- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Ik denk dat de drie renners die je noemt zich niet hebben lopen sparen, maar alledrie niet beter meer kunnen. Alledrie gaan ze eigenlijk te lang door en zijn ze bijna 40.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Ik denk dat de drie renners die je noemt zich niet hebben lopen sparen, maar alledrie niet beter meer kunnen. Alledrie gaan ze eigenlijk te lang door en zijn ze bijna 40.
Ze kunnen wel harder dan die 28 minuten die ze gisteren verloren hebben neem ik aan. Ook op die leeftijd. Woods heeft nog resultaten gehad dit seizoen. Bergetappe en eindoverwinning in D'oceteanië. Nog een eendaagse bergetappe gewonnen. Beide met renners als Quintana, Gaudu, Valverde etc. Als een vlucht voor kan blijven en hij zit daarbij, dan kan hij die etappe pakken, mits zijn benen goed zijn natuurlijk en de favorieten willen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Ik vind Marcel van Roosmalen leuk, maar hem uitnodigen bij de avondetappe was een enorme mispeer. Zeker na zo'n etappe. Meer iets voor VI Vandaag.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Het ergste is dat zo'n man daarvoor speciaal wordt ingevlogen. Heeft niks met wielrennen. Doe dat dan als je het per se wil bij aan aflevering in Nederland.
Rotterdam@1
-
- 896 berichten
- 433 stemmen
Helemaal niet leuk, maar misplaatst. Hij vindt zelf ook dat hij nergens verstand van heeft en wordt toch veel gevraagd de laatste tijd. Kenmerk van een hype. Het is maar tijdelijk, ook een kenmerk van een hype.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Is toch heerlijk als je 4x de tour heb gewonnen en je gaat spontaan in je eentje aan een kansloze achtervolging beginnen op de kopgroep. Hij wekt wel mijn sympathie op tegenwoordig. Hij geniet nog gewoon van de koers.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
OK, bericht terug:
"Misschien omdat je heel erg kinderachtig zit te provoceren, en geen enkele poging tot leuk doen onderneemt. Daarom ben je strontvervelend. En ik zei ook nog iets over dat ik niet eloquent was. Nou, prima, dat is zo.
Mooi toch, alles dat jij graag opwekt, vanuit je zuigerij, is weer terug.
Beetje smileys plaatsen, beetje drammen.
Geweldig.
Heb je ook ergens nog iets over films te zeggen (Want in filmtopics zie ik je nooit), of denk je gewoon van: ach, dit is een leuk forum dat ik kan misbruiken om mijn mening over sporters te ventileren?
Maar even ontopic. Hoe zit het met jouw mening over sporters? Volgens mij is dat namelijk de kern van het 'probleem'.
Dan krijg je wederom de kans om een eerlijk en redelijk antwoord te geven en dan grijp je hem niet. Jammer. Eerlijk antwoord geven zou ervoor kunnen zorgen dat mensen een klein beetje welwillender staan tegenover 'klachten' van mensen die het zijn van supporter zodanig beleven dat het bijna religieus is en het niet langer uitmaakt dat vrijwel alles aan de hoofdrolspelers fouter dan fout is.
Mjk87 noem ik in deze even als voorbeeld. Hij krijgt weliswaar zijn zin niet, maar blijft altijd netjes. En dat waardeer ik.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Poeh Gert-Jan Theunisse ziet er niet geweldig uit zeg.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Poeh Gert-Jan Theunisse ziet er niet geweldig uit zeg.
Heb even wat gegoogled, maar die man heeft ook wel wat achter de kiezen gehad met zijn gezondheid. Wonder bijna dat hij nog leeft.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Heb even wat gegoogled, maar die man heeft ook wel wat achter de kiezen gehad met zijn gezondheid. Wonder bijna dat hij nog leeft.
Ik had dat eigenlijk nooit meegekregen, maar inderdaad. Hij wou er niet eens over praten hoe het met hem ging, dan weet je al hoe diep het zit.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Duidelijk dat gisteren Pogacar geveld was door Jumbo en niet door covid. Dat is prachtig. Geeft extra glans aan het geweldige optreden van de Jumboploeg gisteren.
