• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.038 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dit is een belangrijke zege voor de Noord Afrikaanse renners.

Oost-Afrikaanse zal je bedoelen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Daar doe je Cavendish toch tekort mee. Een sprint winnen van een select groepje renners die alles gegeven hebben in een waaierrit doen weinig sprinters hem na. Cavendish won in 2009 en 2013 etappes op deze wijze zonder massasprint.

Ik heb het niet over massasprints, ik heb het over sprints. Dat staat er ook duidelijk.

Heeft Cavendish een touretappe gewonnen na een lange solo? Er staat me eigenlijk wel zoiets bij, maar het kan een droom geweest zijn.

Ik doe The Cavman in elk geval niets te kort.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Oost-Afrikaanse zal je bedoelen.

Nee, ik bedoel noord afrikaans. Het is iemand die duidelijk uit het noordelijke deel van het continent afkomstig is.

Mag ik aub zelf bepalen wat ik bedoel, zonder dat een ander zich gaat bemoeien met wat ik "zal bedoelen"?

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Een waaierrit waar iedereen zijn longen uit zijn lijf heeft gereden is geen normale sprint. Om voorop te blijven en een peloton te splijten moet je wel iets meer kunnen dan enkel een sprintje trekken.

Je doet Cavendish wel degelijk tekort. Als we het over sprints hebben dan hebben we het niet over een sprint-a-deux he? Misschien moet je de waaierrit uit 2009 nog eens bekijken. Cavendish komt hier nagenoeg solo over de meet.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En de zege van Biniam Girmay is weer een mooi en geweldig voorbeeld. Het wielrennen niet zo zeer, maar De Tour is wel heel erg internationaal geworden. Dit is een belangrijke zege voor de Noord Afrikaanse renners. Ik gun het ze.

Jammer dat Hilaire Van der Schueren dit niet meer van dichtbij mag meemaken. Na een carrière van meer dan 50 jaar ging hij deze winter op pensioen.

Hij heeft Intermarché-Wanty haast eigenhandig gemaakt tot wat het vandaag is, en hij hoopte al 10 jaar op een ritzege in de tour.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En de zege van Biniam Girmay is weer een mooi en geweldig voorbeeld. Het wielrennen niet zo zeer, maar De Tour is wel heel erg internationaal geworden. Dit is een belangrijke zege voor de Noord Afrikaanse renners. Ik gun het ze.

Ik zat het gisteren nog te denken toen je dit poste. Zul je zien dat Grimay wint. Doet hij het ook nog.

Ik ben het Visbeen eens. Hier zou iets mee moeten gebeuren zoals in de jaren ´80 ook naar Colombia in Latijns Amerika gebeurde en daar zien we nog steeds resultaat van. Het Afrikaanse wielrennen ontwikkelt zich al jaren maar het dringt niet door tot Europa. Ik woon hier vlakbij de kroeg waar Rotterdamse Eritrese mannen bijeen komen en de vorige Eritrese held., Daniel Teklehaimanot, die in 2016 een dag de bolletjestrui droeg in het begin van de tour heeft daar jaren prominient aan de muur gehangen. Daar gaan ze uit hun plaat. Maar de ontwikkeling die er toen leek te komen lijkt een beetje te stokken. In Afrika is een circuitje met rondes en wedstrijden, maar de brug naar Europa is er nauwelijks. Zelfde met bijvoorbeeld Chinezen en Japanners, daar doken er een jaar of wat geleden ook ineens een paar van op in het peloton en dat kreeg nauwelijks een vervolg, Colombia is niet meer weg te denken en landen daarin ruim genomen in de buurt sijpelen af en toe door met een man uit Ecuador in het geel en een jongen uit Mexico (Isaac del Torro) als groot aankomend rondetalent. De UCI mag wat mij betreft nog meer doen aan die mondialisering en de kloof tussen Azie en Afrika wat verkleinen, Organiseer eens een WK in Afrika bijvoorbeeld. Maar die afstand kleiner.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

AGE-411 schreef:

Jammer dat Hilaire Van der Schueren dit niet meer van dichtbij mag meemaken. Na een carrière van meer dan 50 jaar ging hij deze winter op pensioen.

Hij heeft Intermarché-Wanty haast eigenhandig gemaakt tot wat het vandaag is, en hij hoopte al 10 jaar op een ritzege in de tour.

Dit is ook een ding. Hoe van der Schueren van dat lowbudget team heeft gemaakt wat er nu staat is bizar knap. En hij deed zoiets niet voor het eerst. Ik gun het team de zege heel erg,

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Nee, ik bedoel noord afrikaans. Het is iemand die duidelijk uit het noordelijke deel van het continent afkomstig is.

