• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.697 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.605 acteurs
  • 199.195 gebruikers
  • 9.383.743 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Als hij dit weet te handhaven, dan is het voor de tijdrit geen probleem, want daar is hij niet heel veel minder in.

Als hij morgen een teken van zwakte toont, dan gelijk weer er gebruik van maken. Volgende week word het ook nog zwaar.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

JV nu wel met dit onding in de ploeg. Ze zullen nog zo´n stunt moeten doen. Dit heeft met succes veel krachten gekost. Ik verwacht wel nog iets van Pogi in de derde week + tijdrit.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

happie schreef:

Als hij dit weet te handhaven, dan is het voor de tijdrit geen probleem, want daar is hij niet heel veel minder in.

Als hij morgen een teken van zwakte toont, dan gelijk weer er gebruik van maken. Volgende week word het ook nog zwaar.

In principe niet, maar dat dacht ik van de tijdrit van Roglic destijds ook niet. Vreemde man die Roglic, mentaal zwak zou ik hem niet noemen met zijn klasse-overwinningen na de grote tegenslagen, maar zó wisselvallig lijkt het wel. Nuja, Vingegaard is Roglic niet natuurlijk.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Nogmaals Pogacar slopen zoals vandaag zal niet meer gaan. Jumbo moet nu de koers maken (goed voor ploegmakkers Pogacar) en Roglic staat te ver weg om dit soort aanvallen te plaatsen. Of die laatste moet met een ontsnapping meegaan.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Overigens was Quintana vandaag ook een genot om te zien. Doet gewoon weer mee voor het podium.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Graaf Machine schreef:

Overigens was Quintana vandaag ook een genot om te zien. Doet gewoon weer mee voor het podium.

Krijgt 2 minuten aan de broek bij de tijdrit en zal net buiten het podium vallen.

Het podium is voor Pogi, Vingegaard en Thomas, zoals ik 2 weken geleden al zei. Valt nog te bezien in welke volgorde.

Eindelijk toont Jumbo-Visma een mooi stukje teamwerk. In 2020 hebben ze de tour verloren door een combinatie van hoogmoed en lompe beslissingen.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Krijgt 2 minuten aan de broek bij de tijdrit en zal net buiten het podium vallen.

Het podium is voor Pogi, Vingegaard en Thomas, zoals ik 2 weken geleden al zei..

Dat soort zekere voorspellingen heb ik het niet zo op. Soms komen ze toevallig uit, maar vaker niet.

Er zijn nog heel veel bergen te verteren, we zullen wel zien.

Voorlopig een mooie top 5 nu, allemaal renners die al eens 1e of 2e in Parijs zijn geworden.

Edit: even teruggezocht, maar jouw voorspelling was:

1. T. Pogacar

2. G. Thomas

3. A. Lutsenko

4. J. Vingegaard

Waar is Lutsenko? Die staat nu op plaats 9.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2208 stemmen

Een genot van een etappe en goed om te zien dat Pogacar een mens blijkt te zijn, al ligt mijn voorkeur wel bij hem t.o.v. Vingegaard. Dat laatste komt niet door hemzelf overigens, maar ik heb niet zoveel met JV. Al hebben ze vandaag het tegenovergestelde laten zien van normaal, en dat in de 1e bergrit en in rit 11/21! Waanzin! Helaas gaan we nu waarschijnlijk weer het treintje op kop zien dat alles dood gaat controleren helaas. Hopelijk herstelt Pogacar en krijgt hij er nog een 'Le Grand-Bornand' uit. Nee, de Tour is zeker nog niet gespeeld mocht dit een hongerklop zijn geweest. Maar het gaat een lastig verhaal worden.

Morgen gaan we een teleurstellende etappe tegemoet vermoed ik. Er is met krachten gesmeten vandaag, en ook eerder in de Tour. Ik vermoed dat een grote groep vluchters het mag uitmaken en dat Pinot de Fransen gek gaat maken. Nederlands succes zit er niet in. Zie niemand die het zou moeten doen.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

J. V. Doping

Pogacar mens

Hoop zo dat ik fout zit bij J.V.

Maar we weten allemaal beter ook al willen we het niet!

kos

• 46702 berichten
  • 8860 stemmen

Als Pogacar gewoon Pogacar is en niet ziek of zo gaat ie morgen gruwelijk wraak nemen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Tadej was a bad day.

Graaf Machine schreef:

Wilde net schrijven dat ik een beetje flauw wordt van die commentatoren die Kruijswijk maar de kleerhanger blijven noemen, maar toen dacht ik opeens aan otherfool.

Is hij nog aanwezig en zo ja waarom lees ik niks van hem in dit topic?

Vermits vormgebrek helaas niet optimaal geprepareerd den mede-MM'ers op onzalige analyses te vergasten.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

kos schreef:

Als Pogacar gewoon Pogacar is en niet ziek of zo gaat ie morgen gruwelijk wraak nemen.

