- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Wat heb ik toch een dikke mancrush op Kuss. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het lijkt er toch wel sterk op dat Pogacar ook inziet dat Vingegard berop de beste is, anders had ie het op die steile stukken wel geprobeerd. Hij zal echt een list nodig hebben om dit om te draaien. De rest, op opa quintana na kan al helemaal niet volgen als die gas geven.
Ik zou het na al die jaren net niet voor Rabo / Belkin / Blanco / Jumbo toch wel leuk vinden als een Nederlandse ploeg de tour wint (ook al rijdt er geen Nederlander meer mee).
Kuss was weer beresterk gisteren. En van Aert...... Tsja van Aert...... wat een renner....daar krijg je kippevel van....
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Het lijkt er toch wel sterk op dat Pogacar ook inziet dat Vingegard berop de beste is, anders had ie het op die steile stukken wel geprobeerd. Hij zal echt een list nodig hebben om dit om te draaien. De rest, op opa quintana na kan al helemaal niet volgen als die gas geven.
Ik zou het na al die jaren net niet voor Rabo / Belkin / Blanco / Jumbo toch wel leuk vinden als een Nederlandse ploeg de tour wint (ook al rijdt er geen Nederlander meer mee).
Kuss was weer beresterk gisteren. En van Aert...... Tsja van Aert...... wat een renner....daar krijg je kippevel van....
Ik denk dat hij alleen had aangevallen als het finish bergop was geweest daar. Nu wist hij ook, dat hij niet zoveel zou pakken op die klim en WvA daar nog reed. Met Kuss en WvA had hij dat gat daarna nog wel dicht gekregen. Dus ik denk dat Pogacar, die extra inspanning niet wou leveren. Slim om WvA juist in deze etappe vooruit te sturen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Froome intussen. 7 top 50 plekken en er eentje net buiten. Plek 25 voor hem. Hij lijkt ook steeds langer mee te kunnen. Veel beter word het misschien niet, maar een rittenkapertje moet misschien wel lukken.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Gisteren Soler 16 minuten (!) te laat binnen gekomen en naar huis gestuurd. Vandaag gaat ook Majka niet van start vanwege een blessure, die hij opliep bij zijn schakelmomentje op die berg. Pogacar heeft alleen nog Bjerg, Hirschi en McNulty over. Die eerste twee komen geen berg over en McNulty komt ook niet heel veel verder.
Graaf Machine
-
- 9836 berichten
- 1423 stemmen
Carlsen heeft er genoeg van, hij vindt het mooi geweest.
Schaker Magnus Carlsen zal volgend jaar zijn wereldtitel niet verdedigen.
De 31-jarige Noor maakte dat in zijn podcast bekend.Hij is sinds 2013 in het bezit van de wereldtitel.
"Ik ben niet gemotiveerd om weer een wedstrijd te spelen, want ik heb niet het gevoel dat ik veel te winnen heb",
vertelde Carlsen.
Eind 2021 liet Carlsen al doorschemeren dat hij mogelijk geen WK-tweekamp zou spelen. "Voor de fans die ervan uitgaan
dat ik er de volgende keer ook weer bij ben is de kans op een teleurstelling groot", stelde hij in december.
(Bron: NOS Teletekst)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pogacar en Vingegaard zijn echt aan mekaar gewaagd. Echt jammer van z'n mindere dag op de Col du Granon, anders stond hij nu 0'43'' voor op Vingegaard en zou alles in de laatste tijdrit beslist worden.
Gisteren Soler 16 minuten (!) te laat binnen gekomen en naar huis gestuurd. Vandaag gaat ook Majka niet van start vanwege een blessure, die hij opliep bij zijn schakelmomentje op die berg. Pogacar heeft alleen nog Bjerg, Hirschi en McNulty over. Die eerste twee komen geen berg over en McNulty komt ook niet heel veel verder.
Altijd leuk als het heel anders uitdraait.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Echt een lelijke overwinning van Pogacar. Wel een bijzondere ploegprestatie, dat wel.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5122 stemmen
Fraai was het niet, maar ik denk dat Pogacar op zijn max zit. Hij gaat de tour alleen winnen als Vingegaard een inzinking krijgt. Vandaag was voor mijn gevoel zijn dag. Morgen zijn het eindeloze beklimmingen waar je minder aan explositeit hebt. Mcnulty en Bjerg waren wonderbaarlijk goed, de Jumbos echt minder en Vingegaard gaf geen krimp.
Kuss was gisteren fantastisch maar vandaag een stuk minder (en toen liet hij ook gaan) en ik wil weten of Pidcock vandaag een dag zonder had of dat hij morgen plannen heeft. Ook Yates laat vandaag zien waarom de gebroeders Yates geen klassementen meer winnen. Er is altijd wel zo'n dag als vandaag.
