- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja hij weet echt al jaren meer uit zijn auto te halen, dan zijn teamgenoten. Dan kan het niet zomaar zijn, dat hij veruit de beste motor heeft. Daarbij ook dat het geen motor is om zomaar even tachtig punten voorsprong te pakken.
Het is dan meer een combinatie van talent, betrouwbaarheid en tactische kennis. De beslissingen die Red Bull en Max nemen zullen ook leiden tot deze nervositeit bij Ferrari.
Voor de wedstrijd hebben ze al het plan overboord gegooid om met de harde band te starten, dat was de intentie. Max wou zelf op de zachte starten wat geniaal uitpakte om de rest van de race op mediums uit te kunnen rijden en die undercuts maakten die keuzes alleen maar beter.
Mercedes deed dat met Hamilton beter door hem langer door te laten rijden. Hierdoor kon hij overstappen op softs.
Dat Leclerc ook moeten hebben, maar ze haalden hem snel na Verstappen naar binnen. Hierdoor moesten ze wel naar de harde band.
Daar wil ik ook aan toevoegen dat Red Bull strategisch ook erg goed is, hun strateeg is een dame en heet Hannah Schmitz:
Hannah Schmitz: Race strategist of Verstappen and Pérez - redbull.com
Komt daarbij dat Red Bull ook vaak foutloos en erg snel zijn met het uitvoeren van pitstops. Toprijder en topauto de snelste ook in race condities. Dat maakt hen natuurlijk erg moeilijk te kloppen. Max kon zich zelfs enkel kleine foutjes veroorloven. Ferrari kan dat niet, die hebben er ondertussen al veel te veel gemaakt, zowel de rijders als het team (maar vooral het team want hun strategie is echt een ramp dit jaar).
Dat Perez niet hetzelfde haalt uit de wagen als Max of althans de laatste races toch niet (hij heeft ok wel de nodige pech gekend) vertelt mij dat Perez minder getalenteerd is en ook een goede vorm niet een heel seizoen kan aanhouden. Hetzelfde zagen we bij Bottas toen hij voor Mercedes reed en ook wel bij Sainz. Leclerc rijdt gefrustreerd rond dat is wel duidelijk en terecht ook. Lewis kende een moeizame start maar toont de laatste races dat hij nog niet is afgeschreven. Russell is na Max de meest consistente en heeft eigenlijk nog geen zwakke race gehad. Zij zijn voor mij de 2 beste voor het ogenblik.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Als je de capaciteiten mist om begrijpend te kunnen lezen, dan moet je daar wat aan doen maar mij geen woorden in de mond leggen want zo'n beetje alles wat je zegt is onzin. Ik heb dat helemaal niet over LeClerc gezet en het zal me mijn reet roesten voor wie jij support. Echt, maak jezelf niet zo belangrijk want dat ben je bepaald niet voor me.
Dit heb je gezegd:
Komt voor mij toch neer op Ferrari en Leclerc zijn niets waard. Tenzij je natuurlijk jezelf niet goed weet uit te drukken, jezelf niet snapt, zomaar wat uitkraamt als je boos bent of snel vergeet wat je hebt gezegd. Nu goed maakt me al niks meer uit en jou gelukkig ook niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee dat staat er niet. Lees eerst maar eens beter voor je weer het morele kompas uit komt hangen hier kerel.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Daar wil ik ook aan toevoegen dat Red Bull strategisch ook erg goed is, hun strateeg is een dame en heet Hannah Schmitz:
Hannah Schmitz: Race strategist of Verstappen and Pérez - redbull.com
Komt daarbij dat Red Bull ook vaak foutloos en erg snel zijn met het uitvoeren van pitstops. Toprijder en topauto de snelste ook in race condities. Dat maakt hen natuurlijk erg moeilijk te kloppen. Max kon zich zelfs enkel kleine foutjes veroorloven. Ferrari kan dat niet, die hebben er ondertussen al veel te veel gemaakt, zowel de rijders als het team (maar vooral het team want hun strategie is echt een ramp dit jaar).
