• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Ik begrijp dat van der Breggen niet zomaar Vollering er af zal rijden maar ik hoop wel dat ze met plezier en ook prestaties haar plekje in het peloton weer weet te vinden.

Ik zou niet teveel van Vingegaard verwachten. Wanneer je zo hard en kort voor de Tour bent gevallen. Nee, gewoon van Aert voor het groen laten gaan en Kuss voor het klassement.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

De ploeg van Pogacar is op papier nog sterker en heeft heel erg goede klimondersteuning. Maar Visma lijkt wellicht evenwichtiger en heeft misschien minder ego's. Ik vraag me af of ze het achterste van hun tong laten zien. Ik denk dat ze Vingegaard stiekem alleen meesturen als ze denken dat hij kan winnen zoals ze eerder aankondigden. Dat ze nu daar twijfel over zaaien kan ook strategie zijn. Maar we gaan het zien. Ben ook benieuwd wat Jorgenson kan. Tweede in de Dauphine is niet niks en hij lijkt dit jaar beter te klimmen dan ooit. Ik hoor her en der al dat hij schaduwkopman moet worden bij Visma en niet Kuss, maar dat lijkt we wat gewaagd. Kuss heeft zich toch al een stuk meer bewezen in rondes van drie weken.

De voorbereiding van twee van hen was niet ideaal toch is het leuk dat dit een tour is met Vingegaard, Pogacar, Evenepoel èn Roglic.

Ben ook wel benieuwd hoe dicht Bernal nog kan komen bij zijn topniveau. Wellicht een beetje nu of nooit voor hem. Hij maakt dit jaar een veel betere indruk dan vorig jaar. Met competitieve resultaten in kleine rondes zonder overigens mee te doen voor de winst. Als hij in de tour kan pieken, waar komt hij da terecht? Wat heeft zijn val echt stukgemaakt en speelt zijn zwakke plek (zijn rug) hem nog parten?

Ik vind de route echt leuk. Heel bergachtig. Met in de eerste rit meteen klimmen met een heleboel middengebergteklimmetjes, Dan een heuvelrit en een vlakke rit. En de eerste buitencategorie berg al in rit 4. Op de eerste vrijdag een tijdrit. En op de zondag daarna een gravelrit. En een heel zware derde week die al begint in het derde weekend. En natuurlijk na 35 jaar weer eens een tijdritfinish.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Overigens is er een kopman die definitief niet start: Tao Geoghegan Hart. Komt door zijn val in de Dauphine. De man die ooit de Giro won die Kelderman bijna won gaat toch steeds meer op een eendagsvlieg lijken.

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

was in topvorm in de vorige Giro toen ie (ook) viel.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Ja, dat klopt. Leek toen even op dat niveau van 2020 te zijn.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Trek hoopte met Hart en Ciccone samen voor een top 10 notering te gaan. Die eerste dus niet mee en Ciccone en grote rondes is nog niet echt een lekker huwelijk qua klassementen. Lekker tijd verliezen en voor ritwinsten gaan die ploeg met Ciccone en Pedersen zal ook nog wel mee gaan.

Froome zal het ook wel tegenvallen, dat ie niet meegaat. Dat is ook wel klaar. Ik zou er lekker een eind breien einde seizoen. Dat is sinds zijn val niks meer. Ondanks een kort oplevinkje in 2022 op de L'Alpe d'Huez.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vraag me af of ze het achterste van hun tong laten zien. Ik denk dat ze Vingegaard stiekem alleen meesturen als ze denken dat hij kan winnen zoals ze eerder aankondigden. Dat ze nu daar twijfel over zaaien kan ook strategie zijn.

Wel een geweldige foto van de line-up. Vingegaard die Kuss aankijkt en die samen met van Aert als enigen recht in de camera kijken.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

happie schreef:

Froome zal het ook wel tegenvallen

Derek Gee is de man bij Israël-PremierTech. Derde in de Dauphiné dit jaar.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Derek Gee is de man bij Israël-PremierTech. Derde in de Dauphiné dit jaar.

Had Riccitello ook wel verwacht eigenlijk na Zwitserland, maar die zullen ze waarschijnlijk de vuelta laten rijden.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

En pechvogel Gaudu? De Franse hoop. Verwacht iemand daar nog iets van?

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Bij Froome denk ik al een tijdje steeds dat het zijn laatste ronde gaat zijn. Heeft zijn geld voor Israel Premier Tech bepaald niet opgebracht. Hij hoopt volgens mij nog op een mooie overwinning tegen beter weten in. Maar het team dat ooit begon als een bejaardenteam met renners op hun retour die voor veel te veel geld werden binnengehaald werden en vervolgens in een team zonder samenhang weinig meer presteerden is inmiddels wel veranderd. Het team is jonger, er wordt zowaar talent ontwikkeld en het is nu al echt wel meer dan een poenerige bejaardenploeg.

Als Froome slim is rijdt hij onopvallend mee en pikt hij een mooie dag eruit om te proberen voor de winst te gaan. Gee is inderdaad serieus aan het doorbreken nadat hij er al een tijdje tegenaan zat. Zou leuk zijn dat dat in tour een serieus vervolg krijgt.

