• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.705 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.607 acteurs
  • 199.197 gebruikers
  • 9.383.816 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Grappig, twee jaar geleden vond men Roglic nog een koele kikker, een machine, die alles perfect uitrekende en de grote rondes binnen harkte alsof het een klein kunstje was. Nu is hij een soort schlemiel die onmogelijk zou kunnen winnen.

Ik volg het wielrennen dit jaar niet zo intensief, maar zie niemand in de buurt komen van Pogacar, Roglic en Vingegaard. Waarbij Pogacar uiteraard de favoriet is, maar goed, Parijs is ver.

Ineos zal ook weer verloren rond rijden. Het kan verkeren.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Zonder die nare ziekte wint Pogacar simpel.

De groene wordt nog een puzzel, de andere truien zijn al verdeeld.

Nu gaat het rommelen, aandacht verlegd.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

Paar voorspellingen afgezien van Covid en valpartijen wordt geel niet spannend.

Geel (en wit ook nog steeds): Tadej Pogacar. Ik hoor ze bij Jumbo Visma zeggen dat ze op de sterkte van het team moeten kunnen winnen en hoewel het waar is dat ze een sterker team hebben dan Pogacar is het ook waar dat het verschil de afgelopen jaren kleiner werd en Pogacar oneindig veel minder afhankelijk is van zijn ploeg dan bijvoorbeeld Froome in zijn topdagen. Normaal worden de twee Jumbo grootheden tweede en derde en ik weet niet in welke volgorde. Vierde zou weleens een Ineos-man kunnen zijn. Ik denk dat Thomas het ondanks dat Zwitserland (dat overigens volgens de tendens van de laatste jaren ook niet echt een top deelnemersveld had en ook nog last van Covid) me nogal verbaasde het echt niet meer drie weken kan, dus ik ga voor een ander. In Yates geloof ik steeds minder en zeker in deze. Ik kies Martinez. Lutsenko gok ik op vijf.

Het wordt een tour waarin Nederlanders geen enkele rol in het klassement gaan spelen en de hoogste weleens buiten de top 30 kan gaan vallen. Dat is even wennen bijna, maar onvermijdelijk. We spelen daarentegen wellicht een grote rol in etappes winnen. Jakobsen is waarschijnlijk de snelste sprinter, Groenewegen de op een na snelste. Van Der Poel pikt wel weer een etappe mee. En ook Mollema en Van den Hoorn kunnen behoorlijk vrij in de aanval en hebben al bewezen dat te kunnen afmaken. En zo zijn er nog wel een paar aanvallers. Laat ik eens optimistisch zeggen dat er zes etappes naar Nederlanders gaan. Ook morgen al zijn er Nederlanders die ik als outsider zie.

Groen heeft als topfavoriet Van Aert en juist de bollen liggen dit jaar heel erg open. Er zijn nogal wat renners die hebben laten doorschemeren daar wellicht voor te gaan rijden. Er zijn er door de dominantie van Pogacar minder die een klassement gaan rijden en daarop mikken (Bardet, Pinot, wellicht Quintana of Martin of (als die het nog kan, wat ik betwijfel) Barguil misschien). Maar als er niet zo op gereden wordt kan het ook een van de Jumbo's of Pogacar zelf als bijvangst worden.

Pogacar kennende gaat hij de boel in een goede dag op een hoopje vegen. Ik denk dat dat in de etappe van 13 juli gaat zijn, met de eerste Galibier-passage. Als hij weer zo'n topdag heeft zet hij iedereen wellicht op 3 minuten of meer.

Ik ben blij dat er met een tijdrit gestart wordt, Vroeger altijd. Nu soms. Ik hou van tijdritten en vind een korte tijdrit als opener leuk, Omdat het een tipje van de sluier oplicht van de vorm van de renners, maar verder ook weer niet heel veel zegt. maar ik hou ervan als iedereen (inclusief ik) allerlei conclusies haalt uit 6 seconden verschil.

Froome wordt 121e. En eindigt in een etappe bij de eerste 50. Hij wordt in een vlakke rit 46e.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Tadej 'is a good day' op één natuurlijk, Vlasov en Vingegaard op 2 en 3. Zou vast het jongste podium ooit zijn.

