• 15.760 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.213 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.021 gebruikers
  • 9.372.747 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Speerwerpen nu. Gewoon een saaie sport. Je gooit dat ding, en dan maar afwachten hoe ver die komt. Kogelstoten en Discuswerpen vind ik overigens ook saai, dus daar hoeft geen discussie over gestart te worden.

kos

• 46690 berichten
  • 8847 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Mooi dan dat we in Nederland leven. Moviemeter is ook niet groot in Letland en in Zambia.

Waarom zo afgeven op een sport die in verre buitenlanden niets voorstelt? We leven toch gewoon hier?

Wie heeft het over afgeven? Puur realisme.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wie heeft het over afgeven?

Ik.

kos

• 46690 berichten
  • 8847 stemmen

starbright boy schreef:

Echt bizar veel atletiekfinales met Nederlandse inbreng dit jaar. Is dat het Dafne/Martina-effect? Dat was ooit echt wel anders.

Voorheen vrijwel niets. Echt de grootste vooruitgang in de NL sport van de laatste 25 jaar.

kos

• 46690 berichten
  • 8847 stemmen

Dat is dan volledig aan jou.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bij paardensport zet ik zelfs de stream af. Wat een onzinnig gedoe.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is dan volledig aan jou.

absoluut, ik beweer ook niet anders.

Voor de duidelijkheid: *IK* ben het die niet anders beweert. Voor Kos weer rare vragen gaat stellen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

De magie van 2000 heb ik bij die paarden erna nooit meer gehad. Toen vond ik het echt bloedspannend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Inderdaad een logisch lijstje. Al vind ik Nascar bvb wel erg groot gebracht.

Kijk ook bij schaatsen. Alleen in NL groot. In China en Korea vanwege de sprint en de rest een marginale sport. Wat ik al zei dus.

Schaatsen op de Olympische Winterspelen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Alleen in NL groot, jaja.

Je bent inderdaad zo iemand die Nederlandse sportprestaties omlaag praat. Ik zie je al jaren niets anders doen joh. Is niet erg, maar ontken het dan niet.

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

En nu een sport waar we ooit twee wereldtoppers in hadden. Tafeltennis. Volgens mij betekenen we nu niks meer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Vroeger, met Pierre Durand en zijn Jappeloup de Luze, toen vond ik dat paardspringen echt magistraal, maar daarna is het weggeëbt. Zelfs in 2000, met Jeroentje van hier even verderop, kon het me al niet meer echt boeien. Het paarddansen van Ankie heeft me sowieso nooit geïnteresseerd, al denk ik dat drie gouden plakken in successie toch wel heel knap zijn.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

En nu een sport waar we ooit twee wereldtoppers in hadden. Tafeltennis. Volgens mij betekenen we nu niks meer.

Bettine en Mirjam, maar de Broertjes Van Spanje waren ook nog wel goed.

Verder spelen we in geen enkele tennisachtige sport nog een rol. Jammer.

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Ik bedoelde eigenlijk Bettine en Lie Jiao. Omdat ik me die herinner. Maar er blijkt nog wel iets meer.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Mirjam Kloppenburg won het top 12 toernooi. Echt heel groot hoor. Ze was jarenlang de natuurlijke opvolgster van Bettine, en helaas was er nog al wat geruzie tussen beiden zo ik me herinnner.

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

31 medailles nu. Dat zijn er ongeveer 10 meer als waar ik op gerekend had en 12 meer dan vijf jaar geleden in Rio en er zijn nog twee dagen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lavreysen en Hassan pakken nog een goud. Daar ga ik gewoon van uit. En doen ze dat niet, dan is dat hen niet aan te rekenen, dan is dat gewoon domme wil van mij.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Geweldig, zoals het in het begin allemaal zo stroef verliep. De teneur na de weggehaalde plank van Van der Poel kan ik me nog heugen. Nog geen twee weken geleden.

Heerlijk, zo'n Olympische Spelen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

9x goud staat wat lelijk in de ranking. Hoop dat die 10e dan ook nog volgt dit weekend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Canada dames winnen goud met het voetbal. Wat een dramatische penaltyreeks

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Opvallend. Alle rankings tellen eerst de gouden medailles, dan zilver, dan brons. Maar ik zie nu verschillende Amerikaanse (o.a. New York Times en Fox News) die het totaal aantal medailles eerst tellen. Het verschil? De VS hebben de meeste medailles in totaal. China de meeste gouden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Wegwielrennen geef ik je. Maar hoeveel beoefenaars heeft het baanwielrennen? Lijkt me minder dan 3 miljoen. Het staat niet eens in de top 100 van grootste sporten wereldwijd. Het is vooral een Europees feestje. In de jaren 30 van de vorige eeuw is het groot geweest in de VS blijkbaar. Het staat qua populariteit wereldwijd zelfs achter darts. Darts!

