• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.388 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Nooit geweten dat we blijkbaar erg goed zijn in 3 tegen 3 basketbal. We wonnen net met 21-6 van de VS en staan daar in de halve finale. Dat kan dus een medaille worden die voor mij een totale verrassing is, maar dat ligt misschien wel aan mij.

Wel hebben al enkele keren een medaille behaald op de eindtoernooien. Laatste jaren ook vast in de top 6.

Dit toernooi lijkt alles in elkaar te vallen. Dit is wellicht het beste team wat Nederland heeft. Eerste toernooi met deze 4 was het laatste wk. Daar is de basis gelegd. Ze hadden al pech tegen Servië met een buzzerbeater.

Een medaille was op voorhand wel mogelijk, maar was en is best lastig, omdat het ook wel vrij breed kan zijn in de top.

Wel een sterke laatste overwinning op de VS, die al een paar wedstrijden Fredette missen en Servië blijkt minder te worden in het toernooi door de laatste twee nederlagen.

Wel mooi want je slaat een rondje over nu. Je ontloopt ook vooral Letland en toch ook Servië wat wel een angstgegner is gebleken in de historie. Litouwen of Polen zal ook geen makkie worden.

Maar deze vier gasten zijn wel echt complementair aan elkaar geworden en echt gegroeid in het toernooi.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Bouwmeester lijkt sowieso al een medaille te gaan halen. De kans is zelfs groot, dat ze voor de medalrace al zeker is van goud.

Daar zijn maximaal 20 punten te krijg als nummer laatst meen ik? En ze staat er nu 28 voor, als ze dit dus handhaaft heeft ze voor de medalrace al goud.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Bouwmeester lijkt sowieso al een medaille te gaan halen. De kans is zelfs groot, dat ze voor de medalrace al zeker is van goud.

Daar zijn maximaal 20 punten te krijg als nummer laatst meen ik? En ze staat er nu 28 voor, als ze dit dus handhaaft heeft ze voor de medalrace al goud.

Dat zou geweldig zijn, en haar één van de Hele Grote Zeilers maken. Het is haar gegund hoor. Ze staat al 15 jaar of zo aan de top.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat zou geweldig zijn, en haar één van de Hele Grote Zeilers maken. Het is haar gegund hoor. Ze staat al 15 jaar of zo aan de top.

Inderdaad. Veel titels al. Dan word dit ook de vierde spelen op rij met een medaille en haar tweede gouden.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1832 stemmen

Simone Biles en Noah Lyles.

Geniaal

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Zo mooi om te zien hoe al die 100 meter lopers totaal verschillend in zo'n wedstrijd staan. Van hele diepe concentratie naar een optreden geven. De gast die show maakt wint het dan. Mooie finale hoor.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Thompson en Lyles gewoon tot op de honderdste gelijk in tijd. Dat was echt een spannende finish.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1832 stemmen

Zo'n 100m sprint mannen blijft voor mij toch wel echt kippenvel. Ben er nog steeds kapot van.

Was het even vergeten, maar we krijgen natuurlijk ook nog het "bovenbenenwerk" in het Baanwielrennen.

Marianne Vos is een topwijf. Kan zo genieten van haar karakter en ietwat saaie overkomen

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Wel hebben al enkele keren een medaille behaald op de eindtoernooien. Laatste jaren ook vast in de top 6.

Dit toernooi lijkt alles in elkaar te vallen. Dit is wellicht het beste team wat Nederland heeft. Eerste toernooi met deze 4 was het laatste wk. Daar is de basis gelegd. Ze hadden al pech tegen Servië met een buzzerbeater.

Een medaille was op voorhand wel mogelijk, maar was en is best lastig, omdat het ook wel vrij breed kan zijn in de top.

Wel een sterke laatste overwinning op de VS, die al een paar wedstrijden Fredette missen en Servië blijkt minder te worden in het toernooi door de laatste twee nederlagen.

