• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.704 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.607 acteurs
  • 199.195 gebruikers
  • 9.383.760 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Ja, ik ga er ook geen welles/nietes van maken. Sprinten is gewoon altijd wel link, en een kleine zwieper kan grote gevolgen hebben.

Misschien komen de woorden van Fabio mij kouder over dan ze bedoeld zijn. Eigenlijk zijn het mijn zaken ook niet. Ik geniet gewoon wel van dat beiden een etappe hebben gepakt en hoop dat ze nog meer gaan pakken.

Dylan is overigens met zijn vijfde etappezege zomaar de op 7 na succesvolste Nederlandse etappewinnaar in de Tour ooit. Wij hebben niet veel renners gehad die veel etappes wonnen.

Wat dat betreft jammer dat zijn carrière zo'n nare breuk heeft gehad.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Dat gaat Tim niet meer redden. Mooi dat hij nog een set gepakt heeft tegen Djokovic (ik neem aan dat tennissers niet zomaar een set kado doen), maar de stuurse Serviër is toch wel een maatje te groot.

Geen schande hoor. Jammer dat er geen punten worden uitgedeeld, maar dat wisten we al. Ik denk wel dat Rijthoven hier en daar wat wildcards kan krijgen, en zelf moet hij natuurlijk ook gewoon binnen enkele maanden de top 70 halen. (Meer is misschien wat te veel verwachten, eerst maar kijken hoe hij het op andere ondergronden doet.)

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

De haat en nijd tussen Jakobsen en Groenewegen komt vooral voort uit het gedoe ná de val, niet alleen door de val zelf. Daar zijn rechtzaken uit voortgekomen en schadeclaims. Groenewegen heeft van zijn team bijvoorbeeld geen uitgesproken excuses mogen maken omdat hij dan schuld zou bekennen en Jumbo-Visma daarmee juridisch gezien in een kwetsbare situatie zou brengen. Hier speelt achter de schermen veel meer dan het publiek ooit te weten zal komen (geheimhoudingsclausules, schimmige gesprekken, schadeclaims, advocaten). Dat steekt heel wat complexer in elkaar dan een vermeende slachtofferrol. De aandacht voor het menselijke aspect is vrij snel na de val uit beeld geraakt en dat is voor de verwerking bij beide jongens niet positief geweest.

Doodzonde, maar de wielersport is weer een fascinerend verhaal rijker. En dat eindigt niet met deze twee etappes.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Klopt, maar ik vind Groenewegen zich in zijn interviews hoffelijker en netter opstellen dan Jakobsen. Dat is verder niet erg en Jakobsen staat verder bekend als een vriendelijke kerel, maar ik voel bij de interviews meer sympathie voor Dylan.

Maar veel mooier dan deze afwisseling van zeges kon eigenlijk niet en het verhaal zal vanzelf wel steeds verder verbleken hopelijk.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dat gaat Tim niet meer redden. Mooi dat hij nog een set gepakt heeft tegen Djokovic (ik neem aan dat tennissers niet zomaar een set kado doen), maar de stuurse Serviër is toch wel een maatje te groot.

Geen schande hoor. Jammer dat er geen punten worden uitgedeeld, maar dat wisten we al. Ik denk wel dat Rijthoven hier en daar wat wildcards kan krijgen, en zelf moet hij natuurlijk ook gewoon binnen enkele maanden de top 70 halen. (Meer is misschien wat te veel verwachten, eerst maar kijken hoe hij het op andere ondergronden doet.)

Jammer. Heb ook wel genoten van zijn durf tegen Djokovic. Van Rijthoven liet nog wel aardig wat punten liggen door ballen met veel durf te spelen (53 onnodige fouten en 41 winners geeft dat ook wel wat weer), die deze pot net te moeilijk waren voor zo'n tegenstander. Inderdaad een maatje te groot. In andere wedstrijden lukte hem dat wel, maar Djokovic is natuurlijk een geweldige retourneerder.