Zou de (over)waardering van baanwielrennen niet gewoon terug te brengen zijn omdat het voor sommige mensen folklore is uit de goede ouden tijd en als de landgenoten het goed doen lijkt ook altijd wel een goed argument te zijn voor de grootsheid van de sport

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Laat ik vooropstellen dat ik het echt heel knap vind wat de Amerikaanse basketbalsters presteren. Maar kwartfinale 79-55 en halve finale 79-59 winnen voelt wel wat ongemakkelijk. En dan te bedenken dat hockey een aantal jaar geleden op het Olympisch hakblok lag omdat het niet "mondiaal' genoeg was. Een sport waarbij je als land al weet dat je maximaal voor zilver speelt, het lijkt me niet gezond.

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Vandaag waren de sprintmedailles bij baanwielrennen de vijfde keer in de historie dat we goud en zilver op hetzelfde onderdeel haalde bij de zomerspelen.

De andere keren:

2000: Paardrijden Springen: Goud: Jeroen Dubbeldam Zilver: Albert Voorn

1936: Zwemmen 100 meter rug Goud: Nida Senff Zilver: Rie Mastenbroek

1928: Paardrijden Eventing Goud: Charles Pahud de Mortanges Zilver:Gerard de Kruijff

1920: Zeilen 12 voets jol Goud: gebroeders Hin zilver: Van der Biesen en Beukers

Zo zeldzaam is dat dus.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Maar dan zeg je eigenlijk precies niks. Het is niet populair in kleine landen die niet om wielrennen geven. Wow.

Sorry maar ik snap evenmin wat je nu bedoelt. Maakt niet uit, let's agree to disagree.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Dat paardrijden, ik heb er vandaag echt met schaamte naar gekeken (nou ja, ik zag wat filmpjes voorbij komen). Een Duitse die gewoon tikken uitdeelt aan haar paard, een paard dat zichtbaar een blessure heeft en toch doormoet. Een paard dat struikelt en valt. Dat laatste kan gebeuren, maar ik blijf er met ongemak naar kijken.

Zouden paarden niet lekker gewoon in de wei willen lopen ipv op het vliegtuig naar het snikhete Tokio om kunstjes te doen?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Laat ik vooropstellen dat ik het echt heel knap vind wat de Amerikaanse basketbalsters presteren. Maar kwartfinale 79-55 en halve finale 79-59 winnen voelt wel wat ongemakkelijk. En dan te bedenken dat hockey een aantal jaar geleden op het Olympisch hakblok lag omdat het niet "mondiaal' genoeg was. Een sport waarbij je als land al weet dat je maximaal voor zilver speelt, het lijkt me niet gezond.

Eigenlijk zijn ze dominanter dan de mannen. Zelfde met de hockeyvrouwen uit NL.

Ik heb vandaag trouwens gekeken naar de finale skating park bij de vrouwen (een herhaling dus). Ik vond het wel fijn maar mijn voorkeur blijft toch bij street

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Ik bedoel dat je argument dus is dat het alleen populair is in grote sportlanden en wielerlanden. Als je dat dus omdraait krijg je wat ik zeg. Dat het dus niet populair is in kleine landen en landen die niks met wielrennen hebben en dat is bepaald geen argument dat het niet wereldwijd is. Je zegt dan eigenlijk dat het niet populair is in landen waar het niet populair is. En dat is nogal logisch.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

starbright boy schreef:

Opvallend. Alle rankings tellen eerst de gouden medailles, dan zilver, dan brons. Maar ik zie nu verschillende Amerikaanse (o.a. New York Times en Fox News) die het totaal aantal medailles eerst tellen. Het verschil? De VS hebben de meeste medailles in totaal. China de meeste gouden.

Haha, ik las dit eerder. Die yanks zorgen altijd goed voor zichzelf.

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Wow, ik zag alleen de mannen maar ik vind park echt oneindig veel leuker. Echt genoten van die finale. Zoveel plezier ook bij de deelnemers.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Eigenlijk zijn ze dominanter dan de mannen. Zelfde met de hockeyvrouwen uit NL.

Ik heb vandaag trouwens gekeken naar de finale skating park bij de vrouwen (een herhaling dus). Ik vond het wel fijn maar mijn voorkeur blijft toch bij street

Ja ok, maar de Nederlandse dames verliezen nog wel eens een keer. De Amerikanen verloren voor het laatste in 1992. De hockeyvrouwen hebben trouwens ook pas vier Olympische titels. Dus zo dominant zijn ze niet altijd geweest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.