- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Ik leef mee met Kos. Triest dit.
Nu RKC nog en ze zijn alle drie gedegradeerd, dat moet lang geleden zijn zeg dat dat gebeurde.
Roda JC vs. NEC om 't kampioenschap!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Breuer schakelt zijn broodheer uit 
Het heeft wat wrangs. Had dit nooit verwacht. NEC gaat er vast geen 4 meer maken.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Sparta > NEC natuurlijk.
Ook leuk, pak je een punt bij de kampioen, vlieg je er kansloos uit tegen de nummer 16 van de Jupiler League.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik durf het nog steeds niet te geloven... kom op boys, nog een uur voor het volgende wonder!
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Sparta > NEC natuurlijk.
Ook leuk, pak je een punt bij de kampioen, vlieg je er kansloos uit tegen de nummer 16 van de Jupiler League.
Ik ben niet zo op de hoogte van die regels, maar hoe kan de nummer 16 van de Jupiler League mee doen aan de play-offs voor promotie?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Periodetitel. Daarna bijna alles verloren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, Jupiler League kraker Roda-NEC. Wie had dit voor dit seizoen verzonnen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik leef mee met Kos. Triest dit.
Waarom haha? Geweldig dit
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Laten we het maar pieken op het juiste moment noemen 
Ongelooflijk, juist in het jaar dat het er totaal niet inzat gaan we dichtbij komen. Op naar Dordrecht!
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
2 geweldige vrije trappen van Gerrard zeg.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik voel met kos mee. Verschrikkelijk voor zo'n club natuurlijk. Dat hele elftal moet opnieuw worden opgeschoond want zo'n Jahanbaksh en Gibson kan je onmogelijk nog houden met dat salaris. Daarbij vond ik de derby Vitesse - NEC altijd geweldig om te zien en mijn droom was ook altijd om de Gelderse Derby eens een keer bij te wonen. Nu moeten ze het maar uitvechten tegen Achilles. Sterkte jongen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eigenlijk hoor ik kos uit te lachen, omdat hij altijd zo zuur over Ajax doet. Maar ik gun niemand zo'n exit. Behalve Roda dan
NEC vind ik altijd een leuke club, topclubs hebben het daar vaak lastig en normaal gesproken staat NEC ook wel voor leuk en aanvallend voetbal. Triest dat ze degraderen, maar ze zijn zo zwak op alle vlakken dat het gewoon terecht is. Vooral mentaal is het een lachwekkend zootje.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Topclubs die het lastig hebben in Nijmegen? Geen zin om het op te zoeken maar volgens mij krijg je nergens de punten makkelijker cadeau dan in de Goffert. Wat Ajax betreft sowieso.
Die arme Kos, wellicht moeten we een Jupiler topic aanmaken voor komend seizoen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Topclubs die het lastig hebben in Nijmegen? Geen zin om het op te zoeken maar volgens mij krijg je nergens de punten makkelijker cadeau dan in de Goffert. Wat Ajax betreft sowieso.
Die arme Kos, wellicht moeten we een Jupiler topic aanmaken voor komend seizoen.
Feyenoord laat er vaak punten liggen en kan me ook nog wel potjes herinneren dat ze tegen PSV en Twente punten pakten. En Ajax ging er toch een paar jaar terug ook vaak genoeg zonder zege weg.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Zal wel een flinke leegloop worden bij NEC.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Feyenoord laat er vaak punten liggen en kan me ook nog wel potjes herinneren dat ze tegen PSV en Twente punten pakten. En Ajax ging er toch een paar jaar terug ook vaak genoeg zonder zege weg.
Toch maar even gechecked, Ajax verloor er geen punt de afgelopen zes jaar. PSV en Feyenoord relatief veel. Wat dat betreft jammer dat ze eruit zijn dus.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nou nou, dat meen je niet
Heerlijk om toch 2x een derby te hebben op het hoogste niveau, en ze twee keer per seizoen te kunnen inmaken. Dat soort vermaak weegt zwaarder dan dat ze ergens in de krochten van de Jupiler League bivakkeren
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een fantastische goal van De Graafschap in Waalwijk! 0-1, alles ligt daar weer open na de 0-1 uitzege van RKC.
Edit: Valt meteen 1-1 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Nou nou, dat meen je niet
Heerlijk om toch 2x een derby te hebben op het hoogste niveau, en ze twee keer per seizoen te kunnen inmaken. Dat soort vermaak weegt zwaarder dan dat ze ergens in de krochten van de Jupiler League bivakkeren
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4517 stemmen
die koekhappertjes uit die stad 35 kilometer van ons vandaan
Met wel een iets mooiere en grotere historie overigens dan Zwolle.
Overigens denk ik dat die B-elftallen (die ze in heel veel landen kennen) de redding zijn van de Eerste Divisie voor zover die te redden is. Let maar op, als die eruit moeten dan kan de geldkraan vanuit de Eredivisie ook weleens worden dichtgedraaid. En al wat je noemt maak die competitie niet lelijk, neen, het is het totale gebrek aan geld en dus kwaliteit. Heb weleens bij AGOVV gezeten, maar dan vooral omdat het op een halfuurtje fietsen was en gezellig, niet voor de voetbal.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Nou kos, zo kan je geen beter weekend hebben en zo is in een week alles in diggelen, blijft nog over La Decima. GL.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan van deze instelling niks snappen. Jij speelt liever nietszeggende potjes tegen een RKC of ADO dan tegen je grote rivaal?
De leukste potjes zijn toch die waar de echte emotie of spanning bij komt kijken? In Arnhem lachen ze nu ook vast om NEC, maar komend jaar gaan ze hen missen. Weet ik zeker.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Met wel een iets mooiere en grotere historie overigens dan Zwolle.
Overigens denk ik dat die B-elftallen (die ze in heel veel landen kennen) de redding zijn van de Eerste Divisie voor zover die te redden is. Let maar op, als die eruit moeten dan kan de geldkraan vanuit de Eredivisie ook weleens worden dichtgedraaid. En al wat je noemt maak die competitie niet lelijk, neen, het is het totale gebrek aan geld en dus kwaliteit. Heb weleens bij AGOVV gezeten, maar dan vooral omdat het op een halfuurtje fietsen was en gezellig, niet voor de voetbal.

En die B-ploegen kunnen wel de redding zijn, maar ik vind dat de Jupiler League een te grote prijs voor dat geld hebben betaald: haar ziel. De charme van die competitie was juist dat je naar een heel krakkemikkig stadion ging om slecht voetbal te zien. Dan was het om 10 uur afgelopen en dan bekeek je de samenvattingen die je had opgenomen. Bij een thuiswedstrijd kon je bij thuiskomst altijd gelijk de tv aanzetten. Heerlijk vond ik dat altijd. Dat gevoel verdwijnt volledig wanneer je op een koude maandagavond er heen moet puur omdat die B-ploegen de aandacht moeten krijgen van FOX (wie dat überhaupt wilt zien is mij een raadsel). Ze drukken een te grote stempel op die competitie terwijl daar letterlijk niemand komt kijken. Dat vind ik op zijn zachtsgezegd nogal dramatisch.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Nou Vitesse maakt zich daar niet druk om, het is meer NEC die zich er druk om maken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.