• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.793 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Het gerucht 'Puy de Dôme' wordt nu wel met de dag sterker.

De enigste HC-col in het centraal massief is mythisch geworden door het feit dat hij al 35 jaar niet opgenomen is in de tour. "Logistiek niet meer mogelijk" klinkt het al jaren. En sinds 2010 is de toegangsweg nog smaller geworden door de aanleg van een spoorlijn!

Bekijk de beelden uit 2015: Voordat je verdergaat naar Google Maps

En vergelijk tegenover 2008: Voordat je verdergaat naar Google Maps

Hoe moet je in godsnaam je volgwagen langs de kant zetten wanneer een achteropkomend groepje dichter komt bij de vroege vluchters?

Waar moet het publiek staan? Op de spoorlijn? Of sluiten ze de berg af?

Hoe komen de renners terug beneden? Normaalgezien rijden ze de berg af, maar de weg lijkt me echt smal!

Verder zouden zowel de Pyreneeën als de Alpen ondervertegenwoordigd zijn in deze editie.

- De Pyreneeën worden in week 1 aangedaan. Er is een downhill finish na de Tourmalet & slechts 1 aankomst boven op de Côte de Cauterets (slechts 3de categorie)

- In de Alpen is er een aankomst op de Col de la Loze (HC). Deze berg is volgens sommige fans de zwaarste beklimming uit de tour en werd nog maar 1 keer beklommen: in 2020.

Er zou verder nog een 'klassieke' downhill finish in Morzine op het programma staan na de beklimming van de Col de Joux-Plane (HC).

Het Juragebergte kende in 2020 z'n eerste 'echte' aankomst boven. Ook deze keer wordt de Grand Colombier (HC) aankomstplaats.

En de koninginnenrit van deze tour zou een bergrit zijn in de Vogezen. De aankomst zou voor 't eerst liggen op de Grand Ballon, dit na de beklimming van enkele beruchte Vogezencols.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

AGE-411 schreef:

De enigste HC-col in het centraal massief is mythisch geworden door het feit dat hij al 35 jaar niet opgenomen is in de tour. "Logistiek niet meer mogelijk" klinkt het al jaren. En sinds 2010 is de toegangsweg nog smaller geworden door de aanleg van een spoorlijn!

Dat verschil in wegbreedte vind ik helemaal niet zo heel erg groot. Ook in 2008 zouden de auto's niet aan de kant hebben kunnen gaan.

Misschien laten ze wat treintjes meerijden?

Ik meende overigens dat er helemaal geen auto's die berg op mogen, al heel lang niet meer. Dat dat zo wettelijk bepaald is.

Edit: zelf met googlemaps even wat anders stukken bekeken. Toch wel een aardige versmalling inderdaad.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2205 stemmen

AGE-411 schreef:

Hoe moet je in godsnaam je volgwagen langs de kant zetten wanneer een achteropkomend groepje dichter komt bij de vroege vluchters?

Waar moet het publiek staan? Op de spoorlijn? Of sluiten ze de berg af?

Hoe komen de renners terug beneden? Normaalgezien rijden ze de berg af, maar de weg lijkt me echt smal!

Verder zouden zowel de Pyreneeën als de Alpen ondervertegenwoordigd zijn in deze editie.

- De Pyreneeën worden in week 1 aangedaan. Er is een downhill finish na de Tourmalet & slechts 1 aankomst boven op de Côte de Cauterets (slechts 3de categorie)

- In de Alpen is er een aankomst op de Col de la Loze (HC). Deze berg is volgens sommige fans de zwaarste beklimming uit de tour en werd nog maar 1 keer beklommen: in 2020.

Er zou verder nog een 'klassieke' downhill finish in Morzine op het programma staan na de beklimming van de Col de Joux-Plane (HC).

Het Juragebergte kende in 2020 z'n eerste 'echte' aankomst boven. Ook deze keer wordt de Grand Colombier (HC) aankomstplaats.