Zes etappes voor den Hollander lijkt me wat al te optimistisch Drie is ook al wat. Laat ons zeggen 2x Jakobsen en 1x Matje. Bollen zou idd leuk kunnen worden met types als Pinot 'Noir', Bardetje en de Witte Arend van de Andes.

Ik heb er wel weer zin an. Vandaag schijnt draaien en keren te zijn, dus Woutje en Matje kunnen voor het eerst den degens kruisen.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Tim van Rijthoven verslaat ook de nummer 22 van de plaatsingslijst: bashiasvili. In straight sets en amper een kans gegeven op setwinst. Knap hoor weer.

Als Djokovic zijn partij wint, dan mag van Rijthoven tegen hem aantreden, dat is toch een mooie beloning voor zijn goede grasseizoen.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Het is race. Wie is er nog meer razend benieuwd naar de resultaten van lewis in zijn splinternieuwe volledig plant based mercedes?

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

En novak djokovic blijft in de goatrace. Morgen is het woord aan nadal.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

John Isner verbeterd het record voor aantal aces in een profcarrière: 13729 en de wedstrijd is nog niet afgelopen. Hij verbeterd het record van Karlovic.

starbright boy (moderator films)

• 22416 berichten
  • 5123 stemmen

Lampaert had ik verwacht rond plek 10 ofzo en niet op 1 en hijzelf ook niet blijkbaar. De twee Nederlanders die ik hoog inschatte (Mollema (die een veel betere tijdrijder is geworden de laatste jaren )en Van Der Poel) staan beiden in de top 10. Pogacar deelt een heel klein tikje uit.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Wat een verademing trouwens Kittel te horen na die vervelende commentatoren. Wat een rustige degelijke jongen.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1882 stemmen

AGE-411 schreef:

Iemand een gokje?

1. T. Pogacar

2. G. Thomas

3. A. Lutsenko

4. J. Vingegaard

5. B. O'Connor

6. J. Haig

7. R. Uran

8. D. Caruso

9. S. Kruijswijk

10. S. Kuss

Roglic verliest 3 minuten in de kasseienetappe en stapt nog voor de Alpen af.

Bollen: Pinot

Groen: Van Aert

In principe is het allemaal vrij eenvoudig. Er doet een aantal Girotoppers mee, maar dat was B-niveau vergeleken met Pogacar, Vingegaard en Roglic. Jumbo is natuurlijk de sterkste ploeg maar niet genoeg om Pogi van zijn derde Tourzege af te houden. Als ze het slim spelen gaat Van Aert ook gewoon top-10 rijden; die finisht sowieso in minstens 12 etappes top-5 en kan - zodra zijn trui binnen is - mee gaan pokeren met zijn Jumbo-collega's.

Laten we na de kasseienrit verder kijken, die gaat de boel compleet ontregelen, maar mijn ruwe voorspelling:

1. Pogacar

2. Vingegaard

3. Roglic

4. Een Ineos-renner (inwisselbaar)

5. Vlasov

6. O'Connor

7. Van Aert (jawel)

En de rest wordt opgevuld door mannen als Haig, Lutsenko, Kuss, nog een Ineos-renner, etc.

Bergop gaan we als het moeilijk wordt enkel de eerste drie zien plus Kuss (die wel een minder dagje gaat hebben), en de rest volgt in groep twee.

Ga duimen voor VdP maar die gaat het op alle vlakken afleggen tegen Van Aert. Zeker nu, gezien zijn tijdrit waar hij vermogen miste, en sowieso omdat hij al een grote ronde (zijn eerste) in de benen heeft.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

starbright boy schreef:

Groen heeft als topfavoriet Van Aert en juist de bollen liggen dit jaar heel erg open. Er zijn nogal wat renners die hebben laten doorschemeren daar wellicht voor te gaan rijden. Er zijn er door de dominantie van Pogacar minder die een klassement gaan rijden en daarop mikken (Bardet, Pinot, wellicht Quintana of Martin of (als die het nog kan, wat ik betwijfel) Barguil misschien). Maar als er niet zo op gereden wordt kan het ook een van de Jumbo's of Pogacar zelf als bijvangst worden.