Mag ik aub zelf bepalen wat ik bedoel, zonder dat een ander zich gaat bemoeien met wat ik "zal bedoelen"?

Man doe niet zo kribbig. Eritrea is Sub-Sahara met een van oorsprong zwarte bevolking. Een land in Oost-Afrika.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Man doe niet zo kribbig. Eritrea is Sub-Sahara met een van oorsprong zwarte bevolking. Een land in Oost-Afrika.

Jij zult een inwoner van Stadskanaal ook wel een oosterling noemen in plaats van een noordeling.

Veel trek ik me daar verder niet van aan.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Nee, een inwoner van Stadskanaal woont in Noord-Nederland. Met mijn geografische kennis is niets mis.

Met Noord-Afrika bedoeld men de landen ten noorden van de Sahara. Marokko, Algerije enzovoorts. Het is niet dat de evenaar ofzo als meetlat wordt gebruikt. Dan zou Suriname vandaag in Noord-Amerika liggen

En als we het over 'Afrikaanse' renners hebben in dit topic dan bedoelen we zwarte renners uit dat continent. Dus geen Froome of Meintjes.

Enne, Cavendish kon ook nog eens een potje tijdrijden met zijn ploeg. Een van de beste sprinters en in zijn hoogtijdagen kon hij nog veel meer. Cipollini weleens een waaierrit zien winnen? Of een ploegentijdrit?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Botic haalt tweede ronde Wimbledon!!

Eindelijk weer eens een succesje voor deze door motivatieproblemen geplaagde Nederlander.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

De UCI mag wat mij betreft nog meer doen aan die mondialisering en de kloof tussen Azie en Afrika wat verkleinen, Organiseer eens een WK in Afrika bijvoorbeeld. Maar die afstand kleiner.

Volgend jaar WK in Rwanda. Dat gaat echt bijzonder worden.

Morgen is daar al de 1ste dag van de waarheid.

De beklimming naar Sestrière is gewoon een héél lange strook vals plat. En de Galibier is eigenlijk ook wel een loper - op de laatste kilometers na. Dit nodigt uit tot een blitzkrieg in het zicht van de top.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/4/54049/0:0,1005:603-960-0-90/4e94c

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Slecht nieuws voor Remco Evenepoel. Ploegenooit Pedersen lag vandaag op de grond en is de tweede opgever,

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

De Galibier is vooral slopend omdat hij heel lang duurt. En wie het minst gesloopt is kan op het einde nog wat. Het is een zware etappe zo vroeg in de tour, maar ze leggen bewust de finish niet op de berg want er moet ook weer niet met minuten gegooid worden.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Ik hoop op een grote Pogacar show. UAE die niemand laat wegrijden en vol gas de eerste bergen gaat oprammen. Het is dan aan Pogi om in de vallei te demarreren. Waarom wachten op de Galibier? Gewoon op het vlakke er vandoor gaan zonder hulp van ploeggenoten. 50km solo. Ik bedoel Pogacar is toch geen Cavendish die een beetje gaat wachten op zijn eindspurt?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

In de vallei demarreren? En dan binnengehengeld worden door Van Aert, Kelderman, Jorgensen en de Ineos boys? Echt totaal geen optie dit.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Even tusssen al het wielergeweld door dit artikel.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Het is mooi geschreven, maar hoe kun je alcaraz, de arjen robben van het tennis, als fit omschrijven? Ik begrijp er niks van.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

eRCee schreef:

In de vallei demarreren? En dan binnengehengeld worden door Van Aert, Kelderman, Jorgensen en de Ineos boys? Echt totaal geen optie dit.

Was ook sarcastisch bedoeld Er zijn hier een paar die Cavendish geen complete renner vinden omdat hij schijnbaar alleen maar in een sprint kan of kon winnen. Dat Pogacar pas op de Galibier gaat demarreren nadat zijn ploeg gewerkt heeft is een logische gang van zaken. Net zoals dat Cavendish wacht tot de eindsprint en gepiloteerd wordt door zijn treintje.

