- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Nog even speciale aandacht voor de finale van het hoogspringen op zondag. Zag toevallig een terugblik van de NOS op de gouden medailles van Tokio bij het hoogspringen, waar de twee winnaars hadden besloten om het goud te delen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Indiase worstelaar is paar gram te zwaar voor finale en staat met lege handen - nos.nl
Sneu maar ook wat amateuristisch. Tegenwoordig wordt alles gemeten en gewogen, maar ze kunnen er niet voor zorgen dat een sporter een paar gram lichter is. Waarom zo op de grens leven? Waarom niet het zekere voor het onzekere?
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Ik heb een ander artikel gelezen waaruit ook zou blijken dat ze zelfs met uitdrogingsverschijnselen werd opgenomen in de ziekenboeg/ziekenhuis.
Die gewichtslimieten zijn inderdaad verre van gezond. De balans tussen doel en middelen ligt voor sommigen echt verkeerd en levert veel mentale problemen op over algemeen mentaal welzijn, body positivity en eetstoornissen. De focus kan zodanig verkeerd liggen dat het op de duur nog weinig (of nog minder) met sport te maken heeft.
Er zijn wel wat sporten die dat hanteren als je er eens bij stilstaat. Mja, als je er net onder zit, dan ben je de zwaarste natuurlijk en dat zal wel zijn voordelen opleveren. Ik neem ook aan dat wordt bekeken in welke gewichtsklasse je lichaam maximaal zou presteren (verhouding spieren, kracht, lenigheid, ...).
Niet onlogisch dat er na een uitschakeling sommigen door decompressie alle (maar dan ook alle) remmen losgooien. En als het lichaam het niet gewoon is, kan dat erg snel zijn.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ja, vind ik wel terecht hoor. Hij had toch goede kans op bij de beste 8 te lopen.
Mooi, altijd een geslaagd toernooi voor zo iemand als de finale gelopen mag worden. Medaillekansen lijken me bijzonder klein, maar dat hoeft ook niet altijd.
Vind ik ook terecht inderdaad.
Medaille zit er inderdaad niet, maar een finale halen en wellicht een PR is altijd mooi op zo'n groot podium.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Na alle dagen vol sensatie valt vandaag qua wedstrijden een tikje tegen. Over een goed uur wel de halve finale hockey.
Sensationeel was toch al wel de sprint op de baan net. WR voor Richardson en Lavreysen, die er nog net onderduikt.
Benieuwd of er een tijd onder de 9 seconden mogelijk is. Of dat überhaupt kan.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik heb een ander artikel gelezen waaruit ook zou blijken dat ze zelfs met uitdrogingsverschijnselen werd opgenomen in de ziekenboeg/ziekenhuis.
Die gewichtslimieten zijn inderdaad verre van gezond. De balans tussen doel en middelen ligt voor sommigen echt verkeerd en levert veel mentale problemen op over algemeen mentaal welzijn, body positivity en eetstoornissen. De focus kan zodanig verkeerd liggen dat het op de duur nog weinig (of nog minder) met sport te maken heeft.
Er zijn wel wat sporten die dat hanteren als je er eens bij stilstaat. Mja, als je er net onder zit, dan ben je de zwaarste natuurlijk en dat zal wel zijn voordelen opleveren. Ik neem ook aan dat wordt bekeken in welke gewichtsklasse je lichaam maximaal zou presteren (verhouding spieren, kracht, lenigheid, ...).
Niet onlogisch dat er na een uitschakeling sommigen door decompressie alle (maar dan ook alle) remmen losgooien. En als het lichaam het niet gewoon is, kan dat erg snel zijn.
Ja, ik zie net dat er bij de dames een gewichtsklasse tot 50 kg. Taekwondo zelfs 49 kg. Dat kan niet echt gezond zijn.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Wel klasbakken die hockeydames. Je beste hockey bewaren voor wanneer het echt moet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mannen en vrouwen gaan echt met dominantie naar de finales van het hockey.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Als België zich straks zou plaatsen tegen China, dan lijkt me zilver inderdaad het hoogst haalbare. Dat bleek ook al in de poules. Het zou knap zijn gezien de opmars de voorbije jaren.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Niet dus. Ik begin het wat moe te worden. Arbitrage was écht niet op niveau (ben zelf scheidsrechter in de hockey), maar dat zijn geen excuses. Te traag, te chaotisch en zonder inspiratie tegen een stug China.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Weet iemand waarom Femke Bol niet meedoet met de 400m?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan me ook niet heugen dat China echt de wereldtop is in hockey.
NL-Duitsland dus bij de mannen
NL-China bij de vrouwen
Bij China is Alyson Annan de coach zag ik. Werd nog Olympisch Kampioen met NL in 2021, maar vertrok daarna met ruzie. Die zal wel haar ultieme wraak willen nemen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Weet iemand waarom Femke Bol niet meedoet met de 400m?
Niet te combineren met de horden. Dan moet je echt gaan sparen.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Kan me ook niet heugen dat China echt de wereldtop is in hockey.
NL-Duitsland dus bij de mannen
NL-China bij de vrouwen
Bij China is Alyson Annan de coach zag ik. Werd nog Olympisch Kampioen met NL in 2021, maar vertrok daarna met ruzie. Die zal wel haar ultieme wraak willen nemen.
