• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.035 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.629 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

happie schreef:

Iemand die zich zo scheert is sowieso al kansloos. Dan valt een zweetband nog wel mee

Nu, in werkelijkheid bestaat er wel een neuropsychologische functiestoornis waarbij er tussen de rechter- en linkerhersenhelft beschadiging is waardoor patiënten onder meer zich bvb maar voor de helft scheren. Bij onze vriend Tamberi lijkt me dit echter niet aan de orde voor zover we weten

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Wat me bij de sportevenementen positief opvalt is dat de deelname van Israëlische atleten op het EK of Israël-Premier Tech aan de Tour blijkbaar niet controversieel is. Nou, laten we hopen dat de verzorger van Pogacar niet een Franse fotograaf te lijf gaat. Anders wordt de hele Emiraten-ploeg straks uit de wedstrijd gezet

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Verdorie valt Del Toro valt en zit daar net achter wie hem niet meer kan ontwijken: Jawel.... Kelderman. Het zal ook niet.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Sterke klim rijd hij nog trouwens. Zonder val was hij in de top 5 geëindigd.

Wel bedenkelijk van UAE om gas te geven als hij op achterstand rijd, terwijl zijn val veroorzaakt word door een UAEee

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

happie schreef:

Sterke klim rijd hij nog trouwens. Zonder val was hij in de top 5 geëindigd. ¨

Je kunt aan Kelderman altijd goed zien als hij gretig en goed in vorm is en zag ik gisteren ook al.

Er zijn soms dagen dat ik droom van een Kelderman-carriere zonder vallen. Nog een stuk meer top 10 plekken in algemeen klassementen denk ik vooral. Hij is totaal geen winnaarstype en heeft absoluut geen sprint maar kan/kon waanzinnig stabiel rijden als hij niet valt.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

happie schreef:

Wel bedenkelijk van UAE om gas te geven als hij op achterstand rijd, terwijl zijn val veroorzaakt word door een UAEee

Met Almeida als kopman verbaast dat niet. Die rijdt de komende dagen het liefst nog Yates uit de leiderstrui.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Je kunt aan Kelderman altijd goed zien als hij gretig en goed in vorm is en zag ik gisteren ook al.

Er zijn soms dagen dat ik droom van een Kelderman-carriere zonder vallen. Nog een stuk meer top 10 plekken in algemeen klassementen denk ik vooral. Hij is totaal geen winnaarstype en heeft absoluut geen sprint maar kan/kon waanzinnig stabiel rijden als hij niet valt.

Eens. Dat van die sprint zag je ook al eerder deze week. Hij kwam totaal niet weg.

Ja deze Kelderman zou ik ook altijd meenemen naar de tour. Als Vingegaard meegaat heb je een gouden knecht en daarnaast kan hij zonder die malheur er ook top 10 bij rijden. Als Vingegaard niet meegaat, dan zou hij gewoon tijd moeten verliezen in de eerste etappes en dan een keer een goede bergetappe uit moeten kiezen voor de vlucht, maar hij is het type daar niet voor. Ik denk dat hij het heerlijk vind om stabiel top 10 te rijden.

Overigens Campenaerts naar Visma zag ik niet aankomen. Zingle en Simon Yates worden ook genoemd, als mogelijk aanwinsten. Dan heb je er twee voor het voorjaar en 1 als (schaduw)kopman. Denk dat Bouwman en Vader wel vertrekken. Tratnik gaat sowieso en Gesink stopt.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Met Almeida als kopman verbaast dat niet. Die rijdt de komende dagen het liefst nog Yates uit de leiderstrui.

Jij bent geen fan van Almeida denk ik. Een Evenepoel fan?

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

NBA finals zijn vrij teleurstellend. vorige pot was het Holiday die Boston naar de overwinning trok. Dit keer was het Brown, die in het derde kwart Boston uit liepen en in het vierde kwart zelfs naar 21 punten voor. Dallas kwam in het vierde kwart ook weer terug naar 3, totdat Doncic zijn 6de PF kreeg. Dat was teveel voor Dallas.

Finals zijn gespeeld. De vraag is alleen of het sweep word of niet. Na vrijdag weten we meer.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

happie schreef:

(quote)

Jij bent geen fan van Almeida denk ik. Een Evenepoel fan?