Gaudu is vooral de zoveelste Franse hoop in een lange rij. De Fransen zagen er een tourwinnaar in maar ik sla hem minder hoog aan dan de vorige grote hoop Romain Bardet. Nou is Bardet een beetje op zijn retour, maar ik denk dat Gaudu hooguit goed zal zijn voor een plek onderin de top 10. De Fransen hebben hun eigen ronde voor het laatst gewonnen in 1985.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Ik weet nog dat ik zat te juichen toen Thomas Voeckler in de gele trui een erf binnenreed tijdens een afdaling.

Ik hou van Frankrijk maar zonder de Fransen

Nou ja, Alaphilippe is wel een aantrekkelijke renner en is er ook dichtbij geweest.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

MisterPink schreef:

Ik weet nog dat ik zat te juichen toen Thomas Voeckler in de gele trui een erf binnenreed tijdens een afdaling.

Ik hou van Frankrijk maar zonder de Fransen

Nou ja, Alaphilippe is wel een aantrekkelijke renner en is er ook dichtbij geweest.

Dat moment van Voeckler was wel een stukje "recente" opzienbarende wielerhistorie. Gaat zo samen met de afsnij-route van Armstrong in de afdaling. Wie heeft er nog meer? Was dat met Voeckler dezelfde tour als de prikkeldraad van Hoogerland, waar Voeckler vervolgens keihard doorreed?

Wat me ook altijd zal bijblijven is het terugtrekken van Rasmussen, nadat hij zo goed als zeker de Tourwinst binnen had.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Het hardlopen van Froome was ook legendarisch. Weet niet of dat dezelfde Tour was. Toch mis je zo'n type als Voeckler of Virenque wel. Iemand waar je je aan kan ergeren.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

starbright boy schreef:

Overigens is er een kopman die definitief niet start: Tao Geoghegan Hart. Komt door zijn val in de Dauphine. De man die ooit de Giro won die Kelderman bijna won gaat toch steeds meer op een eendagsvlieg lijken.

Vorig jaar was hij wel heel sterk ook, echt op topniveau. Ook toen viel hij helaas, maar hij heeft zijn niveau voor mij toen wel bevestigd.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Froome krijgt waarschijnlijk ook dit jaar geen kans op revanche. Lijkt erop dat Israël Premier Tech hem weer niet gaat meenemen. Waarom zouden ze ook.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Er blijft Visma niets bespaard hoor:

Ook Kuss niet mee naar de Tour.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Er blijft Visma niets bespaard hoor:

Ook Kuss niet mee naar de Tour.

Dat is wel een aderlating. Was in de Dauphine inderdaad al niet fit, dat viel al op. Is toch samen met Jörgensen je schaduwkopman/meesterknecht.

Leuk voor Lemmen in zijn eerste jaar op WT niveau. WvA en Kelderman voor Kruiswijk en van Baarle was geen aderlating, maar Lemmen voor Kuss is dat wel.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Oef. Ik had gehoord dat hij ziekig was, maar zoals alles dit jaar bij Visma valt het dus niet mee.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Wel leuk om LeBron James volgend jaar met zijn zoon Bronny te zien spelen (dan moet LeBron wel bij de Lakers blijven, maar dat lijkt me nu een 'done deal'). Bronny heeft zeker niet het talent van zijn vader (55ste pick in de draft), en ik denk dat als LeBron straks met pensioen gaat het snel gedaan is met Bronny in Los Angeles. Maar goed, voor één of twee seizoenen is het wel spektakel.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Quinten Post is als 52ste gedraft door Golden State. Zeer tof. Jesse Edwards een andere goede kanditaat is undrafted gecontracteerd door Minnesota met een two way contract, dus die mag zich bewijzen in de G League en kan ook uitkomen voor de hoofdploeg. Dat kan een goede tussenstap worden om zich daar te bewijzen.

Enaruna (Boston) en Leons (OKC) hebben een 10 days contract getekend. Dus die mogen in de Summer League alles geven om daar een contract te verdienen.

Benieuwd of één van de vier Nederlanders (of meer) een plekje kan bemachtigen.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

MIjn tourvoorspelling voor de top 10. Ik zet er 15 renners in omdat er altijd wel favorieten tegen de grond gaan. De bezetting van de tour is dit jaar echt bizar goed. Er ontbreken wat topsprinters. Maar de grootste ronderenners zijn er allemaal en de beste eendagsrenners eigenlijk ook. Normaal zijn er altijd wel wat ontbrekende namen.

1. Tadej Pogacar

Zelfverzekerd en een hele dominante giro. Ik denk dat hij de dubbel doet. Al schijnt hij verleden week nog Covid te hebben gehad, maar dat had maar hele lichte gevolgen.

2. Jonas Vingegaard

Ik twijfel nog of Visma/Lab iedereen zand in de ogen wrijft of dat hij inderdaad nog niet op topniveau is. Een renner als Vingegaard kan wellicht in de loodzware laatste fase van de tour nog in zijn topvorm komen dan, maar ik gok dat het net niet genoeg is.