Dat Perez niet hetzelfde haalt uit de wagen als Max of althans de laatste races toch niet (hij heeft ok wel de nodige pech gekend) vertelt mij dat Perez minder getalenteerd is en ook een goede vorm niet een heel seizoen kan aanhouden. Hetzelfde zagen we bij Bottas toen hij voor Mercedes reed en ook wel bij Sainz. Leclerc rijdt gefrustreerd rond dat is wel duidelijk en terecht ook. Lewis kende een moeizame start maar toont de laatste races dat hij nog niet is afgeschreven. Russell is na Max de meest consistente en heeft eigenlijk nog geen zwakke race gehad. Zij zijn voor mij de 2 beste voor het ogenblik.
True over haar heb ik onlangs ook gelezen. Teamtactiek is zoveel waard.
Wat je zegt over beide Mercedes mannen klopt. Russel rijdt er erg steady echt op één na allemaal top 5 plekken. Denk dat ze na de zomerstop een grotere concurrent weer worden dan Ferrari voor Gp overwinningen.
Na Max en Russel wil ik daarachter ook Norris wel noemen. Die rijd ook wel naar behoren. Zeker als je dat vergelijkt met zijn teamgenoot Ricciardo, die lijkt steeds verder weg te zakken sinds hij weg is bij RB.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
True over haar heb ik onlangs ook gelezen. Teamtactiek is zoveel waard.
Wat je zegt over beide Mercedes mannen klopt. Russel rijdt er erg steady echt op één na allemaal top 5 plekken. Denk dat ze na de zomerstop een grotere concurrent weer worden dan Ferrari voor Gp overwinningen.
Na Max en Russel wil ik daarachter ook Norris wel noemen. Die rijd ook wel naar behoren. Zeker als je dat vergelijkt met zijn teamgenoot Ricciardo, die lijkt steeds verder weg te zakken sinds hij weg is bij RB.
Klopt Norris was ik nog vergeten, buiten de top 3 teams de meest regelmatige, best of the rest zeg maar. Wat er met Ricciardo aan de hand is, ik snap het niet. Ondanks een overwinning vorig jaar, presteerde hij in 2021 ook al matig. Misschien is McLaren niet de juiste omgeving voor hem, want ik geloof niet dat hij van de ene op de andere dag zijn talent is verloren. Hij was de man die 4-voudige wereldkampioen Vettel een behoorlijke pandoering gaf binnen het Red Bull team en naar mijn mening nog steeds de sterkste teamgenoot die Max heeft gehad in F1.
Alonso trekt volgend seizoen overigens naar Aston Martin om Vettel te vervangen. Hopelijk krijgen we dan ook regerend F2 kampioen Oscar Piastri bij Alpine, een van hun junior rijders.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Ja misschien een maakt een minder auto Ricciardo ook veel minder ineens. Ik weet het ook niet. Misschien een teleurstelling dat hij destijds meer had verwacht van zijn overstap. Gisteren had hij overigens wel een briljante actie met een dubbele inhaalmanoeuvre op de beide auto's van Haas meen ik? Die streden beide en dat ging ietsje moeizaam waardoor hij ze beide pakte.
Piastri staat inderdaad hoog op dat lijstje. De Vries staat daar ook, maar Piastri stond ook bij Williams en de Vries word daar ook genoemd. Sargeant willen ze pas een jaar later gaan halen naar Williams, dus dan kan de Vries strijden met Latifi wie dan het stoeltje aan Sargeant moet overgeven.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat er met Ricciardo aan de hand is, ik snap het niet. Ondanks een overwinning vorig jaar, presteerde hij in 2021 ook al matig. Misschien is McLaren niet de juiste omgeving voor hem, want ik geloof niet dat hij van de ene op de andere dag zijn talent is verloren. Hij was de man die 4-voudige wereldkampioen Vettel een behoorlijke pandoering gaf binnen het Red Bull team en naar mijn mening nog steeds de sterkste teamgenoot die Max heeft gehad in F1.
