de gang is". Dat is namelijk eigenlijk geen punt. Elke koers heeft een jury, en die beslist, en is die beslissing gedaan, dan is dat voorbije zaak.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Onderhond schreef:

Waar doel je op?

Te strenge beslissing. En Demare geen straf is ontzettend hypociet. Schoolvoorbeeld van niet reglementair sprinten en dus dsq voor de rit...

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12904 stemmen

Finisterra schreef:

Waar doel je op?

Dat Sagan wel meer in het nieuws komt met gedrag waar weinig respect voor mederenners uit blijkt. Maar omdat het zo'n fijn renner is wordt het nogal snel onder de mat geveegd.

Ik ben ook fan van Sagan als renner, maar iemand zo in de hekken rijden is gewoon echt niet ok. DQ in de rit vind ik te lauwtjes.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Waarom kies ik ook Nederlandse tennissers in Sportpools?

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Nu dat Sagan weg is is het voor mij met deze tour gedaan. Ik zal meer kijken naar Wimbledon.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik ga mee met de jury, hoe spijtig ook voor de Tourminator (en de volgers).

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Waar doel je op?

Te strenge beslissing. En Demare geen straf is ontzettend hypociet. Schoolvoorbeeld van niet reglementair sprinten en dus dsq voor de rit...

Demare doet weinig verkeerd hoor. Volgens de letter van de wet wijkt hij niet van zijn lijn af. Hij kiest gewoon een kant om Kristoff voor bij te steken. Dat Bouhanni net een tikkeltje trager is, is jammer voor hem maar niet de fout van Demare.

starbright boy (moderator films)

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

otherfool schreef:

Ik ga mee met de jury, hoe spijtig ook voor de Tourminator (en de volgers).

Eens. En ik ben zelden voor uitsluiting of deklasseren. Ik vind dat je best veel door de vingers kunt zien en dat er veel moet mogen, maar dit gaat mij echt een brug te ver. Helaas. De gevolgen tellen ook. Als iemand in de hekken uitkomt is het anders dan als iemand op zijn fiets blijft zitten.

Er is in de jaren '90 een paar jaar geweest waarin er veel te snel werd gedeklasseerd (zoek Heppner Voskamp maar eens op die werden beiden gedeklasseerd en iemand die later binnenkwam werd winnaar), Het is ook geen sport voor kleinzerige mensen, maar je hebt af en toe een grens aan te geven. En dat durfde ASO pas na klachten van team van Cavendish. Sagan wordt hier ongeveer behandeld zoals ze ook met Fransen zouden doen: we moeten iets maar durven niet zo goed. Als het Groenewegen was, of Kristoff, of Matthews: die waren meteen uitgesloten geweest.

Demare sprint scherp, maar blijft m.i. binnen de regels.

Een zijn dood: Groen tussen Matthews en Demare. Serieuzere kansen op ritzege's voor Groenewegen.

starbright boy (moderator films)

• 22491 berichten
  • 5152 stemmen

Optimistische voorspelling morgen: Flinke strijd voorin tussen de klassementsrenners op een korte maar heftige klim. Uiteindelijk wint Porte en komt Froome op 10 seconden binnen. Verschillen worden kleiner in klassement. Froome pakt geel, maar met heel weinig verschil.

Pessimistische voorspelling morgen: Froome wint morgen, pakt het geel al en zet de concurrentie op 10 seconden tot anderhalve minuut extra. Het geel staat hij tot Parijs niet meer af en we krijgen voor het klassement een Tour zonder spanning. De minst boeiende Tour sinds de Indurain-jaren.

Tweede optimistische voorspelling morgen: Aan de voet van de slotklim morgen dwarrelen er nog twee of drie voormalige kopgroeprenners voor de rest. Op het moment dat de favorieten nog naar elkaar kijken gaat Gesink weg met Pinot en nog een paar anderen. Ze halen iedereen in. Op het steilste stuk tegen het einde is het Gesink die Pinot lost en wint. Hij komt een minuutje binnen voor eerste favorieten waar een boeiende, hevige strijd is geweest.

