• 15.796 nieuwsartikelen
  • 178.174 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.351 acteurs
  • 199.058 gebruikers
  • 9.374.609 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Anyway, het wordt een kut WK vrees ik. Al vind ik de 5-3-2 tactiek wel goed, hebben we meer kansen mee dan 4-3-3 met deze ploeg. Alleen de voorhoede is nog internationale klasse.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Kai schreef:

Jij schreeuwde nota bene 4 jaar geleden moord en brand omdat Van Marwijk met 4 verdedigers + De Jong + Van Bommel + Kuyt, dat maakte 7 volgens jou...

OK ik geef toe dat waren niet pure verdedigers zoals Louis er nu met 5 gaat spelen, maar de hele uberdefensieve houding (ook in woord en gebaar) van BB stonden me gewoon heel erg tegen.

Maar goed, zoals ik al zei, het is niet verboden om ultraverdedigend te spelen, ik wens linke Lowietje veel succes met zijn nieuwe systeempje.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Haha, zit Foutje Veltman erbij, geweldig! Dat gaan in ieder geval leuke interviews opleveren.

Helaas geen Kleine Kennis of Vurnon de Vlecht

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Anyway, het wordt een kut WK vrees ik. Al vind ik de 5-3-2 tactiek wel goed, hebben we meer kansen mee dan 4-3-3 met deze ploeg. Alleen de voorhoede is nog internationale klasse.

Of uitschakeling in de 1e ronde, of in de ronde erna.

Echt leuk wordt het niet voor Oranje. Of we hebben heel veel geluk.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Van der Wiel schijnt te kampen met knieklachten. Daarnaast speelde hij dramatisch tegen Frankrijk. Daar had hij zijn kans kunnen pakken. Hoewel heel Oranje door het ijs zakte die avond. Janmaat was gewoon één van de beste spelers aan Oranje kant tijdens de kwalificatie. En dan mag hij bij Feyenoord spelen ipv bij PSG maar als je goed kan ballen vind ik de club waar je speelt van minder belang. Temeer omdat we het hier over een verdediger hebben. Wel een hard gelach dat Van Gaal met Verhaegh komt. Dan zou je dus denken dat Van Gaal persoonlijk iets heeft tegen Van der Wiel. Dat zou eigenlijk niet mogen op dit niveau.

Verder vind ik enkel Van Aanholt en Verhaegh bijzondere namen, de rest is vrij logisch imo.

Wel even een gokje doen welke zeven er nog afvallen?

Jeroen Zoet (PSV)

Joël Veltman (Ajax)

Paul Verhaegh (FC Augsburg)

Patrick van Aanholt (Vitesse)

Georginio Wijnaldum (PSV)

Quincy Promes (FC Twente)

Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord)

Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

Wie hebben we op links? Kan Kuijt daar niet worden neergezet, lekker rennen en die kan je wel zeggen dat hij bij zijn man moet blijven. Zet je Blind naast Indi en Vlaar als libero die in balbezit eventueel naar het middenveld door kan schuiven. Of Van Gaal zet De Jong centraal achterin, zoiets als hij ooit deed met Davids. Gek genoeg voor die Van Gaal.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tja, 12 debutanten in 1 interland, zou het een record zijn? Beetje zinloos potje, 0-0 derhalve.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Van der Wiel schijnt te kampen met knieklachten. Daarnaast speelde hij dramatisch tegen Frankrijk. Daar had hij zijn kans kunnen pakken. Hoewel heel Oranje door het ijs zakte die avond. Janmaat was gewoon één van de beste spelers aan Oranje kant tijdens de kwalificatie. En dan mag hij bij Feyenoord spelen ipv bij PSG maar als je goed kan ballen vind ik de club waar je speelt van minder belang. Temeer omdat we het hier over een verdediger hebben. Wel een hard gelach dat Van Gaal met Verhaegh komt. Dan zou je dus denken dat Van Gaal persoonlijk iets heeft tegen Van der Wiel. Dat zou eigenlijk niet mogen op dit niveau.

Verder vind ik enkel Van Aanholt en Verhaegh bijzondere namen, de rest is vrij logisch imo.

Wel even een gokje doen welke zeven er nog afvallen?

Jeroen Zoet (PSV)

Joël Veltman (Ajax)

Paul Verhaegh (FC Augsburg)

Patrick van Aanholt (Vitesse)

Georginio Wijnaldum (PSV)

Quincy Promes (FC Twente)

Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord)

Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)

Als je kijkt naar het systeem 5-3-2 dan gaan er niet al te veel verdedigers afvallen denk ik. Sowieso Verhaegh niet, nu vd Wiel er niet bij is. Je hebt wel 2 rb's nodig.

Promes, Wijnaldum en VIlhena gaan wel afvallen ja. Zoet ook. De rest, geen idee. De Vrij of Veltman zal nog wel afvallen dan? Het maakt ook allemaal weinig uit. Ik hoop dat Kuijt nog afvalt, maar dat zal wel niet.

