- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Ik snap niet zo goed waarom de commentatoren het hebben over het perfecte plan van Jumbo. Leuk Vingegaard met drie knechten waaronder Van Aert. Het enige wat je nu gaat krijgen is dat Pogi kan gaan profiteren van het kopwerk van de drie Jumbo-mannen. Aanvallen gaat Pogi niet pareren. Ze brengen Pogi nu in een zetel naar de streep.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
OH dit is wel lekker bij een volgende aanval van Roglic. Alle UAE renners geloosd en Jumbo heeft nog Kuss en Kruiswijk
erbij.
Haha Pogi wat een baas, die rijd in zijn eentje drie jumbo's eraf.
Zoals ik dus al zei:
Pogacar heeft 2 ritzeges beet. Z'n team hoeft dus niet meer te rijden. Hij zal nog wel een derde en vierde ritzege pakken. Movistar of een andere ploeg zal nog wel eens aan het peloton sleuren in een korte bergrit in de Pyreneëen.
De rit naar de Col du Granon leent zich voor een coup.
- Kruijswijk meesturen in de voege vlucht.
- Op de Télégraphe of op de eerste stroken van de Galibier moet de rest van Jumbo tempo maken om de andere ploegen te decimeren en de kopmannen te isoleren. UAE staat zwakker dan Jumbo!
- Roglic laten aanvallen op de Galibier. Kruijswijk kan hem opwachten aan de voet van de slotklim. Dan moet een geïsoleerde Pogacar wel zelf reageren en zich kapot rijden. Doet hij dat niet, dan maakt Roglic kans op een ritzege en forse tijdswinst. Doet hij dat wel, dan kan Vingegaard hem de nek omwringen op de slotklim.
(afbeelding)
In de afdaling van de Galibier lijkt dit toch deels te gaan uitkomen. Benieuwd wat er straks in de vallei gaat gebeuren, en benieuwd of Pogacar z'n inspanningen moet bekopen op de slotklim.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik snap niet zo goed waarom de commentatoren het hebben over het perfecte plan van Jumbo. Leuk Vingegaard met drie knechten waaronder Van Aert. Het enige wat je nu gaat krijgen is dat Pogi kan gaan profiteren van het kopwerk van de drie Jumbo-mannen. Aanvallen gaat Pogi niet pareren. Ze brengen Pogi nu in een zetel naar de streep.
Pogi heeft toch meer inspanningen moeten leveren dan Vingegaard. Heeft alle gaatjes moeten dichtrijden. Zeker op het laatste ging dat al zo vlot niet meer.
Daarna heeft hij nog in z'n eentje de laatste kilometers van de Galibier voor z'n rekening moeten nemen. Vingegaard heeft geen inspanning te veel geleverd.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
WvA wacht nu op de groep van Roglic en die gaat gan maken om Roglic weer dichter te brengen. Vervolgens is Yates aan het rijden in groep gele trui om dat te voorkomen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dit is wel prima, als ze dit voor elkaar krijgen.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Pogi heeft toch meer inspanningen moeten leveren dan Vingegaard. Heeft alle gaatjes moeten dichtrijden. Zeker op het laatste ging dat al zo vlot niet meer.
Daarna heeft hij nog in z'n eentje de laatste kilometers van de Galibier voor z'n rekening moeten nemen. Vingegaard heeft geen inspanning te veel geleverd.
Klopt, maar Pogi kan nu weer op krachten komen. Om Ducrot te quoten, 'ze zijn nu aan het kwartetten'. En Roglic is klaar. Denk dat Pogi niet meer gaat reageren op een aanval van Roglic. Pogi hoeft nu alleen nog maar op Vingegaard te letten.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Klopt, maar Pogi kan nu weer op krachten komen. Om Ducrot te quoten, 'ze zijn nu aan het kwartetten'. En Roglic is klaar. Denk dat Pogi niet meer gaat reageren op een aanval van Roglic. Pogi hoeft nu alleen nog maar op Vingegaard te letten.
Roglic heeft nu alleen maar zitten sparen in het wiel van FDJ en WvA, dat is wel een taaie.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Leuk plan van Jumbo. Maar het enige wat straks weer gaat gebeuren is dat Pogi en Vingegaard samen omhoog gaan. En de andere spartelen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Haha Wout rijd die hele groep met FDJ/Roglic?Pidcock langs die hele groep.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Leuk plan van Jumbo. Maar het enige wat straks weer gaat gebeuren is dat Pogi en Vingegaard samen omhoog gaan. En de andere spartelen.
Misschien wel. Maar iedereen rijdt nu 'naakt' de berg op. Iedereen is verzwakt. Het zal straks man tegen man worden.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Mas ook helemaal verdwenen trouwens. Grootste top 10 slachtoffer.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Misschien wel. Maar iedereen rijdt nu 'naakt' de berg op. Iedereen is verzwakt. Het zal straks man tegen man worden.
Dit is precies mijn punt. Wat is dan dat "perfecte plan"" van Jumbo? Uiteindelijk is het toch man tegen man. Hopen dat Pogi verzwakt is door de inspanningen? Dat is meer hopen dan een uitgekiende tactiek.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Een beter plan dan dit is er toch niet? Nu gaan ze keihard op kop knallen met de volgorde WvA, Kruis, Kuss, Roglic en dan moet Vingegaard het maar zien af te maken. Of het lukt is twee, maar ze hebben het in ieder geval geprobeerd.