En de koninginnenrit van deze tour zou een bergrit zijn in de Vogezen. De aankomst zou voor 't eerst liggen op de Grand Ballon, dit na de beklimming van enkele beruchte Vogezencols.

De geruchten wijzen inderdaad op wel een lekkere atypische Tour, dankzij de start in Baskenland. We hebben in het verleden gezien dat je niet de hoogste bergen hoeft te hebben voor de grootste verschillen, dus leuk dat de beslissing nu in de Vogezen moet gaan vallen. Benieuwd of er eindelijk weer eens een TTT komt..

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

stephan-0115 schreef:

Benieuwd of er eindelijk weer eens een TTT komt..

Misschien eens iets nieuws proberen. Een klimTTT.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Sowieso hopen op wat meer tijdritkilometers, en dan lekker veel in het begin, zodat er de rest van de tour verschillen moeten worden goedgemaakt. Spektakel gegarandeerd.

De tijdrijders komen er de laatste jaren erg karig af.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Pecore schreef:

Sowieso hopen op wat meer tijdritkilometers, en dan lekker veel in het begin, zodat er de rest van de tour verschillen moeten worden goedgemaakt. Spektakel gegarandeerd.

De tijdrijders komen er de laatste jaren erg karig af.

Laatste tour met echt een aanvaardbaar aantal tijdritkilometers was die van 2012.

P : Luik - 6,4 - Fabian Cancellara

9 : Arc-et-Senans - Besançon - 41,5 - Bradley Wiggins

19 : Bonneval - Chartres - 53,5 - Bradley Wiggins

Wiggins maakte in die tour overigens het verschil in de tijdritten. Froome was bergop de betere.

Leuk weetje:

De langste tijdrit ooit in de tour werd gereden in 1947! 139km over een golvend landschap in Bretagne (Vannes - Saint-Brieuc). Gewonnen door onze landgenoot Raymond Impanis, met 4 minuten en 54 voorsprong op de tweede!

Zo gek hoeft het niet te worden, maar 100km tijdrijden in het totaal zou terug de nieuwe normaal mogen worden.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wat betreft de laatste 'bergrit' naar de Grand Ballon:

Men zou niet kiezen voor de klassieke weg vanuit Mulhouse of over de Markstein, maar voor de moeilijkste beklimming: Vanuit Moosch (via Geishouse).

De huidige weg is te smal voor de tourkaravaan, maar lokale bronnen melden dat de de lokale autoriteiten plots beslist hebben om de weg te verbreden. Kan geen toeval zijn!

Volgens berekeningen van allerlei wielersites zou deze beklimming de categorie HC kunnen krijgen. De eerste en enigste HC-klim in de Vogezen!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Het doek over een geweldig wielerseizoen is gevallen. Pogacar blijft met voorsprong de beste renner van het moment, al zal dit voor mensen die enkel de TdF kijken vooral het jaar zijn dat het die koers niet won.

Als Mas volgend jaar hetzelfde vormpeil kan bereiken kan hij zeker een grote ronde winnen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een totale verwarring, maar Max is dus wereldkampioen geworden? Iedereen verzuipt in de regels bij de F1. Ik mis de totale uitzinnige emoties, maar opnieuw natuurlijk hartstikke gaaf en bizar knap met deze dominantie. Veruit de beste coureur.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een totale verwarring, maar Max is dus wereldkampioen geworden? Iedereen verzuipt in de regels bij de F1. Ik mis de totale uitzinnige emoties, maar opnieuw natuurlijk hartstikke gaaf en bizar knap met deze dominantie. Veruit de beste coureur.

Ja, Max is wereldkampioen. Het afwachten na de race was spannender dan de race zelf.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ja, Max is wereldkampioen. Het afwachten na de race was spannender dan de race zelf.

