- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Speerwerpen nu. Gewoon een saaie sport. Je gooit dat ding, en dan maar afwachten hoe ver die komt. Kogelstoten en Discuswerpen vind ik overigens ook saai, dus daar hoeft geen discussie over gestart te worden.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Mooi dan dat we in Nederland leven. Moviemeter is ook niet groot in Letland en in Zambia.
Waarom zo afgeven op een sport die in verre buitenlanden niets voorstelt? We leven toch gewoon hier?
Wie heeft het over afgeven? Puur realisme.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ik.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Echt bizar veel atletiekfinales met Nederlandse inbreng dit jaar. Is dat het Dafne/Martina-effect? Dat was ooit echt wel anders.
Voorheen vrijwel niets. Echt de grootste vooruitgang in de NL sport van de laatste 25 jaar.
kos
-
- 46690 berichten
- 8847 stemmen
Dat is dan volledig aan jou.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Bij paardensport zet ik zelfs de stream af. Wat een onzinnig gedoe.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
absoluut, ik beweer ook niet anders.
Voor de duidelijkheid: *IK* ben het die niet anders beweert. Voor Kos weer rare vragen gaat stellen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
De magie van 2000 heb ik bij die paarden erna nooit meer gehad. Toen vond ik het echt bloedspannend.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad een logisch lijstje. Al vind ik Nascar bvb wel erg groot gebracht.
Kijk ook bij schaatsen. Alleen in NL groot. In China en Korea vanwege de sprint en de rest een marginale sport. Wat ik al zei dus.
Schaatsen op de Olympische Winterspelen - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Alleen in NL groot, jaja.
Je bent inderdaad zo iemand die Nederlandse sportprestaties omlaag praat. Ik zie je al jaren niets anders doen joh. Is niet erg, maar ontken het dan niet.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
En nu een sport waar we ooit twee wereldtoppers in hadden. Tafeltennis. Volgens mij betekenen we nu niks meer.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Vroeger, met Pierre Durand en zijn Jappeloup de Luze, toen vond ik dat paardspringen echt magistraal, maar daarna is het weggeëbt. Zelfs in 2000, met Jeroentje van hier even verderop, kon het me al niet meer echt boeien. Het paarddansen van Ankie heeft me sowieso nooit geïnteresseerd, al denk ik dat drie gouden plakken in successie toch wel heel knap zijn.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
En nu een sport waar we ooit twee wereldtoppers in hadden. Tafeltennis. Volgens mij betekenen we nu niks meer.
Verder spelen we in geen enkele tennisachtige sport nog een rol. Jammer.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ik bedoelde eigenlijk Bettine en Lie Jiao. Omdat ik me die herinner. Maar er blijkt nog wel iets meer.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Mirjam Kloppenburg won het top 12 toernooi. Echt heel groot hoor. Ze was jarenlang de natuurlijke opvolgster van Bettine, en helaas was er nog al wat geruzie tussen beiden zo ik me herinnner.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
31 medailles nu. Dat zijn er ongeveer 10 meer als waar ik op gerekend had en 12 meer dan vijf jaar geleden in Rio en er zijn nog twee dagen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Lavreysen en Hassan pakken nog een goud. Daar ga ik gewoon van uit. En doen ze dat niet, dan is dat hen niet aan te rekenen, dan is dat gewoon domme wil van mij.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Geweldig, zoals het in het begin allemaal zo stroef verliep. De teneur na de weggehaalde plank van Van der Poel kan ik me nog heugen. Nog geen twee weken geleden.
Heerlijk, zo'n Olympische Spelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
9x goud staat wat lelijk in de ranking. Hoop dat die 10e dan ook nog volgt dit weekend.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Canada dames winnen goud met het voetbal. Wat een dramatische penaltyreeks 
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Opvallend. Alle rankings tellen eerst de gouden medailles, dan zilver, dan brons. Maar ik zie nu verschillende Amerikaanse (o.a. New York Times en Fox News) die het totaal aantal medailles eerst tellen. Het verschil? De VS hebben de meeste medailles in totaal. China de meeste gouden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wegwielrennen geef ik je. Maar hoeveel beoefenaars heeft het baanwielrennen? Lijkt me minder dan 3 miljoen. Het staat niet eens in de top 100 van grootste sporten wereldwijd. Het is vooral een Europees feestje. In de jaren 30 van de vorige eeuw is het groot geweest in de VS blijkbaar. Het staat qua populariteit wereldwijd zelfs achter darts. Darts!