Hij speelt volgende week, mits hij een WC krijgt, op nog een grastoernooi in Newport. Daar is Auger-Aliassime de hoogst geplaatste speler en eigenlijk geen grastopper. Gezien de ondergrond kan hij bij een finale/winst al richting de top 70.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

happie schreef:

(quote)

Jammer. Heb ook wel genoten van zijn durf tegen Djokovic. Van Rijthoven liet nog wel aardig wat punten liggen door ballen met veel durf te spelen (53 onnodige fouten en 41 winners geeft dat ook wel wat weer), die deze pot net te moeilijk waren voor zo'n tegenstander. Inderdaad een maatje te groot. In andere wedstrijden lukte hem dat wel, maar Djokovic is natuurlijk een geweldige retourneerder.

Hij speelt volgende week, mits hij een WC krijgt, op nog een grastoernooi in Newport. Daar is Auger-Aliassime de hoogst geplaatste speler en eigenlijk geen grastopper. Gezien de ondergrond kan hij bij een finale/winst al richting de top 70.

Ik volg het tennis niet intensief, dus voor mij is het afwachten of Van Rijthoven ook op hardcourt of gravel goed uit de voeten kan, of dat hij vooral een grasspeler is. Dat maakt natuurlijk erg uit voor hoe hoog hij kan komen op de ranglijst.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik volg het tennis niet intensief, dus voor mij is het afwachten of Van Rijthoven ook op hardcourt of gravel goed uit de voeten kan, of dat hij vooral een grasspeler is. Dat maakt natuurlijk erg uit voor hoe hoog hij kan komen op de ranglijst.

Ja dat is het ook. Dit zal hij ook zeker op de langere termijn op meerdere ondergronden moeten doen. Daarom is het wel even lekker, dat hij volgende week waarschijnlijk nog een ATP 250 toernooi op gras speelt.

Op Challenger niveau haalde hij zijn betere resultaten dit jaar op hardcourt, maar is het ook heel wisselvallig geweest. Aan de andere kant, dat gold voor Botic ook voor de US open. Daarbij heeft Tim op challenger niveau voor Rosmalen een toernooi op gras gespeeld en daar verloor hij in ronde 1 van de nummer 375 van de wereld.

kos

• 46702 berichten
  • 8860 stemmen

Denk eerlijk gezegd dat andere ondergronden heel lastig voor hem gaan zijn.

Zijn spel is perfect gemaakt voor gras. (alleen die geweldige enkelhandse backhand al die dan veel snelheid mee krijgt)

Zo snel als hij in een rally terecht komt heeft hij duidelijk problemen, dus dan weet je t wel op gravel..

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Eens gravel is te traag voor hem om uit de rally te blijven. Op hardcourt heeft de bal maar iets minder snelheid dan gras, dus daar zie ik hem zich nog wel meer doorontwikkelen. De vraag is hoeveel. Lekker eerst maar Newport mee zien te pakken en daarna de hardcourt toernooien in de VS opzoeken of je daar bij kan komen.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Irving wellicht naar de Lakers. Durant ook een verzoek gedaan tot een trade. Golden State heeft daar interesse in. Ik hoop niet dat ze Wiggins daarvoor gaan gebruiken, die was juist goud waard voor die ploeg.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

OK, zometeen gaat Schulpie. Ik heb alle hoop.

Nadal is zeker geen grasspeler, maar hij is wel erg goed. Dus Schulpie is in het nadeel.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Gaat niet goed hoor, met Den Schulp. Twee sets achter, lukt gewoon niet meer.

Maar mooi gedaan, fijn weer Nederlandse spelers te hebben om verwachtingen rond te koesteren.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Jammer, ook Bottik Wiebert.

Helaas maar waar nog andere NEDERLANDERS in andere sporen.

Laat de mensen die volgens ErCee sarcstisch zijn links liggen en je redt het wel in dit topic.

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

Laat de mensen die volgens ErCee sarcstisch zijn links liggen en je redt het wel in dit topic.

Tja... Het het supportersleven gaat voor de allerbeste supporters natuurlijk niet altijd over rozen.

Verder gaat de goatrace onverminderd verder. Djokovic vs nadal in de finale zou prachtig zijn. Met het oog op de goatrace zou ik het leuk vinden als deze keer djokovic wint. Mocht nadal het toernooi pakken dan zet ie wel een hele grote stap in de goatrace.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Tja...

Ik kan het toch ook niet helpen?

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Tim van Rijthoven heeft een ronde te vroeg tegen Djokovic gespeeld. Sinner speelt goed hoor, maar Djokovic niet al te best.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

happie schreef:

Tim van Rijthoven heeft een ronde te vroeg tegen Djokovic gespeeld. Sinner speelt goed hoor, maar Djokovic niet al te best.