Niet dat er veel spannende races waren dit jaar. Max verdient wereldkampioen zeker, maar ook grote verdienste van Red Bull die halfweg het seizoen veruit de beste wagen hadden. Ook zonder de vele blunders van Ferrari had Red Bull dit makkelijk gewonnen. Maar de sport zelf is ziek, teveel regeltjes en zelfs de FIA lijkt zijn eigen regeltjes niet te kennen. Toch volle punten bij 50% raceafstand, kennelijk is dat ook sinds dit jaar veranderd en niemand die ervan wist, zelfs de FIA was het alweer vergeten. Wat een incompetentie.

Ik zie eerlijk geen verschil met de dominantie van Mercedes en Lewis destijds, gewoon ander team en rijder, de races zijn er niet spannender door geworden, integendeel. Maar er zijn veel andere problemen waar de F1 mee te kampen heeft.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Maar die Japanse kan die paar meter toch gewoon lopen? Ik vind het best een leuk gebaar, maar het lijkt me ook heel erg overbodig. Zelf weet ik niet eens of ik er wel op gesteld zou zijn als een tegenstander dit zou doen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Het kan misschien als gênant ervaren worden. Enfin, ik zou dat gevoel toch hebben als ik het op eigen kracht nog zou kunnen. Maar ik onthou toch eerder de positieve boodschap erachter. Denk ook niet dat het een mediastunt was van de Nederlandse. Misschien wat onbeholpen, dat wel. Die referee panikeerde helemaal en wist niet wet er gebeurde, haha.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Fisico schreef:

Het kan misschien als gênant ervaren worden. Enfin, ik zou dat gevoel toch hebben als ik het op eigen kracht nog zou kunnen. Maar ik onthou toch eerder de positieve boodschap erachter. Denk ook niet dat het een mediastunt was van de Nederlandse. Misschien wat onbeholpen, dat wel. Die referee panikeerde helemaal en wist niet wet er gebeurde, haha.

Oh, maar ik bedoel het ook niet negatief hoor. Als de beide sportsters er blij mee zijn, dan is het mij best. En als het alleen een gebaar van respect is, is het ook wel goed eigenlijk. Respect betekent veel in judo, dat heb ik in die paar jaar dat ik het beoefende, nu ruim veertig jaar geleden, wel meegekregen.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Mooie spannende sport hoor, dat baanwielrennen. Zeker als je het live volgt. Adrenalineshot verzekert. Heerlijk.

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Ik was hem al weer vergeten, maar in zijn topdagen was Davide Rebellin natuurlijk een gevaarlijke kaper voor ééndagsritte/koersen met flink geaccidenteerd terrein.

Lees ik nu in het internetsufferdje, ook wel nu.nl genaamd, dat hij pas vandaag is gestopt met profwielrennen. Als 51 jarige.

Toch leuk weer eens wat van hem te lezen.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Lotte Kopecky heeft er een geweldig jaar opzitten. Nu echt wel behorend tot de wereldtop, of toch wat na Van Vleuten komt. 2x 2x goud op het EK/WK baanwielrennen, maar op de weg ook winst in de RVV en Strade Bianchi toen ze 2x Van Vleuten klopte. Het zilver in PR en het WK, zeker dat laatste, was erg zuur en had het helemaal AF gemaakt.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Het traject van de Giro is gekend! Veel bergritten en relatief veel tijdritkilometers.

Rit 1 is meteen een tijdrit van 18km met op het einde een klein klimmetje. Dat zou er voor kunnen zorgen dat Ganna de rit niet wint.

https://g6j8x9q8.stackpathcdn.com/wp-content/uploads/2022/10/Etappe-1-1024x682.jpg

Rit 4 is de eerste rit met aankomst bergop. Heuvelritje dat dient om de benen eens te testen.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/vgGtqtLFoBxKxu0eJMcL_141022-123532.jpg?v=20221014143532

Rit 7 is zware kost. De meet ligt aan Campo Imperatore, een berghut waar Mussolini in 1943 gevangen zat (en bevrijdt werd door de Duitsers).

