- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9802 berichten
- 1418 stemmen
Die baanwielrenners van ons dat is toch ook wel een unieke generatie hoor. Over enkele jaren zijn we weer down to earth, en winnen we weer af en toe een onderdeel, maar zoals we nu al enkele jaren aan het beesten zijn. Genieten, genieten nu het mag en kan.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Durant naar Phoenix. Paul-Booker-Ayton-Durant is vrij sick. Ze traden wel Johnson en Bridges daarvoor.
Lakers ook nog goede deals. Veel teamplayers voor Westbrook. Russel, Vanderbilt en Beasley. Bamba ook erbij.
Bucks halen Crowder ook lekker.
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Deze deal maakt Phoenix meteen weer een serieuze contender. Impressive line-up.
Lakers eindelijk verlost van Westbrook. Anderhalf jaar ellende. Of de Lakers de play-offs nog gaan halen, valt te betwijfelen.
Maar dit weekend eerst Superbowl LVII. Chiefs vs. Eagles. Mahomes vs. Hurts. Go Chiefs.
kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Denk je? Vind Booker toch teveel een momentenspeler en CP3 gaat echt wel minder worden.
AvaRava
-
- 32 berichten
- 126 stemmen
Time will tell ofc.
Dat Booker een momentenspeler is, zie ik niet als een issue. Durant en Ayton maken hun puntjes wel. Dan is een momentenspeler daarnaast wel fijn. Dat bij Paul de jaartjes beginnen te tellen, dat klopt. Een goede passing guard is het wel nog steeds.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ze zijn fit zeker wel een contender nu met Durant. Alhoewel ze Bridges en Johnson wel gaan missen. Daar lever je wel twee goede spelers in voor één uitstekende.
Booker en Ayton zijn echt uitstekende scorende spelers, dat heeft Durant ook uiteraard. Met Durant erbij is de momentspeler Booker sowieso geen issue meer, dan is KD wel echt de man.
Crowder naar Milwaukee is ook wel een fijne toevoeging. Zo'n speler voor het vuile werk hadden ze nog niet.
Voor de Lakers wel fijn dat ze Westbrook kwijt zijn, die paste daar totaal niet. Dat heeft nooit echt gelopen. Word een harde strijd, maar ze zijn kwalitatief als team wel iets sterker geworden.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Fitheid is wel een issue voor Phoenix inderdaad. Zelfs de Lakers hebben nu een bredere selectie dan de Suns. Hoewel je altijd nog spelers kunt oppikken die door andere teams zijn 'geloosd'. Ik zie nu net de stand, en Phoenix moet eerst nog maar eens rechtstreeks de play offs halen. Staat allemaal heel dicht op elkaar (behalve Denver en de twee teams onderin die duidelijk 'tanken'). Utah is nu ook wel klaar.
Wel leuk die strijdt in het Westen. In het Oosten is het saai. Boston/Milwaukee met misschien Philadelphia die iets kan uitrichten tegen deze twee teams. Alleen blessures (niet uitgesloten) kunnen het speelveld nog door elkaar husselen.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Lol. Novak Djokovic voegt zelfs records toe terwijl hij deze week helemaal niet speelt.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Van Baarle debuteert met een geweldig nummer. Was al een topaankoop, maar dat bewijst hij ook.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Van Baarle mag je nooit laten wegrijden, zelfs niet in een klein groepje. Hij knijpt ze allemaal dood. Beresterke De Lie ook gezien. Hoe die de sprint wint na zijn val en achtervolging op Van Baarle. Knap! Mede ook door een prima Wellens die veel kopwerk gedaan heeft, maar er niet voor werd beloond.
Toch mindere prestaties voor QS en Alpecin. Ineos al snel onthoofd met het uitvallen van Turner. En hoe lang is het al geleden dat er iemand van Lotto in het openingsweekend op het podium stond?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het chauvinisme van Karl en José was er wel een klein beetje over voor wat betreft de Lie.
Natuurlijk wordt dat een geweldige renner, maar om nou zo overdreven te doen, daar doe je van Baarle ook noig eens mee te kort.
Zondag was trouwens ook geweldig gespeeld door de Jumbo's. Niemand die het Tiesj zal misgunnen denk ik.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
De hype rond De Lie is m.i. ook wat misplaatst. Er ging meer aandacht naar hem, dan naar de winnaar. Uiteraard allemaal vanuit chauvinistisch standpunt. De loftrompet werd de laatste dagen té fel uitgehaald en dat is niet gezond voor die jongen. Het is niet omdat je als snelste de Muur oprijdt, dat het bewezen is dat je in de voetsporen van Tom Boonen kan treden.
Pas op, ik gun het die jongen zeker. Hij kan er ook niet aan doen. Ik bombardeer hem als supporter zelfs tot mijn favoriete renner voor de komende 10-15 jaar. Flecha, De Gendt en Greg hebben hun opvolger!