Dat was trouwens en-passant de definitieve bevestiging van het extreme talent van Max. Red Bull had Ricciardo graag gehouden, maar Ricciardo wist dat ie niet opgewassen zou zijn tegen Max en koos eieren voor zijn geld.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Dat was trouwens en-passant de definitieve bevestiging van het extreme talent van Max. Red Bull had Ricciardo graag gehouden, maar Ricciardo wist dat ie niet opgewassen zou zijn tegen Max en koos eieren voor zijn geld.
Hij zou weliswaar tot 2e man zijn gedegradeerd, maar het verschil in resultaat zou stukken kleiner zijn geweest als ricciardo bij red bull ziu zijn gebleven. Verstappen heeft na ricciardo nooit een volwaardige teamgenoot gehad. Jij noemde het falen van zijn teamgenoten een goede graadmeter, ik denk dat het tevens het falen van red bull is waardoor het verschil in kwaliteit groter lijkt dan het daadwerkelijk is.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Hij zou weliswaar naar 2e man zijn gedegradeerd, maar het verschil in resultaat zou stukken kleiner zijn geweest als ricciardo bij red bull ziu zijn gebleven. Verstappen heeft na ricciardo nooit een volwaardige teamgenoot gehad. Jij noemde het falen van zijn teamgenoten een goede graadmeter, ik denk dat het tevens het falen van red bull is waardoor het verschil in kwaliteit groter lijkt dan het daadwerkelijk is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Daniël Ricciardo, Pierre Gasly, Checo Perez zijn rijders uit de catgeorie achter Norris, Russel Leclerc en Sainz. (Hamilton hoeven we het niet over te hebben).
Die zijn allemaal, inclusief Sainz op een zeker moment omhoog geschreven, om vervolgens volledig zoek gereden te worden door Max. Na Monaco viel iedereen zelfs over elkaar heen dat Perez weleens titelkandidaat zou kunnen zijn (wat ik toen al onzinnig vond trouwens).
Ik ben het met je eens dat Ricciardo beter had kunnen blijven. Dat zal hij achteraf zelf ook wel vinden. Al heb ik begrepen dat ie wel op het juiste moment gecasht heeft.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nu meen ik me te herinneren dat Ricciardo in zijn laatste jaar bij Red Bull opvallend veel mechanische pech had. Mij leek het eerder dat Red Bull toen al Max de backing gaf van eerste rijder, de beste upgrades en een wagen naar zijn stijl. Dat was meestal ook het probleem voor de latere teamgenoten van Max, de wagen was afgesteld op Max. Gasly en Albon zagen af maar nu zijn ze wel de eerste rijder bij hun respectievelijke teams. Gasly heeft zelfs kunnen winnen in een AlphaTauri en reed ook vorig jaar sterk. Dus neen het was geen kwestie dat Ricciardo niet opgewassen zou zijn tegen Max eerder dat hij de status 2de rijder zou krijgen. En gelijk heeft hij gekregen want het team is geheel gebouwd rond Max. Perez doet het redelijk goed maar is altijd al een degelijke rijder geweest, veel ervaring. HIj heeft dit jaar ook een wagen die meer naar zijn stijl is gebouwd, maar uiteindelijk is hij toch de minste van de topteam rijders naar mijn mening ondanks dat hij nu 2de staat in het rijderskampioenschap. Red Bull heeft ook de snelste wagen in racecondities.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nu meen ik me te herinneren dat Ricciardo in zijn laatste jaar bij Red Bull opvallend veel mechanische pech had. Mij leek het eerder dat Red Bull toen al Max de backing gaf van eerste rijder, de beste upgrades en een wagen naar zijn stijl. Dat was meestal ook het probleem voor de latere teamgenoten van Max, de wagen was afgesteld op Max. Gasly en Albon zagen af maar nu zijn ze wel de eerste rijder bij hun respectievelijke teams. Gasly heeft zelfs kunnen winnen in een AlphaTauri en reed ook vorig jaar sterk. Dus neen het was geen kwestie dat Ricciardo niet opgewassen zou zijn tegen Max eerder dat hij de status 2de rijder zou krijgen. En gelijk heeft hij gekregen want het team is geheel gebouwd rond Max. Perez doet het redelijk goed maar is altijd al een degelijke rijder geweest, veel ervaring. HIj heeft dit jaar ook een wagen die meer naar zijn stijl is gebouwd, maar uiteindelijk is hij toch de minste van de topteam rijders naar mijn mening ondanks dat hij nu 2de staat in het rijderskampioenschap. Red Bull heeft ook de snelste wagen in racecondities.
