- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
Ik zou het sneu vinden als het klassement naar de vaantjes gaat en Remco bergpunten moet gaan sprokkelen. Ciccone zie eerder als winnaar van de bollen.
Groen zal zeker voor een Belg zijn. Pedersen is wel een gevaarlijke klant.
Nederlandse overwinning van MVP in de rit met de gravelpaden.
Beste Pool: Kwiatkowski (44ste)
Zandkuiken
-
- 1744 berichten
- 1429 stemmen
Thomas in de top-5 geloof ik niet in, die gaat volgens mij in het stuk niet voorkomen.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
Het is nog maar de vraag of Thomas de Tour zal uitrijden. Anders brengt Kwiatkowski hem wel veilig thuis. Aan Bernal heeft Rodriguez ook weinig vrees ik. Die zal wellicht voor de bergtrui of een ritzege gaan. Het zou zo maar een podiumplaats voor Rodriguez kunnen kosten.
Ik zie bij Bora een veel meer gestroomlijnd team dan bij Ineos.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik heb veel zin in deze Tour. Lekker begin ook. Pogacar zal waarschijnlijk dominant zijn, maar toch blijft ook bij hem de vraag of hij geen slechte dag gaat krijgen tegen het einde, met zijn Giro in de benen (waar hij in mijn ogen met zijn krachten heeft gesmeten).
Favoriet voor het groen: Pedersen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik zou het sneu vinden als het klassement naar de vaantjes gaat en Remco bergpunten moet gaan sprokkelen. Ciccone zie eerder als winnaar van de bollen.
Groen zal zeker voor een Belg zijn. Pedersen is wel een gevaarlijke klant.
Nederlandse overwinning van MVP in de rit met de gravelpaden.
De veelbesproken gravelrit kan echt meerdere winnaars hebben.
- Mohoric is wereldkampioen gravel én altijd goed in de tour.
- Pogi heeft de Strade Bianci al 2 keer gewonnen. Als hij wil, dan kan het ook. Al denk ik dat de klassementsrenners eerder bang zijn voor tijdsverlies, waardoor er geen oorlog zal zijn tussen hen.
- MVP
- Maxim Van Gils was dit jaar 3de in de Strade. Als hij z'n vorm van het voorjaar terug te pakken heeft is hij ook een outsider van de dagzege.
De rit van vandaag is ook een spektakelstuk.
Als dit de 15de rit zou zijn, dan zou dit altijd een vluchtersetappe zijn. Maar omdat de gele trui de inzet is verwacht ik dat er gekoerst zal worden zoals in een klassieker.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Ik denk dat djokovic wimbledon haalt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Dat is de enige Pool toch?
Er zijn 14 Nederlanders. Net zoveel als vorig jaar
2024: 14
2023: 14
2022: 10
2021: 14
2020: 7
2019: 11
2018: 14
2017: 15
2016: 15
2015: 20
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Vooralsnog lijkt de kans een stuk groter dan Cav vandaag gaat opgeven dan dat hij het record in deze tour pakt.
Cav is overigens niet de oudste. Dat is Jakob Fuglsang. Die rijdt ook nog steeds en is twee maanden ouder.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vooralsnog lijkt de kans een stuk groter dan Cav vandaag gaat opgeven dan dat hij het record in deze tour pakt.
Cav is overigens niet de oudste. Dat is Jakob Fuglsang. Die rijdt ook nog steeds en is twee maanden ouder.
Je zal maar klassementsambities moeten opgeven omdat een oude knar in je ploeg een obsessie heeft met een record na te jagen dat uiteindelijk niet veel om het lijf heeft (allemaal sprintersetappes).
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik ben wat minder teleurgesteld dan Joris en Stef. Ik had wel verwacht dat Bardet moest winnen. Vooral vanwege het geel en dat het zijn laatste tour is. Kun je lullig vinden maar zo zit de hiërarchie in elkaar. Maar Frank van den Broek heeft een mooi visitekaartje afgegeven, Ik ken hem eigenlijk niet zo goed. Maar hij heeft zich omhoog gewerkt van clubamateur, naar continentaal, naar worldtour en Tour de France en dat vind ik altijd wel mooi.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4511 stemmen
Er zijn mensen die vrijwillig naar Joris van de Berg luisteren?
Verder volstrekt logisch dat Bardet deze mocht winnen. Alleen als hij zou breken en VDB wel kon doorrijden dan had hij een kans.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Uiteindelijk is er niemand van de klassementsmannen buiten de groep binnengekomen. Hoewel er onderweg wel een paar gelost zijn geweest. Pogacar is zo gretig dat hij niet alleen voorin zit maar gewoon meesprnt en vierde wordt, Dat hoeft helemaal niet, maar vind ik wel leuk.
Geel is Bardet, Wit en Groen: Van den Broek, door de hierarchie van de truien (geel>groen>bollen>wit) draagt van den Broek morgen Groen. Daardoor start Maxim van Gils in het wit. Bollen naar Abrahamsen. De eerste uitvaller is er ook. Michelle Gazoli uit het team van Cavendish.