En idd, ook reuzeblij met de uitslag van Tiesj. Zeker na zijn leed met zijn nekwervels. Maar los van dat een erg gerespecteerde en aimabele talentrijke renner die veel minder wint dan wat hij waard is. Maar net dat maken die weinige overwinningen zo speciaal.
Graaf Machine
-
- 9802 berichten
- 1418 stemmen
Zo, Jordan Stolz geeft even sprintles in Thialf.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Het zijn donkere jaren voor de Van der Poel fan. Dat je zo blij bent met een overwinning in het veld, een c-sport, is natuurlijk al een teken aan de wand. Het maakt de teleurstelling nu echter niet minder groot. De verwachtingen voor Vlaanderen en Roubaix gaan alvast overboord.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja die was vandaag niet goed genoeg. Hij had zelf al twijfels over deze etappe, dat deze klim niet zijn klim zou zijn.
Roglic wel knap alweer, die had dat nog niet verwacht. Met zijn ongeschoren benen
Kelderman ook weer goed. Wederom een top 10 zonder overwinning. Morgen maar hopen dat Jumbo gaat domineren op de slotklim. Ideale scenario dat Kelderman/Roglic net zo'n finish hebben als Vingegaard/Roglic vorig jaar in de Dauphine en dat Roglic de overwinning gunt aan Kelderman.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Tja, als dit al geen klimmetje voor Van der Poel is, wat dan wel? Het doet me pijn aan de ogen hem zo te zien knechten. Ik krijg er Dumoulin-vibes van. Alweer zo'n glorieuze carrière die uitgaat als een nachtkaars.
Het enige wat hem nog kan redden is een overstap naar een professioneel team, naar een trainer die echt tot hem kan doordringen. De uit de hand gelopen hobby van de broertjes Roothoofd kan zijn potentieel niet benutten, dat is nu wel duidelijk. Op goede dagen zal hij nog wel mooie dingen laten zien, maar dat kan een Taco van der Hoorn ook.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nachtkaars? Het seizoen is net begonnen. Vorig jaar nog een Giro D'Italia etappe, Dwars door en de ronde van Vlaanderen gewonnen. Hij wint ieder jaar nog een klassieker en verscheidene wedstrijden.
Deze klim was 3,1 kilometer lang. Hij moet het toch wel van de iets kortere klimmen hebben. Voor zo'n klim moet hij wel een grotere vorm hebben. Vorig jaar in Coppi E Bartali won hij een etappe die vlak eindigde. De finishes heuvelop kwam hij er ook niet aan te pas.
Taco van der Hoorn mag dromen van zo'n erelijst.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ja, hij wint wel eens wat moois, op een goede dag. Met zijn kwaliteiten mag je echt een stuk meer verwachten. Hij lost zijn belofte nu al jaren niet in. De vorm van voor het plankje heeft hij bij lange na niet meer benaderd. Terwijl dit toch de jaren zijn waarin een klassieke renner als hij op zijn best is.
Een klimmetje van 3 km a 7% moet voor VDP prima te doen zijn. Die etappewinst in de Giro had zo'n zelfde slotklimmetje. Dat het nu zo in de soep loopt kun je niet alleen op vorm afschuiven. In dit peloton is er niemand die al zijn topvorm te pakken heeft. En als je kans wilt maken op winst in RVV en Roubaix mag je nu wel in vorm beginnen te geraken. Terpstra en Sagan wonnen in hun beste jaren in deze periode ook al koersen. VDP is momenteel niet eens in staat om finales te rijden. Hij moet zich beperken tot knechten voor Vermeersch.
Pijnlijk.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Grmay en Pidcock lagen er ook af toch? Van Aert is een betere klimmer dan VDP. Maar voor de klassiekers lijkt VDP me gewoon op koers te liggen. Gisteren was hij sterk en in de Strade prima, gelet op het feit dat het zn eerste koers was.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ik hoop dat je gelijk hebt, eRCee. Ik vrees echter van niet. San Remo is volgende week al, dat is te kort dag om je supervorm te bereiken.
Van Aert is een betere klimmer inderdaad, maar dan hebben we het over Alpe d'Huez, niet over de Visegrad. Alles onder de 5km ligt in het straatje van VDP. Van Aert is intussen trouwrns ook een betere tijdrijder, sprinter, puncher.
Denken jullie dan niet met weemoed terug aan zijn prestaties in de Tour of Brittain (de overmacht), de Tirreno (duel met Pogi), de Amstel Gold Race (vanuit geslagen positie)? Zo kun je nog wel even doorgaan: de Binckbank Tour (solo van 80km), de Ronde van Vlaanderen (die comeback na zijn val), de Tour de France (etappe + geel door boni's onderweg), het NK (de sprint met één hand op het stuur, de ander in de zij van Sinkeldam), nogmaals NK (in z'n eentje vs een voltallig Jumbo-team)..
