- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Ik snap niet dat Pogacar vandaag de trui niet afgeeft aan Uran. Eén, hij laat zijn ploeg wéér werken, twee, hij draagt dat kreng op de rustdag en erna nog steeds. Zelfoverschatting ligt op de loer.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Uran is niet de eerste de beste. Die wil je geen toegift geven van een paar minuten, daar ben je niet zomaar vanaf. Een echte aanklamper. Heeft m.i. niks met zelfoverschatting te maken dus.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Je kan hem toch een minuut voorgift geven? Dan zou UAE de kopgroep 5 minuten kunnen hebben geven. Geen enkel probleem. Uran laat ook geen grote vorm zien.
Als Pogacar nu lek rijdt, verliest hij minuten.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Froome wordt 121e. En eindigt in een etappe bij de eerste 50. Hij wordt in een vlakke rit 46e.
2x in top 50 en dat in twee bergetappes. Plek 37 inmiddels in het klassement. Hij gaat je nu al verbazen.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Zoals verwacht heeft novak geitovic op wimbledon zijn 21e slam gepakt. De goatrace is kortom volop aan de gang en gaat augustus verder.
clubsport
-
- 3860 berichten
- 6970 stemmen
Als je 1 tenniser het gunt dan is hij het wel .
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Voorlopig is het toch zo dat No-vac Amerika niet in mag?
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dat is wel een meevaller. In Zwitserland was het na de eerste gevallen bal. Toen vielen ze achter elkaar uit.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Door die extra rustdag, vorige week maandag, heb ik steeds het gevoel dat we morgen al aan de derde week beginnen, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Gelukkig maar.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Morgen is voorspel. Maar woensdag en donderdag gaat het gebeuren. Dat geldt zowel voor deze week in de alpen als volgende week in de pyreneeen. Ik denk dat de etappe van deze week woensdag het meest essentieel zal blijken.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Geen goed nieuws voor de Tourvolgers: George Bennett is uit de Tour wegens een positieve coronatest. De tweede al van de ploeg van Pogacar. Dit is natuurlijk een nare tegenslag, en de angst wordt groter dat ook Pogacar zelf misschien één deze dagen de Tour noodgedwongen moet verlaten.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dat is zonde inderdaad. Majka schijnt ook positief, maar met een lage viruswaarde. Dus ben benieuwd of dat ook kan doorzetten, want dan moet hij of eruit of hij word minder.
Bennet weg, Langen weg en Hirschi met knieproblemen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4527 stemmen
Ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen dat men, ook als men zich niet ziek voelt, met zo'n positieve test moet afmelden. Ja, er is de kans op anderen besmetten en ja er is een kans dat zo'n ander doodziek wordt, anderzijds, van alles is open nu zonder maatregelen en dan is dit op sportvlak wel heel streng steeds. We kunnen ook leren accepteren dat Corona er is en nooit meer zal weggaan en dus onderdeel is van ons leven en besmet raken erbij hoort.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
MvdP heeft er zin in. Die probeert aan te vallen. Ewan al gelost, dat word een zware week voor hem. Ook Naesen trouwens.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen dat men, ook als men zich niet ziek voelt, met zo'n positieve test moet afmelden. Ja, er is de kans op anderen besmetten en ja er is een kans dat zo'n ander doodziek wordt, anderzijds, van alles is open nu zonder maatregelen en dan is dit op sportvlak wel heel streng steeds. We kunnen ook leren accepteren dat Corona er is en nooit meer zal weggaan en dus onderdeel is van ons leven en besmet raken erbij hoort.
Ja, een renner kan ziek worden, kon vroeger ook. En als dat dan griep was, kon hij vroeger ook een ander ziek maken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4527 stemmen
Inmiddels ook bij de oranje vrouwen, daar test Miedema positief. Je hele toernooi of wedstrijd kan straks afhangen van een positieve test. Ik vind niet dat we daarheen moeten gaan.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Ik heb vandaag de etappe niet gezien, maar ik lees dat de renners moesten stoppen omdat er klimaatactivisten op het parcours vastgeplakt zaten.
