- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik heb het hele idee achter een foto maken van je lul (als eerste stap) en die opsturen (als tweede) nooit begrepen.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik denk niet dat dat een gewoon wereldbekerseizoen was. Zijn nog heel veel restricties wereldwijd. Vraag anders Djokovic maar hoe gewoon de sport is momenteel.
3 van de 4 wereldbekers toch een behoorlijke bezetting met vrijwel alle toppers. Alleen Calgary niet volgens mij en die Chinees ontbrak dan in Salt Lake. Maar goed goud en zilver is het en daar gaat het om.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik heb het hele idee achter een foto maken van je lul (als eerste stap) en die opsturen (als tweede) nooit begrepen.
Nee je kunt je inderdaad enkele keren bedenken, als je dit aan het doen bent. Sowieso dat je überhaupt ook maar denkt, dat een vrouw hier geen probleem van zou maken.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
3 van de 4 wereldbekers toch een behoorlijke bezetting met vrijwel alle toppers. Alleen Calgary niet volgens mij en die Chinees ontbrak dan in Salt Lake. Maar goed goud en zilver is het en daar gaat het om.
Maar dat is toch geen volledig WB-seizoen?
Ik weet het eigenlijk niet, hou al jaren die WB-wedstrijden van schaatsen niet bij, maar je mag toch verwachten dat er normaal wel 10 tot 12 WB-wedstrijden zijn in een seizoen, en dan toch wel 8-10 voor een Olympische Spelen?
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Biatlon. Wat een prachtsport blijft dat toch. En gruwelijk zwaar...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Biatlon. Wat een prachtsport blijft dat toch. En gruwelijk zwaar...
Wat is het programma en waar te zien? Want ik volg dat ook graag.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Weet ik niet precies. Zag het net langskomen op Eurosport.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Haha, een foto van je lul opsturen, en dan zeggen dat je niet in de gaten had dat je een grens aan het overschrijden bent.
Marc is een topper hoor.
Heb je zijn reproductiegetal inmiddels al berekend?
Verder ben ik benieuwd wat eruit rolt. Is het een enorme flirt? Heeft overmars zelf ook pikante foto's onvangen? Vragen, vragen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nee, dat is meer voor de feitenkneuters als jij. Geniet er maar van.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Maar dat is toch geen volledig WB-seizoen?
Ik weet het eigenlijk niet, hou al jaren die WB-wedstrijden van schaatsen niet bij, maar je mag toch verwachten dat er normaal wel 10 tot 12 WB-wedstrijden zijn in een seizoen, en dan toch wel 8-10 voor een Olympische Spelen?
Nope wereldbeker seizoen zijn er altijd maar 6. Zie ook onderstaande twee seizoenen en de seizoenen daarvoor ook al. Vorig seizoen waren het er maar 2 en dit jaar hebben ze er nog eentje na de OS.
2018–19 ISU Speed Skating World Cup - Wikipedia - en.wikipedia.org
2019–20 ISU Speed Skating World Cup - Wikipedia - en.wikipedia.org
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nope wereldbeker seizoen zijn er altijd maar 6. Zie ook onderstaande twee seizoenen en de seizoenen daarvoor ook al. Vorig seizoen waren het er maar 2 en dit jaar hebben ze er nog eentje na de OS.
2018–19 ISU Speed Skating World Cup - Wikipedia - en.wikipedia.org
2019–20 ISU Speed Skating World Cup - Wikipedia - en.wikipedia.org
Ik houd me nooit zo bezig met die WB-cyclus, maar het blijkt heel pover te zijn.
Natuurlijk is het schaatsen een kleine sport, maar de ISU maakt het wel heel klein.
Waar die sponsors dan jarenlang hun geld in spenderen? Ja, in Nederlanders, want ons land kickt wel op schaatsers.
Ik ook.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Ik dacht overigens eerder ook dat het meerdere weekenden betrof.
Het lijkt heel veel, maar misschien ook omdat de schaatskalender de laatste jaren anders ingedeeld is. Nu heb je de WK sprint en het EK allround samen in een weekend, dat was voorheen ook niet zo.
Een schaatsseizoen is ook niet heel lang. Volgens mij hebben ze dit seizoen nog geeneens de WK afstanden in gepland.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, dat is me al tijden een raadsel. Wat doen schaatsers tussen april en november?
Ja, trainen en dat soort dingen. Maar de schaatsvakantie is wel erg lang.
Doet er verder niet toe, is wat ik me afvraag, maar is niet waar de schaatsers mee rondlopen, die lopen rond met hoe ze op de volgende belangrijke wedstrijden goed voor de dag kunnen komen. Dat is sport.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Schaatsers fietsen veel, buiten het seizoen. Soms zelfs meetrainen met de profs. En verder de sponsorverplichtingen lijkt me.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Glij je op ski's een heuvel af, en dan lanceer je jezelf om in de lucht wat te draaien enzo.
En dat is dan sport.
Kan er niks mee.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat hele ijshockey... sommigen doen er lyrisch over.