#teamstefclement trouwens. De beste analyticus bij de NOS.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Kuss was gewoon goed, bleef als een van de beste vijf over, dat is zijn niveau. Je kan niet verwachten dat je altijd nog een knecht heb als je man tegen man komt te zitten met je grote rivaal.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Pogacar en Vingegaard zijn echt aan mekaar gewaagd. Echt jammer van z'n mindere dag op de Col du Granon, anders stond hij nu 0'43'' voor op Vingegaard en zou alles in de laatste tijdrit beslist worden.
Altijd leuk als het heel anders uitdraait.
Ja inderdaad. Bizarre beurt van Bjerg en McNulty. Zo goed waren ze nog niet. Misschien heeft hij ze nou opgerookt voor vandaag. Zeg ik voorzichting 
Misschien was dit zijn idee om ze beide gisteren alles te laten geven en het verschil met plek 3 groter te maken, zodat hij vandaag een alles of niets aanval vrij vroeg kan plaatsen en dat niet ten koste gaat van zijn tweede plek.
Overigens mooie beelden van Quick Step gisteren. Wat een gevecht voor Fabio.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Carlsen heeft er genoeg van, hij vindt het mooi geweest.
Schaker Magnus Carlsen zal volgend jaar zijn wereldtitel niet verdedigen.
De 31-jarige Noor maakte dat in zijn podcast bekend.Hij is sinds 2013 in het bezit van de wereldtitel.
"Ik ben niet gemotiveerd om weer een wedstrijd te spelen, want ik heb niet het gevoel dat ik veel te winnen heb",
vertelde Carlsen.
Eind 2021 liet Carlsen al doorschemeren dat hij mogelijk geen WK-tweekamp zou spelen. "Voor de fans die ervan uitgaan
dat ik er de volgende keer ook weer bij ben is de kans op een teleurstelling groot", stelde hij in december.
(Bron: NOS Teletekst)
Hoe schat jij Carlsen in ten opzichte van een Kasparov op zijn top?
Zijn dat de twee beste schakers historisch gezien, of zie ik dan iets over het hoofd? (gekke bobbie toch niet?)
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
.
Dat is wel een hele kort door de bocht stelling. Misschien was Vingegard dan wel weg gesprongen aan de voet gisteren en had hij hem op twee minuten gereden. Hoe dan ook: Alle etappes na de Granon hadden er dan anders uit gezien ivm veel aanvallender koersen door Jumbo Visma.
Ik denk overigens dat Vingegard simpelweg over de hele linie beter is dan Pogacar deze tour.
Graaf Machine
-
- 9836 berichten
- 1423 stemmen
Hoe schat jij Carlsen in ten opzichte van een Kasparov op zijn top?
Zijn dat de twee beste schakers historisch gezien, of zie ik dan iets over het hoofd? (gekke bobbie toch niet?)
Puur kwalitatief gezien zal Carlsen wel de beste ooit zijn, maar dat komt natuurlijk omdat hij alle kennis van zijn voorgangers tot zijn beschikking heeft. Plus dat hij in de tijd leeft dat computeranalyses van ongekend niveau zijn.
In het algemeen worden door schaakliefhebbers de volgende 5 spelers als "de beste ooit" genoemd: Capablanca, Fischer, Karpov, Kasparov en Carlsen. Waarbij Fischer, Kasparov en Carlsen weer wat vaker dan die andere twee.
Ook zijn er de outsiders Aljechin en Morphy.
Voor mij is het moeilijk inschatten wie de beste ooit is, daarvoor is mijn eigen niveau gewoon veel te zwak. Maar gevoelsmatig houd ik het op Kasparov of Fischer.
Die laatste vooral omdat dat iemand is die in zijn jonge jaren toch wel heel veel uit zelfstudie heeft moeten leren, terwijl Kasparov al vanaf jonge leeftijd de beste Sovjet-trainers tot zijn beschikking had. Maar aan de andere kant is de ongekend lange tijd waarin Kasparov over het veld heerste (20 jaar lang gewoon beter dan de rest, alleen in de eerste jaren van zijn heerschappij nog Karpov naast zich) ook imposant.
Carlsen blijft overigens wel gewoon schaken, dus die kan nog klimmen op de 'beste ooit'-ladder, hij is nu al ruim 10 jaar lang echt significant beter dan de rest.
Kasparov en Carlsen op hun top zal dan ook wel niet heel veel schelen, waarbij Carlsen toch meer verdedigend speelt en Kasparov meer aanvallend speelde.
De aanstaande wereldkampioen is het in elk geval niet, want nu wordt de WK match volgend jaar gehouden tussen de winnaar en de nummer 2 van het kandidatentoernooi, te weten: Ian Nepomniachtchi (Rusland) en Liren Ding (China).
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Puur kwalitatief gezien zal Carlsen wel de beste ooit zijn, maar dat komt natuurlijk omdat hij alle kennis van zijn voorgangers tot zijn beschikking heeft. Plus dat hij in de tijd leeft dat computeranalyses van ongekend niveau zijn.