Een Trentin kwam nota bene klappend over de finish nadat hij een oorwassing had gekregen van VDP. Zoiets had hij nog nooit meegemaakt. Die tafarelen zien we niet meer.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja, hij wint wel eens wat moois, op een goede dag. Met zijn kwaliteiten mag je echt een stuk meer verwachten. Hij lost zijn belofte nu al jaren niet in. De vorm van voor het plankje heeft hij bij lange na niet meer benaderd. Terwijl dit toch de jaren zijn waarin een klassieke renner als hij op zijn best is.
Een klimmetje van 3 km a 7% moet voor VDP prima te doen zijn. Die etappewinst in de Giro had zo'n zelfde slotklimmetje. Dat het nu zo in de soep loopt kun je niet alleen op vorm afschuiven. In dit peloton is er niemand die al zijn topvorm te pakken heeft. En als je kans wilt maken op winst in RVV en Roubaix mag je nu wel in vorm beginnen te geraken. Terpstra en Sagan wonnen in hun beste jaren in deze periode ook al koersen. VDP is momenteel niet eens in staat om finales te rijden. Hij moet zich beperken tot knechten voor Vermeersch.
Pijnlijk.
Of hij meer had moeten weet ik niet. Meeste koersen die hij niet wint had hij ook wel goede tegenstanders. Het zijn geen pannenkoeken waar hij tegen koerst. Hij kan ook in een minder jaar zitten natuurlijk, dat wil ik ook niet helemaal uitsluiten.
Overigens zijn talent is tegelijkertijd ook zijn vloek, want in de klassiekers kijken de meeste altijd naar hem om de gaten dicht te rijden op mensen, die demarreren. Als hij al die demarrages moet beantwoorden, dan wint hij sowieso niet. Het is ook maar een mens he.
Dat klimmetje in zijn Giro overwinning was wellicht ook lang, maar kwam qua gemiddelden nooit in de buurt van het klimmetje van gisteren. Hij had het altijd afgelegd gisteren. Hij moest ook in het rood rijden om bij Pogacar te blijven in Vlaanderen vorig jaar.
Over het verschil in vorm met Sagan - Terpstra kan ik het lastig inschatten. Hij komt van een veldritseizoen af, dus ik weet niet hoe lang je nodig heb om die omschakeling goed te krijgen en of dat een verschil is qua voorbereiding met iemand, die zijn voorbereiding wel volledig op de weg heeft gericht.
Overigens waren Sagan en Terpstra zo te zien ook geen veel winnaars in tot en met half maart.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Dat zijn wel een hele hoop dooddoeners bij elkaar zeg. 'Hij is ook maar een mens', 'hij rijdt niet tegen koekebakkers', 'hij heeft misschien een minder jaar'. Het betoverende aan VDP was nou juist dat al die clichés niet voor hem golden. Hij tartte alle wielerwetten.
Enfin, aan de andere kant zal ik, als gedesillusioneerde fan, het wat gechargeerd gesteld hebben.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Ja man. Er zijn ook meerdere renners die zo koersen momenteel. Pogacar, Pidcock, Van Aert, zijn allemaal fenomenen. VDP klopte in 2021 nog fabuleus Alaphilippe in de Strade Bianche. Vorig jaar een monument gewonnen en aardig gekoerst in de Giro, hoewel hij dat jaar misschien geen groots staaltje heeft laten zien verder. Maar dan hebben we het over 1 jaar en nu drie koersdagen.
Mark my words, deze man wint dit jaar Parijs-Roubaix met twee vingers in de neus. Solo aankomst met anderhalve minuut verschil.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Mark my words, deze man wint dit jaar Parijs-Roubaix met twee vingers in de neus. Solo aankomst met anderhalve minuut verschil.
Hier kom ik over vier weken nog even op terug.
En jij van terug.
Mijn voorspelling: Pogi tegen een handvol Jumbo-renners in RVV en Van Baarle of Van Aert in PR.
VDP: zal gaan knechten voor Kragh Andersen.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Het zal er voor WVA moeten op zijn in de heilige week. Op zijn Van Petegems alles in functie van die koersen. Dat is hoog poker spelen, zeker omdat het tegen zijn natuur is. Bovendien toch weer geen vlekkeloze aanloop er naartoe (ziek, strade geskipt, niet kunnen doortrekken in die rit waar Roglic won door die val, uitgeregend in de TT hoewel men de schijn erop hield dat het om te spelen was, 45e is wel erg ver). Het wordt stilaan tijd voor WVA dat hij een 2e klassieker wint. Maar kom, we wachten nog een maandje.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Met de kennis en kunde van TJV gaat Van Aert gewoon op de afspraak zijn. Is voor volgende week al één van de topfavorieten wat mij betreft.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Mooi hoe die Eurosport commentator nog probeert de illusie te creeeren dat de sprint met Roglic spannend is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.