Kan me nog herinneren dat China in 2008 de finale van de Nederlandse dames verloor. Blijkbaar in 2004 de halve finale. Dus toch zilveren medaille. Dameshockey ook pas sinds de jaren 80 Olympisch.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hall doet even een Femke Bol-slot van de race rennen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan me nog herinneren dat China in 2008 de finale van de Nederlandse dames verloor. Blijkbaar in 2004 de halve finale. Dus toch zilveren medaille. Dameshockey ook pas sinds de jaren 80 Olympisch.
Sinds 2008 tot aan nu alleen niet veel meer of eigenlijk niks gepresteerd.
Chinese hockeyploeg (vrouwen) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Hall doet even een Femke Bol-slot van de race rennen.
Ja blijft toch heerlijk om te zien zo'n inhaalslag op de laatste meters. Dat gezicht van Hall in de slowmotion is ook geweldig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een machtige gouden plak voor Sharon van Rouwendaal zeg!
Je lichaam moet toch wel echt kapot zijn na zo'n race.
Overigens niet echt een sport wat heel boeiend om te bekijken is, 10 km lang. Laatste km wel heel spannend.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Nee 9 km kan je wel opzetten en makkelijk even iets anders doen. Toch machtig dat eindsprintje. Goud nummer 10 en plak 21 deze spelen
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ja blijft toch heerlijk om te zien zo'n inhaalslag op de laatste meters. Dat gezicht van Hall in de slowmotion is ook geweldig.
Die Brit keek volgens mij ook de andere kant op (naar het scorebord?) en dacht dat hij er al was leek het wel.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Wel mooi om die liefde (en verdriet om overlijden) van Van Rouwendaal te zien voor haar hondje. Zeer herkenbaar (als kattenliefhebber dan
).
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Leuk die hockey successen maar ik kan er echt geen seconde naar kijken, saaie kutsport.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wel mooi om die liefde (en verdriet om overlijden) van Van Rouwendaal te zien voor haar hondje. Zeer herkenbaar (als kattenliefhebber dan
).
Heel eerlijk, ik vind het vooral awkward om naar te kijken. Snap best dat je heel verdrietig bent om je overleden hondje maar sja. Tattoo, het ''mijn kindje'' noemen, nog 1x alles geven ten ere van je hondje.
Vraag me af hoe ze over 20 jaar naar dit interview terug kijkt.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1830 stemmen
Ja ben het wel eens met mijn bovenbuurman.
Dan zie ik liever het verdriet van Lieke Klaver na haar misgelopen 400m finale. Het handje op de railing en de totale verslagenheid op haar gezicht.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Heel eerlijk, ik vind het vooral awkward om naar te kijken. Snap best dat je heel verdrietig bent om je overleden hondje maar sja. Tattoo, het ''mijn kindje'' noemen, nog 1x alles geven ten ere van je hondje.
Vraag me af hoe ze over 20 jaar naar dit interview terug kijkt.
Het gaat heel ver ja, daar geef ik je gelijk in. Tattoo snap ik nog wel (zie gekkere dingen tegenwoordig), maar om nou bijna te stoppen (net voor de OS) omdat je hondje is overleden gaat wel heel ver. Hoop vooral voor haar dat ze na haar sportcarrière kan gaan genieten van het leven. Topsport kan eenzaam zijn, maar bij haar heb ik altijd het gevoel dat ze er in doorslaat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het gaat heel ver ja, daar geef ik je gelijk in. Tattoo snap ik nog wel (zie gekkere dingen tegenwoordig), maar om nou bijna te stoppen (net voor de OS) omdat je hondje is overleden gaat wel heel ver. Hoop vooral voor haar dat ze na haar sportcarrière kan gaan genieten van het leven. Topsport kan eenzaam zijn, maar bij haar heb ik altijd het gevoel dat ze er in doorslaat.
Dat laatste ja. Volgens mij is sport best te combineren met een partner/gezin/vrienden/familie. Niet altijd, maar wel vaak. Deze zwemster lijkt me vrij eenzaam als ik het verhaal zo hoorde, dat is verdrietig. Dan kan je beter stoppen en een fijner leven opbouwen waar je wel tijd voor vrienden maakt.
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Topsporters zijn net mensen. Tegen deze momentopname kijkt ze afhankelijk van de persoon morgen of uiterlijk volgende week anders aan.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Topsporters zijn net mensen. Tegen deze momentopname kijkt ze afhankelijk van de persoon morgen of uiterlijk volgende week anders aan.
Eens. Verschil is wel dat ik haar in ieder interview hoor zeggen hoe zwaar en eenzaam het is. Ik kan me nog herinneren dat ze jaren in Frankrijk heeft getraind onder een coach die haar negeerde of afblafte. Femke Heemskerk is na een paar maanden gillend weggerend. Zij vond blijkbaar dat ze het nodig had om goud te winnen, hoe eenzaam ze ook was in Frankrijk. Dan is het geen momentopname meer, maar een vorm van zelfkastijding die ongezond is.
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Een bloedspannende halve finale bij het waterpolo met een werkelijk fantastische comeback van Nederland.
Nu pingels. En daar strandt Nederland... Jammer zeg.
NickyF
-
- 17 berichten
- 4 stemmen
Weer zo'n klotereactie. Waarschijnlijk van iemand die, door zijn zwaarlijvigheid, met moeite zijn veters kan knopen. Een beetje respect voor de atleten is hier wel gewenst.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.