Morgen een etappe met korte klimmetjes. Maar weer finish na een korte afdaling en vlak.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik ben wat minder teleurgesteld dan Joris en Stef. Ik had wel verwacht dat Bardet moest winnen. Vooral vanwege het geel en dat het zijn laatste tour is. Kun je lullig vinden maar zo zit de hiërarchie in elkaar. Maar Frank van den Broek heeft een mooi visitekaartje afgegeven, Ik ken hem eigenlijk niet zo goed. Maar hij heeft zich omhoog gewerkt van clubamateur, naar continentaal, naar worldtour en Tour de France en dat vind ik altijd wel mooi.
Vond ze bij de NOS ook wel zuur. Die waren wel heel chauvinistisch. Benieuwd of ze zo hadden gereageerd, als het geen Nederlander was bij Bardet. Bij Eurosport wisten ze het beter te verwoorden met het respectvolle gebaar van Bardet bij de finish.
Wel respect voor de prestaties van FvdB. 23 nog maar.
Onbegrijpelijk dat Movistar niet mee ging werken voor Aranburu. Die hadden Romo nog.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Uiteindelijk is er niemand van de klassementsmannen buiten de groep binnengekomen. .
Groupama FDJ misschien met Gaudu en Martinez.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Oh ja Gaudu verliest bijna een half uur. Martinez ook maar die reken ik minder tot de klassementsrenners. Die is zichzelf nog aan het ontdekken.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je zal maar klassementsambities moeten opgeven omdat een oude knar in je ploeg een obsessie heeft met een record na te jagen dat uiteindelijk niet veel om het lijf heeft (allemaal sprintersetappes).
Etappe is etappe en record is record. Als Cavendish de 35 haalt is dat gewoon een record dat nog heel lang stand zal houden.
En dat Cavendish alleen in sprinten uitblinkt maakt het nog legendarischer. Merckx kon op verschillende soorten parcoursen zijn ritten winnen, Cavendish moet het dus enkel van de sprint hebben. En dan is 35 heel veel. Onvoorstelbaar veel. Het zal lang duren voor er ook maar een sprinter komt die er weer eens 20 wint.
Een sprinter als Cavendish is er nooit eerder geweest, en ik zal niet zeggen dat er nooit meer zo iemand komt, maar uitermate bijzonder is het wel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Etappe is etappe en record is record. Als Cavendish de 35 haalt is dat gewoon een record dat nog heel lang stand zal houden.
En dat Cavendish alleen in sprinten uitblinkt maakt het nog legendarischer. Merckx kon op verschillende soorten parcoursen zijn ritten winnen, Cavendish moet het dus enkel van de sprint hebben. En dan is 35 heel veel. Onvoorstelbaar veel. Het zal lang duren voor er ook maar een sprinter komt die er weer eens 20 wint.
Een sprinter als Cavendish is er nooit eerder geweest, en ik zal niet zeggen dat er nooit meer zo iemand komt, maar uitermate bijzonder is het wel.
Ik vind Cav gewoon niet erg sympathiek, wellicht daarom dat ik er niet zo wild van wordt als hij dat record zou breken. Respect voor zijn carrière dat wel. Ik volg de Tour ook maar met een half oog, kijk meer uit naar de OS in Parijs om eens wat anders te kunnen zien dan voetbal en wielrennen. Van die sporten (vooral dan wat de mannen betreft) heb ik toch een beetje genoeg van gehad. Ik vind het bij de vrouwen toch een stuk spannender.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
Tak! Hij moet alleen nog uitrijden
49ste in het dagklassement. Op schema dus.
Gaudu kan ik al wegstrepen. Had hem ook tegen beter weten in mijn top 10 gezet. Moest een Fransman in. Positief getest op Covid vlak voor de Tour blijkbaar. Blijft een pechvogel.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Drie van de grote vier staan nu al top 3. Roglic verliest 23 seconden vandaag. Een gretige Pogacar en een zeer alerte Vingegaard. Ook Evenepoel dik in orde.
Ik hoor net op de Belg dat de laatste tour waarin een Franse renner de eerste twee ritten won in 1968 was.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Vingegaard lijkt in orde. Volgende test dinsdag met de Galibier. Daar gaat Pogacar nog eens testen hoe Vingegaard is. Evenpoel sterk terug gekomen met Carapaz.
Roglic krijgt een tik.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
Ik hoor net op de Belg dat de laatste tour waarin een Franse renner de eerste twee ritten won in 1968 was.
In 1968 zat er wel een proloog bij (officieel geen rit). Demare morgen dan maar in de sprint voor de trilogie
Vive la France!
Demare wel de tussensprint gewonnen vandaag voor Coquard. Goed Philipsen was wel aan het hannessen en veel punten waren er ook niet meer te verdienen.
Zo'n frisse en geconcentreerde Vingegaard had ik niet verwacht. Mijn twijfels of hij dit volhoudt blijven nog wel bestaan.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat Hinault de laatste winnaar was, 39 jaar geleden, dat is de grote pijn.