Jammer voor Tim. Ik kan het niet zien dus ga ik op jouw verslaggeving af.

Maar kan het niet zijn dat Djoko niet zo best speelt juist doordat Sinner goed speelt?

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Wilde net schrijven dat ik een beetje flauw wordt van die commentatoren die Kruijswijk maar de kleerhanger blijven noemen, maar toen dacht ik opeens aan otherfool.

Is hij nog aanwezig en zo ja waarom lees ik niks van hem in dit topic?

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Is toch ook wel uniek hoor, dat in de eerste dagen van de Tour de Gele Trui gewoon demarreert. Haha, Wout is een eeuwige held.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Mooie woorden van Jakobsen, dat mag ook gezegd worden.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Ja, dat mag gezegd worden.

Wat waren die woorden eigenlijk? Kan niet alles volgen natuurlijk.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Toch opvallend dat de lage landen deze tour voorlopig domineren. Enkel nog maar Vlaamse en Nederlandse ritzeges, gele truien en groene truien.

Morgen kunnen we daar een verlengstuk aan breien.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

En de beste renner ter wereld rijdt ze weer allemaal aan gort. De Eddy Merckx van de 21e eeuw.

Waar was onze Matje? Zich weer aan het wegcijferen voor een tweederangssprinter?

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Dat doet me deugd Graaf.

Zo lang je het niet teveel op de man speelt, kan ik je bijdragen sinds je wederopstanding best waarderen.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

Pecore schreef:

Dat doet me deugd Graaf.

Zo lang je het niet teveel op de man speelt, kan ik je bijdragen sinds je wederopstanding best waarderen.

Haha sorry Pecore, maar ik had net mijn bijdrage verwijderd, omdat ik bang was dat het te veel op de man gespeeld was.

Dingen kunnen soms raar gaan. Ook fijne dinsdag verder.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ja, dat mag gezegd worden.

Wat waren die woorden eigenlijk? Kan niet alles volgen natuurlijk.

Maakte excuses over zijn woorden over Groenewegen, dat hij gisteren gefrustreerd was en dingen zei die hij niet meende en dat Groenewegen en zijn familie ook een zware tijd hadden gehad. Hij klonk wel oprecht, niet alsof een marketing manager dat zo nodig vond om dat te zeggen.

Graaf Machine

• 9838 berichten
  • 1425 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Maakte excuses over zijn woorden over Groenewegen, dat hij gisteren gefrustreerd was en dingen zei die hij niet meende en dat Groenewegen en zijn familie ook een zware tijd hadden gehad. Hij klonk wel oprecht, niet alsof een marketing manager dat zo nodig vond om dat te zeggen.

OK, bedankt.

Ik zal dat morgen vast overal lezen, maar toch tof dat ik daar nu al van op de hoogte ben.

De werkelijkheid is altijd sneller dan mijn verwachtingen. Nu al: Jakobsen biedt excuses aan voor uitspraken over ritzege Groenewegen

Splinters

• 2629 berichten
  • 1391 stemmen

Valse start vandaag, maar djokovic blijft in de goatrace: 3-2 winst op sinner.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Jammer voor Tim. Ik kan het niet zien dus ga ik op jouw verslaggeving af.

Maar kan het niet zijn dat Djoko niet zo best speelt juist doordat Sinner goed speelt?

Kan, maar ik luisterde radio 1 op mijn werk en ging eigenlijk af op Marcella Mesker, die dat zei.

Desalniettemin een geweldige comeback van Djokovic en toch de halve finale. Goffin of Norrie lijkt me geen probleem.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Cort Nielsen komt 11x achter elkaar als eerste aan op een beklimming in de Tour. Daarmee pakt hij het record van Bahamontes af.

Echter:

De Deen van EF Education-Easypost breekt daarmee het record van Federico Bahamontes, die in de Tour van 1958 zeven keer eerst bovenop een berg aankwam. De Tour-organisatie voegt er wel fijntjes aan toe dat Cort Nielsen, overigens de drager van de bolletjestrui, zijn kunstje klaarspeelde op beklimmingen van vierde categorie. Bahamontes deed het in de Pyreneeën

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.