Pogacar kennende gaat hij de boel in een goede dag op een hoopje vegen. Ik denk dat dat in de etappe van 13 juli gaat zijn, met de eerste Galibier-passage. Als hij weer zo'n topdag heeft zet hij iedereen wellicht op 3 minuten of meer.

Ik ben blij dat er met een tijdrit gestart wordt, Vroeger altijd. Nu soms. Ik hou van tijdritten en vind een korte tijdrit als opener leuk, Omdat het een tipje van de sluier oplicht van de vorm van de renners, maar verder ook weer niet heel veel zegt. maar ik hou ervan als iedereen (inclusief ik) allerlei conclusies haalt uit 6 seconden verschil.

Froome wordt 121e. En eindigt in een etappe bij de eerste 50. Hij wordt in een vlakke rit 46e.

Het wordt moeilijk voor Pogacar om nog eens de bollen binnen te halen. Sinds dit jaar is de verdubbeling van de punten op de laatste col afgeschaft.

Pogacar zal toeslaan wanneer hij er klaar voor is. Vorig jaar was dat op een regenachtige dag, terwijl hij op de warmste dag (de Ventoux-rit) bijna tijd verloor op Vingegaard.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Brogdon naar Boston Celtics. That's a scary rooster.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Ha, na Rijthoven - Djokovic in ronde vier nu ook grote kans op Schulpie - Nadal in ronde vier. Mooier kan niet.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Mooi voor allebei een droom affiche. Van Rijthoven als afsluiter op het centre court vandaag. Ben benieuwd of hij een setje kan afpakken tegen Djokovic.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Afgegaan op het liveblog is het vandaag niet veel met monegask verslakken. Geruststellend is dat de natie niet hoeft te wanhopen; ook vandaag strijdt monaco volop om de overwinning.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Uran, Caruso, Meintjes, G. Martin en Haig krijgen direct 0'39 aangerekend door de valpartij op 10km.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Wat een weelde, 2 etappes al voor de onzen. En dan ook nog net door Jakobsen en Groenewegen. Hopelijk kan dat gedoe van twee jaar geleden nu definitief achter ons gelaten worden.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Die alcaraz moet nog een paar jaar rijpen.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Hup Tim

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Jammer dat het commentatorsduo Karsten - Jeroen vrijaf heeft gekregen van Eurosport. Niet zo gek natuurlijk, met al die reclames op hun zender zullen weinig beeldschermen erop afgestemd zijn, want op de Nederlander en de Belg is de koers zo'n beetje integraal en zonder onderbrekingen te zien. Eurosport zet zijn kroonpaardjes dus liever in wanneer het op de NPO geen koers is. Ze hebben echter wel een troef achter de hand, namelijk Wiggins live in koers. Sir Bradley Wiggins welteverstaan.

Gevolg is wel dat de wielerliefhebber opgescheept zit met Jan Hermsen en Bobby Traksel, die op een goede dag inhoudelijk nog wel aardig voor de dag komen, maar verder geen enkele sfeer brengen. Ze hebben geen verhaal te vertellen. En laat daar het wielrennen nou juist om gaan, de sport hang van anekdotes en randverschijnselen aan elkaar.

Maar goed, nog altijd beter dan het duo Van den Berg - Clement, dat niet om aan te horen is. Stef lijkt me een aardige kerel, maar zijn stemgeluid vergt teveel van mijn doorzettingsvermogen. En dat doet het al zonder de veel te flauwe grapjes van z'n kompaan ('ze maken hachee van Pacher!'), die ook nog drie herhalingen nodig heeft om een en ander op te merken. Dan ga je Ducrot toch wel missen. Wie had dat gedacht?

De Belg kan er mee door, al zijn ze daar wel iets teveel in zichzelf gaan geloven. Het doet wat geforceerd aan, een matige kopie van hun illustere voorgangers. En veel te veel gericht op de Belgische renners. Ik vond Renaat beter te pruimen achterop z'n motaar.