Hopen dat je keeper in vorm is, de defensie geen domme fouten maakt en teren op Sneijder, Robben en van Persie op de counter. Meer zit er nu niet meer in.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als je kijkt naar het systeem 5-3-2 dan gaan er niet al te veel verdedigers afvallen denk ik. Sowieso Verhaegh niet, nu vd Wiel er niet bij is. Je hebt wel 2 rb's nodig.

Dat laatste dacht ik later ook al aan idd. Maar dan streep je dus iemand weg die sowieso beter kan voetballen/verdedigen. kos is fan van Verhaegh. Hij zal wel blij zijn. De Vrij heeft volgens mij meer interlands gespeeld en dat zal vermoedelijk doorslag geven tov Veltman. Daarnaast veel Feyenoord achterin, is wat vertrouwder. Wie weet pakt het goed uit, je weet het niet. Belangrijk is om die eerste pot tegen Spanje niet te verliezen. Spanje is vaak een slow starter op een eindronde. De poule winnen en je kan zomaar weer een 2010 scenario krijgen. Met verdedigend voetbal of niet, het zal mij een zorg zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Tsja, eindig je 2e, tref je Brazilië. Dan kan je maar beter meteen hard om de groepswinst spelen. Je moet meteen volle bak, maar dat weet Spanje ook. Wij en zij starten vaak stroef op een toernooi.

Ik heb verder het idee dat ervaring niet erg telt bij Louis, kijk naar de hoeveel debutanten of spelers met max 2, 3 interlands op hun naam. Het gaat weer eens om zijn profielen. Ik heb werkelijk geen idee wie er af gaan vallen, op wat voorspelbare namen als Wijnaldum, Zoet, Promes, Vilhena na. Bij de afvallers vandaag kon ik ook wel snappen dat de meeste namen afvielen. Klaassen is gewoon op, die kan beter rust pakken. Een wisselkeeper van Ajax in Oranje zou vreemd zijn. Zulke keuzes snap ik wel.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

De volgende spelers zouden echt niet mee mogen gaan:

Van Aanholt

Boëtius

Promes

Vilhena

Zoet

Dan is het nog even de vraag of Van Gaal een verdediger extra mee wilt nemen. Zo nee dan zou Veltman natuurlijk moeten afvallen (andere rechtspoten centraal achterin zijn Vlaar en De Vrij). En dan is het nog kiezen tussen Wijnaldum of Van der Vaart. Wijnaldum lijkt me op dit moment de betere van de twee, maar is ook absoluut niet degene die ons naar de wereldtitel gaat leiden. Dus dan maar misschien Van der Vaart om de gemiddelde leeftijd nog een beetje op te krikken.

Als Van Gaal wel een extra middenvelder mee wilt nemen dan moet hij denk ik zowel Van der Vaart als Wijnaldum thuis laten, maar ook Clasie of Fer kunnen dan wel eens de pineut worden. EDIT: Oh nee, dan wordt het waarschijnlijk een aanvaller. Depay denk ik dan. Kuyt kun je namelijk overal opstellen.

Mijn favoriete opstelling in 5-3-2 formatie:

Krul

Janmaat - De Vrij - Vlaar - BMI - Kongolo

De Jong - Blind

Sneijder

Robben - Van Persie

Krul op doel lijkt me het beste met zo'n verdedigende opstelling. Of Vorm moet communicatief veel beter zijn, want het lijkt me best lastig op dat vlak met een verdediger meer. Cillessen lijkt me daarom te onervaren. Blind is te traag als linksback in deze opstelling. Hij kan mooi de linksback-positie overnemen als Kongolo naar voren gaat.

Mijn favoriete opstelling in 4-3-3 formatie (1 controleur, 1 box-to-box, 1 creatieveling):

Krul/Vorm/Cillessen

Janmaat - Vlaar - BMI - Blind

De Jong - Fer

Sneijder

Robben - Van Persie - Lens

Keeper is me hier om het even. Linksback heb ik nu wel de voorkeur voor Blind. In een 4-mansverdediging vind ik Kongolo net iets te riskant. Het liefst zag ik Vlaar en De Vrij, maar beiden zijn rechtsbenig. Linksvoor is Depay wat mij betreft ook prima. Fer is in dit systeem het meest geschikte type, wat ons tegen Spanje en Chili gaat opbreken. Strootman op deze positie was natuurlijk perfect geweest En de combi Sneijder-Van Persie rendeert ook vrij mager in dit systeem. Misschien eens in een oefenwedstrijd proberen met De Guzman op de plek van Sneijder als Van Gaal niet 100% voor 5-3-2 durft te gaan?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Mijn afvallers, tevens de meest logische:

- Van Aanholt

- Veltman

- Promes

- Wijnaldum

- Vilhena

- Boetius

- Clasie of Kongolo

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Mijn afvallers, tevens de meest logische:

- Van Aanholt

- Veltman

- Promes

- Wijnaldum

- Vilhena

- Boetius

- Clasie of Kongolo

Jij neemt liever 4 keepers mee ja?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Khedira gaat het wel halen denkt Yogi

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jij neemt liever 4 keepers mee ja?