Eigenlijk is Pogacar net zo 'beperkt' als Cavendish. Natuurlijk kan Pogi een sprint van een kopgroep winnen en zich goed positioneren in een grotere groep maar het is niet voor niets dat hij Milaan-San Remo nog niet op zijn palmares heeft staan. Cavendish wel maar die zal nooit een rit met een muur of berg winnen. Beide heren kunnen ook niet uit de voeten op kasseien. Koekenbakkers zijn het niet maar elke renner heeft zijn beperkingen. Zelfs Pogi. Massasprints hoeft hij niet te winnen. Tijdrijden en klimmen kan die als de beste. Als lichtgewicht heeft hij wel altijd schrik voor de wind. In 2020 verloor hij in de waaierrit meer dan een minuut. Cavendish won zogezegd al twee waaierritten in de Tour.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Splinters schreef:

Even tusssen al het wielergeweld door dit artikel.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Het is mooi geschreven, maar hoe kun je alcaraz, de arjen robben van het tennis, als fit omschrijven? Ik begrijp er niks van.

Ik kan het artikel niet lezen en tennis boeit mij niet. Maar kan het zo zijn dat Alcarez nu fit is? Robben was tussen de blessures door ook weleens fit.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Ik kan het artikel niet lezen en tennis boeit mij niet. Maar kan het zo zijn dat Alcarez nu fit is? Robben was tussen de blessures door ook weleens fit.

Ja, dat snap ik. Het is niet dat sporters met een lichaam dat topsport niet goed verdraagt nooit fit zijn. Maar om fitheid als een persoonlijke kwaliteit te omschrijven bij een sporter die om de haverklap geblesseerd is blijft vreemd.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

De intro klopt inderdaad van geen kant. Alcarez is bepaald geen fitte twintiger. Dat de oude garde met meer blessureleed kampt lijkt mij meer dan logisch. Een trend zou ik het niet willen noemen. Om Mark Renton uit Trainspotting te quoten: "So we all get old and then we can't hack it anymore."

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Mooie rit met een verwacht eindresultaat.

De vraag blijft: Zal Vingegaard beter presteren in de derde week? Of is hij al op z'n top en is Pogi dit jaar gewoon een tikkeltje beter?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Pogacar zet een indrukwekkend rijtje etappezeges in grote rondes neer:

VUELTA2019

9) Andorra La Vella (AND) - Cortals d'Encamp (AND)

13) Bilbao - Los Machucos

20) Arena de San Pedro - Plataforma de Gredos

TDF2020

9) Pau - Laruns

15) Lyon - Le Grand Colombier

20) Lure - Planche des Belles Filles (ITT)

TDF2021

5) Changé - Laval (ITT)

17) Muret - St-Lary-Soulan Col du Portet

18) Pau - Luz-Ardiden

TDF2022

6) Binche (BE) - Longwy

7) Tomblaine - Super Planche Des Belles Filles

17) Saint-Gaudens - Peyragudes

TDF2023

6) Tarbes - Cauterets-Cambasque

20) Belfort - Le Markstein

GIRO2024

2) San Francesco al Campo - Santuario di Oropa

7) Foligno - Perugia (ITT)

8.) Spoleto - Prati di Tivo

15) Manerba del Garda - Livigno (Mottolino)

16) Laas - Santa Cristina Val Gardena (Monte Pana)

20) Alpago - Bassano del Grappa

TDF2024

4) Pinerolo - Valloire

21 stuks in totaal. Op hoeveel zeges komt hij op het einde van z'n carrière? (Record staat op 64 stuks, E. Merckx)

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

Pogacar wordt binnenkort 26 en pakt deze ronde nog 3 etappes denk ik. Merckx gaat hij niet inhalen. Cavendish staat op 54. Tussen de 50 en 60 schat ik.

Vraag mij af met hoeveel tijdsverschil Pogacar deze Tour gaat winnen. Vingegaard gaat het nog zwaar krijgen.

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Geen EK gezien maar wel de touretappe nagekeken. Blij mee. Leuke etappe. Genoeg spektakel maar niet zoveel dat de tour al beslist is Ik heb echt genoten. Twee sprintritten nu en ik heb echt zin in vrijdag, Ben een tijdritliefhebber.

Trouwens Dumoulin is erg fijn als analist. Hij wijst me soms op dingen die ik niet gezien had.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

starbright boy schreef:

Genoeg spektakel maar niet zoveel dat de tour al beslist is

Nice is nog ver maar dit was wel een Vorentscheidung. Koppeltijdrit van Almeida en Ayuso was behoorlijk indrukwekkend. Vingegaard en Evenepoel waren toch wel angstig in de afdaling.

De eerste tijdrit zie ik Pogacar niet zomaar winnen en is ook te kort voor grote tijdsverschillen. Kijk meer uit naar de gravelrit en hopelijk een waaierrit. In de Pyreneeën zal Pogi gaan huishouden.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

AGE-411 schreef:

Mooie rit met een verwacht eindresultaat.