Ik zie het somber in voor Pogacar. Jumbo is erg sterk, en een sprintje winnen van Vingegaard maakt de ruim twee minuten niet ongedaan.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Nee gezien de uitslag kan beter eerst Roglic en dan Kruiswijk op kop rijden. Kuss ook weer erg sterk. Jammer dat hij een beroerde tijdrit heeft en dit niet drie weken kan. Hij is erg goed.
Mooie overwinning voor Pidcock. Echt sterk gereden. Geweldig gedaald. Ook een persoonlijke overwinning voor Droomde met een mooie ereplaats.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Nee gezien de uitslag kan beter eerst Roglic en dan Kruiswijk op kop rijden. Kuss ook weer erg sterk. Jammer dat hij een beroerde tijdrit heeft en dit niet drie weken kan. Hij is erg goed.
Mooie overwinning voor Pidcock. Echt sterk gereden. Geweldig gedaald. Ook een persoonlijke overwinning voor Droomde met een mooie ereplaats.
Die vervelende autocorrect ook. Maar misschien droomde Froome hier wel van. 
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Haha inderdaad. Was inderdaad autocorrect.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Duidelijk dat gisteren Pogacar geveld was door Jumbo en niet door covid. Dat is prachtig. Geeft extra glans aan het geweldige optreden van de Jumboploeg gisteren.
Ik zie het somber in voor Pogacar. Jumbo is erg sterk, en een sprintje winnen van Vingegaard maakt de ruim twee minuten niet ongedaan.
marcel van roosmalen stond op een berg en zag holle ogen en een suikertekort toen pogi langskwam. Tegen een suikertekort aanlopen in een belangrijke etappe zou je oliedom kunnen noemen, niet?
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Twee aanvallen van Pogacar maar niet echt van ver en met veel tijd ertussen. Waarschijnlijk ook door het sloopwerk van Jumbo vandaag, die het tempo op de tweede klim bewust hoog legden. Op de manier waarop Pogacar nu rijdt, zie ik hem geen tijd goedmaken. Dom sprintje ook weer aan het einde. Spaar je krachten, verzien iets en pak dan écht uit.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Twee aanvallen van Pogacar maar niet echt van ver en met veel tijd ertussen. Waarschijnlijk ook door het sloopwerk van Jumbo vandaag, die het tempo op de tweede klim bewust hoog legden. Op de manier waarop Pogacar nu rijdt, zie ik hem geen tijd goedmaken. Dom sprintje ook weer aan het einde. Spaar je krachten, verzien iets en pak dan écht uit.
Je zal zien dat Pogacar overmorgen weer energie gaat verspillen in de klim naar Mende. Pakt hij misschien drie tellen, die hij in de laatste anderhalve kilometer weer kan teruggeven.
Pogacar heeft een sterke ploeg nodig, en moet zijn jeugdige druistigheid intomen. Dan kan hij nog een hele grote worden. 
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Froome verbaasde me vandaag, maar dit is wel het maximaal haalbare van de viervoudig tourwinnaar. Ik weet nooit zo goed wat ik moet denken van sporters die op een veel lager niveau doorrijden. Is zijn wederopstanding nou heroisch of kun je één derde plek in een zware etappe van een viervoudig tourwinnaar eerder een kruimel noemen. Ik hoop dat Pidcock verstandig is en zich gaat richten op dit werk. Dit kan hij. Ik zie geen klassementsrenner in hem (zoals wel gesuggereerd is). Maar wel een veelwinnaar vanuit aanvallen.
Er gaat nu een fase komen met drie overgangsetappes een rustdag en een pyrenneeenvoorafje. Daarin kunnen de batterijen worden opgeladen bij Pogacar en ploeg die geen enkele verantwoordelijkheid meer hebben (behalve Pogacar uit de wind houden). Jumbo wordt geacht meer te doen, maar we moeten dat ook weer niet overschatten. Beetje opletten dat er een groepje wegrijd met mannen die op 10 minuten plus staan en de voorsprong niet uit de hand laten lopen. Het worden hersteldagen. Woensdag, donderdag en volgende week zaterdag zijn de grote dagen.