Ik durf dat wel om te draaien eerlijk gezegd. Max en Hamilton (en misschien Alonso en Vettel) zijn verreweg het beste in aanvoelen wat een auto nodig heeft en daarmee de teams en het materiaal wezenlijk een stap verder brengen.
Je zou wel gek zijn als team als je daar geen gebruik van maakt.
Bijvoorbeeld Leclerc lukt dat overduidelijk voor geen meter bij Ferrari.
Max is gewoon een extreem talent en heeft die status volledig afgedwongen.
Marko en Horner herkenden dat en hebben gelijk gekregen.
Dat er dan rijders zijn die daar aan onderdoor gaan is juist een teken dat die niet de zelfde klasse hebben.
Zo kan je ook de zeven titels van Hamilton down playen. Mercedes had een stuk meer overspeed dan Red Bull ooit heeft gehad en Bottas zat er naast te snurken.
Die twee zijn zonder twijfeld de meest getalenteerde rijders op de grid. Alonso en Vettel kwamen daar alleen tijdens hun hoogtijdagen in de buurt. De rest zijn figuranten vergeleken bij die twee. (ook Leclerc).
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik durf dat wel om te draaien eerlijk gezegd. Max en Hamilton (en misschien Alonso en Vettel) zijn verreweg het beste in aanvoelen wat een auto nodig heeft en daarmee de teams en het materiaal wezenlijk een stap verder brengen.
je zou wel gek zijn als team als je daar geen gebruik van maakt.
Max is gewoon een extreem talent en heeft die status volledig afgedwongen.
Dat er dan rijders zijn die daar onderdoor gaan is juist een teken dat die niet de zelfde klasse hebben.
Vettel is er na Red Bull niet meer in geslaagd een team rond zich te bouwen en wereldkampioen te worden en zijn meerdere erkennen in Ricciardo en later Leclerc. Hij is een typische Newey car kampioen. Webber duidelijk een mindere rijder was in al die campagnes zijn teamgenoot.
Alonso slaagde er evenmin in wereldkampioen te worden na Renault in 2006. Zelfs een talent als hij kon McLaren Honda niet vooruit branden. Alonso in je team hebben is soms eerder contraproductief gebleken.
Max extreem talent en status afgedwongen daar is geen discussie over dat is juist. Ter verdediging van Gasly, hij kreeg slechts een half seizoen de kans in een team volledig rond Max gebouwd. Akkoord lagere klasse dan Max maar hij heeft laten zien dat als hij de nodige backing krijgt zoals bij de terugkeer naar AlphaTauri tot heel mooie dingen is staat is.
Team bouwen rond Max ja logica zelf maar het is een tweesnijdend zwaard. Er is een 2de rijder die je ook tevreden moet houden. Dat is de reden waarom een toprijder niet naar Red Bull wil trekken tenzij hij garanties krijgt dat er geen rangorde is. Red Bull heeft een snelle wagen en Max dus een 2de toprijder hebben ze niet nodig zolang Perez genoeg doet om hun eerste plaats bij de constructeurs te handhaven. Het had een ander verhaal kunnen zijn als Mercedes competitiever was geweest. Uiteindelijk blijft veel afhangen van de wagen maar het lijkt me duidelijk dat naast Max en Lewis, Russell en Leclerc de sterkste rijders zijn bij de topteams. Norris kan wellicht nog in de top 5 maar ik moet het nog zien hoe hij presteert als hij echt een wagen heeft om voor zeges en podiums te rijden en een heel seizoen moet strijden tegen de toppers.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dan zijn we het in de basis gewoon eens 
Waar ik vooral op aansloeg is dat er mensen beweren (al dan niet om te trollen) dat Max alleen zo goed is door zijn materiaal en een beetje geluk. Dat probeerde ik min of meer objectief te weerleggen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dan zijn we het in de basis gewoon eens 
Waar ik vooral op aansloeg is dat er mensen beweren (al dan niet om te trollen) dat Max alleen zo goed is door zijn materiaal en een beetje geluk. Dat probeerde ik min of meer objectief te weerleggen.