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/0WWtj8m3rRP2ahfwQVSA_141022-124218.jpg?v=20221014144219

Rit 9 is de laatste rit voor de rustdag: Een vlakke tijdrit over 30 km.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/ljgWAqTJ6ONBJ8tksrTT_141022-124914.jpg?v=20221014144914

Hierna volgen enkele overgangsritten. Voor de sprinters of voor de vluchters?

Rit 13 is de derde rit met aankomst boven in het Zwitserse skioort Crans-Montana.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/g7N9jxfb8fCgWPh2qnzb_141022-010139.jpg?v=20221014150139

Rit 15 wordt omschreven als een 'Ronde Van Lombardije in het klein'.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/4wER9YejsKxMx0JoHPIl_141022-014750.jpg?v=20221014154750

Rit 16 eindigt alweer bovenop een berg.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/OpabNl6kU6nerwyaiBBs_141022-015840.jpg?v=20221014155840

Rit 18 is ook een heuse bergrit.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/n0WwJoMuhnAtZmWpmml4_141022-020557.jpg?v=20221014160557

Rit 19 is de koninginnenrit van deze Giro. Eddy Merckx legde er in 1968 de basis voor z'n eerste eindzege in een grote ronde.

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/WycJAE00bCe36YFn1A2M_141022-021152.jpg?v=20221014161152

Rit 20: Moet er nog berg zijn? De derde tijdrit in deze ronde is er eentje voor de klimmers!

https://static2.giroditalia.it/wp-content/uploads/2022/10/i4xrNLLAseusOgXqr7ad_141022-021533.jpg?v=20221014161533

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1840 stemmen

Rit 19 - Holy Shiiiiit.

En dan in rit 20 nog een klimtijdrit waarin ze in 7,3 km ongeveer 900 meter omhoog gaan.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Die proberen duidelijk ene Evenepoel binnen te halen. Ik hoop dat Pogi en een fitte Roglic ook toehappen. Vingegaard zal Jumbo niet doen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Pogacar ook niet toch. Die ging alles op de Tour zetten.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wordt volgens mij vooral een duel Roglic - Evenepoel.

Ik vond Roglic dit jaar al duidelijk minder dan voorgaande jaren. Wordt hij oud, of had hij gewoon een minder jaar?

Andere kanshebbers:

Thomas. Heeft zelf al aangegeven dat de tour voor hem niet meer hoeft.

Bernal. Rentree maken en direct meedoen voor de prijzen?

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Die maxie toch....

Max Verstappen vliegt telkens maar 25 kilometer met privéjet, Greenpeace wil verbod - Joop - BNNVARA

Het is donderdag. Ik kan in ieder geval met een gerust hart naar de markt om mijn wekelijkse berg mango's, meloenen, en aardbeien te halen. Mijn wekelijkse berg vlees is dinsdag al in huis gehaald. En ik verwacht daarop precies 0% commentaar van geradicaliseerde sportfans die het presteren om zichzelf in het weertopic als klimaatdrammer te presenteren.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

De fia en renstal red bull waren gisteren snel uitgepraat. Dat ruikt naar een zware straf voor het overschrijden van het budgetplafond. En als gevolg daarvan vermoedelijk een bijrol in het wereldkampioenschap voor verstappen. De twee vette jaren zijn geweest, maxie mag zich de komende twee jaar volledig concetreren op zijn eigen privejet.

Just a moment... - telegraaf.nl

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Zo. Trinko Keen is de Claudia Pechstein van het Nederlandse tafeltennis.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Morgen voorstelling van de route van de tour de france 2023.