Maar het is gewoon vreselijk saai om te zien. Een dozijn mannen (of meer/minder) die wat onrustig over een klein veldje schaatsen, met een stok in de hand, en af en toe hebben ze de puck, die ook verder niet te zien is.
Scoren is ook erg moeilijk, want alles en iedereen staat voor het minidoeltje als de tegenstander de puck heeft.
Curling is echt boeiender dan ijshockey, daarbij zie je in elk geval wat er gebeurt.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5299 stemmen
Glij je op ski's een heuvel af, en dan lanceer je jezelf om in de lucht wat te draaien enzo.
En dat is dan sport.
Kan er niks mee.
Ik vind het opzich best leuk om te kijken naar al die trucjes. Voor een leek is het echter vrij onnavolgbaar waar de scores op gebasseerd zijn.
Ben sowieso geen fan van jurysporten, je kunt nog zo goed zijn, uiteindelijk bepalen anderen of jij goed genoeg bent. Ook al probeert men de prestaties zo objectief mogelijk te beoordelen het blijft een menselijke jury beslissing en daarmee bewust/ of onbewust beinvloedbaar van buiten af. Zelfs als je films herkijkt waardeer je ze soms anders dan de vorige keer. Objectief gezien is de film nog steeds dezelfde maar bijvoorbeeld de kijkomstandingheden of je mood zijn anders.
Kan mij niet voorstellen dat bijvoorbeeld thuispubliek, sympatieke karakter van een sporter, status van een sporter, en persoonlijke mood bij juryleden geen enkele rol spelen. En al scheelt dat misschien maar tienden, dat is misschien net het verschil tussen goud of niets. Tussen het hebben van een cariere of niet.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Botic en Talon beide door naar ronde 2 in Rotterdam. Benieuwd of één van hun de vierde nederlander kan worden die hier wint. Na Okker, RK en de man die nog nooit verslagen is door Federer: Siemerink.
Del Potro heeft zijn rentree gemaakt. Voor zijn laatste servicegame werd hij emotioneel. Wellicht was dit gelijk ook zijn afscheidswedstrijd.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
"Botic en Talon beide door naar ronde 2 in Rotterdam. Benieuwd of één van hun de vierde nederlander kan worden die hier wint. Na Okker, RK en de man die nog nooit verslagen is door Federer: Siemerink."
Okker is ook nooit verslagen door Federer. RK wel, hij verloor toch ooit in een GS van RF?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Overigens is Wüst de grootste sporter ooit.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Huh?
gaat Nils van der Poel nu ons beschuldigen van valsspelen?
Dat kan niet hoor. Daar vergaloppeert hij zich. Dat kan toch niet waar zijn?
Waar spelen we vals dan? We kunnen best eigenwijs, eigengereid en egoistisch zijn. Maar we spelen niet vals.
Zijn wel uitspraken hoor:
,,Ik heb groot respect voor de Nederlandse schaatsers. Zonder hen had ik hier niet gezeten. Ze pushen mij. Ik heb ook respect voor het team aan ijsmeesters dat hier is. Maar we moeten het over de eerlijkheid van onze sport hebben. Dit is corruptie, dit is proberen op onethische en moreel onjuiste manier de omstandigheden van de wedstrijd te veranderen.”
En hij ging nog verder: ,,Dit is het grootste schandaal in onze sport. En we hebben af en toe dopinggevallen. Dit is niet minder serieus. Een gruweldaad. Ik bedoel: je kunt de KNSB niet voor vier jaar schorsen.
etc. Lees AD.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Overigens is Wüst de grootste sporter ooit.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Sjinkie Knegt was weer de enige die de straf/diskwalificatie niet zag aankomen. Je kan gewoon de bandjes van alle andere keren afspelen ipv een nieuw interview te doen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Sjinkie is natuurlijk ook de grappenmaker van het Team NL. Of het een Shovel (hoe spel je dat eigenlijk) of een haardvuur is, Sjinkie is de Sjaak. Terwijl ik natuurlijk de Sjaak hoor te zijn.
Maar buiten dat: Sjinkie is wel een baas.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Sjinkie loopt altijd vier jaar achter op de laatste regelwijziging en daar komt hij dan op de OS achter.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Oh ja. Was ik even vergeten te vermelden dat Wüst de grootste sporter ooit is.
Bij deze dan.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Oh, Sjinkie is vier jaar geleden uitgeschakeld.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het is niet alleen ik, ook internationaal is het opgemerkt:
Dutch speed skater Ireen Wust is being hailed as the greatest Olympian of all time after becoming the first athlete in history to win individual gold in five straight Games.
Wüst is de grootste sporter ooit.
edit:
"To put Wust's stunning achievement into context, not even American swimming legend Michael Phelps (23 Olympic gold medals) managed to win gold at five different Games."
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Echt helemaal door het ijs gezakt hoor, die laffe Nils van der Poel.
Ga ergens anders dan klagen en jammeren over dat de Nederlanders vals spelen.
Goh, zo'n grote schaatser, en dan zo'n klein mannetje. Bah.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.