Zou wel leuk zijn.

Zal Zoet dan wel worden.

Dan streep Clasie of Kongolo maar door.

Al hoeft die Kongolo van mij ook niet mee met z'n paar wedstrijden op 't hoogste niveau, ondanks dat die 't goed deed.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Clasie gaat natuurlijk mee. Kongolo verwacht ik als verrassing ook. De eerste zes ben ik met je eens. Gaat dus om die 7e afvaller. Even uitgaande dat dit niet Verhaegh is zou ik het niet durven roepen..

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

otherfool schreef:

Khedira gaat het wel halen denkt Yogi

Rossi ook . Volgens Prandelli dan .

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

En ik las dat die gekke Cassano ook weer mee mag...

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

En Berrardi niet

Voor de rest prima voorselectie. Vooral aanvallend een surplus aan kwaliteit. Dat is weleens anders geweest.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Clasie gaat natuurlijk mee. Kongolo verwacht ik als verrassing ook. De eerste zes ben ik met je eens. Gaat dus om die 7e afvaller. Even uitgaande dat dit niet Verhaegh is zou ik het niet durven roepen..

Ligt eraan waar men Blind voor in gaat zetten. Linksback of middenveld? Dan zou bv Clasie wel overbodig kunnen raken. Vind hem sowieso geen Oranje materiaal, maar da's een ander verhaal. Daarom is het ook zo lastig te voorspellen wie afvalt. Heeft allemaal met profiel te maken bij Louis. Slechts een paar namen liggen voor de hand.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Zoet, Verhaegh, Boetius, Vilhena, Kongolo, Promes en Van Aanholt dan maar als afvallers. En dan moet ik bijvoorbeeld Wijnaldum, Claasje, De Vrij , De Guzman, Fer en Rekik al meenemen omdat ik er wel 23 van die lijst moet hebben. Wat een ellende. Kunnen we het niet gewoon schriftelijk afdoen?

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Voor mij is Clasie ook geen Oranje materiaal maar hij heeft wel veel gespeeld in Oranje en Van Gaal is wel van hem gecharmeerd. Maar door het omgooien van de tactiek zou het idd zo kunnen zijn dat Van Gaal hem toch gaat slachtofferen. Blind is wat mij betreft de linksback van Oranje.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Zoet, Verhaegh, Boetius, Vilhena, Kongolo, Promes en Van Aanholt dan maar als afvallers. En dan moet ik bijvoorbeeld Wijnaldum, Claasje, De Vrij , De Guzman, Fer en Rekik al meenemen omdat ik er wel 23 van die lijst moet hebben. Wat een ellende. Kunnen we het niet gewoon schriftelijk afdoen?

Hoe treurig dat lijstje ook is, nummers 16-23 zijn toch onbelangrijk. Grootste probleem lijkt me dan ook nog wel dat de Sinaasappels ook in de basis 11 op 1 à 2 spelers na vrijwel geen kwaliteit hebben staan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Joy4ever schreef:

En Berrardi niet

Had je dat echt verwacht dan? Niet iemand om op het WK voor de leeuwen te gooien...

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Verhaegh kan niet afvallen, dan heb je maar één rechtsback met Janmaat...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder vreemd ik die keuze vind. Als Van Gaal 100% voor Janmaat gaat dan zal Verhaegh zich een stuk rustiger houden op de bank dan Van der Wiel. En dan maar hopen dat Janmaat alle wedstrijden 90 minuten kan spelen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

otherfool schreef:

Tja, 12 debutanten in 1 interland, zou het een record zijn? Beetje zinloos potje, 0-0 derhalve.

De interland tegen Polen leverde uiteindelijk in totaal twaalf debutanten op, hetgeen een record betekende in de Duitse historie. Het oude record (11) dateerde van 1908, bij de eerste interland ooit van Duitsland.

http://www.vi.nl/nieuws/debutantenbal-duitsland-levert-low-record-op-.htm

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Interessante selectie, zonder echte verassingen. Beetje kansloos ook om nu al moord en brand te schreeuwen. Zeven(!) namen vallen nog af, en of dit nu Van Aanholt, Veltman en Vilhena zijn of, Mathijsen, Heitinga en Siem maakt natuurlijk geen ruk uit (ze gaan namelijk toch niet mee (duh!)). Daarnaast is het ook niet echt nieuw dat we geen topteam hebben (en dus een hoop matige spelers) en verwacht er ook niemand (Von Gaal including) dat we ook maar een klein beetje mee gaan doen in Brazil.

Overigens, als de tranen je in je ogen springen bij sommige namen moet je de selectie van Zuid Afrika er nog eens bijpakken. Braafheid, Ooijer, De Zeeuw en Ryan fucking Babel (misschien wel de slechtste winger ooit?). Dat is ook niet veel natuurlijk...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Braafheid speelde zelfs nog in de finale mee + +

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Hilarisch toch? Die gozer heeft daar nog steeds profijt van waarschijnlijk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.