- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

happie
-
- 5737 berichten
- 425 stemmen
Prachttoernooi voor Velzenboer. Schulting natuurlijk ook 3 mooie gouden medailles. Wel een mooie vermelding voor Poutsma en van ' t Wout die een mooie individuele bronzen plak hadden en onder de eerder genoemde twee een gouden plak pakken.

Graaf Machine
-
- 6904 berichten
- 837 stemmen
Spectaculair einde voor de Tour die toch al niet in Parijs afsluit.

AGE-411
-
- 10163 berichten
- 701 stemmen
Die tijdrit op de slotdag is om van te smullen.
https://pbs.twimg.com/media/FrGBQZBWAAA2JUj?format=jpg&name=medium
Daar kunnen nog rare dingen gebeuren wanneer de toppers dicht bij elkaar staan.

stephan-0115
-
- 1197 berichten
- 1649 stemmen
Die tijdrit op de slotdag is om van te smullen.
(afbeelding)
Daar kunnen nog rare dingen gebeuren wanneer de toppers dicht bij elkaar staan.
Je hoopt toch gewoon op een La Planche des Belles Filles scenario tussen Vingegaard en Pogacar? Of, nog mooier, een Giro 2017 scenario. Dumoulin die als nummer 4 en als enige tijdrijder het nog wist om te keren.
Heel blij dat het eens een tijdrit wordt als einde i.p.v. die verschrikkelijke parade, maar ik vrees dat het eenmalig zal zijn.. Ik zie er wel wat in dat bv. 1x in de 5 jaar een tijdrit is, en de rest de koninklijke sprint.

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
VDP wint met MSR zijn 3e monument op sublieme wijze. Zijn, jullie Nederlanders, enkel geïnteresseerd in de Tour?

kappeuter (crew films)
-
- 68688 berichten
- 5479 stemmen
VDP wint met MSR zijn 3e monument op sublieme wijze. Zijn, jullie Nederlanders, enkel geïnteresseerd in de Tour?
Fantastische prestatie!
Extra speciaal:
"62 jaar na opa Poupou wint Van der Poel Milaan-Sanremo"

Pecore
-
- 764 berichten
- 1538 stemmen
Vanwege werk zonet pas terug kunnen kijken. Wat een prachtige finale zeg, de mooiste sinds Nibali. Dat kwartet rijders ook aan het einde, echt om je vingers bij af te likken. Fraai staaltje van Ganna onder andere. Wielerliefhebbers mogen zich in hun handjes knijpen met de huidige generatie renners.
Haha, die Pecore.
Haha, tja, ik onthoud mij maar van commentaar op VDP gedurende de rest van zijn carrière. Veel te ongrijpbaar, die kerel. En ondergetekende iets te opportuun, zo blijkt maar weer.
Ben wel blij dat Matje terug op niveau is. Wat heb ik dat gemist zeg.
Laat maar komen, de hoogmis en de hel. Anderhalve minuut zei jij, eRCee? Ik zet in op drie minuten.

happie
-
- 5737 berichten
- 425 stemmen
Ja dat was een sterk staaltje van Ganna hoe hij dat gat dicht reed.
Pracht overwinning van MvdP. Knap hoe hij zijn niveau ineens heeft opgekrikt. Knap hoe hij dat gat heeft gemaakt en niet meer heeft weggegeven, want achter hem viel het ook niet stil. Mooi kopgroepje.
Het blijft mooi. Deze week vanaf vandaag in Catalonië de clash tussen Roglic en Evenpoel (met mooie bijrollen voor Landa, A. Yates en de terugkeer van Carapaz en vooral Bernal). Vrijdag ook nog eens de E3 Saxo met dezelfde hoofdrolspelers als bij MSR.

AGE-411
-
- 10163 berichten
- 701 stemmen
Ja dat was een sterk staaltje van Ganna hoe hij dat gat dicht reed.
Pracht overwinning van MvdP. Knap hoe hij zijn niveau ineens heeft opgekrikt. Knap hoe hij dat gat heeft gemaakt en niet meer heeft weggegeven, want achter hem viel het ook niet stil. Mooi kopgroepje.
Het blijft mooi. Deze week vanaf vandaag in Catalonië de clash tussen Roglic en Evenpoel (met mooie bijrollen voor Landa, A. Yates en de terugkeer van Carapaz en vooral Bernal). Vrijdag ook nog eens de E3 Saxo met dezelfde hoofdrolspelers als bij MSR.
Voorlopig vooral een clash tussen Roglic en Evenepoel.
2de rit met aankomst bergop. Deze keer won Evenepoel met een handvol seconden voorsprong op Roglic.
In de stand staat Roglic op 1. Evenepoel volgt op 0 seconden. Ik hoop dat de Giro even spannend mag zijn.
Overmorgen volgt nog een aankomst bergop. De slotrit zondag gaat over een heuvelachtig parcours.
Vandaag:
https://images.vrt.be/width960/2023/03/14/6eca22b8-c2a0-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg
Vrijdag:
https://images.vrt.be/width960/2023/03/14/6f65c67b-c2a0-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg
Zondag (slotrit):
https://images.vrt.be/width960/2023/03/14/6f25fe5a-c2a0-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg
Cian Uijtdebroeks won vorig jaar de ronde van de toekomst. Hij werd 3 weken geleden nog maar 20 jaar. Nu staat hij knap 9de in de stand tussen namen als Chaves, Soler, Hindley, Bardet, ...