Ach als er sommige misschien al wilde trollen dat is nog niks wat er dagdagelijks op sociale media wordt geschreven over Max en Lewis. Niemand kan winnen in een Williams maar de beste rijders kunnen wel meer halen uit een minder competitieve wagen. Dus ja teamgenoten vergelijken is een manier om dit te meten maar zegt ook niet alles. Vettel kreeg flink klop van Ricciardo in zijn laatste jaar bij Red Bull maar de eerste jaren bij Ferrari tegen Kimi herleefde hij. Kimi was ook niet bepaald een kleine jongen (hoewel na zijn wereldtitel zag ik hem nog zelden geweldige dingen doen). Wij kunnen natuurlijk enkel afgaan op wat we zien, maar er zijn natuurlijk veel meer parameters waar we zelf geen weet van hebben. Maar als insiders zeggen dat Max en Lewis de beste zijn dan mogen de trollen nog zoveel brullen dat het niet zo is (en dat doen ze dan ook afhankelijk van voor wie of tegen wie ze supporteren).
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Twee echt goede teamgenoten is ook niet altijd wat, dat hebben Lewis en Alonso wel bij Mclaren bewezen. 
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Kelderman toch alweer twee top 10 noteringen zonder overwinning erbij deze week. Wat hoop ik zo, dat een keer die rit pakt.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Verweij (31) stopt met schaatsen: 'Kan niet meer topsporter zijn die ik wil zijn' - nos.nl
Te druk met de vrouwtjes zeker 
Enfin, gezien zijn eindeloze sabbaticals en gerommel in de marge verandert er feitelijk NIETS. Misschien nog een keer met veel hoempapa een kansloze comeback inluiden, en dan na de zoveelste mislukking weer alles en iedereen de schuld geven. Zal ook wel elke winter aanschuiven bij Dione, om zijn eigen carrière de hoogte in te praten. Aan de andere kant maar goed ook, want zonder KV zal het lastig worden mijn walging op peil te houden.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Je kan altijd La Nausée van Sartre (her)lezen natuurlijk.
Graaf Machine
-
- 9835 berichten
- 1423 stemmen
Verweij (31) stopt met schaatsen: 'Kan niet meer topsporter zijn die ik wil zijn' - nos.nl
Te druk met de vrouwtjes zeker 
Enfin, gezien zijn eindeloze sabbaticals en gerommel in de marge verandert er feitelijk NIETS. Misschien nog een keer met veel hoempapa een kansloze comeback inluiden, en dan na de zoveelste mislukking weer alles en iedereen de schuld geven. Zal ook wel elke winter aanschuiven bij Dione, om zijn eigen carrière de hoogte in te praten. Aan de andere kant maar goed ook, want zonder KV zal het lastig worden mijn walging op peil te houden.
Hij heeft ons met die 0,003 seconden tegen Brodka natuurlijk wel één van de fijnste Olympische nederlagen ooit geschonken.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Alleen daarom al zou deze sympathieke Pool een standbeeld verdienen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Interessant is dat groot Nederlands talent Thymen Arensman de tijdrit in de ronde van Polen wint. Hij rijdt volgend jaar voor Ineos en die gaan dan het jonge talent naar voren schuiven (Carapaz en Adam Yates gaan weg) en daar hebben ze er genoeg van. Ook de nummer 2 Sheffield en de nummer 3 Hayter van vandaag zijn grote, jonge talenten van ineos. Hayter neemt de leiderstrui over. Arensman is tweede.