Majka fan. Een knecht van Pogacar die zichzelf wel helemaal wegcijfert en nooit verzaakt als het er om gaat. Almeida doet altijd plichtmatig kopwerk, op reserve omdat hij ook een goed klassement of overwinning wil behalen. Dat hij in de Giro aanvankelijk niet wilde wachten op Evenepoel was wel te begrijpen. Zeker achteraf gezien. Met Pogacar in zijn huidige vorm moet je dat natuurlijk niet flikken.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Duidelijk te zien op de slotklim vandaag toch? Almeida die met de handrem erop kopwerk verricht voor Yates. Als de finish 100 meter verder lag had hij hem nog bijgehaald. Ik heb niets tegen Almeida maar als teamgenoot is hij niet altijd betrouwbaar.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Met de handrem erop? Hij heeft iedereen eraf gereden behalve Mas, Bernal en Richitello. Dat hij gisteren nog wegreed bij die anderen kan je ook zien, dat UAE laat zien dat er niks te halen valt deze koers voor de rest. Dat had je in de Vuelta vorig jaar ook met Visma, dat Kuss, Roglic en Vingegaard ook om en om wegreden bij de concurrentie. Die hadden 2x 1,2,3.

Op die manier hou je Almeida ook nog hoog en als Yates een slechte dag heeft of valt, dan heb je nog een ijzer in het vuur. Overigens als Almeida Yates nog had bijgehaald, dan is het ook aan Yates om aan te tonen of hij beter is en ik denk dat Yates nog wel meer overschot had dan hem aan de streep.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Griekie in elk geval in de halve finale. Hij heeft hier punten te verdedigen, maar halve finale is op zich wel goed. Hopelijk meer, maar soms moet je accepteren punten te verliezen.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

happie schreef:

ik denk dat Yates nog wel meer overschot had dan hem aan de streep.

Etappe van vandaag gezien? Zoiets zal Kuss nooit doen. Je teamgenoot in de leiderstrui lossen vlak voor de finish. Wel waardering voor hoor. Almeida is sterker dan Yates en gaat hem ook kloppen in de tijdrit.

Het is eigenlijk wel te hopen dat Almeida een beetje met de handrem erop aan het rijden is. Pogacar zal hem nodig hebben in de Tour. De Ronde van Zwitserland meepikken is wel leuk en aardig maar daar draait het bij UAE natuurlijk niet om dit jaar.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

MisterPink schreef:

(quote)

Etappe van vandaag gezien? Zoiets zal Kuss nooit doen. Je teamgenoot in de leiderstrui lossen vlak voor de finish. Wel waardering voor hoor. Almeida is sterker dan Yates en gaat hem ook kloppen in de tijdrit.

Het is eigenlijk wel te hopen dat Almeida een beetje met de handrem erop aan het rijden is. Pogacar zal hem nodig hebben in de Tour. De Ronde van Zwitserland meepikken is wel leuk en aardig maar daar draait het bij UAE natuurlijk niet om dit jaar.

Gisteren was Almeida al sterk en heeft hij de basis gelegd voor de etappe winst van Yates. Nu verdiende hij ergens ook wel de overwinning.

Voor UAE niet, maar voor deze gasten wel. In de tour moeten ze dadelijk werken en met een beetje pech krijgen ze in de Vuelta te maken met Vingegaard.

Ik ben blij als zij ervoor strijden, want dit is de enige spanning voor de overwinning.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Griekie in elk geval in de halve finale. Hij heeft hier punten te verdedigen, maar halve finale is op zich wel goed. Hopelijk meer, maar soms moet je accepteren punten te verliezen.

Ja hij houd de schade wel beperkt. Deelnemersveld leent zich wel voor titel prolongatie.