In het algemeen worden door schaakliefhebbers de volgende 5 spelers als "de beste ooit" genoemd: Capablanca, Fischer, Karpov, Kasparov en Carlsen. Waarbij Fischer, Kasparov en Carlsen weer wat vaker dan die andere twee.
Ook zijn er de outsiders Aljechin en Morphy.
Voor mij is het moeilijk inschatten wie de beste ooit is, daarvoor is mijn eigen niveau gewoon veel te zwak. Maar gevoelsmatig houd ik het op Kasparov of Fischer.
Die laatste vooral omdat dat iemand is die in zijn jonge jaren toch wel heel veel uit zelfstudie heeft moeten leren, terwijl Kasparov al vanaf jonge leeftijd de beste Sovjet-trainers tot zijn beschikking had. Maar aan de andere kant is de ongekend lange tijd waarin Kasparov over het veld heerste (20 jaar lang gewoon beter dan de rest, alleen in de eerste jaren van zijn heerschappij nog Karpov naast zich) ook imposant.
Carlsen blijft overigens wel gewoon schaken, dus die kan nog klimmen op de 'beste ooit'-ladder, hij is nu al ruim 10 jaar lang echt significant beter dan de rest.
Kasparov en Carlsen op hun top zal dan ook wel niet heel veel schelen, waarbij Carlsen toch meer verdedigend speelt en Kasparov meer aanvallend speelde.
De aanstaande wereldkampioen is het in elk geval niet, want nu wordt de WK match volgend jaar gehouden tussen de winnaar en de nummer 2 van het kandidatentoernooi, te weten: Ian Nepomniachtchi (Rusland) en Liren Ding (China).
Dank voor deze mooie analyse. Dat verrijkt mijn kennis weer een beetje. Goed punt over de middelen van Kaparov en Carlsen in relatie tot gekke Bobbie, zo had ik het nog nooit bekeken.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
wauw Vingegaard valt bijna en Pogacar geeft gas. Pogacar valt en Vingegaard wacht. De Deen is een keurig sportief.
Graaf Machine
-
- 9836 berichten
- 1423 stemmen
Vind ik niet per se sportief. Als je lek rijdt en de ander wacht kan ik begrijpen, lek rijden is pech. Maar dit was gewoon slecht de bocht nemen van Pogacar, hij was in de berm met de steentjes terecht gekomen. Eigen fout. Daar hoef je niet op te wachten.
Ik denk dat Vingegaard gewoon liever achter Pogacar daalt dan het zelf te moeten doen.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Gewoon tactisch. Druk van de ketel halen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Ik vind er een sportief luchtje aanhangen. Wel lekker Benoot eerst oproken en dan nog Kuss en WvA rijd daar nog voor.
Benieuwd hoe gehavend hij is en of hij nog wat kan. Pinot kan de bollen pakken als hij wint. Benieuwd wat WvA gaat doen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Ducrot haalt de hele dag al renners door elkaar. Joris blijft irritant.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Van Aert is een van de best klimmende groene truien ooit.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Wat een deceptie voor alle monegasken, de monegaskische courant, en alle oliefanaten; een deen gaat er met de tourzege vandoor.
Gelukkig voor monaco is het morgen weer race. Lewis hamilplant is naar verluidt al onderweg naar het circuit; hij is zojuist opgestegen vanaf het vliegveld en zit comfortabel in zijn belastingvrije priveplant.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4525 stemmen
Van Aert is een van de best klimmende groene truien ooit.
Ik vind vooral diegene in de bergtrui zo treurig, dat je op 20 minuten binnenkomt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat een deceptie voor alle monegasken, de monegaskische courant, en alle oliefanaten; een deen gaat er met de tourzege vandoor.
Gelukkig voor monaco is het morgen weer race. Lewis hamilplant is naar verluidt al onderweg naar het circuit; hij is zojuist opgestegen van het vliegveld en zit comfortabel in zijn belastingvrije priveplant.
Splinters ik weet dat je graag wil opvallen en dat je er niet altijd veel van kent, maar de GP van Monaco is al even gepasseerd.
Splinters
-
- 2629 berichten
- 1391 stemmen
Splinters ik weet dat je graag wil opvallen en dat je er niet altijd veel van kent, maar de GP van Monaco is al even gepasseerd.
Mocht ik ergens de indruk hebben gewekt dat het eenvoudig is om de tv aan te zetten en formule 1 en/of wielrennen te kijken dan spijt mij dat enorm.
Graaf Machine
-
- 9836 berichten
- 1423 stemmen
Leuk Tourfeitje:
Ik lees net dat het voor het eerst is dat er in één Tour de France drie verschillende renners een etappe winnen terwijl ze de gele trui dragen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De prijs van de superstrijdlust kan volgens mij slechts naar 2 renners gaan: Van Aert of Geschke.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.