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
Remco in Catalonië, Philipsen in een beestachtige editie in De Panne. Indrukwekkend die laatste ook nadat hij meerdere malen zelf het initiatief nam en ook onderweg nog eens moest wisselen. De befaamde Moeren deden met de waaiers hun reputatie alle eer aan. Afzien was het! En die Kooij staat nog een mooie carrière te wachten.

Pecore
-
- 764 berichten
- 1538 stemmen
Erg leuke koers weer in de E3. Het Belgische voorjaar is toch het mooiste wat wielrennen te bieden heeft. Dat belooft wat voor volgende week.

AGE-411
-
- 10163 berichten
- 701 stemmen
Erg leuke koers weer in de E3. Het Belgische voorjaar is toch het mooiste wat wielrennen te bieden heeft. Dat belooft wat voor volgende week.
Of voor Gent-Wevelgem op zondag. Voorgaande jaren enkele sterke edities gezien.
Die koers is op z'n best bij slecht weer. En zondag voorspellen ze een vuil weertje.
Het meest gekend is de editie uit 2015, toen de renners letterlijk van de weg geblazen werden. Nummer 9 eindigde al op 6'54. https://www.youtube.com/watch?v=G1zFFWoalf4

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
Wielrennen en het Vlaamse voorjaar. Als de weergoden er zich mee moeien wordt het nog helser en spectaculairder dat dat het op zich al is. Die Kuurne-Brussel-Kuurne editie waar Bobby Traksel won staat nog steeds in mijn geheugen gegrift. Volgens mij reden er toen geen 30 renners uit. Onverantwoord eigenlijk, maar vanuit je zetel was het genieten.
Nu, zo'n onweer was het vandaag niet en het spektakel werd vooral verzorgd ook door de attractieve mindset van de wereldtop dat het wielerland te bieden heeft. Wat een podium! Jammer dat deze wedstrijd de laatste jaren is verhuisd naar vrijdag waardoor ik wegens het werk steeds veel mis. En met die stomme vergadering deze middag was een livestream op de pc ook niet mogelijk. De E3, de mini-RVV, vaak steeds geweldig om te volgen omdat het enorm compact is. Dat mis ik in de huidige RVV waarbij 3x die lus wordt aangedaan ...

cinemanukerke
-
- 850 berichten
- 630 stemmen
De E3 had inderdaad een prachtig podium. Harelbeke was eventjes het centrum van de wielertop. Een groot uur voordien stond ik aan de Mariaborrestraat de renners op te wachten tussen tientallen anderen (het werk moet ALTIJD wachten op die dagen ...) en toen een zonnestraaltje piepte tussen de zwarte wolken denderden de groten der aarde reeds voorbij op de kasseien. De massa verplaatste zich als een gek richting Kwaremont maar ik bleef nog even staan met een paar andere toeschouwers. En gans op het einde, het was al zeer stil in de Mariaborrestraat passeerde Peter Sagan en wat later ook Greg Van Avermaet. Puffend en hijgend, vechten tegen de wind, zwart van de modder, een beetje gelaten op de trappers, vlaggen wapperden eenzaam, de Mariaborrestraat was al bijna leeg. Dat is ook koers. De val van de Goden. Toen begon een plensbui van jewelste ...

AGE-411
-
- 10163 berichten
- 701 stemmen
Ronde van Catalonië:
1) Roglic
2) Evenepoel (op 6 seconden).
...
De rest op ruime afstand.
In de laatste rit haalde Evenepoel nog eens alles uit de kast om Roglic het vuur aan de schenen te leggen. Met z'n tweeën reden ze naar de finish. Evenepoel pakt z'n 2de ritzege, Roglic de eindzege.
Ik hoop dat we in de Giro hetzelfde zien.
- Minpunt voor Evenepoel: Roglic is een tikkeltje beter in de sprint en zal wellicht meer ritzeges (en bonificaties) pakken.
- Minpunt voor Roglic: Evenepoel is net een tikkeltje beter in tijdritten.