Overigens kan Brouwer ook nog de halve finale halen. Verslaat gewoon de nummer 79, 21 en pakte al een set tegen de nummer 16. Mooie week voor hem.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

happie schreef:

(quote)

In de tour moeten ze dadelijk werken

Yates zeker. Almeida zie ik nog wel hoog eindigen. Podium zelfs.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Het ziet ernaar uit dat UAE een hele sterke ploeg heeft dit jaar in bloedvorm. Toch ben ik benieuwd hoe Pogacar gaat zijn met een Giro in de benen (en Luik). In principe is hij topfavoriet, maar om het toch maar spannend te houden, wil ik nog wat twijfels oproepen over de fitheid van de ploeg in een hele ronde en überhaupt een heel seizoen. Zeker de afgelopen twee Rondes van Frankrijk viel UAE steeds meer tegen naarmate Visma het tempo opvoerde. In veel gevallen raakte Pogacar al vroeg in het hooggebergte geïsoleerd. Dit jaar lijkt UAE hier meer rekening mee te houden, maar op het vlakke zullen ze toch weer wat moeten inleveren met een hoop letterlijke lichtgewichten. Tactisch blijft het een spektakel.

Desalniettemin, zonder een volledig herstelde Vingegaard is Pogacar de te kloppen man. Met afstand.

Edit: natuurlijk is het ook nog interessant wat Evenepoel gaat doen. Misschien dat hij en Visma elkaar hard nodig gaan hebben om de koers keihard te maken. Pogacar is er zeker nog niet.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

UAE is sterker dan ooit. Als je Almeida, A. Yates en Ayuso kan opstellen in de ondersteuning, dan is dat vrij indrukwekkend. Ze zijn ook het team in 'vorm' of aan de winnende hand. Dus ik denk dat ze deze Tour niet op het rooster kunnen worden gelegd door Visma, dat juist in de hoek zit waar de klappen vallen.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

UAE zal op het vlakke op het rooster gelegd moeten worden. De 10de etappe naar Saint-Armand-Montrond bijvoorbeeld. In 2013 werd Valverde daar in een waaierrit op 10 minuten gezet. Pogacar kan een slecht moment hebben.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jarno Widar heeft de 'Giro next gen' gewonnen. Hij is nog maar de eerste landgenoot die daarin slaagt!

De voorbije 10 jaar werd deze koers gewonnen door oa Pidcock en Ayuso.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

AGE-411 schreef:

Jarno Widar heeft de 'Giro next gen' gewonnen. Hij is nog maar de eerste landgenoot die daarin slaagt!

De voorbije 10 jaar werd deze koers gewonnen door oa Pidcock en Ayuso.

OK. Even opgezocht. Het is een Belg.

Ik was even op het verkeerde been gezet door 'landgenoot', maar vanuit jouw perspectief is dat natuurlijk zo.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Boston is de NBA kampioen. Volledig terecht over het hele seizoen natuurlijk. Krijg wel een beetje het idee, dat ze game 4 hebben laten lopen om thuis kampioen te worden.

AvaRava

• 32 berichten
  • 126 stemmen

Yep, volledig terecht, maar aan de andere kant ook erg spijtig dat het verschil zo groot was (seriewinst 4-1 4-1 4-0 4-1).

Brown terecht de MVP van de finals, was dit keer wel elke wedstrijd belangrijk.

Wedstrijd 4 laten lopen (on the road bij een 3-0 voorsprong) gold ook voor de Panthers in Edmonton, hopelijk maken zij het ook af in Game 5 in eigen huis.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

AvaRava schreef:

Yep, volledig terecht, maar aan de andere kant ook erg spijtig dat het verschil zo groot was (seriewinst 4-1 4-1 4-0 4-1).

Brown terecht de MVP van de finals, was dit keer wel elke wedstrijd belangrijk.

Ja dit seizoen was Brown geen choker in de play-offs, maar heeft hij de gehele play-offs geleverd.

De Tatum-Brown tandem verdient ook wel een ring. Anders had het net zo'n Stockton-Malone duo geweest, die heb ook altijd een ring samen verdiend.

Wel jammer inderdaad dat ze zo ongenaakbaar waren.

Ze hebben een uitstekende keuze gemaakt door kwantiteit in te leveren voor betere kwaliteit. Tov vorig seizoen hebben ze Smart, Grant Williams, Robert Williams III en Brogdon laten gaan. Spelers die best veel speelden en dat geinvesteerd in de trades van Porzingis en Holiday, die samen een veel betere addition zijn gebleken, dan die andere 4 bij elkaar. Met name Holiday, want Holiday-White was defensief echt de sleutel tot dit succes en dat White ook zijn beste seizoen heeft gehad.