Ik denk dat dat we vier etappes achter elkaar krijgen voor aanvallers. Zaterdag is misschien gevaarlijker (en kan Pogacar een keer de verleiding weerstaan?) en met name zondag kan ook een windetappe of een massasprint worden,
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Is zijn wederopstanding nou heroisch of kun je één derde plek in een zware etappe van een viervoudig tourwinnaar eerder een kruimel noemen.
Als ik mij niet vergis tekende Froome na zijn val, maar vóór zijn revalidatie, een contract bij Israel Cycling voor 5 miljoen euro per jaar. Dus ja, dan weet je het wel.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Haha... Ook de tour is verworden tot een rondrijdende foute party. Ergens in de verte heb ik medelijden met de verstokte wielerromanticus.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
De derde Deen in vier dagen die een etappe wint. Pedersen dit keer. Typisch zo'n renner waarvan iedereen wel wist dat hij ooit een rit zou winnen. En dit zal niet de laatste uit zijn loopbaan zijn.
Morgen een andere etappe. Met een explosief klimmetje op het einde.
Peloton in vele stukken.
Prima scenario voor Jumbo-Visma en Jonas.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Een strijd op twee fronten vandaag waarschijnlijk. Niemand gaat dit echt dicht rijden. Jumbo lijkt deze en vlakke etappes alleen nog maar van anderen te willen profiteren.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1882 stemmen
Vind het toch erg sterk van Froome, toont bijzonder veel veerkracht. Derde in een bergetappe zag ik hem niet meer doen.
In Pidcock zie ik wel de volgende grote. Rijdt slim, heeft ook betere klimbenen (en is lichter) dan Van Aert, en is nog super jong. Kan in deze tour lekker spelen, en volgend jaar meedoen om de knikkers.
Roglic verbazend slecht deze tour. Grootste vijand van Pogi is misschien zijn eigen driestheid, maar als Jumbo niet ook op Roglic kan rekenen wil ik nog wel even afwachten of Vingegaard het naar huis kan brengen. Na de slotklim van vandaag weten we waarschijnlijk meer. Ook in de Pyreneeën veel steile klimmetjes, lijkt me meer in het voordeel van Pogi.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Poeh lekker finaaletje. Bewonderenswaardig die Bling. Bettiol kwam nog aardig terug op de klim. Pinot weer te laat op gang.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Vind het leuk dat Bling het haalt. Heb ik wel een stevig zwak voor.
Overigens nog steeds geen ritoverwinning voor een Fransman, Italiaan of Spanjaard.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Jezus. Pogacar en Vingegaard zetten de rest echt snel op serieuze achterstand.
edit: werd snel ook weer minder
Vingegaard geen enkel moment in de problemen geweest
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1882 stemmen
Jonas meer dan dik in orde, niet alleen op de klim maar ook in die lange eindsprint. Chapeau! En Matthews is echt bizar. Die hitte en harde koers heeft iedereen de laatste week flink gesloopt.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Ook in de Pyreneeën veel steile klimmetjes, lijkt me meer in het voordeel van Pogi.
Donderdag zijn het heel lange beklimmigen op een heel klassiek parcours, woensdag zijn er ook een aantal langere bergen maar zelfs slotklim Peyragudes op woensdag is flink verlengd en is nu 8 kilometer. Dinsdag is een aanvallersetappe met een afdaling op het einde. Daar gaan we geen of weinig verschillen zien.
Roglic is aan het knechten en heeft zich vandaag ook gespaard. Die gaat in een van de pyrenneeenritten in de aanval (als knecht).
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
pootjekar
Aldus Frans Maassen die Pogacar probeert uit te spreken.
Vingegaard had over denk ik, maar gaat in tegenstelling tot iemand anders niet strijden om drie seconden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.