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
En de volgende is niet in aantocht. Ik zie geen enkele Fransman ook maar in de buurt komen van de tourwinst die nu rondrijdt eigenlijk.
Ook niet de nieuwe Bardet. Die kwam relatief recent nog in de buurt (tweede in 2016 en derde in 2017 in het Froome/Sky tijdperk). Hij verloor vooral door ploeg, zwakke tijdrit en moeite hebben met de druk. En echt in de buurt van winnen kwam hij niet, maar ik denk dat hij het dichtste kwam van elke Fransman sinds Fignon in '89.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
En de volgende is niet in aantocht. Ik zie geen enkele Fransman ook maar in de buurt komen van de tourwinst die nu rondrijdt eigenlijk.
Ook niet de nieuwe Bardet. Die kwam relatief recent nog in de buurt (tweede in 2016 en derde in 2017 in het Froome/Sky tijdperk). Hij verloor vooral door ploeg, zwakke tijdrit en moeite hebben met de druk. En echt in de buurt van winnen kwam hij niet, maar ik denk dat hij het dichtste kwam van elke Fransman sinds Fignon in '89.
Ja, Levitan wilde de Tour een evenement van wereldniveau maken. Tot de jaren '80 was het een evenement van een stuk of 6 landen met af en toe wat exotisch als een Engelsman, Portugees of een Duitser. Het was Frankrijk, Italië, België, Spanje, Zwitserland en Nederland. En vooruit, ook Luxemburg.
Na Hinault zijn er alleen al aan winnaars heel wat nationaliteiten (en continenten) bijgekomen. Lemond, Roche, Riis, Ullrich, Evans, Wiggins, Bernal, Pogacar... Dat is mooi, maar het mondiale deelnemersveld, plus de mondiale interesse, maakt het voor de Fransen niet makkelijker. Voor de Belgen en Nederlanders overigens ook niet, maar wij Nederlandes waren toch al niet zo succesvol (wel in etappezege's, overigens).
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
Beetje flauw om de Fransen te pesten. Jalabert won ook nooit maar was enorm populair. Zo lang Pogacar en Vingegaard rondrijden komt voorlopig niemand anders in de buurt van een eindzege.
Gaudu werd twee jaar geleden nog 4de op 13.39 van Vingegaard. Zou Evenepoel dichter eindigen dit jaar? Denk het niet.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
En echt in de buurt van winnen kwam hij niet, maar ik denk dat hij het dichtste kwam van elke Fransman sinds Fignon in '89.
Alaphilippe zag er ook even goed uit (was dat de Tour van Bernal?).
De Franse teams zijn qua professionaliteit hopeloos achterop geraakt. Het is een cliché, maar het is wel waar. Aan de uitslagen te zien was er ook geen gedegen 'hitteplan' zaterdag, zoals er bij DSM wel was.
Verder doet de druk van de natie denk ik er ook geen goed aan. Men is nu al bezig Lenny Martinez te pushen. Laat zo'n jongen toch rustig groeien.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik ook niet.
Maar ik zou wel uit mijn dak gaan als hij nummer 35 maakt. Dat maak ik dan mee. Heerlijk.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, Levitan wilde de Tour een evenement van wereldniveau maken. Tot de jaren '80 was het een evenement van een stuk of 6 landen met af en toe wat exotisch als een Engelsman, Portugees of een Duitser. Het was Frankrijk, Italië, België, Spanje, Zwitserland en Nederland. En vooruit, ook Luxemburg.
Na Hinault zijn er alleen al aan winnaars heel wat nationaliteiten (en continenten) bijgekomen. Lemond, Roche, Riis, Ullrich, Evans, Wiggins, Bernal, Pogacar... Dat is mooi, maar het mondiale deelnemersveld, plus de mondiale interesse, maakt het voor de Fransen niet makkelijker. Voor de Belgen en Nederlanders overigens ook niet, maar wij Nederlandes waren toch al niet zo succesvol (wel in etappezege's, overigens).
En de zege van Biniam Girmay is weer een mooi en geweldig voorbeeld. Het wielrennen niet zo zeer, maar De Tour is wel heel erg internationaal geworden. Dit is een belangrijke zege voor de Noord Afrikaanse renners. Ik gun het ze.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Verder doet de druk van de natie denk ik er ook geen goed aan. Men is nu al bezig Lenny Martinez te pushen. Laat zo'n jongen toch rustig groeien.
Komt nooit goed, want kan niet tijdrijden.
MisterPink
-
- 1352 berichten
- 6860 stemmen
En dat Cavendish alleen in sprinten uitblinkt maakt het nog legendarischer. Merckx kon op verschillende soorten parcoursen zijn ritten winnen, Cavendish moet het dus enkel van de sprint hebben.
Daar doe je Cavendish toch tekort mee. Een sprint winnen van een select groepje renners die alles gegeven hebben in een waaierrit doen weinig sprinters hem na. Cavendish won in 2009 en 2013 etappes op deze wijze zonder massasprint.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.