Voor Dallas rest een mooi laatst deel regular season en Post season. Als ze hierop verder borduren dan zou ik nog op zoek gaan naar een goede SF voor de starting five, Derrick Jones zou dan van de bench af kunnen komen. Met Kleber en Hardaway heb je wel twee potentials om te traden voor en speler van uitstekend kaliber, want beide staan respectievelijk 6de en 3de op de pay roll bij Dallas.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Ben benieuwd of de teams in het Oosten volgend jaar wel een vuist kunnen maken tegen Boston. Philadelphia misschien met Paul George, maar dan heb je wel twee blessuregevoelige sterspelers. Sowieso de vraag of het lichaam van Embiid is gemaakt voor een diepe play-off run. Teams als Indiana, New York, Orlando en Miami hebben allemaal één of twee trades nodig om echt aan te kunnen haken bij Boston. Cleveland ook als Donovan Mitchell blijft. Milwaukee begint op een rollator-club te lijken. Eén sterspeler (die blessuregevoelig begint te worden) en voor de rest oud en log.

Het westen is veel sterker, maar toch zie ik Dallas wel weer een kans maken. Doncic moet wel fitter worden, want weer een seizoen waar hij op een cruciaal moment geblesseerd raakt. Kan aan zijn lichaamsbouw/mentaliteit liggen, maar vindt hem er ook niet echt fit uitzien. Daar kunnen wel wat kilo's vanaf. De Phoenix Suns neem ik niet erg serieus, maar teams als Denver, Minnesota, Oklahoma, New Orleans en Memphis als straks weer iedereen fit is zijn zeker kanshebbers. Houston en Sacramento zijn alleen play-off kandidaten, en de Clippers moeten vooral Paul George behouden. Want anders stort alles in elkaar. De Lakers en Warriors zijn vooral oud, maar misschien kunnen beide teams er nog één speciaal jaar uit persen. De Warriors misschien twee. Geen titel, maar wel een diepe play-off run.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Anna gaat een Heintje Davids doen.

"Anna van der Breggen keert in 2025 verrassend terug als profwielrenster, meldt de NOS donderdag. De 34-jarige Zwolse ruilt bij SD Worx-Protime haar rol als ploegleider na drie jaar weer in voor die van renster.

De NOS meldt dat Van der Breggen haar besluit later op donderdag toelicht tijdens een persmoment in Apeldoorn. SD Worx heeft inderdaad bekendgemaakt met "spectaculair en verrassend wielernieuws" te komen in Apeldoorn."

Ben benieuwd. Die terugkeercapriolen pakken niet altijd even goed uit, maar soms zit er een verrassing tussen.

Ik denk dat we dit van Annemiek van Vleuten niet meer hoeven te verwachten.

MisterPink

• 1352 berichten
  • 6861 stemmen

Zo verassend is dat toch niet? Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan. Met 34 lentes is Anna nog zo dartel als een veulen.

Mocht Jeannie Longo nog een rentree maken dan zou ik wel van mijn stoel vallen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Jonas Vingegaard, Wout van Aert, Tiesj Benoot, Matteo Jorgenson, Wilco Kelderman, Sepp Kuss, Christophe Laporte en Jan Tratnik.

Dit is de definitieve selectie van Visma voor de tour. Benieuwd hoe Vingegaard hersteld. Sterke ploeg wel.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Jonas Vingegaard, Wout van Aert, Tiesj Benoot, Matteo Jorgenson, Wilco Kelderman, Sepp Kuss, Christophe Laporte en Jan Tratnik.

Dit is de definitieve selectie van Visma voor de tour. Benieuwd hoe Vingegaard hersteld. Sterke ploeg wel.

Ze is er al een kleine drie jaar uit. Over het algemeen doen sporters die halverwege de 30/40 jaar een rentree maken, na enkele jaren gestopt te zijn, het niet heel geweldig. Ik kan een hele serie namen noemen die er niet in slaagden nog succes te behalen. Er schiet me zo maar 1 naam te binnen die nog wel succes haalde. Lance Armstrong, die nog even derde werd in de Tour, in 2009.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.