• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.350 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.498 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Haha ja hoor. We zien het wel weer van de zomer. Ik voorspel een hele beroerde WK campagne van Engeland. Die quote mag je opslaan trouwens.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ook al spelen ze een slecht WK, dan zijn de spelers nog steeds geen 'brandhout', 'falers', en tactisch en technisch 'sneu'.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

@RikElfrink 12m

#PSV'er Ji-Sung Park maakt morgen zijn afscheid bekend, meldt een van de 3 grootste kranten in Korea.

Zonde, maar 't was te verwachten aangezien die van iedereen afscheid nam na PSV - NAC.

Wat een enorme held zeg.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Op en top professional. Heeft echt alles uit zijn carrière gehaald, helaas is het nu op.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bij Park denk ik altijd aan WK 2002. Maakte toen toch de winnende tegen Portugal in de groepsfase? Ik heb dat toernooi destijds heel intensief gevolgd, ook zonder Oranje. Het toernooi van de verrassingen. Geen sierlijke speler, wel een hele nuttige. De Kuijt van Korea. Prachtige carrière.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Denk vooral aan de goal tegen Milan, de 1-0 thuis, van die sfeer in het stadion en later het commentaar van Snoeks krijg ik nog altijd kippenvel.

happie

• 6235 berichten
  • 426 stemmen

Gaan ze bij VI eerst praten over dat suffe songfestival. Was blij dat dit Kermis aan me voorbij is gegaan

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zeker, maar ik weet niet waarom er een discussie over Oranje moet volgen als we wat Engelsen afkraken.

Misschien omdat er iemand de nogal onnozele stelling 'Oranje zou van die ploeg winnen' poneerde?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Touche. Daar heb je gelijk in.

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4516 stemmen

happie schreef:

Gaan ze bij VI eerst praten over dat suffe songfestival. Was blij dat dit Kermis aan me voorbij is gegaan

Waar moeten ze bij VI anders over praten?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Verrassend zeg, Chelsea trekt Diego Costa aan voor zo'n 40 miljoen.

Diego Costa inruilen voor David Luiz, een betere deal krijg je niet.

Wij daarentegen trekken die prutser van een Pasveer aan als tweede keeper, wat een ellende zeg.

Tyton gaat dus vertrekken, na die vreselijke blessure is 't helaas niets meer geworden.

Pasveer heeft soms uitstekende reddingen, maar nog veel meer blunders...

Heracles-doelman Remko Pasveer, die vermoedelijk naar PSV vertrekt, was met 506 mislukte passes de slechtste passer van de Eredivisie.

Ook een lekkere statistiek zeg...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat een koopje

De 6 miljoen van Courtois zullen er wel in verrekend zijn.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zal Torres nu terug naar huis gaan? Dat zou in ieder geval wel mooi zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zal me niks verbazen als hij daar weer opbloeit dan. Hij kan nog een aantal jaren mee.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zoveel van die groep ''blinken'' niet uit maar spelen gewoon op dat niveau. Da's wel een verschil.

Daarnaast zul je mentaal, fysiek, tactisch en technisch de zaken op orde moeten hebben. Bij Engeland gok ik dat ze alleen fysiek sterk zijn.

Tja. Ik concludeer dan naar dat je erg weinig Premier League kijkt. Bankzitters bij Engeland als Barkley en Lallana zijn stukken talentvoller en beter op tactisch en technisch vlak dan mensen die bij ons voor de basis worden genoemd als De Guzman en degradant Fer.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Waar moeten ze bij VI anders over praten?

Kees Jansma

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

j0enne schreef:

Ook een lekkere statistiek zeg...

Nog zon leuke statistiek.

Hans Mulder is 4 x achter elkaar gedegradeerd met 2 keer Willem II, RKC en nu NEC.

