- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
7x goud nu. Dus virtueel tien, aangezien Lavreysen ze nog gaat binnen harken 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hockeymannen zonder enig probleem naar de finale. 3-0 nu, kan niet meer mis.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Wauw die 3x3 gasten hebben wel mijn hart gestolen. De sport zelf maar ook de jongens zelf. En wat een goal van die gozer.
Ik ben normaal gesproken niet zo chauvinistisch dat ik ineens bij allerlei B-sporten sta te juichen op de Spelen maar dit toernooi toch met veel interesse gekeken naar deze sport die me anders totaal niet boeit.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Estafette schat ik veel hoger in. 3x3 is nog jonge sport en in ontwikkeling. Atletiek is de moeder aller sporten, met hardlopen als het uithangbord.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik vind het altijd wat onzinnig, om een sporter en sportploeg van het jaar te benoemen. Alsof de ene sport meer dan de andere waard is.
Hou de prijzen gewoon binnen je sport. Bij voetbal heb je gewoon wel zulke prijzen maar dan kun je vergelijken. Al is het meestal de ploeg die de Champions League wint of het WK of EK.
Maar hoe kan je zeggen dat 3x3 basketbal minder of beter is dan de estafettedames? Da's niet te doen.
Maar de verkiezingen komen toch, en het gaat heel lastig worden.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Die gasten van het baanwielrennen rijden alweer een wereldrecord. Hoeveel sneller kan het nog.
Justus18
-
- 691 berichten
- 79 stemmen
Die gasten van het baanwielrennen rijden alweer een wereldrecord. Hoeveel sneller kan het nog.
De start kan 0,2 seconden sneller en daarmee is een eindtijd onder de 41 seconden mogelijk. Maar ze hebben nu wel een rit in de benen en het kan ook nog helemaal misgaan.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
De start kan 0,2 seconden sneller en daarmee is een eindtijd onder de 41 seconden mogelijk. Maar ze hebben nu wel een rit in de benen en het kan ook nog helemaal misgaan.
Ja zou kunnen inderdaad. Maar is het ook misschien niet zo, dat de start nu langzamer is en Lavreysen dan meer overschot heeft voor een snellere tijd?
Ben benieuwd. Het hoeft ook niet eens, want het gat is enorm met GB.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bizar ja. Benieuwd naar de finale.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Gewoon nog sneller inderdaad. Lavreysen gaat er gewoon nog twee halen hoor.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Je kunt het afmeten aan de resultaten. Een sport waarin om de haverklap een wereldrecord oid wordt behaald telt dan minder zwaar mee.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon nog sneller inderdaad. Lavreysen gaat er gewoon nog twee halen hoor.
Dikke kans dat dit de meest succesvolle Spelen ooit voor ons worden qua goud. Meen dat 12 het record was, dat verbeteren we wel.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Wat een deceptie voor Alexander Doom zeg. Was blijkbaar al geblesseerd. Of er een medaille in had gezeten weet je nooit, maar hij was wel dichtbij gekomen. 4x400 ook gelijk klaar. Zonde.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geweldige race van Hocker zeg. Prachtig goud.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een deceptie voor Alexander Doom zeg. Was blijkbaar al geblesseerd. Of er een medaille in had gezeten weet je nooit, maar hij was wel dichtbij gekomen. 4x400 ook gelijk klaar. Zonde.
Zijn achternaam voorspelde al niet veel goeds..
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mooie hockeyklassieker donderdagavond, Nederland-Duitsland.
Na 24 jaar kunnen we weer het goud claimen.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Geweldige race van Hocker zeg. Prachtig goud.
Ja echt een goede overwinning zeg. Lijkt me een heel ingewikkeld nummer om in te delen de 1500m.
Dat kogelslingeren blijft ook een heel speciale onderdeel. Het komt wat lachwekkend over soms, maar ik heb veel respect voor deze dames.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Wel mooi wat onze twee 1500 m finalisten deden. Vind ik altijd bijzonder. Ik heb geen enkel talent voor sport, maar buiten dat ben ik niet een type die goed is onder druk. En dan lopen die twee Nederlanders allebei beter dan ze ooit deden. En Laros een Nederlands record. Vind dat erg knap.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dikke kans dat dit de meest succesvolle Spelen ooit voor ons worden qua goud. Meen dat 12 het record was, dat verbeteren we wel.
We hebben er nu acht met Bouwmeester zijn dat er dadelijk 9.
2 voor Lavreysen, Hockey Dames, Madison en wie weet van Rouwendaal. Dus wellicht zo'n 14.
Goede kansen daarnaast voor Hockeymannen, Bol, Sifan, estafette Dames en waterpolo Dames.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je kunt het afmeten aan de resultaten. Een sport waarin om de haverklap een wereldrecord oid wordt behaald telt dan minder zwaar mee.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
10
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zelf kan ik trouwens helemaal niet polstokspringen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Een pubalgie is een vervelende en complexe blessure met vele gradaties. Men gelooft er echter blijkbaar nog in om hem klaar te stomen voor de finale van de estafette (als we er geraken). Ik weet niet of dat zo'n goed idee is, maar ik ben geen dokter ...
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De strijdt tussen Bol en McLaughlin wordt zo opgepompt, dat het straks als een teleurstelling wordt gezien als Bol zilver wint. En gezien de tijden en onderlinge duels is dat wel de waarschijnlijkste uitkomst (Als McLaughlin niet valt of struikelt). Hopen dat Stekelenburg na afloop niet een soort grafstemming interview geeft. Ongeacht wat het wordt gewoon ontzettend knap wat Bol presteert.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De strijdt tussen Bol en McLaughlin wordt zo opgepompt, dat het straks als een teleurstelling wordt gezien als Bol zilver wint. En gezien de tijden en onderlinge duels is dat wel de waarschijnlijkste uitkomst (Als McLaughlin niet valt of struikelt). Hopen dat Stekelenburg na afloop niet een soort grafstemming interview geeft. Ongeacht wat het wordt gewoon ontzettend knap wat Bol presteert.
Ik lees toch voornamelijk in reacties op artikelen over die strijd dat men er sterk van overtuigd is dat Bol zilver gaat halen. Dus de teleurstelling zal niet heel groot zijn in dat geval. Wat de media daar dan verder van maakt, ach, die zijn gebaat bij opgepompte heroiek, dat verkoopt. En schrijft waarschijnlijk ook lekkerder.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Zuur hoor. Ben je kilometerslang aan het rennen, probeer je in de laatste honderd meter de finaleplek te halen, val je doordat je over een andere vallende sporter struikelt.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Hij is na protest toch toegevoegd aan de finale.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Hij is na protest toch toegevoegd aan de finale.
Ja, vind ik wel terecht hoor. Hij had toch goede kans op bij de beste 8 te lopen.
Mooi, altijd een geslaagd toernooi voor zo iemand als de finale gelopen mag worden. Medaillekansen lijken me bijzonder klein, maar dat hoeft ook niet altijd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Na alle dagen vol sensatie valt vandaag qua wedstrijden een tikje tegen. Over een goed uur wel de halve finale hockey.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.