• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.077 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Door slimmer te zijn dan zijn tegenstander? Die blauwe had Vertonghen nooit een kopstoot mogen geven, hoe licht ook. Moet altijd rood zijn maar de theatrale reactie van Vertonghen is geweldig, dat geef ik toe.

Op deze manier wil je toch niet winnen? Typisch zo'n mannetje dat het schaakbord omver gooit net voordat hij schaakmat wordt gezet. Of de Playstation uit zet als de tegenstander net gaat scoren.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Onderhond schreef:

AZ trouwens ook dramatisch. Wat een onafzichtelijk holder de bolder voetbal. En dan te bedenken dat ze in de volgende ronde gewoon weer kans maken door te gaan. Niveau van de Belgische/Nederlandse competitie is toch echt bedroevend als je het zo ziet.

De Nederlandse nog wel 1 (of 2) klasse(s) beter dan de Belgische, gelukkig.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Moet je trots op zijn als je ziet wat ze Europees op de mat leggen. Denk dat het zinvoller is te erkennen dat onze competities helemaal niks meer waard zijn.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Op deze manier wil je toch niet winnen? Typisch zo'n mannetje dat het schaakbord omver gooit net voordat hij schaakmat wordt gezet. Of de Playstation uit zet als de tegenstander net gaat scoren.

Die idioot had geen kopstoot moeten uitdelen. Hoort niet op een voetbalveld en MOET altijd bestraft worden met rood. De ref zou niets gedaan hebben als Vertonghen rechtop bleef staan, je laten vallen is de enige optie in zo'n geval.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Onderhond schreef:

Moet je trots op zijn als je ziet wat ze Europees op de mat leggen. Denk dat het zinvoller is te erkennen dat onze competities helemaal niks meer waard zijn.

De onze is in ieder geval nog aantrekkelijk om naar te kijken.

merijn82

• 1932 berichten
  • 460 stemmen

@Rico

Mja ondanks dat ik Ajax zeker zwak vond over de twee wedstrijden vond ik dat niet zo verrassend. De kracht van dit Salzburg daarentegen wel. Natuurlijk houdt Ajax niet van hun speelstijl, maar dan moet je het nog wel even zo perfect uitvoeren als zij deden. Gedeeltelijk oneens dus. Ik schat ze nogmaals behoorlijk wat hoger in dan Ajax en zou ze graag eens tegen een serieuzere club zien spelen. Wonnen ook al 3-0 van Bayern, in een friendly weliswaar maar toch ..

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De onze is in ieder geval nog spannend om naar te kijken.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Stu-Pot schreef:

Die idioot had geen kopstoot moeten uitdelen.

Maar was het een kopstoot? Ik vind het maar onduidelijk wat er precies gebeurt. Vertonghen loopt naar Zozulja toe, beukt (tot tweemaal toe) tegen hem aan, wordt hoogstens licht aangetikt en valt vervolgens neer alsof Zozulja een honkbalknuppel gebruikt heeft. Nee, ik vind het op het eerste gezicht maar een smerige schwalbe. In het ergste geval gebeurde er niets, in het beste geval overdreef hij enorm (bij een handeling die bovendien best als zelfverdediging gezien kan worden nav het gebeuk van Vertonghen).

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Jammer genoeg is geen van beiden dat. Ik zie wel eens wat samenvattingen van de reguliere NL competitie maar

Jammerlijke actie van Vertonghen trouwens, moet hij niet doen zulke onzin. Hoop in ieder geval dat hij nooit zoiets bij de Duivels uithaalt.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Derksen zegt net dat die de selectie van PSV beter vindt dan die van Ajax.

Die roept elke week weer wat anders haha. Maar het was volgens mij ook Gijppie en een gast die het zeiden

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Jij hebt makkelijk praten omdat je een ploeg support die al tien jaar niet meer (fatsoenlijk) Europees speelt

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jan Vertonghen, smerige vent blijft dat. Wat een matennaaier.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

j0enne schreef:

Juventus is natuurlijk ook de topfavoriet om 't toernooi te winnen. AZ - Juventus, zou wel leuk zijn.

Juventus - Benfica lijkt me ook wel wat. De vloek van Guttmann .

Juventus is de duidelijk favoriet ja. Neem aan dat er ook genoeg drive is de finale te halen omdat deze in eigen huis is. Bij winst in de finale krijg je dan nog een toetje in de vorm van de Super Cup. Wel erg jammer dat Juventus in de 1/8 finales is gekoppeld aan Fiorentina. Zonde in deze fase al. Anders grote kans geweest op drie Italiaanse clubs bij de laatste acht. Oude tijden herleven .