De geruchten op de vooravond van presentatie zijn vaak voor 90 a 95% correct. Dit zou ons volgend jaar te wachten staan:

https://www.francebleu.fr/s3/cruiser-production/2022/10/75aa6b3d-fcd7-4785-8aa4-c378d4fc7204/fb-carte_probable_tdf_2023-v2-251022-01.png

De cruciale etappes:

5: Pau - Cauterets. De enige etappe in de Pyreneëen. Aankomst zou niet liggen op de Côte de Cauterets (C3), maar in het skioord Le Cambasque (zoals in 1989 en 1995). Dit is een aankomst op col van 1ste categorie.

Ook Le Pont d'Espagne wordt genoemd als aankomstplaats. Dit is de ingang van een natuurpark, gelegen in dezelfde gemeente. Ook dit zou een beklimming van eerste categorie worden.

6: Tarbes - Tarbes (CLM). De rit waar nog het meest onduidelijkheid over bestaat. Een vlakke tijdrit, een ploegentijdrit of helemaal geen tijdrit?

9: Saint-Leonard-de-Noblat - Puy-de-Dôme. Deze veelbesproken beklimming maakt na 35 jaar afwezigheid z'n rentree. Het is niet duidelijk of men de volledige beklimming uit Clermont-Ferrand (Hors Categorie) aflegt, of men in pikt op de toeristenparking (1ste categorie).

12: Roanne - Chiroubles. Over deze rit bestaat nog wat onduidelijkheid. Sprintaankomst in het dal, of aankomst op "La Terrasse de Chiroubles"? Een aankomst bovenop een col in de Beaujolaisstreek zou uniek zijn voor de tour!

Parijs-Nice kwam al eens aan op deze col. Deze kreeg toen een 1ste categorie, al is 2de categorie eigenlijk meer op z'n plaats.

13: Châtillon-sur-Chalaronne - Col du Grand Colombier.

Het Juragebergte werd jarenlang stiefmoederlijk behandeld door de tour. In 2020 was er een eerste aankomst op deze col. Ook dit jaar krijgen de renners deze col buiten categorie voor de benen geworpen.

14: Annemasse - Morzine.

Klassieke alpenrit met een al even klassieke aankomst in Morzine: Na afdaling van de Col du Joux-Plane (Hors Categorie).

15: Les Gets - Saint-Gervais Mont Blanc (1ste categorie).

Aankomst boven in het skioord van Saint-Gervais.

16: Passy - Combloux (CLM). Allesbehalve een vlakke tijdrit. De aankomst zou liggen op de Côte de Domancy (C2). Op deze berg reed Bernard Hinault op het WK in 1980 weg van z'n concurrenten.

17: Sallanches - Courchevel Altiport. De beestachtig zware 'Col de la Loze' wordt weer opgenomen in het parcours. Aankomst ligt enkele kilometers voorbij de top.

20: Belfort - Le Markstein. In tegenstelling tot eerdere berichten ligt de aankomst niet op de Grand Ballon, maar op de uitloper (Le Markstein). De reden: Het gemeentebestuur van Soultz-Haut-Rhin doet moeilijk, terwijl de gemeenten Oderen en Fellering graag een aankomst zouden hebben op Le Markstein.

Geen buiten categorie, maar slechts 'C1'.

7 aankomsten bergop. Dat moet een nieuw record zijn?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De detectives hadden het grotendeels bij het rechte eind!

https://pbs.twimg.com/media/FgEbeXCXEAI_AVe?format=jpg&name=4096x4096

De volgende etappes zijn cruciaal:

5: Pau - Laruns. Downhill finish in de Pyreneëen. Hier won Pogacar destijds z'n eerst etappe.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/5/43575/0:0,1500:998-960-0-90/2c180

6: Tarbes - Cauterets. De terugkeer van 'Le Cambasque' na 28 jaar afwezigheid.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/6/43578/0:0,1500:1046-960-0-90/4abcb

9: Saint-Léonard-de-Noblat - Puy-de-Dôme. De terugkeer van de uitgedoofde vulkaan na 35 jaar. De stage staat in het teken van Raymond Poulidor.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-pp-et9-puy-de-dome-v2/43657/0:0,980:1200-500-0-90/9dfcc

