- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Sifan Hassan is de eerste atlete (m/v) ooit die een medaille wint in 1500, 5000 en 10000 op dezelfde spelen.
En het is de tweede vrouw die op drie verschillende afstanden inviduele medailles haalt op dezelfde spelen. De eerste was Fanny Blankers-Koen in 1948.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Dan eindigen we sowieso op 10 goud. Da's wel mooi, staat toch een stuk leuker op de medaillelijst.
Hassan is ingestort. Da's wel logisch, wat een bizar zwaar iets om dit een half uur lang te moeten doen. Die moet helemaal total loss zijn.
Nog een goud en een zilver er bij zou mooi zijn. Dan eindigen we met allemaal enen: 11-11-11.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Dan eindigen we met allemaal enen
Daar ging België ook voor, maar die twee medailles van donderdag hebben roet in het eten gegooid.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Misschien zit daar wel iets. Nederlanders overschatten zich soms. Als Hassan een gouden medaille heeft ze er al bijna drie. Zonder te lopen. Onderschatten Belgen zichzelf eerder? Is de instelling misschien een beetje: Het wordt toch niks? Ja, dan is een vierde plek mooi.
Tja als ik de medaillelijst van België in de olympische geschiedenis bekijk is 5 medailles redelijk succesvol. De krant vindt dat 5 onder de verwachting bleven tov van Atlanta en Rio. Er werden er 6 gehaald in 1976 (wel geen enkele gouden), 1996 (waarvan 2 gouden en 4 ervan in het judo) en 2016 (ook hier 2 gouden).
Deze spelen eentje minder (nog een kleine kans in paardensport begot) maar wel 3 gouden en dat was geleden van 1924!
Als ik een vergelijking moet maken
1996 Atlanta
Goud: 100 m schoolslag (M), Judo (V)
Zilver: Judo (V), zeilen (M)
Brons; Judo (V), Judo (M)
2016 Rio
Goud: Zevenkamp, Wielrennen Wegrit (M)
Zilver: Hockey (M), 100 m vrije slag (M)
Brons: Judo (M), baanwielrennen omnium (W)
2021 Tokio
Goud: Zevenkamp, Hockey (M), turnen brug (W)
Zilver: Wielrennen Wegrit (M)
Brons: Judo (M)
Ik waardeer 3 goud en 1 zilver meer dan 2 goud en 2 zilver.
Verder nog is Nafi Thiam de eerste Belgische die haar olympische titel verlengt. Nina Derwael als turnster plaatste zich ook voor de teamfinale en individuele all-aroundfinale (werd ze 6de). En wanneer werd België eigenlijk Olympisch kampioen in een balsport, moet al heel lang geleden zijn.
Het is dus vrij zinloos België aan Nederland te spiegelen op het gebied van sport me dunkt.
edit België haalt toch nog brons in de paardensport teamfinale jumping hehe, duidelijk beter dan die 3 andere edities.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als ik de medaillelijst zo zie, is NL dan enorm goed of vallen landen als Duitsland en Italië met net zoveel goud als wij en iets meer van de rest gewoon wat tegen? En bv Frankrijk heeft maar 7x goud.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Van Sifan Hassan naar het paardrijden. Is er een grotere anticlimax denkbaar? Alsof ik na een heerlijk stranddag in een ijsbad terecht kom.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Daar ging België ook voor, maar die twee medailles van donderdag hebben roet in het eten gegooid.
Dachten de Belgen echt dat ze maar drie medailles zouden halen? Thiam en Van Aert waren favorieten. De hockeymannen eigenlijk ook. Dat zijn er al drie, en dan heb je ook nog veel kanshebbers/outsiders. Als drie medailles echt de ambitie was, dan moeten de Belgen wel eens wat meer met de borst vooruit lopen
.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik zie trouwens dat we al twaalf brons hebben. Op teletekst houden ze het op 11. Ben zelf eigenlijk de tel kwijt.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik zie trouwens dat we al twaalf brons hebben. Op teletekst houden ze het op 11. Ben zelf eigenlijk de tel kwijt.
Femke Bol, Sifan Hassan, Emma Oosterwegel, Keijser/Paulis, De Jong/Scheenaard, Anna van den Breggen, Bouwmeester, Bekkering/Duetz, Merel Smulders, Fontijn, Sanne van Dijke, Van Der Vleuten (paardensport). 12 dus.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Ik denk dat de boksmedaille nog niet is meegerekend? Pas als de finale is geweest denk ik.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Totale verrassing dit. Idioot. Ongekend.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Niet alleen door ons succes, maar sowieso is atletiek echt wel de ruggengraat van de Olympische spelen. De spelen kunnen nooit zonder. Heel erg televisiegeniek en de status stijgt ver boven elk ander toernooi uit. Dat is wel het ideaal.
FritsiFrits
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Wauw, Letesenbet Gidey! I'm in love.
