- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
pootjekar
Aldus Frans Maassen die Pogacar probeert uit te spreken.
Vingegaard had over denk ik, maar gaat in tegenstelling tot iemand anders niet strijden om drie seconden.
Ik had ook het idee dat Pogacar over had en niet alles gaf. De Tour is zeker nog niet klaar, dat zag je aan het begin al wel met die serieuze waarschuwing. En het is toch logisch dat Pogacar voor elke seconde strijd? Hij moet immers een achterstand goedmaken.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Pogiextrazwarestookolie lijkt mij zeker niet kansloos voor de eindzege. Hij beschikt over een enorme tank, daarom verwacht ik dat hij straks als een diesel over de pyreneeën raast en de eindzege pakt.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Ik heb dan ook over Pogacar in het geel die energie verspilde door ook toen dit soort sprintjes te doen. Hoewel ik dat soort dominant rijden wel mooi vind. Ik denk dat Poagacar aan zijn maximum zat en Vingegaard niet. Voor Pogacar zou het nu nergens op slaan om in te houden. Voor Vingegaard wel.
Je kunt ook te behoudend zijn in het geel. Daardoor verloor Roglic mede de tour 2020. Het grootste gevaar voor Vingegaard is als een aantal van de nummers 3 t/m 7 in de pyreneeen veel beter gaan rijden en samen met Pogacar Jumbo onder druk gaan zetten. Of Vingegaard moet een echt slechte dag hebben natuurlijk.
Gelukkig verwacht ik niet dat Pogacar alleen zijn tweede plaats gaat verdedigen. Lijkt me dat hij nog liever afstapt dan niks meer probeert.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Geweldige etappezege van Bling! Kippenvel.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1882 stemmen
Donderdag zijn het heel lange beklimmigen op een heel klassiek parcours, woensdag zijn er ook een aantal langere bergen maar zelfs slotklim Peyragudes op woensdag is flink verlengd en is nu 8 kilometer. Dinsdag is een aanvallersetappe met een afdaling op het einde. Daar gaan we geen of weinig verschillen zien.
Roglic is aan het knechten en heeft zich vandaag ook gespaard. Die gaat in een van de pyrenneeenritten in de aanval (als knecht).
Ben benieuwd, maar dat was niet mijn indruk bij Roglic. Maar het zou wel een goede zet zijn: de Vin gaat hem nog nodig hebben tussen de Spaanse wijngaarden.
Dat profiel van de Pyreneeënetappes valt dan misschien mee, had dat niet zo meegekregen. Maar na vandaag lijkt het erop dat Jonas in alles Pogi wel kan volgen. Benieuwd naar zijn derde week met de druk van het geel. Ermee eens trouwens dat hij ook gewoon moet aanvallen als het kan, hoewel ik de Ineos-renners met hun geïmplanteerde niet-aanvalschip (en ook gewoon onvermogen) geen druk meer zie uitoefenen.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Het mooie aan Pogacar is natuurlijk dat hij alles of niks durft te spelen. Dus het blijft altijd opletten geblazen. Als hij vroeg een keer een gaatje slaat en er is een kopgroep met eigen belangen of een ploegmaat voorop, en Van Aert heeft een slechte dag, dan kan Vingegaard zeker bedreigd worden. In een één op één gevecht liggen er denk ik minder kansen voor Pogacar en hoe zwaarder/langer de klim, hoe meer dat in het voordeel is van Vingegaard, zo is mijn indruk.
Mooie Tour!
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Roglic stapt af.
Flinke aderlating voor Jumbo Visma, maar hij zou dan toch niet van veel waarde meer zijn in de Pyreneeën.
Dan maar beter afstappen en zorgen dat hij voor de Vuelta herstelt is.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Roglic stapt af.
Flinke aderlating voor Jumbo Visma, maar hij zou dan toch niet van veel waarde meer zijn in de Pyreneeën.
Dan maar beter afstappen en zorgen dat hij voor de Vuelta herstelt is.
Is inderdaad eentje met een dubbel gevoel. Als Jumbo Visma een helper te kort komt in de Pyreneëen zal men zich deze beslissing beklagen.