3. Carlos Rodriguez

Boven de andere twee van de grote vier. Lijkt elk jaar beter te worden. Gaat nu de stap naar podium maken.

4. Joao Almeida

Gaat als meesterknecht/schaduwkopman rijden

5. Remco Evenepoel

6. Primoz Roglic

De een heeft niet een optimale voorbereiding gehad en lijkt bergop nog niet op niveau, de ander lijkt wat minder stabiel te worden en dan heb ik het niet over niet vallen. Maar vooral dat hij zelfs in korte rondes tegenwoordig een mindere dag heeft.

7. Adam Yates

8. Simon Yates

Waarschijnlijk voor het laatst als kopman naar de tour, volgend jaar een luxeknecht bij Visma

9.Matteo Jorgenson

10. Derek Gee

11. David Gaudu

12. Richard Carapaz

13. Pello Bilbao

14. Juan Ayuso

15. Enric Mas

Deze ronde is zo goed bezet dat renners die normaal voor een top 10 plek rijden als Guillaume Martin of Louis Meintjes en dat soms met hangen en wurgen halen dat dit jaar gewoon uit hun hoofd moeten zetten.

Bollen: Ik denk gewoon Tadej Pogacar. Al zie ik dit ook wel iets wat Romain Bardet in zijn laatste tour gaat proberen

Groen: Lastig. Ik gok niet Philipsen of van Aert, maar een andere Belg. Arnaud de Lie.

Wit: Carlos Rodriguez

Cavendish 35e ritzege Ja of Nee: Nee

Beste Nederlander in de uitslag: Jammer genoeg Wilco Kelderman als knecht denk ik . Op plek 22 ofzo

Nederlandse ritzege's?: Hooguit twee. Een sprintzege en een keer van der Poel

Verder hoop ik op een tour die net zo indrukwekkend is als de startlijst.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Ben je Vlasov vergeten? Of heb je helemaal geen vertrouwen in team Bora?

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Vlasov zal in dienst rijden van Roglic en zie ik in die rol echt de top 10 niet halen. Dan eerder Hindley, En als Roglic weer eens zou vallen denk ik dat Hindley kopman wordt en dat Vlasov voor hem rijdt,

Maar er zijn bizar veel deelnemers die ooit top 10 hebben gereden in een van de grote rondes. Iemand zou eens moeten uitrekenen of er recent ooit meer aan de start stonden. Ik heb zelfs twee tourwinnaars niet in mijn top 10 voorspelling: Egan Bernal en Geraint Thomas,

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Vlasov was toch hartstikke sterk in de Dauphiné? Hij heeft zich in de grote rondes en klassiekers meer bewezen dan Hindley in ieder geval. Zeker een top 10 kandidaat mogelijk zelfs top 5.

Bernal en Thomas zou ik ook niet opschrijven. Vlasov wel!

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Hindley werd tweede en eerste in de Giro en vorig jaar zevende in de tour. Ik vind dat hij zich meer bewezen heeft als ronderenner. Vlasov heeft veel betere eendagswedstrijden gereden, maar dat zegt in de tour niet zoveel. Vlasov was weer veel beter in de Dauphiné van dit jaar dan een nogal tegenvallende Hindley. Al zal het niet voor het eerst zijn dat een renner die daar op topniveau is in de derde week van de tour juist minder is. Maar goed: belangrijkste reden waarom ze allebei niet in mijn lijstje staan is vooral omdat ze geen kopman zijn en ik Bora (of eigenlijk Red Bull-Bora nu) als team (vooral ook strategisch) net wat minder hoog aansla dan een aantal die ik wel met meerdere renners in mijn lijstje heb.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Fair enough

Ik zal mijn prognostiek dan ook maar prijsgeven:

1 Pogacar

2 Roglic

3 Almeida

4 Rodriguez

5 Vlasov

6 Gall

7 Jorgensen

8 A. Yates

9 Evenepoel

10 Gaudu

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Jij denkt dat Vingegaard gaat uitvallen?

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Ja, 100%. Hij heeft geen wedstrijdritme en zal in de Pyreneeën niet mee kunnen en minuten verliezen. Een 3de week doorrijden lijkt mij dan weinig zinvol en afstappen het beste. Maar ik laat me graag verrassen door Vingegaard. Mocht Primoz in Italië al onderuit gaan dan Jonas als joker ervoor in de plaats

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

1) Pogacar

2) Vingegaard

3) Rodriguez

4) Thomas

5) Almeida

6) Roglic

7) Jorgensen

Vlasov

9) Carapaz

10) Mas

Beste Belg: Laurens de Plus (15de)

Bollen: Remco

Groen: De Lie

--

Moeilijke voorspelling. Elk jaar vallen er favorieten uit in de eerste ritten.

Ik zie Remco door het ijs zakken en veel tijd verliezen. Net zoals in de Vuelta van vorig jaar kan hij zich later herpakken en ritzeges binnenhalen vanuit de vlucht.

De Lie heeft afgelopen zondag laten zien dat hij een bloedvorm is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.