Nee. Pogacar verliest morgen weer tijd. Hij doet een Yatesje. Zelfoverschatting in de eerste helft van de Tour.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

Wegens centjes verdienen keek ik met vertraging. Ze zijn hier net gefinisht.

Zo'n dag waarbij ik weer heel erg weet dat geen enkele sport mooier is dan wielrennen. Not even close. En grote rondes vind ik het allermooist. Vandaag was een etappe waar we nog jaren over gaan praten en het kwam voor mij echt als een verrassing. Ik dacht dat het zelfvertrouwen van Pogacar een teken was van grootse vorm, maar dat blijkt niet. Ik heb een dag gezien net gigantisch veel strijd.

En dan zijn we pas vandaag met de echt superzware bergritten begonnen. Er zijn er nog drie die dicht bij deze zwaarte komen.

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nee. Pogacar verliest morgen weer tijd. Hij doet een Yatesje. Zelfoverschatting in de eerste helft van de Tour.

Dat denk ik ook. Plus dat ze hem vandaag sloopten op de Galibier. En ik denk dat grote hoogten wellicht een dingetje zijn bij Pogacar.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Accident de parcours denk ik dan weer. Dat Vingegaard wegdemareert, tot daartoe. Maar dat Yates, Bardet en Thomas hem achterlaten, is niet normaal. Dat heeft weinig met zelfoverschatting te maken. Zijn vorm was goed en hij was dominant. Dat is niet zomaar weg, een hongerklop niet te na gesproken natuurlijk. Ik verwacht Pogi zeker nog in de Pyreneeën.

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

Ik denk dat hij niet uit gaat rijden en gaat starten in de Vuelta.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Als het geen covid is, gaat Pogacar deze tour nog winnen. #teampogi

Morgen zal het wel overleven worden, maar idd in de Pyreneeën gaat onze vrind huishouden. Een beetje wisjvol sinking, dat wel.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Pogi hier. Pogi daar. Ik weet ook een swingende bijnaam voor pogacar: Oliecar. Oliecar is minstens even sexy, echter een stuk treffender. Tenzij pogi sloveens is voor belastingontduiker; dan heb ik niets gezegd.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Splinters, word je niet moe van jezelf, elke keer dat zure gedoe en terug komen op mensen die in Monaco wonen? Mij irriteert het vooral. Ik kan je het niet verbieden, maar wel vriendelijk verzoeken ermee te stoppen. Dus bij dezen: wil je daarmee stoppen?

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

mjk87 schreef:

Splinters, word je niet moe van jezelf, elke keer dat zure gedoe en terug komen op mensen die in Monaco wonen? Mij irriteert het vooral. Ik kan je het niet verbieden, maar wel vriendelijk verzoeken ermee te stoppen. Dus bij dezen: wil je daarmee stoppen?

Nee. Ik vind dergelijk sarcasme ten eerste leuk. Ten tweede vind ik het aso's, geen helden. Ten derde kan (en wil) ik weinig met de irritaties die supporters kunnen ervaren wanneer ze berichten met een sarcastische invalshoek lezen.

Edit.

Is het overigens niet slimmer om sporters te lauweren waar in moreel opzicht weinig op aan te merken is? Als je dat doet, hoef jij je niet aan mijn op en aanmerkingen te irriteren, niet?

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Ik ben dol op sarcasme, maar mensen die dit sarcasme vinden hebben geen idee wat dat betekent, Dat is niet voor het eerst dat deze persoon daar blijk van geeft, Het is geen spot en het bijt al helemaal niet. Het zijn vooral oubollige woordspelinkjes waar Seth Gaaikema als hij nog zou leven zich voor had geschaamd.

Als het niet bijt, waarom doe je dan zo stekelig?

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Duidelijk. Grappen maken over mensen die zichzelf grof laten uitbetalen met oliegeld en daarover precies 0% belasting betalen is strontvervelend gezeur.

Hoe dan?

Edit.

Berichten weg. Ik neem mijn momentje maar.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Omdat je grappen van een enorm laag en stompzinnig niveau zijn. Als je geen humor hebt maak dan ook geen grappen. Het onderwerp doet niet ter zake.

Je hoeft het niet leuk te vinden, he? Overigens weet ik dat ik mensen kan laten lachen. Net zoals pocagar, pogi danwel olie weet dat hij snel kan fietsen.

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

Morgen Alpe D'Huez. Ik denk dat het een stuk minder spectaculair wordt dan vandaag. Ik denk dat Jumbo verdedigend gaat rijden en Pogacar wel wat probeert maar dat dat gepareerd gaat worden door Jumbo. Ik denk dat ontsnappers een grote kans maken en pakweg de top 6 bij elkaar binnenkomt.

