• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.984 gebruikers
  • 9.370.827 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De Belgian Waffles Oke die is zo slecht dat ik 'm wel leuk vind. Je zal maar zo worden aangekondigd, haha. De Belgische wafels.

Ik heb niet het idee dat Nederland dit ook zo enorm heeft. Het meeste is met Leeuwen/Leeuwinnen en verder gewoon Oranje. Dat vind ik ook mooier. Net als ik De Rode Duivels ook bij jullie prima vind. Denk dat bij ons Oranje gewoon een mooie verzamelterm is voor alles wat in ons land voor Nederland speelt. Ik zeg ook niet vaak dat ik het Nederlands Elftal ga bekijken, maar dat ik naar Oranje kijk.

Hoho, wij hebben Team NL hé. Verschrikkelijk. Zit waarschijnlijk zo’n gesjeesde marketing-jongen achter die vond dat dit marketingtechnisch zo lekker ligt. Goed verkoopbaar.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Hoho, wij hebben Team NL hé. Verschrikkelijk. Zit waarschijnlijk zo’n gesjeesde marketing-jongen achter die vond dat dit marketingtechnisch zo lekker ligt. Goed verkoopbaar.

Ja oke, maar dat is net als Oranje gewoon een verzamelnaam. Kan me niet heugen dat onze sportteams losse namen hebben.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Jawadde, de Belgische hockeymannen sneuvelen in de kwart tegen Spanje. Van een verrassing en desillusie gesproken

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb niet het idee dat Nederland dit ook zo enorm heeft. Het meeste is met Leeuwen/Leeuwinnen en verder gewoon Oranje. Dat vind ik ook mooier. Net als ik De Rode Duivels ook bij jullie prima vind. Denk dat bij ons Oranje gewoon een mooie verzamelterm is voor alles wat in ons land voor Nederland speelt. Ik zeg ook niet vaak dat ik het Nederlands Elftal ga bekijken, maar dat ik naar Oranje kijk.

De naam "Oranje" is een ijzersterke term, in naam én faam. Ik wil niet weten hoeveel keer het Legioen de ploeg al boven zichzelf heeft doen uitstijgen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hier zitten mensen die het intensiever dan mij volgen, hoeveel gouden medailles gaat Nederland nog erbij pakken denken jullie? En op welke onderdelen?

Lavreysen met baanwielrennen 2 of 3 gouden medailles. Met het baanwielrennen de Madison.

Bouwmeester met het zeilen staat ruim aan kop, maar dat kan veranderen, maar ziet er gunstig uit.

Femke Bol zou kunnen, maar dat word heel moeilijk tegen McLaughlin. Hockey Dames. De heren zijn wat grilliger.

Boermans en de Groot zijn goed bezig met het beach volleyballen, die hebben vandaag de wereldkampioen verslagen.

Sharon van Rouwendaal met open water zwemmen. Dames op de weg vandaag.

Dit is zo'n beetje wat me te binnen schiet. Wellicht nog wat zilveren en bronzen.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ja oke, maar dat is net als Oranje gewoon een verzamelnaam. Kan me niet heugen dat onze sportteams losse namen hebben.

Nee klopt hoor. Maar ik vind Oranje gewoon een mooie verzamelnaam. Team NL echt verschrikkelijk.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Lavreysen met baanwielrennen 2 of 3 gouden medailles. Met het baanwielrennen de Madison.

Bouwmeester met het zeilen staat ruim aan kop, maar dat kan veranderen, maar ziet er gunstig uit.

Femke Bol zou kunnen, maar dat word heel moeilijk tegen McLaughlin. Hockey Dames. De heren zijn wat grilliger.

Boermans en de Groot zijn goed bezig met het beach volleyballen, die hebben vandaag de wereldkampioen verslagen.

Dit is zo'n beetje wat me te binnen schiet. Wellicht nog wat zilveren en bronzen.

Hockeyheren hebben nu wel echt een gouden kans. Zouden België tegenkomen in de Halve Finale. Maar Australië gaat wel echt een kraker worden. Australië zal nu ook een gouden kans zien zonder België.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

happie schreef:

(quote)

Sifan Hassan misschien. Straks wielrennen? Kopecky is wel de grote favoriet.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

4x400 estafette dames zijn we volgens mij wereldkampioen. Maar goed, Amerika zal wel gewaarschuwd zijn nu.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

De Belgische Derwael net vierde geworden. Dat is wel zuur.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Het geitje heeft ook eindelijk zijn gouden medaille.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

IH88 schreef:

De Belgische Derwael net vierde geworden. Dat is wel zuur.

Die Neymour is wel fenomenaal en haalde een hogere score dan Derwael in Tokyo toen ze goud pakte. Lee en die Chinese ook beter en dus op haar waarde geklopt. Het was een bewogen jaar met blessures, mentale issues en de problemen met (psychologisch) grensoverschrijdend gedrag van de coaches.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Djokovic doet het hoor. Zelfs voor een GOAT is hij wel heel goed. Ik hun het hem van harte.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Het laatste gaatje gevuld voor Djoko. Knap!

En Vos en Kopecky elk een medaille. Hongarije net als gisteren 4e met Valter en nu Vas.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Over GOATS gesproken. De GOAT bij het vrouwenwielrennen, Marianne Vos, pakt op haar oude dag nog eens zilver. Maar daar had wellicht meer in gezeten. Was een bloedspannende wedstrijd.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

In die allround-lijstjes is federer nogal eens de grote afwezige. Toch opvallend, want ontzettend veel gewonnen. Goede tennisser, echter op gravel niet goed genoeg gebleken om echt allround te zijn.