Als Roglic dit jaar echter de Vuelta wint zal iedereen dit als de enigste juiste beslissing beschouwen.
Het deelnemersveld van de Vuelta ziet er stevig uit. Met Roglic, Carapaz én Pogacar zijn er 3 serieuze kanshebbers op de eindzege.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het mooie aan Pogacar is natuurlijk dat hij alles of niks durft te spelen. Dus het blijft altijd opletten geblazen. Als hij vroeg een keer een gaatje slaat en er is een kopgroep met eigen belangen of een ploegmaat voorop, en Van Aert heeft een slechte dag, dan kan Vingegaard zeker bedreigd worden. In een één op één gevecht liggen er denk ik minder kansen voor Pogacar en hoe zwaarder/langer de klim, hoe meer dat in het voordeel is van Vingegaard, zo is mijn indruk.
Mooie Tour!
Iedereen spreekt steeds over woensdag en donderdag, maar dinsdag wordt wel eens een rit waar Pogacar zou durven toeslaan. Het is de enigste finish 'bergaf' dit jaar. We hebben hem in 2020 ook eens tijd zien terugpakken op die manier.
De laatste col is de verschrikkelijk stijle én onregelmatige "Muur van Péguère". De afdaling in kwestie zou ook gevaarlijk zijn.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Iedereen spreekt steeds over woensdag en donderdag, maar dinsdag wordt wel eens een rit waar Pogacar zou durven toeslaan. Het is de enigste finish 'bergaf' dit jaar. We hebben hem in 2020 ook eens tijd zien terugpakken op die manier.
De laatste col is de verschrikkelijk stijle én onregelmatige "Muur van Péguère". De afdaling in kwestie zou ook gevaarlijk zijn.
(afbeelding)
Klopt, maar het is dan nog 10km vlak tot de finish in Foix waardoor het niet direct uitnodigend is. Maar als Pogacar Vingegaard weet te isoleren en te kraken kan hij juist dan veel tijd pakken. Het is wel zeker dat hij het daar in ieder geval gaat proberen.
En ik verwacht woensdag een alles-of-niets aanval op de Val Louron-Azet, tenzij hij op de één of andere manier al heel veel tijd heeft teruggepakt dinsdag, maar dat verwacht ik niet. En mocht dat niet lukken, dan zal hij wel aanvallen op de Spandelles donderdag. Maar de etappe van woensdag ligt hem het beste.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Marcel slaat de spijker nogal eens op zijn kop.
Column | Gelul waarvan wielerfanaten genieten - NRC
Ik hoop dat zijn plan werkt.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Nogal eens, maar in deze column en in de betreffende uitzending zeker niet. Van Roosmalen blaast hoog van de toren maar lijkt de basisprincipes van het wielrennen niet te kennen. Zou hij weten dat de voorste renner significant meer energie verbruikt dan diegene achter hem? Ik vraag het me af...
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
De rol van cynicus is natuurlijk vaak best vermakelijk, maar wel fundamenteel gemakzuchtig.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
Roglic die afstapt verrast me toch. Ik dacht niet dat hij zo slecht was. Was dus toch geen sparen. Heb ik me toch echt in vergist. Betekent meer gewicht op de schouders van Kruijswijk en Van Aert. Zou Roglic uberhaupt ooit de tour winnen? Wordt het een Tony Rominger (jaren achtereen favoriet en nooit winnen, maar wel 3x de Vuelta, opvallende overeenkomst) of een Evans (als je het niet meer verwacht valt alles de goede kant op en win je alsnog).
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Ieder keer als ik die Stef Clement op televisie zie maak ik me zorgen. Zo dun kan niet gezond zijn
.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
meer gewicht op de schouders van Kruijswijk
Ehm....
Dat is een stevige aderlating als die afstapt.
edit: Hij is er uit.
Graaf Machine
-
- 9838 berichten
- 1425 stemmen
Ja, die stapt af. Nu wordt het een stuk moeilijker voor Jumbo Visma.