De vraag blijft: Zal Vingegaard beter presteren in de derde week? Of is hij al op z'n top en is Pogi dit jaar gewoon een tikkeltje beter?

Ja dat gaat de vraag zijn. Of is deze bergetappe nog te vroeg voor Vingegaard Het is ook pas zijn eerste koers sinds zijn val. Dus het is nog altijd indrukwekkend wat hij laat zien. Uiteindelijk was hij na Pogacar nog steeds de beste op de Galibier.

Eerst kijken hoe de tijdrit verloopt, maar de volgende bergetappe is pas etappe 14. Dus dan zijn we weer 10 dagen verder, dus ook weer wat koersdagen extra voor Vingegaard. Pogacar heeft nog altijd wel de Giro in de benen en is de afgelopen twee jaar ook later in de tour nog een keer ingestort. Belangrijk ook of de gevallen ploeggenoten van Vingegaard zich herstellen. Kelderman, WvA en Jörgensen zijn allen gevallen.

Veel vraagtekens nog tussen deze twee. Evenepoel, Roglic en Rodriquez moesten toch pas op de plaats maken op die klim.

Ik zie overigens Pogacar nog wel een volgende test proberen in de heuvelrit van etappe 11. Dat is ook wel des Pogacars.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Djokovic is overtuigend begonnen. En dat is dit seizoen eigenlijk voor het eerst. Met zijn 37 jaar moet dat ook wel, want anders kan ie beter stoppen.

Djokovic - met knieband - doorstaat eerste test op Wimbledon, Roebljov ontploft weer - nos.nl

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6857 stemmen

happie schreef:

(quote)

Pogacar heeft nog altijd wel de Giro in de benen en is de afgelopen twee jaar ook later in de tour nog een keer ingestort.

De eerste keer had Pogi te weinig gegeten en de laatste keer te veel. Dat Tadej de Giro in de benen heeft is samen met de sterkere ploeg het grote voordeel op Vingegaard. De korte voorbereiding en de mindere ploeg zullen Jonas nekken.

Geen enkel vraagteken. Pogacar blijft een mens en zal dit jaar met zijn krachten hebben gesmeten. Soit. Ik geloof niet in het wonder van Vingegaard in de derde week. Alleen botte pech voor Pogacar zou het nog spannend kunnen maken.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja dat gaat de vraag zijn. Of is deze bergetappe nog te vroeg voor Vingegaard Het is ook pas zijn eerste koers sinds zijn val. Dus het is nog altijd indrukwekkend wat hij laat zien. Uiteindelijk was hij na Pogacar nog steeds de beste op de Galibier.

Eerst kijken hoe de tijdrit verloopt, maar de volgende bergetappe is pas etappe 14. Dus dan zijn we weer 10 dagen verder, dus ook weer wat koersdagen extra voor Vingegaard. Pogacar heeft nog altijd wel de Giro in de benen en is de afgelopen twee jaar ook later in de tour nog een keer ingestort. Belangrijk ook of de gevallen ploeggenoten van Vingegaard zich herstellen. Kelderman, WvA en Jörgensen zijn allen gevallen.

Veel vraagtekens nog tussen deze twee. Evenepoel, Roglic en Rodriquez moesten toch pas op de plaats maken op die klim.

Ik zie overigens Pogacar nog wel een volgende test proberen in de heuvelrit van etappe 11. Dat is ook wel des Pogacars.

Ik verwacht eerder een aanval van Pogacar in de rit van zondag. Contador verloor in 2014 haast 3 minuten op de kasseien in het Noorden. Ik zie een aantal klassementsrenners wel tijd verliezen komende zondag.

MisterPink schreef:

De eerste keer had Pogi te weinig gegeten en de laatste keer te veel. Dat Tadej de Giro in de benen heeft is samen met de sterkere ploeg het grote voordeel op Vingegaard. De korte voorbereiding en de mindere ploeg zullen Jonas nekken.

Geen enkel vraagteken. Pogacar blijft een mens en zal dit jaar met zijn krachten hebben gesmeten. Soit. Ik geloof niet in het wonder van Vingegaard in de derde week. Alleen botte pech voor Pogacar zou het nog spannend kunnen maken.

Ik hoorde ook dat Pogi sinds deze winter een nieuwe trainer heeft die er voor moet zorgen dat z'n niveau constant blijft. Geen slechte dagen meer, of dat zou toch de bedoeling zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.