Ik vrees mijn pessimistische voorspelling (dat is al tijden mijn voorgevoel eigenlijk), maar heb mijn hoop er maar even omheen gezet.

Graaf Machine

• 9911 berichten
  • 1439 stemmen

Ik ben het helemaal niet met de jury eens, en ga ook niet graven en spitten in het verleden om het gelijk of ongelijk van de jury aan te tonen.

Dat halve nepelleboogje van Sagan had een strafje op kunnen leveren, misschien op moeten leveren, maar de Tour van een renner bestelen? Ja, dan moet de jury wel extreem nationalistisch zijn, want als dit standaard gaat worden komen er nooit meer massasprints.

Vive la France, zal ik maar zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik verwacht dat Zjureent morgen wel overleeft.

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1742 stemmen

Ik kijk nooit nog naar een wielerwedstrijd. NOOIT! Het is FUCKING ELK JAAR HETZELFDE. Die motards, de val van Hoogerland en Flecha, Froome te voet, nu dit nadat brokkenpiloot cav al eerder viel. Gewoon één groot belachelijk circus. Sport is altijd onfair, zeker wanneer het grote geld eraan te pas komt.

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19601446_10211857633068895_3010913089610073207_n.jpg?oh=097e15e5ee6ebdfeb43a52fae7f00687&oe=5A06F04F

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Dan kijk je toch lekker niet?

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1742 stemmen

vanaf nu niet. Sport is gewoon kapot. Gewoon één en al bezeten door het grote geld. Altijd dat valsspelen, ik ben het echt zo beu. Heel deze Tour is nu al kapot door een faalorganisatie. En ik heb geen zin om dat eeuwige defensieve rondewerk terug te zien hoor. Ik vind sky en froome verdachter rijden dan armstrong en us postal.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Geen idee wat dit met geld te maken heeft...

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1742 stemmen

Het zou een ontsnapping van de realiteit moeten zijn, die al heerst door onrechtvaardigheid en egoisme, en in sport komen die negatieve gevoelens gewoon nog veel harder terug, altijd.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Mat_ schreef:

(quote)

Demare doet weinig verkeerd hoor. Volgens de letter van de wet wijkt hij niet van zijn lijn af. Hij kiest gewoon een kant om Kristoff voor bij te steken. Dat Bouhanni net een tikkeltje trager is, is jammer voor hem maar niet de fout van Demare.

Rare redenering.

Demare gaf net in Vive le Velo zelf aan dat hij snelheid verliest omdat hij uitwijkt en Bouhanni moet volop in de remmen. Demare was dus kennelijk niet snel genoeg om dit manoevre normaal uit te voeren.

Als Bouhanni niet remt, liggen ze beiden tegen de grond. Uiteraard is dit gewoon van de lijn afwijken.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Rare redenering.

Demare gaf net in Vive le Velo zelf aan dat hij snelheid verliest omdat hij uitwijkt en Bouhanni moet volop in de remmen. Demare was dus kennelijk niet snel genoeg om dit manoevre normaal uit te voeren.

Als Bouhanni niet remt, liggen ze beiden tegen de grond. Uiteraard is dit gewoon van de lijn afwijken.

Demare kiest gewoon een kant om Kristoff voorbij te rijden., natuurlijk moet hij dan wat uitwijken. Hij kan moeilijk over Kristoff rijden. Technisch gezien mag je zelfs helemaal rechts van de weg starten om links te eindigen zolang je die lijn maar aanhoudt. In de praktijk is de grens tussen een kant kiezen en van je lijn afwijken natuurlijk een pak kleiner dan op papier.

Dat Bouhanni moet remmen hoort gewoon bij een sprint

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Probleem met de Sagan beslissing is dat de jury kennelijk veel waarde hecht aan het gevolg (3 renners tegen de grond) en het "feit" dat Sagan het met opzet zou gedaan hebben (een slag).