13: Châtillon-sur-Chalaronne - Grand Colombier. 3de aankomst bovenop een col in deze ronde.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-pp-et13-grand-colombier-v1/43660/0:0,980:1176-500-0-90/82a5e

14: Annemasse - Morzine. Eentje voor de afdalers.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/14/43579/0:0,1500:1275-960-0-90/b3264

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-pp-et14-col-de-joux-plane-v1/43656/0:0,980:754-500-0-90/b536b

15: Les Gets - Saint-Gervais Mont Blanc.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/15/43580/0:0,1500:1438-960-0-90/cb774

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-pp-et15-amerands-le-bettex-v2/43662/0:0,980:1200-500-0-90/90879

16: Passy - Combloux (CLM). De enigste tijdrit in deze tour! (Een dieptepunt). Aankomst ligt op de Côte de Domancy. Verwacht dus geen Ganna of Kung. Dit is eentje voor de klassementsrenners.

17: De Koninginnerit van deze tour. Aankomst ligt in Courchevel, na beklimming van de Col de la Loze.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/17/43574/0:0,1500:1276-960-0-90/edd0d

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/tdf23-pp-et17-loze-courchevel-v3/43664/0:0,980:888-500-0-90/c305e

20: De slotrit voor Parijs. De eerste vogezenrit met aankomst boven die niet op 'La Planche des Belles Filles' aankomt. Nadat de aankomst op de 'Grand Ballon' geannuleerd werd door tegenkanting van het gemeentebestuur besloot de organisatie om voor Le Markstein te gaan. Dit na de tweetrapsraket 'Petit Ballon' en 'Platzerwasel'.

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-tdf-jpg/20/43577/0:0,1500:1121-960-0-90/65e1b

https://pbs.twimg.com/media/FgEkgR9WYAIJ1Nw?format=jpg&name=4096x4096

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De editie voor de vrouwen wordt een heuveleditie.

https://pbs.twimg.com/media/FgD8L0vWYAM_tlR?format=jpg&name=medium

Rit 1: Clermont-Ferrand - Clermont-Ferrand

https://pbs.twimg.com/media/FgEVIVDWQAAJzsM?format=jpg&name=large

Rit 2: Clermont-Ferrand - Mauriac. Een heuvelrit met weinig vlakke kilometers.

https://pbs.twimg.com/media/FgESRFGWAAA_I8a?format=jpg&name=large

Rit 3: Collonges-la-Rouge - Montignac-Lascaux. Een kans voor de sprinters.

https://pbs.twimg.com/media/FgEVjQxXwAI92uw?format=jpg&name=large

Rit 4: Cahors - Rodez. Alweer een venijnige heuvelrit door het centraal massief.

https://pbs.twimg.com/media/FgEVoa3WIAQoyRc?format=jpg&name=large

Rit 5: Onet-le-Château - Albi. Overgangsrit met venijnig begin.

https://pbs.twimg.com/media/FgEWDQiXgAAZ6vy?format=jpg&name=large

Rit 6: Albi - Blagnac. 2de en laatste kans voor de sprinters.

https://pbs.twimg.com/media/FgEWW6PX0AA1l1w?format=jpg&name=large

Rit 7: Lannemezan - Col du Tourmalet. Het traject spreekt voor zich!

https://pbs.twimg.com/media/FgEWp0cWYAA6cJj?format=jpg&name=medium

Rit 8: Pau - Pau.

Afsluiten doen we me een tijdrit in Pau.

https://pbs.twimg.com/media/FgEXCaIXgAYiiZs?format=jpg&name=small

Graaf Machine

• 9808 berichten
  • 1421 stemmen

Wat is dat nou weer?

Is er het EK darts, en dan moet Vincent van de Voort tegen Damon Heta. Uit Australië.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.