Betreft djokovic, wat heeft ie eigenlijk niet gewonnen? En: zonde dat wimbledon te vroeg kwam, dat kan je met terugwerkende kracht wel zeggen. Van alcaraz kan ook novak djokovic verliezen, maar een veegpartij zou het niet zijn geweest.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Poeh wat klinkt Vos teleurgesteld zeg. Enerzijds snap ik dat wel, maar echt een geweldige plak hoor. Wat een geweldige rit van haar.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

In die allround-lijstjes is federer nogal eens de grote afwezige. Toch opvallend, want ontzettend veel gewonnen. Goede tennisser, echter op gravel niet goed genoeg gebleken om echt allround te zijn.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Federer was verfijnder. Technisch perfect, maar het gravel inderdaad. Djokovic is fitter en lijkt een grotere drive te hebben.

Ergens maakt het ook niet uit, want het is wel een era met deze drie zeg.

Murray kon dat nooit echt maken. Kleine opleving van Wawrinka er tussendoor.

Blijft jammer van de blessures bij Del Porto.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Over GOATS gesproken. De GOAT bij het vrouwenwielrennen, Marianne Vos, pakt op haar oude dag nog eens zilver. Maar daar had wellicht meer in gezeten. Was een bloedspannende wedstrijd.

Ik heb weinig wielrenkennis maar net wel het slot gekeken. Hoe kan je nou die Amerikaanse zo enorm ver van je laten wegrijden? Kwam best wel amateuristisch over.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik heb weinig wielrenkennis maar net wel het slot gekeken. Hoe kan je nou die Amerikaanse zo enorm ver van je laten wegrijden? Kwam best wel amateuristisch over.

Je moet het ook wel kunnen om het dicht te rijden. De benen van die dame waren duidelijk beter, want ze liep behoorlijk uit.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Poeh wat klinkt Vos teleurgesteld zeg. Enerzijds snap ik dat wel, maar echt een geweldige plak hoor. Wat een geweldige rit van haar.

Inderdaad geweldig gereden. De "Oude" Vos. Teleurstelling snap ik wel ook ja.

Vond Kopecky wel tegenvallen in het laatste deel. Faulkner deed het meeste werk en ze kon ook niet meer volgen bij die aanval. Wellicht teveel gegeven eerder bij het terugkomen op de kopgroep.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

En toch, Vos en Kopecky keken ernaar (en naar elkaar) en de vogel was weg. Vervolgens was het surplacen voor de sprint. Het was ook Faulkner haar enige kans.

Maar die Faulkner was bijzonder sterk, hoe die Kopecky terug bracht vanaf Montmartre. Kopecky voorheen ook al een serieuze cartouche verschoten in die solo-achtervolging.

Alles bij elkaar heeft Vos goud verloren, niet 1x, maar 2x. Maar los hiervan, alweer Vos, knappe wielrenster!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Halve finale hockeymannen!

Althans, die 2-0 geven ze echt niet meer weg komende minuten.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Federer was verfijnder. Technisch perfect, maar het gravel inderdaad. Djokovic is fitter en lijkt een grotere drive te hebben.

Ergens maakt het ook niet uit, want het is wel een era met deze drie zeg.

Murray kon dat nooit echt maken. Kleine opleving van Wawrinka er tussendoor.

Blijft jammer van de blessures bij Del Porto.

Ik heb respect voor alles wat federer heeft gewonnen. De man kan daarnaast echt ongelooflijk mooi speechen.

Echter wanneer het gaat over zijn spel dan herinner ik mij vooral die ontzettend hoge foutenlast: afzwaaiers, ballen in het net etc. Iedere keer weer. Maar goed, das ook mijn issue want mooie punten waren er natuurlijk ook.

Federer was overigens echt wel fit hoor. Tot op hoge leeftijd gespeeld. Kneiterharde service... Djokovic is vooral completer. Nadal ook. En alcaraz is dat ook, dat durf ik nu al te zeggen.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Nooit geweten dat we blijkbaar erg goed zijn in 3 tegen 3 basketbal. We wonnen net met 21-6 van de VS en staan daar in de halve finale. Dat kan dus een medaille worden die voor mij een totale verrassing is, maar dat ligt misschien wel aan mij.

Justus18

• 691 berichten
  • 79 stemmen

Ik had ergens opgevangen dat de NBB een van de promotors was van het 3x3 basketbal en Nederland behoort al geruime tijd tot de sterkere landen. Ik vind het veel leuker om te zien dan het reguliere basketbal.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik ken dat gevoel. Ik heb het bij voetballen wel eens. Dan denk ik: "Wat een amateurs. Schiet gewoon twee keer die bal in dat net. Dan ben je wereldkampioen.".

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Ik ken dat gevoel. Ik heb het bij voetballen wel eens. Dan denk ik: "Wat een amateurs. Schiet gewoon twee keer die bal in dat net. Dan ben je wereldkampioen.".

Dit is natuurlijk een domme vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dit is natuurlijk een domme vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel.

wat ik vooral snap is dat jij, zonder dat je de sport snapt, arrogant over amateurisme gaat lullen.

Behalve beledigend, is dat vooral ook heel dom.

Maar dat snap je zelf natuurlijk NIET.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
wat ik vooral snap is dat jij, zonder dat je de sport snapt, arrogant over amateurisme gaat lullen.

Behalve beledigend, is dat vooral ook heel dom.

Maar dat snap je zelf natuurlijk NIET.

Ik zet er letterlijk bij dat ik de sport niet goed ken en dus om uitleg vraag, opa trolletje.

Ga maar weer verder met je avond en dan zijn we beiden tevreden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.