Ze hebben blijkbaar de beelden niet goed bekeken. Sagan wijkt af van de lijn, Cav leunt wat tegen Sagan, Sagen beukt wat terug met zijn onderrug, Cav begint te vallen, Sagan's elleboog helt naar rechts (zoekt evenwicht?).

Niet reglementair gesprint van Sagan (terechte dsq), maar de uisluiting is ridicuul. Dit was geen elleboog met opzet (zoals het op sommige beelden wel lijkt en dan had ik uitsluiting terecht gevonden). Overhaaste, foute beslissing.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Finisterra schreef:

Probleem met de Sagan beslissing is dat de jury kennelijk veel waarde hecht aan het gevolg (3 renners tegen de grond) en het "feit" dat Sagan het met opzet zou gedaan hebben (een slag).

Ze hebben blijkbaar de beelden niet goed bekeken. Sagan wijkt af van de lijn, Cav leunt wat tegen Sagan, Sagen beukt wat terug met zijn onderrug, Cav begint te vallen, Sagan's elleboog helt naar rechts (zoekt evenwicht?).

Niet reglementair gesprint van Sagan (terechte dsq), maar de uisluiting is ridicuul. Dit was geen elleboog met opzet (zoals het op sommige beelden wel lijkt en dan had ik uitsluiting terecht gevonden). Overhaaste, foute beslissing.

Vooral helemaal eens met je eerste punt. Als Cav hier gewoon recht blijft wordt Sagan nooit uit koers gezet, ook al blijft de fout die hij maakt even erg.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4733 stemmen

Mat_ schreef:

(quote)

Demare kiest gewoon een kant om Kristoff voorbij te rijden., natuurlijk moet hij dan wat uitwijken. Hij kan moeilijk over Kristoff rijden. Technisch gezien mag je zelfs helemaal rechts van de weg starten om links te eindigen zolang je die lijn maar aanhoudt. In de praktijk is de grens tussen een kant kiezen en van je lijn afwijken natuurlijk een pak kleiner dan op papier.

Dat Bouhanni moet remmen hoort gewoon bij een sprint

Bouhanni klaagde zelf meteen na de koers dus helemaal normaal was het wellicht niet. Lijkt me dus (inderdaad) een gevalletje op de rand.

Mat_

• 737 berichten
  • 1336 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Bouhanni klaagde zelf meteen na de koers dus helemaal normaal was het wellicht niet. Lijkt me dus (inderdaad) een gevalletje op de rand.

Dat Bouhanni klaagt is ook normaal aangezien die al voor heel wat minder onterecht is gediskwalificeerd.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Voting Sporza :

HAD U SAGAN UIT DE TOUR GEZET?

Ja

22,63% (2258 stemmen)

Neen, maar wel een andere straf

59,60% (5948 stemmen)

Neen, Sagan treft geen schuld

17,78% (1774 stemmen)

Totaal stemmen: 9980

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Die 'stemming' is de grootste bulshitt die je maar kan hebben. Verander de naam Sagan in de naam Groenewegen, Demare of Bouhanni, het ja-kamp had 75% van de stemmen. Het is gewoon omdat men houdt van de showman Sagan. Niets meer of minder.

edit: 9u11 - De poll op hln.be

61%

Terecht (7758)

39%

Niet terecht (5025)

Totaal: 12783

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Baggerman schreef:

Mmm, ik mag het niet zeggen, maar gezien de laatste Olympische Spelen ben ik niet zo rouwig om de ontvanger van de Lee Towersmove....

Took the words right out of my mouth. Misschien toch een beetje karma dat Cav een koekje van eigen deeg krijgt. Ik zal hem niet missen.

Helaas de Tour vind ik al vele jaren al weinig spankracht hebben. Ik ben meer fan geworden van de giro.

De Tour is een grote show zonder al te veel spanning, hoogtepunten zijn meestal incidenten zoals deze.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.