- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Klopt.
En jouw zaken zijn me verder oninteressant.
Ga maar weer klagen over het weer, of zoiets.
Nou, daar zeg je me wat. Vanmorgen tijdens mijn mtb training had ook ik de tranen in mijn ogen staan. Dat had alleen weinig met wust te maken, maar alles met die ranzig koude rotwind.
Maar... Voor een vers weerbericht in het weertopic moet je echt nog even geduld hebben.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
De Nederlandse media blijven maar doorzeuren over die vijf olympische gouden plakken, maar dat het vijf plakken op *individuele* nummers zijn dringt nog niet echt door.
Anders dan in het buitenland: "Wüst had been part of an elite group of winter and summer athletes to win individual golds at four Olympics, along with icons such as Michael Phelps, Carl Lewis and Al Oerter. Now she stands alone, but the enormity of her accomplishment has yet to sink in."
Dat is groot hoor. Michael Phelps, Carl Lewis en Al Oerter achter zich gelaten. Onwaarschijnlijk.
Maar ach ja, een kleine sport, dan gebeurt dat dagelijks...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Johan derksen zei dit vanuit zijn professie als sportjournalist. Hij zei dat er buiten de os om geen zak te verdienen valt met olympische sporten. Een ander gevolg daarvan is dat je nooit de beste vissen uit de vijver vangt. Verre van zelfs.
Toch weer aantoonbare onzin. De Nederlandse topschaatsers verdienen een aardige boterham. Geloof maar gerust dat er in Nederland duizenden en wereldwijd tienduizenden sporters zijn die willen zijn wat zij is.
En daarbij gaat het in topsport niet alleen om talent en potentie maar ook (juist) om het daadwerkelijk doen. Om trainingsarbeid. Om het mentaal weer op te kunnen brengen. Misschien dat er wel ergens iemand rondloopt met dezelfde atletische talenten als Wust, maar dat doet in het geheel geen afbreuk aan haar prestaties. Die zijn namelijk tot stand gekomen in de reële wereld, niet in een of ander Derksen lala-land.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
"Wüst had been part of an elite group of winter and summer athletes to win individual golds at four Olympics, joined by icons such as Michael Phelps, Carl Lewis and Al Oerter.
Now, Wüst stands alone."
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Toch weer aantoonbare onzin. De Nederlandse topschaatsers verdienen een aardige boterham. Geloof maar gerust dat er in Nederland duizenden en wereldwijd tienduizenden sporters zijn die willen zijn wat zij is.
Kortom, zelfs in nederland schaatsland niet bepaald grote aantallen.
Maak van misschien wel ergens maar velen met in potentie dezelfde atletische kwaliteiten.
Overigens heb ik niets over afbreuk gezegd, laat staan dat ik ergens heb gesteld dat atleten weinig aan trainingsarbeid moeten verrichten om te komen waar ze willen zijn.
Ik sla aan op de media en in het verlengde daarvan de fans die met compleet ongeloofwaardige beweringen/ superlatieven als buitenaards enz enz enz komen. Zonder superlatieven natuurlijk geen profsport, maar de keerzijde van superlatieven is ongeloofwaardigheid. Dat besef mag ook wel eens indalen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Laat verder ook maar.
Splinter is de god van de feiten wat sport betreft.
Daar leg ik me graag bij neer.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik las ergens dat Wust een half miljoen per jaar verdient. Dat maakt haar wel een grote sporter, zou ik denken. 
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Bovendien geldt dat in feite bijna alle sporten op de winterspelen kleine sporten zijn op mondiale basis aangezien er maar een handvol aantal landen zijn die daar serieus aan doen. Zelfs skiën (hoewel die sport wel groter is natuurlijk. Maar verder zie ik niet hoe schaatsen verschilt van veel andere sporten. Zelfs op de zomerspelen zijn er genoeg sporten waarvoor dat geldt. Hoor je verder in de wereld ook niemand over denk ik zo maar.
Ik zag dit weekend, in de VK meen ik, een overzicht van landen die een medaille bij de Winterspelen hadden gehaald.
Slechts drie landen op het Zuidelijk Halfrond zaten daarbij. En nul gouden medailles. Nieuw Zeeland is afgelopen weekend het eerste land geworden dat Goud haalt op de Olympische Winterspelen.
Kunnen beter de Noordelijke Winterspelen genoemd worden.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik las ergens dat Wust een half miljoen per jaar verdient. Dat maakt haar wel een grote sporter, zou ik denken.
Dat verdient ze zeker, maar ze krijgt het van een sponsor.
Met schaatsen zelf verdien je net een wintermuts of een pakje veters.
Verder is Ireen Wüst de grootste sporter uit de Nederlandse geschiedenis.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Dat verdient ze zeker, maar ze krijgt het van een sponsor. Met schaatsen zelf verdien je net een wintermuts of een pakje veters.
Dat verschil lijkt me niet ter zake te doen. Een groot deel van het inkomen van sporters komt door sponsoren / reclame, dat is toch logisch? Het is juist een teken dat de sport groot genoeg is om voldoende reclame-inkomsten te genereren.