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Schijnbaar wordt het Education First. Duidelijk dat hij daarmee niet heeft gekozen voor het meeste geld. EF staat niet bekend als een van de rijkste teams en Ineos wel, Maar Ef toont wel ambitie, heeft meer Latijns-Amerikaanse renners en zou weleens nieuwe sponsors kunnen trekken net hem erbij. De geruchten gaan dat hij kon bijtekenen en ook een aanbod had van Movistar maar dat dit zijn keuze is. Amador schijnt mee te gaan van Ineos naar EF.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
En omdat EF het leukste team uit de World Tour is natuurlijk. Ze schrijven al jarenlang steevast renners in voor alternatieve races zoals Dirty Kanza en Leadville, de grootste gravelraces van Amerika, en maken daar prachtige films over. Er hangt een aanstekelijk hippiecultuurtje rond dat team.
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Pecore Dat is waar. De diepe liefde voor het fietsen straalt het meeste van dat team af. Meer dan bij welk andere worldtour ploeg dan ook. Mooi om te zien dat Vaughters dat altijd in zijn team heeft gehouden en hoe hij het team ook altijd overeind heeft weten te houden against the odds. Ik gun hem dit, dit gaat zijn ploeg helpen.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Ze hebben bij EF Carapaz wel nodig. Ze lijken nipt hun WT licentie te houden. Ze hebben geluk met de voorgaande twee jaren.
happie
-
- 6240 berichten
- 426 stemmen
Piastri ontkende een contract met Alpine. Nu gaat het gerucht dat hij naar McLaren gaat en Ricciardo daar zijn stoeltje kwijtraakt.
Dan zal Ricciardo waarschijnlijk naar Alpine gaan. Alhoewel de Vries staat ook op het lijstje, maar dat staat hij ook bij Williams.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Piastri ontkende een contract met Alpine. Nu gaat het gerucht dat hij naar McLaren gaat en Ricciardo daar zijn stoeltje kwijtraakt.
Dan zal Ricciardo waarschijnlijk naar Alpine gaan. Alhoewel de Vries staat ook op het lijstje, maar dat staat hij ook bij Williams.
Niet erg slim van Piastri, als Renault junior rijder getuigt het van weinig loyauteit. Die jongen heeft nog niks bewezen in F1. De Vries hoort bij de Mercedes familie dus tekenen bij Alpine lijkt me niet erg logisch. Nu zou ik sowieso verrast zijn dat hij ergens een zitje zou kunnen versieren. Kampioen in F2 in 2019 (3de jaar) maar het was runner-up Latifi (erg matig in F1) die een zitje kreeg en FE kampioen in 2021 zijn geen slechte adelbrieven maar evenmin indrukwekkend. Ondertussen is ie 27 jaar en dat is eigenlijk al redelijk oud om in F1 te debuteren. Hij zal ongetwijfeld een upgrade zijn als hij Latifi zou vervangen bij Williams (Albon heeft ondertussen bijgetekend voor 1 jaar) maar volgens mij is dit ondertussen al te laat. Denk ook niet dat hij veel sponsoring meebrengt.
Graaf Machine
-
- 9835 berichten
- 1423 stemmen
Iemand hier die verstand heeft van de roeisport?
In 1996 won Nederland goud op de Olympische Spelen, met de Holland Acht. https://media.nocnsf.nl/nocnsf-cache/2/7/4/2/d/1/2742d152afaf2d63f724f24ebcd003f145137425.jpg
Dan zie je op de foto acht grote sterke kerels, de roeiers, en links een kleinere, lichtere man die de stuurman is. Ook die heeft een gouden medaille. Die heeft dus gewoon de medaille gewonnen.
Nu is er het EK roeien, in München, en daar heeft de achtman-roeiboot zilver gewonnen. Daar is ook een foto van:
https://storage.roeien.nl/2022/08/450b7abe-merijnsoeters-lr-1000.jpg
Een leuke foto, met hond, maar de stuurman, ook licht van gewicht, is hier een vrouw. Toch heeft ze een medaille.
Toch staat dit onderdeel bekend als de "mannen-acht".
Is nou de stuurman wel of niet een onderdeel van de ploeg, en in geval van niet: moet de stuurman dan wel of niet een medaille krijgen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.