Komt er tegenwoordig niet eerst zo'n kilometerslange reclamestoet langs dan?
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Het was niet goed te zien, maar leek erop dat ze echt vlak van tevoren pas op het parcours kwamen en ze hadden blijkbaar lijm op de handen en daarmee zichzelf aan het asfalt geplakt. Geslaagde actie dus.
Renaat vroeg zich af of hiervoor de koers moet worden gebruikt. Euhm, ja, lijkt me. Het maatschappelijk belang van de koers is gering en de exposure is groot, dus ideaal.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zo'n spelbedervers mogen ze met veel geweld van het parcours verwijderen.
De stand, 1 dag voor het belangrijke tweeluik in de Alpen. De belangrijkste kandidaten voor top10:
1) Pogacar
2) Kämna + 0'11''
3) Vingegaard + 0'39''
4) Thomas + 01'17''
5) Yates +01'25''
6) Gaudu + 01'38''
7) Bardet + 01'39''
9) Mas + 01'50''
12) Quintana + 02'13''
13) Roglic + 02'52''
14) Vlasov + 03'12''
15) Paret Peintre + 03'31''
16) Caruso +03'40''
17) Lutsenko + 04'58''
19) Meintjes + 06'39
21) McNulty + 07'36''
23) Kruijswijk + 09'57''
24) Pinot + 10'11''
25) Uran + 10'27''
26) Barguil + 13'33''
27) Kuss + 13'50''
37) Martinez + 28'46''
42) Van Aert + 31'39''
64) Fuglsang + 44'14''
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Het was niet goed te zien, maar leek erop dat ze echt vlak van tevoren pas op het parcours kwam en en ze hadden blijkbaar lijm op de handen en daarmee zichzelf aan het asfalt geplakt. Geslaagde actie dus.
Renaat vroeg zich af of hiervoor de koers moet worden gebruikt. Euhm, ja, lijkt me. Het maatschappelijk belang van de koers is gering en de exposure is groot, dus ideaal.
Ik weet het niet. Ben ook vrij milieubewust, maar met dit soort acties bereik je eerder het tegenovergestelde van wat je wil beogen. Ik vrees dat de boodschap ondergesneeuwd wordt door de actie die veroordeeld wordt.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5309 stemmen
Ik weet het niet. Ben ook vrij milieubewust, maar met dit soort acties bereik je eerder het tegenovergestelde van wat je wil beogen. Ik vrees dat de boodschap ondergesneeuwd wordt door de actie die veroordeeld wordt.
Daarnaast is de tour toch ook een beetje fietspromotie. Dat lijkt mij alleen maar goed voor het klimaat. Kunnen beter op het circuit gaan liggen tijdens de formule 1
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Morgen wordt het warm en krijgen we een loodzware bergrit. Ik hoor steeds vaker dat Pogacar kwetsbaar is t.o.v. Vingegaard, want die schijnt langere klimmen beter te verteren en is beter in hitte. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, los van hoop.
Tot nu toe houdt iedereen vast aan 1 moment op de Ventoux vorig jaar dat Vingegaard beter is in de hitte. Maar dat waren andere omstandigheden: Vingegaard nog geen podiumkandidaat en Pogacar had een gigantische voorsprong dus koos voor zijn eigen tempo. En in the end kwamen ze in dezelfde tijd aan. Wat maakt Vingegaard dan aantoonbaar beter in de hitte?
Daarnaast won Pogacar op de Portet, niet minder dan de Granon en l'Alpe d'Huez. En een lange klim. Ook won hij nog een bergrit op Luz Ardiden. Toegegeven, hij reed Vingegaard er niet af, maar hij hoeft dit jaar ook niet aan te vallen. Dat moet Vingegaard doen. Hoezo is Vingegaard dan in het voordeel? Bovendien: wat heeft Vingegaard op de 2e plek van vorig jaar nou écht bewezen? Een handvol resultaten dit jaar maar zijn palmares is te klein voor de naam en faam die hem wordt toegeschreven.