Wel mooi want je slaat een rondje over nu. Je ontloopt ook vooral Letland en toch ook Servië wat wel een angstgegner is gebleken in de historie. Litouwen of Polen zal ook geen makkie worden.

Maar deze vier gasten zijn wel echt complementair aan elkaar geworden en echt gegroeid in het toernooi.

Wel vreemd dat de Amerikanen zo slecht zijn in deze sport. De mannen dan, de vrouwen zijn wel wereldtop. Je hoeft maar even in een wijk in New York, Chicago, Los Angeles etc. te kijken en je ziet jongeren een soort van 3 tegen 3 te zien basketballen. Ook nog in een echt basketballand.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

We vreemd trouwens. Aan handbal doen twaalf landen mee, negen daarvan Europees. Zowel bij de mannen als de vrouwen. Ik dacht dat de Olympische Spelen daar wel regels voor had? Zelfs hockey (lang verguisd als eentonig en zelfs even de vrees dat het niet meer een Olympisch Sport zou zijn in de toekomst) heeft gewoon zes Europese landen en zes landen uit andere werelddelen.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Wel vreemd dat de Amerikanen zo slecht zijn in deze sport. De mannen dan, de vrouwen zijn wel wereldtop. Je hoeft maar even in een wijk in New York, Chicago, Los Angeles etc. te kijken en je ziet jongeren een soort van 3 tegen 3 te zien basketballen. Ook nog in een echt basketballand.

In Amerika is 3x3 totaal niet geprofessionaliseerd of serieus genomen, voor Tokyo waren ze niet eens gekwalificeerd.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

België sprong in Tokyo op de boot van de 3x3. Er was toen ook in 2022 het WK in Antwerpen en blijkbaar organiseren ze het EK in 2026.

Het is even een hype geweest hier, ook omdat onze mannen het niet onaardig deden op de OS en toen 4e werden.

Na wat gesjoemel van de ploeg met fake wedstrijden (jawel) om kwalificatiepunten te sprokkelen voor de huidige OS is de hype wat gaan liggen...

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Femke Bol en Ben Broeders, de Belgische polsstokspringer en eveneens brother from another mother van Duplantis, gaan na de OS gaan samenwonen in Nederland (en niet in Leuven). Fijn voor hen. Misschien kan het hen nog verder inspireren om nog beter te doen op de piste. Los van haar waanzinnige prestaties op de piste vind ik het een ongelooflijke spontane leuke meid.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Mwoah slecht. Sinds 2019 zijn ze een keer wereldkampioen en vorig jaar nog tweede op het wk.

Dat ze het nu slecht doen is omdat Fredette bijna het hele toernooi geblesseerd is en het is niet te doen om zonder wissel te spelen. Het is vrij benauwd en dit spelletje is zo intensief, dat sloopt je als je maar met drie kan blijven spelen.

Daarnaast maken ze in Europa veel professionelere stappen hiervoor.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Mwoah slecht. Sinds 2019 zijn ze een keer wereldkampioen en vorig jaar nog tweede op het wk.

Dat ze het nu slecht doen is omdat Fredette bijna het hele toernooi geblesseerd is en het is niet te doen om zonder wissel te spelen. Het is vrij benauwd en dit spelletje is zo intensief, dat sloopt je als je maar met drie kan blijven spelen.

Daarnaast maken ze in Europa veel professionelere stappen hiervoor.

ah ok, van die blessure wist ik niet af. Wel vreemd dat je geen speler mag "invliegen". Bij sporten met meer wisselspelers (voetbal, hockey, handbal, waterpolo etc.) snap ik dat nog wel. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat een land of ploeg figuurlijk gewoon met één been basketbalt door één blessure. Je zou altijd een stand-by speler mogen hebben. Het Nederlandse estafette team gaat ook niet opeens met drie atleten rennen omdat Bonevacia geblesseerd is.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

We vreemd trouwens. Aan handbal doen twaalf landen mee, negen daarvan Europees. Zowel bij de mannen als de vrouwen. Ik dacht dat de Olympische Spelen daar wel regels voor had? Zelfs hockey (lang verguisd als eentonig en zelfs even de vrees dat het niet meer een Olympisch Sport zou zijn in de toekomst) heeft gewoon zes Europese landen en zes landen uit andere werelddelen.