Het is wel een luxe om hier met zoveel man te zitten.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Allemaal aardig en wel, maar het is gewoon zo dat als Pogacar in goede doen is, en dat lijkt hij toch wel te zijn, hij met geen enkele tactiek te verslaan is. Hij is dan gewoon veel te sterk. JumboVisma moet echter toch iets proberen, en ik vind wel dat ze er een leuke wedstrijd van maken zo. Heb het wel eens saaier gezien.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Als Pogacar dit verslaat, dan is hij ook gewoon de terechte winnaar, maar heeft hij er wel voor moeten knokken. In ieder geval beter dan Sastre of Evans.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Een beter plan dan dit is er toch niet? Nu gaan ze keihard op kop knallen met de volgorde WvA, Kruis, Kuss, Roglic en dan moet Vingegaard het maar zien af te maken. Of het lukt is twee, maar ze hebben het in ieder geval geprobeerd.
Het is wel een luxe om hier met zoveel man te zitten.
Ja maar op kop knallen doen ze dan toch ook voor Pogi? Die kan ook sparen. Zat net te lachen op zijn fiets.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dat kan hoor en dat lijkt er op, maar wat moet je anders.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Nu gaat Van Aert eraf en heeft Pogi een eigen man op kop. Teruggebracht door Van Aert. Perfecte plan in de prullenbak.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Hebben de Jumbo's dus toch Pogacar weten te slopen. Prachtige koersdag.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4527 stemmen
Dit gaan minuten worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4527 stemmen
Hebben de Jumbo's dus toch Pogacar weten te slopen. Prachtige koersdag.
Gesloopt of beginnende Corona. Ik houd er rekening mee.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Covid. Dat denk ik ook. Al vind ik het uiteraard veel leuker om te zeggen dat ie veel beter is in het ontwijken van belasting dan in fietsen.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Dat kan natuurlijk, maar het ziet er toch uit als een klassiek gevalletje van tank leeg. Laten we dat maar hopen.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Dat kan natuurlijk, maar het ziet er toch uit als een klassiek gevalletje van tank leeg. Laten we dat maar hopen.
Waarom? Ben je soms in het bezit van olie-aandelen en ben je bang dat deze minder waard worden na een uitvalbeurt van een populaire maar schaamteloos graaiende kopman van een wielerploeg?
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Tja kan beide. Het eerste kan ook, want hij heeft al veel meer lopen geven in voorgaande etappes en heeft nog een paar keer deze etappe Roglic terug moeten halen.
Het tweede zou ook kunnen, als het covid is, dan moet hij morgen echt een slechte dag hebben.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Morgen wordt het warm en krijgen we een loodzware bergrit. Ik hoor steeds vaker dat Pogacar kwetsbaar is t.o.v. Vingegaard, want die schijnt langere klimmen beter te verteren en is beter in hitte. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, los van hoop.
Tot nu toe houdt iedereen vast aan 1 moment op de Ventoux vorig jaar dat Vingegaard beter is in de hitte. Maar dat waren andere omstandigheden: Vingegaard nog geen podiumkandidaat en Pogacar had een gigantische voorsprong dus koos voor zijn eigen tempo. En in the end kwamen ze in dezelfde tijd aan. Wat maakt Vingegaard dan aantoonbaar beter in de hitte?
Daarnaast won Pogacar op de Portet, niet minder dan de Granon en l'Alpe d'Huez. En een lange klim. Ook won hij nog een bergrit op Luz Ardiden. Toegegeven, hij reed Vingegaard er niet af, maar hij hoeft dit jaar ook niet aan te vallen. Dat moet Vingegaard doen. Hoezo is Vingegaard dan in het voordeel? Bovendien: wat heeft Vingegaard op de 2e plek van vorig jaar nou écht bewezen? Een handvol resultaten dit jaar maar zijn palmares is te klein voor de naam en faam die hem wordt toegeschreven.
Ik denk dat Vingegaard groter wordt gemaakt dan dat hij is, en bij Pogacar naar alles wordt gezocht om hem zwakker te lijken - omdat men toe is aan spanning. Begrijp me niet verkeerd, Vingegaard is een uitstekende renner maar een klasse minder dan Pogacar. Ik denk dat hij de Tour alleen kan winnen door zijn ploeg. Die is al beter, maar UAE heeft enorm veel pech (Hirschi knieproblemen, Majka - Laengen - Bennett covid). Als Pogacar dit afmaakt is het een huzarenstukje van de bovenste plank en kan niemand zeggen dat het gestolen is.
Moedige mening en zo achteraf is het maar schlemielig
Maar achteraf is het makkelijk natuurlijk. Ik stond overigens achter elk woord dat je schreef. Maar je laatste zinnen zeggen het ook. Het ploegwerk van Jumbo was top vandaag al zag het er toch heel even benard uit toen Vingegaard geïsoleerd zat. Déze inzinking zag ik toch niet aankomen, toch niet van die grootte. De Tour is nog niet gereden, maar Jumbo zet de Tour toch helemaal op zijn kop nu. Roglic nu wel 100% in dienst van, niet dat daar al enige twijfel mocht of kon over bestaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.