Ik denk dat Vingegaard groter wordt gemaakt dan dat hij is, en bij Pogacar naar alles wordt gezocht om hem zwakker te lijken - omdat men toe is aan spanning. Begrijp me niet verkeerd, Vingegaard is een uitstekende renner maar een klasse minder dan Pogacar. Ik denk dat hij de Tour alleen kan winnen door zijn ploeg. Die is al beter, maar UAE heeft enorm veel pech (Hirschi knieproblemen, Majka - Laengen - Bennett covid). Als Pogacar dit afmaakt is het een huzarenstukje van de bovenste plank en kan niemand zeggen dat het gestolen is.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Daarnaast is de tour toch ook een beetje fietspromotie. Dat lijkt mij alleen maar goed voor het klimaat. Kunnen beter op het circuit gaan liggen tijdens de formule 1
Goh, die tourkaravaan vóór, tijdens, tussen en achter de koers kan bezwaarlijk milieuvriendelijk genoemd worden. Als je er live bij bent, krijg je de indruk dat dat belangrijker is dan de renners zelf. F1 lijkt me toch net wat risicovoller
Het doet me wat denken aan de activisten van PETA tegen het stierenvechten, alleen waren die acties gericht tégen het evenement zelf. Voor die laatsten kan ik veel meer begrip opbrengen dan de misplaatste acties van vandaag of die nitwit onder andere bij de aankomst van De Ronde van Vlaanderen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4527 stemmen
Ik hoop echt dat Pogacar iedereen op minuten rijdt komende dagen. Die speldenprikjes de laatste dagen waren leuk en tonen vooral aan dat hij simpelweg beter is, maar laat nu maar eens zien dat je anderen op minuten kan rijden. Spannend? Nee. Maar ik geniet ook enorm van pure klasse en absolute overmacht.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Ik hoop echt dat Pogacar iedereen op minuten rijdt komende dagen. Die speldenprikjes de laatste dagen waren leuk en tonen vooral aan dat hij simpelweg beter is, maar laat nu maar eens zien dat je anderen op minuten kan rijden. Spannend? Nee. Maar ik geniet ook enorm van pure klasse en absolute overmacht.
Ja, gewoon speren zoals Fignon en Hinault en Merckx in hun grootste dagen. Zweep over de rest. Heerlijk.
Hoeft hij morgen maar één keer te doen natuurlijk, maar als hij het dan donderdag nog een keer doet, dan zou dat magistraal zijn.
Nog een etappetje in de Pyreneeën, en dan het tijdritje op de laatste zaterdag.
Grote Tour zou dat opleveren.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb vandaag de etappe niet gezien, maar ik lees dat de renners moesten stoppen omdat er klimaatactivisten op het parcours vastgeplakt zaten.
Komt er tegenwoordig niet eerst zo'n kilometerslange reclamestoet langs dan?
Jawel, maar die rijdt ruim voor de koers uit. Tussen de reclamecaravaan en de koers heb je ruimschoots de kans jezelf aan het asfalt te plakken als je beroofd bent van je geestelijke vermogens.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Heerlijke etappe wel. Jumbo probeert in ieder geval wel los te gaan. Net al een elitegroepje gehad met Vingegaard, Thomas, Roglic en Pogacar. Om en om aanvallen van de jumbo mannen. Nu weer een groot deel bijelkaar. Benoot is ook goud waard zeg.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
OH dit is wel lekker bij een volgende aanval van Roglic. Alle UAE renners geloosd en Jumbo heeft nog Kuss en Kruiswijk
erbij.
Haha Pogi wat een baas, die rijd in zijn eentje drie jumbo's eraf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.