Speelt hopelijk volgend jaar in Arnhem.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

?Chelsea en Atlético akkoord over Costa: 39 miljoen euro? - voetbalzone.nl

Mourinho zag hem natuurlijk schitteren tegen Chelsea. Het wordt daar dan wel een eenzijdig zooitje vergelijkbaar met Man City. In de spits heb je dan Ba, Eto'o, Torres en nu ook Costa. Wat een monsterlijk spitsenprobleem heb je dan

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Hou toch op. Chelsea heeft juist een enorm spitsenprobleem. Alle spitsen bij elkaar scoorden erg weinig.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nog zon leuke statistiek.

Hans Mulder is 4 x achter elkaar gedegradeerd met 2 keer Willem II, RKC en nu NEC.

Speelt hopelijk volgend jaar in Arnhem.

Heeft Ajax geen interesse?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

nclo schreef:

?Chelsea en Atlético akkoord over Costa: 39 miljoen euro? - voetbalzone.nl

Mourinho zag hem natuurlijk schitteren tegen Chelsea. Het wordt daar dan wel een eenzijdig zooitje vergelijkbaar met Man City. In de spits heb je dan Ba, Eto'o, Torres en nu ook Costa. Wat een monsterlijk spitsenprobleem heb je dan

Je weet waarom ze Diego Costa halen?

Omdat die anderen nog geen deuk in een pakje boter schieten misschien.

Je kon beter City noemen met Aguero, Dzeko, Negredo en Jovetic!

Lekker slogan trouwens van de Moffen.

'Ein Land, eine Mannschaft, ein Traum'.

Ik zie 't een bepaald persoon al schreeuwen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Otherfool?

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

j0enne schreef:

Lekker slogan trouwens van de Moffen.

'Ein Land, eine Mannschaft, ein Traum'.

Blijft altijd een beetje "eng" dat soort slogans in het Duits.

Maar goed, geen Sommermärchen deze keer. Dat sprookje werd mooi uitgeblazen in 2006 .

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

haha die slogan.. zouden ze dat nou zelf niet eens doorhebben?

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

De spelersbus van Nederland wordt voorzien van de slogan "Echte mannen dragen Oranje". Jeej .

Die van Zwitserland vind ik wel stoer: Endstation: 13.7. 2014 Maracana!

Slogans bussen WK 2014

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Joy4ever schreef:

Die van Zwitserland vind ik wel stoer: Endstation: 13.7. 2014 Maracana!

Hebben ze al kaartjes gekocht?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Deze is eigenlijk nog het grappigst:

'HEROES PLAY LIKE GREEKS'

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

De Duitsers hadden natuurlijk voor 'The boys from Brazil' moeten gaan.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zolang ik Engels voetbal kijk weet ik niet anders dan dat de PL sterk was door de vele buitenlanders. Ronaldo, Van Nistelrooij, Henry, Cantona. Bijna alle bepalende jongens waren vaak buitenlands, een groepje uitgezonderd.

Giggs, Scholes, Ferdinand, Beckham, Rooney, Carragher, Owen, Terry, Lampard, Campbell, Gerrard, Seaman; het is maar een korte greep van Engelse spelers uit de PL die vorig decennium bepalend waren voor de Engelse topclubs.

Uiteraard nog steeds afhankelijk van buitenlandse spelers, maar welke topcompetitie is dat nou niet? Ik bedoel alleen te zeggen dat op dit moment het aantal excellerende spelers in de PL bijna zonder uitzondering buitenlanders zijn.

Maar sowieso had Engeland de afgelopen EK's/WK's meer moeten doen met hun kwaliteit. Het is, zoals je eerder terecht zei, nooit een team geworden. In deze is het wellicht vergelijkbaar met Ajax? Dus wellicht kan Engeland dit WK wel echt een collectief worden. Juist omdat er relatief weinig (grote) ego's in het team zitten.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Kleine notitie: Giggs komt uit Wales.

De huidige selectie is oké, gemiddeld misschien beter dan Nederland denk ik, hoewel de toppers van Nederland beter zijn dan die van Engeland (mits die toppers in goede doen zijn).

Maar Engeland heeft idd gefaald qua prestaties afgelopen jaren als je na spelers potentieel kijkt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.