Ik hoop dat Thomas Krol het zo beter doet dan Henk Grol.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Johan derksen zei dit vanuit zijn professie als sportjournalist. Hij zei dat er buiten de os om geen zak te verdienen valt met olympische sporten. Een ander gevolg daarvan is dat je nooit de beste vissen uit de vijver vangt. Verre van zelfs.
Derksen is geen sportjournalist, maar een voetbaljournalist en nu doet hij of hij overal verstand van heeft, maar behalve het voetbal is de rest geen professie bij hem als journalist.
Deels eens dat veel sporten op de OS beter bekeken worden op de spelen, dan normaal gesproken, maar om het nou B sporten te noemen vind ik ook weer zo wat. Die mensen trainen ook keihard om iets te bereiken. Harder dan de "normale"mens. Ik vind de term b sport meer passen bij amateursport.
Overigens was Wüst allesbehalve de favoriet voor het goud gezien de eerdere uitslagen dit seizoen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Van voetbal weet hij ook weinig, dat is het knappe aan de man.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat verschil lijkt me niet ter zake te doen. Een groot deel van het inkomen van sporters komt door sponsoren / reclame, dat is toch logisch?
Dat verschil is immens. Als je deel uitmaakt van een sportteam, dan krijg je gewoon salaris. Maar als je individueel sport moet je het vaak van sponsors hebben.
Dat maakt Wüst nog groter, want behalve knokken voor het schaatsen, moet ze, om onbegrijpelijke redenen, ook al tien jaar knokken voor een sponsor.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Nee alhoewel hij vroeger wat korter op het vuur zat en toen meer wist, omdat hij de baas van VI was en toen vaak met nieuwtjes gevoed werd vanuit zijn journalisten. Nu is het eigenlijk gewoon de "privé/weekend/story" van het voetbal met zijn betrouwbare bronnen.
Ik kijk graag VI vandaag ook vaak omdat ze nu diverse gasten hebben en het wel luchtig is, maar ik neem hun mening over al die opmerkingen totaal niet serieus.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dat verschil is immens. Als je deel uitmaakt van een sportteam, dan krijg je gewoon salaris. Maar als je individueel sport moet je het vaak van sponsors hebben.
Dat maakt Wüst nog groter, want behalve knokken voor het schaatsen, moet ze, om onbegrijpelijke redenen, ook al tien jaar knokken voor een sponsor.
Sportvrouw van het jaar lijkt me ook wel vergeven. Al wint Schouten 4x goud.
2006 won ze al goud. Dat is echt werkelijk waar bizar. Hoe groot de sport nou wel of niet is, omdat iedere keer weer te brengen is knap.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Wat een geniale 1500 van deze mannen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nuis is niet mijn favoriet, maar geweldig hoe hij op het moment suprème zich toch weer toont. Superatleet hoor.
Krol ook geweldig natuurlijk, en zelfs Bosker deed niet helemaal voor de spek en bonen mee.
Mooi schaatsen dit toernooi.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Jammer voor Krol. Toch een beetje een Grol-momentje.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Grol is natuurlijk onvergelijkbaar. Grol heeft nooit zicht op olympisch succes gehad, en bovendien is judo een knuffelsport.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het linken van Thomas aan Henk valt in de categorie grappen en grollen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Het linken van vestjetrek-judo aan Thomas gaat voorbij die categorie. Die link raakt de sterren.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Toch knap hoe die gasten na een matig wereldbekerseizoen. Deze prestatie kunnen neerzetten. Alhoewel er tijdens het EK (zonder de concurrenten buiten Europa) al een verbetering in zat. Beide hadden ook net als op de 1500 vrouwen en de 5000 bij de mannen concurrenten, die ze vrijwel tot niet hebben verslagen dit seizoen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Toch knap hoe die gasten na een matig wereldbekerseizoen. Deze prestatie kunnen neerzetten. Alhoewel er tijdens het EK (zonder de concurrenten buiten Europa) al een verbetering in zat. Beide hadden ook net als op de 1500 vrouwen en de 5000 bij de mannen concurrenten, die ze vrijwel tot niet hebben verslagen dit seizoen.
Dat maakt het allemaal wel een stuk mooier. Je weet niet wat mogelijk is.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dat biathlon, net als al die langlaufdingen, ziet er wel zo ongemakkelijk uit zeg.
Schaatsen ziet er uit als de natuurlijke manier waarop mensen zich voort moeten bewegen, maar dat gestrompel met stokken en latten... tjezes, alsof je naar snelwandelen kijkt.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Dat maakt het allemaal wel een stuk mooier. Je weet niet wat mogelijk is.
Ze hebben dit seizoen gewoon wereldbekerwedstrijden gehad toch?
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik denk niet dat dat een gewoon wereldbekerseizoen was. Zijn nog heel veel restricties wereldwijd. Vraag anders Djokovic maar hoe gewoon de sport is momenteel.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Een minuut straftijd voor een minimaal schietfoutje is ook wel erg straf.
Dat haal je nooit meer in natuurlijk.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Haha, een foto van je lul opsturen, en dan zeggen dat je niet in de gaten had dat je een grens aan het overschrijden bent.
Marc is een topper hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.