De wielerliefhebber wordt dus flink op de proef gesteld. Gelukkig bieden de renners zelf prima vermaak.

En als iemand nog een leuke tip heeft, bijvoorbeeld goed commentaar via de radio, dan houd ik mij aanbevolen.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Van Rijthoven kan gewoon winnen. Wtf

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Splinters schreef:

Afgegaan op het liveblog is het vandaag niet veel met monegask verslakken. Geruststellend is dat de natie niet hoeft te wanhopen; ook vandaag strijdt monaco volop om de overwinning.

gaaaaap #proest#geen leven#proest#

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
gaaaaap #proest#geen leven#proest#

Zit er iets op je lever? Overigens ziet zelfs andrea bocelli dat tim van rijthoven geen schijn van kans heeft. De kans is nota bene aanwezig dat ze voor 23u klaar zijn.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Wat een tweede set speelt van Rijthoven. Break voor. Of hij nu in 3,4 of 5 sets verliest (of wellicht wint), maar bij verlies hoeft hij zich met dit spel niet te schamen.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Poeh. Gelukkig is Andrea Bocelli blind...

Er zijn er maar weinig, die zo'n tweede service durven te slaan op zo'n moment.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Graaf Machine schreef:

Wat een weelde, 2 etappes al voor de onzen. En dan ook nog net door Jakobsen en Groenewegen. Hopelijk kan dat gedoe van twee jaar geleden nu definitief achter ons gelaten worden.

Ben oprecht blij voor beiden, maar aan het interview van Fabio te horen is dit nog lang niet vergeten/vergeven wat ik ook zijn volste recht vind, zeker met de sereniteit van hoe hij dit uitte. In de geest van de sport is dit geweldig natuurlijk deze absolute comebacks op het allerhoogste niveau, maar menselijk gezien blijft dit toch een eeuwig litteken.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Fisico schreef:

(quote)

Ben oprecht blij voor beiden, maar aan het interview van Fabio te horen is dit nog lang niet vergeten/vergeven wat ik ook zijn volste recht vind, zeker met de sereniteit van hoe hij dit uitte. In de geest van de sport is dit geweldig natuurlijk deze absolute comebacks op het allerhoogste niveau, maar menselijk gezien blijft dit toch een eeuwig litteken.

Menselijk gezien?

Sprintelijk gezien heeft Fabio al voor dat incident met Dylan ook wel de nodige streken uitgehaald die met wat pech anders hadden kunnen aflopen.

Eigenlijk vind ik Fabio een beetje te lang in de slachtofferrol blijven hangen.

Het is twee jaar geleden, get over it.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

Poeh. Gelukkig is Andrea Bocelli blind...

Er zijn er maar weinig, die zo'n tweede service durven te slaan op zo'n moment.

Andrea bocelli heeft het naar verluidt verkeerd gezien: vanavond geen borrel als landgenoten onder elkaar voor monacovic en monegask verstappen. Wat niet bepaald verkeerd uitkomt, want waarschijnlijk zouden de heren er niet met elkaar uitkomen wie de drankjes moet betalen.

Serieuze noot: van rijthoven is iets sterker dan gedacht. Maar dat is het dan ook; djokovic is gewoon beter.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Graaf Machine

Menselijk gezien voor beiden bedoel ik overigens, niet enkel voor Fabio. Heb niet de indruk dat Fabio rancuneus overkomt, maar dat hij blijft "hangen" zoals jij het verwoordt, is misschien wel zo. Maar hij heeft dat recht vind ik. Dat wil daarom niet zeggen dat ik ook zo zou reageren (niet dat ik het me kan voorstellen om in die situatie te gezeten te hebben) of dat ik het als toeschouwer ermee eens ben.

Maar je hebt gelijk, het incident had de pech dat de impact zo groot was. Maar zo werkt het nu eenmaal. Herinner je je de crash van Cav nog, morgen 5 jaar geleden, waarbij Sagan werd uitgesloten? Voor hetzelfde geld was dat de voorloper van Dylan-Fabio geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.