De laatste meters van Hassan waren serieus hoor, ook genieten. Al hoopte ik toch dat Gidey het nipt af zou maken van kop af aan. Zowat onmogelijk natuurlijk, en ze moest daarvoor koel blijven, wat misschien niet lukte. Maar wel een prachtig atleet.
De achterblijvers waren aardig vervelend. Ik zat eigenlijk te denken dat je atleten die op een ronde gezet worden moet afvlaggen of iets dergelijks.
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Die zilveren medaille van de estafette mannen is ook een mooie hoor.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik denk dat de boksmedaille nog niet is meegerekend? Pas als de finale is geweest denk ik.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
De resultaten van de Belgische 4x400m mannen:
4e OS Peking 2008
4e WK Berlijn 2009
4e WK in Daegu 2011
5e OS Londen 2012
4e WK Moskou 2013
5e WK Peking 2015
4e OS Rio 2016
4e WK Londen 2017
3e WK Doha 2019
4e OS Tokio 2021
Ik zou iedere nacht gillend wakker worden met deze resultaten.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Dachten de Belgen echt dat ze maar drie medailles zouden halen?
Eh nee, was een grapje (om Belgische alsnog op eenzelfde niveau te krijgen als NL, ondanks het monumentale verschil). 
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nog mooier dan de 5 wat mij betreft.
Ik vond de 5 op één of andere manier mooier. Iets intenser. Voor wat het waard is. Hangt er net vanaf hoezeer je 'in' de wedstrijd zit denk ik.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Sportman en sportploeg van het jaar gaan nog best spannend worden. Sportvrouw wordt ook razend spannend
.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Vandaag is exemplarisch voor deze spelen. Vandaag leek tegen te gaan vallen, maar het komt op ongekende manier helemaal goed. Wat een fantastische medailles. Een van de mooiste / knapste zilvers ooit! En Hassan.. tja.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Kiran Badloe, Harrie Lavreysen of Niek Kimmann. Schiet mij maar lek. Kan je net zo goed kop of munt doen.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
Lavreysen gaat misschien wel drie keer goud winnen. Heeft er al 2 en wint verder ook alles. En Hassan natuurlijk sportvrouw van het jaar.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Lavreysen gaat misschien wel drie keer goud winnen. Heeft er al 2 en wint verder ook alles. En Hassan natuurlijk sportvrouw van het jaar.
Dat laatste was dan ook een grapje. Uiteraard gaat Hassan winnen. Ja als Lavreysen morgen een plak wint is hij de sportman van het jaar. Anders kies ik voor Kimmann.
Sportploeg zal wel gaan tussen de hockeydames, de estafettemannen en de vier mannelijke roeiers. Mijn hart zegt de estafettemannen, maar ik heb wel moeite om zilver voor goud te plaatsen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Dat laatste was dan ook een grapje. Uiteraard gaat Hassan winnen. Ja als Lavreysen morgen een plak wint is hij de sportman van het jaar. Anders kies ik voor Kimmann.
Sportploeg zal wel gaan tussen de hockeydames, de estafettemannen en de vier mannelijke roeiers. Mijn hart zegt de estafettemannen, maar ik heb wel moeite om zilver voor goud te plaatsen.
Ook de baanwielrenners natuurlijk, die andere gouden plak van Lavreysen was immers in een team gehaald.
En volgens mij willen ze elke Olympische gouden plak sowieso nomineren. Al denk ik wel dat die baanwielrenners als laatste eindigen dan.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Zilver van de estafette-heren samen met die van Dumoulin de mooiste zilveren medailles van deze Spelen voor NL (in mijn ogen).
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Eens met eRCee
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ook de baanwielrenners natuurlijk, die andere gouden plak van Lavreysen was immers in een team gehaald.
En volgens mij willen ze elke Olympische gouden plak sowieso nomineren. Al denk ik wel dat die baanwielrenners als laatste eindigen dan.
Baanwielrenners vergeten inderdaad. Maar als ik moet kiezen tussen het goud van de baanwielrenners en het zilver van de estafetteploeg dan is mijn keuze snel gemaakt. Is niet eens een keuze. Sportploeg gaat dan tussen de hockeydames en de estafetteploeg. Lastige keuze.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
De resultaten van de Belgische 4x400m mannen:
4e OS Peking 2008
4e WK Berlijn 2009
4e WK in Daegu 2011
5e OS Londen 2012
4e WK Moskou 2013
5e WK Peking 2015
4e OS Rio 2016
4e WK Londen 2017
3e WK Doha 2019
4e OS Tokio 2021
Ik zou iedere nacht gillend wakker worden met deze resultaten.
Stabiel kan je het alvast noemen 
Knap van de hele familie Borlee dat zij hier telkens de ruggengraat van vormden al zovele jaren lang.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5827 stemmen
En Sedoc wederom analist van het jaar. Zoals al gezegd door anderen. Leuke vent. En oprecht fan.
Sedoc door het dolle heen tijdens gouden olympische race van Hassan - Sedoc door het dolle heen tijdens gouden olympische race van Hassan | NOS
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.