Nee geen regels volgens mij. Europa, Afrika, Azië en Amerika leveren allemaal hun kampioen af. Daarnaast is het gastland geplaatst, die is Europees en de wereldkampioen ook Europees.

De overige plekken worden meerdere toernooien gespeeld met wereldwijd landenteams en al die toernooien zijn gewonnen door Europese landen.

Eigenlijk zouden ze dan ook extra toernooien moeten doen in werelddelen apart.

Want de drie OS hiervoor heb ik bekeken en waren alleen Japan en Brazilië extra als gastland en in Tokyo via de kwalificaties bij de mannen alleen een keer Brazilië geplaatst.

Dus het is een overwegend Europese aangelegenheid.

Hockey is wereldwijd ook wat diverser.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

ah ok, van die blessure wist ik niet af. Wel vreemd dat je geen speler mag "invliegen". Bij sporten met meer wisselspelers (voetbal, hockey, handbal, waterpolo etc.) snap ik dat nog wel. Maar het mag natuurlijk niet zo zijn dat een land of ploeg figuurlijk gewoon met één been basketbalt door één blessure. Je zou altijd een stand-by speler mogen hebben. Het Nederlandse estafette team gaat ook niet opeens met drie atleten rennen omdat Bonevacia geblesseerd is.

Lijkt dat ze daar niet voor gekozen hebben om hem te vervangen, want hij zat nu wel op de "bank" zonder te spelen. Of het mocht niet meer, want hij had wel 1,5 wedstrijd gespeeld. Hij is geblesseerd geraakt in game 2.

Weet van Tokio, dat Jaring reserve speler was bij Nederland.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Bouwmeester ook goud nog voor de medalrace.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Bouwmeester ook goud nog voor de medalrace.

Ja, dat is wel mooi, maar de manier waarop is wat teleurstellend. Enfin, als je wilt zeilen, moet je wel wind hebben. Ik denk dat ze wat dat betreft beter een locatie aan de Atlantische kust hadden kunnen zoeken.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ik heb begrepen dat je bij de estafette-, onderdelen één reserve mag opgeven. Behalve bij de mixed estafette. Daar een reserve man en een reserve vrouw.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Marit

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Zo, dat was even een veegpartij van die basketballers zeg. Mooi hoor.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik blijf dat 3x3 basketbal een rare sport vinden.

Wel tof dat we zelfs daar mee kunnen scoren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hockeydames lijken de halve finale ook te hebben, maken net de 3-1!

Wel echt een passieloos commentaar op dat HBO zeg.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Tegen Argentinië zal het wel echt beter moeten. Maar goed, niet overtuigen en toch winnen is ook een kunst.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Klasse overwinning van de 3x3 mannen. Dikke overwinning. Echt uitstekend verdedigd. Litouwen wist niet waar ze het moesten zoeken.

Verrassend nu tegen Frankrijk. Daar liggen kansen zoals we nu spelen.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1832 stemmen

Dit is wel genieten zo bij het atletiek. Meerdere onderdelen door elkaar heen en dan natuurlijk Duplantis bij het Polsstokhoogspringen.

Bijna vergeten, maar we krijgen straks natuurlijk Hassan op de 5000 meter.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hassan brons. Op zich knap maar ze kreeg geen kans in de slotronde om voor goud of zilver te gaan.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Zilver, haha.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Letland ongeslagen in de poulefase bij het 3x3 en ze verliezen zowel de halve finale als de strijd om het brons.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.