-
- 22416 berichten
- 5123 stemmen
De ploegsterkte voorsprong is wel zo'n beetje weg. Nou was de ploeg van Pogacar al zwaar gehavend, maar die van Vingegaard nu dus ook.
Kuss valt me tot nu toe een beetje tegen, die zal beter moeten worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4526 stemmen
Enorm balen vooral voor Kruiswijk die altijd al m’n sympathie heeft gehad, maar bij Jumbo/Vingegaard heb ik dat stukken minder. Dus dat hij het nu moeilijker heeft laat me dan wel koud.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Kuss was vrij goed op de Granon en geweldig op Alpe d'Huez.
IH88
-
- 9744 berichten
- 3187 stemmen
Dit gaat zo een hele interessante laatste tourweek worden. Kijken of Vingegaard het ook zonder team kan. Pogi heeft dat al laten zien.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Kuss gaat goed zijn, alleen moet hij niet al vroeg in een etappe werk moeten verrichten. Kan je hem tot de slotklim sparen, dan hoort hij op sommige dagen bij de beste vijf klimmers.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Misschien achteraf toch voor Dennis moeten kiezen ipv Laporte. Hooydonck en Laporte gaan niks bijdragen als het tempo bergop omhoog gaat. Misschien slim om één van de twee mee te sturen dinsdag, zodat hij van dienst kan zijn in de afdaling na de Péguère. Benoot is nog maar de vraag met zijn pijntjes na zijn val. Dan hou je de mannen in vorm over WvA en Kuss.
Voor de andere twee bergetappes kan je Laporte en van Hooydonck goed gebruiken om vluchters uit de top 10 te counteren, want beide etappes zijn niet zwaar in het begin. Zo'n etappestart van de de Alpe D'huez was dan slechter geweest om die twee erbij te houden als bijvoorbeeld Quintana, Yates en Meintjes vroeg weg beginnen te gaan.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Wilco Kelderman gaat hoogstwaarschijnlijk naar Jumbo na dit seizoen.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Wilco Kelderman gaat hoogstwaarschijnlijk naar Jumbo na dit seizoen.
ik ga al jaren naar Jumbo...
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
De rol van cynicus is natuurlijk vaak best vermakelijk, maar wel fundamenteel gemakzuchtig.
Nog een tikkie gemakzuchtiger is onderuitgezakt voor de televisie hangen, kritiekloos marketingpraatjes overnemen en 'hup' roepen.
De rol van cynicus vergt enige creativiteit, de rol van supporter vergt helemaal niets noppes nada.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1882 stemmen
Denk dat Jumbo wel degelijk een goede balans in de ploeg had. Roglic slecht viel moeilijk te zien aankomen, en Kruijswijk is domme pech. Kuss zie ik ook wel beter worden, denk dat ze hem enigszins bewust gespaard hebben voor de Pyreneeën. Nu een strategische keuze om Van Aert voor Vingegaard te laten rijden; moeten ze zeker doen wat mij betreft. De andere sprinters zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd, dus niemand gaat dat groen meer bedreigen.
Dinsdag lijkt dan voer voor Pidcock met zo'n klim en afdaling. Zou best kunnen dat Pogi wat probeert, maar zie hem Vingegaard alleen maar pakken als hij minder verslechtert en woensdag/donderdag blijft gaan. Majka erg onvoorspelbaar trouwens, kan me nauwelijks voorstellen dat die 3 weken goed blijft. Wie weet gaat Ineos toch nog een rol kunnen spelen? In de breedte nu wel de sterkste ploeg.
Tot slot, het blijft afwachten welke impact de hitte gaat hebben. Iedereen reageert daar anders op, maar na 2 weken gaat dit sowieso zijn tol eisen.
Leuke tour, veel spanning!
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Los van de uitkomst: zullen we afspreken dat Pogacar in de toekomst NOOIT eerder dan etappe 20 de gele trui mag pakken? 
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Op de laatste klim deed hij verstandig niks. Kon misschien ook niet beter. Worden nog twee leuke dagen. Thomas lijkt wel klaar voor de eindoverwinning, die moet zich op plek 3 richten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.