Mollema zou leuk zijn om Nederland nog wat langer bovenaan te houden in de ranglijst van winnaars op de Alp, maar die lijkt niet zo goed te rijden. Een Franse ontsnapping dan (op 14 juli). Bardet staat te kort, Gaudu ook. Barguil is te moe van vandaag.

Hele wilde gok: Madouas of Parent-Peintre. De eerste is in vorm. Die laatste hield zich vandaag of in of is niet zo goed. Ik gok op het eerste.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Dan ga ik ook wild gokken: Lennard Kämna. Rijdt best goed, maar vandaag hoefde het niet zo voor hem uiteindelijk. Die heeft wel wat in zijn kop voor morgen.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Splinters schreef:

Duidelijk. Grappen maken over mensen die zichzelf grof laten uitbetalen met oliegeld en daarover precies 0% belasting betalen is strontvervelend gezeur.

Hoe dan?

Edit.

Berichten weg. Ik neem mijn momentje maar.

OK, bericht terug:

"Misschien omdat je heel erg kinderachtig zit te provoceren, en geen enkele poging tot leuk doen onderneemt. Daarom ben je strontvervelend. En ik zei ook nog iets over dat ik niet eloquent was. Nou, prima, dat is zo.

Mooi toch, alles dat jij graag opwekt, vanuit je zuigerij, is weer terug.

Beetje smileys plaatsen, beetje drammen.

Geweldig.

Heb je ook ergens nog iets over films te zeggen (Want in filmtopics zie ik je nooit), of denk je gewoon van: ach, dit is een leuk forum dat ik kan misbruiken om mijn mening over sporters te ventileren?

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Fisico schreef:

Maar dat Yates, Bardet en Thomas hem achterlaten, is niet normaal. Dat heeft weinig met zelfoverschatting te maken.

De zelfoverschatting zit hem in de energie die hij heeft gestoken in nutteloze zaken. Zoals de sprint van dinsdag. De kassei-etappe heeft hem niks opgeleverd. Veel te vroeg het geel gepakt en dat niet zien als een probleem. Blijven reageren op aanvallen van Roglic en dan zelf kopwerk gaan doen.

De commentatoren zaten er ook naast, want Danny Nelissen oa zat zo te glunderen hoe slim het secondjessprokkelen van Pogi toch was. Dinsdag ging het om 1 seconde. Dat is toch waanzin? En op de Belg vonden ze dat Jumbo zondag al had moeten aanvallen en dat dat een gemiste kans was.

Allemaal onzin. De Tour begon gisteren.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

starbright boy schreef:

Bardet staat te kort.

Bardet gaat aanvallen vanuit de favorietengroep en dan moet de rest reageren en trekt Vingegaard door.

Ik kijk ook nu al uit naar hoe Kuss in de derde week parmantig bij de beste vijf klimmers zal fietsen in zijn schitterende stijl.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Heb je ook ergens nog iets over films te zeggen (Want in filmtopics zie ik je nooit), of denk je gewoon van: ach, dit is een leuk forum dat ik kan misbruiken om mijn mening over sporters te ventileren?

De goede films waren even op. Daarom kijk ik de laatste tijd series. Actueel breaking bad seizoen 4 aflevering 2 om precies te zijn.

Maar even ontopic. Hoe zit het met jouw mening over sporters? Volgens mij is dat namelijk de kern van het 'probleem'.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

starbright boy schreef:

Morgen Alpe D'Huez. Ik denk dat het een stuk minder spectaculair wordt dan vandaag. Ik denk dat Jumbo verdedigend gaat rijden en Pogacar wel wat probeert maar dat dat gepareerd gaat worden door Jumbo. Ik denk dat ontsnappers een grote kans maken en pakweg de top 6 bij elkaar binnenkomt.

Mollema zou leuk zijn om Nederland nog wat langer bovenaan te houden in de ranglijst van winnaars op de Alp, maar die lijkt niet zo goed te rijden. Een Franse ontsnapping dan (op 14 juli). Bardet staat te kort, Gaudu ook. Barguil is te moe van vandaag.

Hele wilde gok: Madouas of Parent-Peintre. De eerste is in vorm. Die laatste hield zich vandaag of in of is niet zo goed. Ik gok op het eerste.

Pinot lijkt me een Franse kandidaat vandaag, als een vluchtersgroep overblijft. Anders gok ik op Woods, die met Fuglsang en Froome in de kopgroep zit. Die mannen hebben zich alleen maar zitten sparen.

Zie Ineos en Movistar het gat eerder klein houden, want zij willen graag kijken of er een overwinning te halen valt. Als de favorietengroep gaat strijden, dan gok ik op Nairoman, omdat Vingegaard en Pogacar naar elkaar gaan kijken.

Stiekeme hoop dat Kruiswijk gaat profiteren, die was gisteren goed. Verdiend wel zo'n mooie overwinning.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.