Graaf Machine
-
- 6904 berichten
- 837 stemmen
Mooi voor Jumbo Visma, maar als je daar al uren in de regen bij de finish staat te wachten is het wel een afknapper, lijkt me.

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
Erg genereus van Wout. Ik apprecieer het wel. Hoop dat hij er ooit geen spijt van krijgt, want RVV of PR zijn nog niet binnen. GW is geen kleine koers. Maar de eeuwige dank van Laporte heeft hij nu wel.
Een koers laat zich ook niet altijd zo makkelijk leiden, dat zie je bvb op het vorige WK (in de tang door Evenepoel), een sterke avontuurlijke ploegmaat (Van Baarle) of gewoon een renner op minstens even hoog niveau (VDP of TP).

happie
-
- 5737 berichten
- 425 stemmen
Dit deed WvA vorig jaar ook al met Roglic om Laporte de winst te gunnen en de E3 vorig jaar gunde Laporte WvA weer de zege. Roglic heeft dat ook een met Vingegaard gedaan. Als je met meerdere renners zo dominant ben, dan begrijp ik dit wel. WvA kijkt verder dan deze koers en GW heeft hij al gewonnen en RVV niet en kan nu rekenen op de onvoorwaardelijke steun van Laporte. Alhoewel zo'n dubbelslag daar wel lastig word met de grotere concurrentie.
WvA gaat iedereen ook wel nodig hem, want E3 heeft ook wel laten zien, dat hij het zwaar heeft op de klimmetjes tegen Pogacar.
Wel slim van Kelderman om naar Jumbo te gaan, als ze ooit met hem in die positie komen, dan is er nog hoop voor die overwinning

happie
-
- 5737 berichten
- 425 stemmen
Ronde van Catalonië:
1) Roglic
2) Evenepoel (op 6 seconden).
...
De rest op ruime afstand.
In de laatste rit haalde Evenepoel nog eens alles uit de kast om Roglic het vuur aan de schenen te leggen. Met z'n tweeën reden ze naar de finish. Evenepoel pakt z'n 2de ritzege, Roglic de eindzege.
Ik hoop dat we in de Giro hetzelfde zien.
- Minpunt voor Evenepoel: Roglic is een tikkeltje beter in de sprint en zal wellicht meer ritzeges (en bonificaties) pakken.
- Minpunt voor Roglic: Evenepoel is net een tikkeltje beter in tijdritten.
Dat word wel een strijd tussen die twee inderdaad. Almeida zat er vaak kort bij en heeft wel karakter, maar dat zal niet voldoende zijn. Gisteren heeft hij bijvoorbeeld ook flink verloren. Alleen Vlasov en Hart zijn er ook nog bij. Wellicht dat die nog wat korter kunnen staan, maar zijn wel outsiders. Thomas staat bijvoorbeeld veel te ver, die ik dat gat niet dichten.
Roglic in de Giro op waarde verslaan zou echt een grotere overwinning zijn, dan de Vuelta. Dus dit kan echt een mooie strijd worden.

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
Om nog even terug te komen op Gent-Wevelgem. Ik was verbaasd daar ineens Jakobsen in de aanval te zien, nog voor de 2 passage op de Kemmel en daar ergens tussen de Plugstreets. Het valt uiteraard extra op omdat de move mislukte, maar als ik zie dat even later Asgreen op zijn eentje dat tweede peloton eigenhandig terugbrengt, dan vraag ik me af of ze nog goed weten bij QS wat ze aan het doen zijn, want Jakobsen moest het even later helemaal bekopen ...
Nu, door die mislukte move moést QS (lees: Asgreen) uiteraard rijden, maar mede daardoor werd ook Wout, die in gevangen positie zat met Laporte en Nathan vooraan, helemaal teruggebracht met het gekende gevolg.
Mads Pedersen kon die sprong wel maken. Waarom Jakobsen erachteraan sturen en niet pakweg Lampaert of Asgreen is me een compleet raadsel. Fabio zou toch opnieuw moeten lossen op de Kemmel mocht hij erin geslaagd zijn terug te keren.

eRCee (moderator films)
-
- 12845 berichten
- 1851 stemmen
Het slechte presteren van QS heeft natuurlijk als grote voordeel dat we niet telkens die onzin moeten aanhoren over een wolfpack.

Fisico (moderator films)
-
- 6116 berichten
- 3832 stemmen
Ben benieuwd of Lefevere het nu ook ziet dat Asgreen Wout/Laporte aan de overwinning heeft geholpen toen hij zelf alludeerde op het WK in Leuven dat Belg Evenepoel dat deed voor Alaphilippe toen hij onbezonnen doorging. Zonder Asgreen én (falende) Jakobsen geen Wout alvast gisteren...