Zou de (over)waardering van baanwielrennen niet gewoon terug te brengen zijn omdat het voor sommige mensen folklore is uit de goede ouden tijd en als de landgenoten het goed doen lijkt ook altijd wel een goed argument te zijn voor de grootsheid van de sport 
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Laat ik vooropstellen dat ik het echt heel knap vind wat de Amerikaanse basketbalsters presteren. Maar kwartfinale 79-55 en halve finale 79-59 winnen voelt wel wat ongemakkelijk. En dan te bedenken dat hockey een aantal jaar geleden op het Olympisch hakblok lag omdat het niet "mondiaal' genoeg was. Een sport waarbij je als land al weet dat je maximaal voor zilver speelt, het lijkt me niet gezond.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Vandaag waren de sprintmedailles bij baanwielrennen de vijfde keer in de historie dat we goud en zilver op hetzelfde onderdeel haalde bij de zomerspelen.
De andere keren:
2000: Paardrijden Springen: Goud: Jeroen Dubbeldam Zilver: Albert Voorn
1936: Zwemmen 100 meter rug Goud: Nida Senff Zilver: Rie Mastenbroek
1928: Paardrijden Eventing Goud: Charles Pahud de Mortanges Zilver:Gerard de Kruijff
1920: Zeilen 12 voets jol Goud: gebroeders Hin zilver: Van der Biesen en Beukers
Zo zeldzaam is dat dus.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Maar dan zeg je eigenlijk precies niks. Het is niet populair in kleine landen die niet om wielrennen geven. Wow.
Sorry maar ik snap evenmin wat je nu bedoelt. Maakt niet uit, let's agree to disagree.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Dat paardrijden, ik heb er vandaag echt met schaamte naar gekeken (nou ja, ik zag wat filmpjes voorbij komen). Een Duitse die gewoon tikken uitdeelt aan haar paard, een paard dat zichtbaar een blessure heeft en toch doormoet. Een paard dat struikelt en valt. Dat laatste kan gebeuren, maar ik blijf er met ongemak naar kijken.
Zouden paarden niet lekker gewoon in de wei willen lopen ipv op het vliegtuig naar het snikhete Tokio om kunstjes te doen?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Laat ik vooropstellen dat ik het echt heel knap vind wat de Amerikaanse basketbalsters presteren. Maar kwartfinale 79-55 en halve finale 79-59 winnen voelt wel wat ongemakkelijk. En dan te bedenken dat hockey een aantal jaar geleden op het Olympisch hakblok lag omdat het niet "mondiaal' genoeg was. Een sport waarbij je als land al weet dat je maximaal voor zilver speelt, het lijkt me niet gezond.
Eigenlijk zijn ze dominanter dan de mannen. Zelfde met de hockeyvrouwen uit NL.
Ik heb vandaag trouwens gekeken naar de finale skating park bij de vrouwen (een herhaling dus). Ik vond het wel fijn maar mijn voorkeur blijft toch bij street 
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Ik bedoel dat je argument dus is dat het alleen populair is in grote sportlanden en wielerlanden. Als je dat dus omdraait krijg je wat ik zeg. Dat het dus niet populair is in kleine landen en landen die niks met wielrennen hebben en dat is bepaald geen argument dat het niet wereldwijd is. Je zegt dan eigenlijk dat het niet populair is in landen waar het niet populair is. En dat is nogal logisch.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Opvallend. Alle rankings tellen eerst de gouden medailles, dan zilver, dan brons. Maar ik zie nu verschillende Amerikaanse (o.a. New York Times en Fox News) die het totaal aantal medailles eerst tellen. Het verschil? De VS hebben de meeste medailles in totaal. China de meeste gouden.
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
Wow, ik zag alleen de mannen maar ik vind park echt oneindig veel leuker. Echt genoten van die finale. Zoveel plezier ook bij de deelnemers.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Eigenlijk zijn ze dominanter dan de mannen. Zelfde met de hockeyvrouwen uit NL.
Ik heb vandaag trouwens gekeken naar de finale skating park bij de vrouwen (een herhaling dus). Ik vond het wel fijn maar mijn voorkeur blijft toch bij street
Ja ok, maar de Nederlandse dames verliezen nog wel eens een keer. De Amerikanen verloren voor het laatste in 1992. De hockeyvrouwen hebben trouwens ook pas vier Olympische titels. Dus zo dominant zijn ze niet altijd geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.