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Moeten we trouwens niet even met z'n allen moord en brand gaan schreeuwen om een schorsing voor Vertonghen mensen? 'Wat Vertonghen hier doet heeft niets met voetbal te maken'

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dit is inderdaad nog wel een tikkeltje erger dan tegen een bordje aan schoppen.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Nee joh, Vertonghen is een held. Of jullie vroeger altijd zulke lieverdjes waren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Moeten we trouwens niet even met z'n allen moord en brand gaan schreeuwen om een schorsing voor Vertonghen mensen? 'Wat Vertonghen hier doet heeft niets met voetbal te maken'

Roep dat zondag ook even wanneer Steve Urkel weer een fopduik inzet.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Materny schreef:

(quote)
Roep dat zondag ook even wanneer Steve Urkel weer een fopduik inzet.
Mja dit is precies wat ik bedoel.. die selectieve verontwaarding is toch wel erg opvallend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je zou het zeggen, de 5 jaar waarbinnen Ajax de CL ging winnen is inmiddels voor 60% voorbij.

Bron please.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik zou idd als ik supporter van 1 van beide was 100x liever die actie van Pelle zien dan die van Vertonghen. Brrr.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)
Mja dit is precies wat ik bedoel.. die selectieve verontwaarding is toch wel erg opvallend.

Ken geen enkele speler die na de wedstrijd alsnog geschorst of beboet is geworden voor een schwalbe. Dus je verzint ter plekke onzin zodat je recht kunt gaan lullen wat Ezio gedaan heeft.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Materny schreef:

(quote)
Ken geen enkele speler die na de wedstrijd alsnog geschorst of beboet is geworden voor een schwalbe. Dus je verzint ter plekke onzin zodat je recht kunt gaan lullen wat Ezio gedaan heeft.

Ik lul helemaal niks recht, na het incident zei ik al dat het een beschamende actie was. Ik vind het verschil in reacties alleen nogal frappant.. Jantje werd in reactie op deze actie van gisteren zelfs weer een held genoemd, veeg mij maar op.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jij hebt makkelijk praten omdat je een ploeg support die al tien jaar niet meer (fatsoenlijk) Europees speelt

Haha, in een België/Nederland discussie haalt Rep Feyenoord erbij. Gefrustreerd zeker?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Materny

geplaatst op 16 juni 2013, 15:19 uur, permalink

Nee joh, natuurlijk volgt Kos het Kroatische en Braziliaanse voetbal op de voet. Hij heeft alle zestien wedstrijden van Halilovic live gezien en er vervolgens een grondige analyse uit weten te smeden. Stom van ons; John Boskamp is er niets bij hoeveel die Kos ziet.

Toptalent Halilovic voor minimaal negen miljoen naar Barcelona - voetbalzone.nl

http://i.imgur.com/eKwapw1.gif

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Maar was het een kopstoot? Ik vind het maar onduidelijk wat er precies gebeurt. Vertonghen loopt naar Zozulja toe, beukt (tot tweemaal toe) tegen hem aan, wordt hoogstens licht aangetikt en valt vervolgens neer alsof Zozulja een honkbalknuppel gebruikt heeft. Nee, ik vind het op het eerste gezicht maar een smerige schwalbe. In het ergste geval gebeurde er niets, in het beste geval overdreef hij enorm (bij een handeling die bovendien best als zelfverdediging gezien kan worden nav het gebeuk van Vertonghen).

soccer - Jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. - gfycat.com

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Een heel klein beweginkje van die tegenspeler. Bijzonder onsportieve reactie van Vertonghen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Komt van een ander forum, een Man. United supporter over deze fase:

He did completely exaggerate it, but he got head-butted. A headbutt is a red card.

SDG030

• 136 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vertonghen, de grootste drol die ooit op een voetbalveld heeft gestaan.

Maar wat hij hier doet, daar had ik dat kneusje zelfs niet voor aan gezien.

Goh, er heeft iemand een keer een onschuldig liedje over kakkerlakken gezongen en dat doet iemand nog steeds pijn, blijkbaar. Ik hoef je toch niet te helpen herinneren aan Ulrich van Gobbel, Henk Fräser, Julio Ricardo Cruz, Danny Buijs, of meer van dat zooitje schoppers/matennaaiers dat in Rotterdam Zuid heeft rondgelopen? Ironisch en ook behoorlijk hypocriet dat een supporter van uitgerekend Feyenoord gaat zeuren over een type Vertonghen, terwijl die club er toch wel om bekend stond om een team vol met schoppers/matennaaiers te hebben. Vinden ze nog mooi ook daar.

Vertonghen zie ik trouwens niet als een typische schopper/matennaaier. Hij heeft zijn momenten, maar volgens mij heeft iedere voetballer die.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Tsjah, kopstoot is kopstoot. Lijkt me terecht rood dus. De beelden spreken voor zich. Heel Nederland stond op de banken toen Van der Sar om nog minder ging liggen. Ik hou er ook niet van, maar hoe dit nu aangegrepen wordt om hem weg te zetten als de engste speler ooit en de reactie van Pelle goed te praten, is vrij ridicuul. Dan kunnen we minstens drie spelers per wedstrijd zo bestempelen.

Je kunt het verwerpelijk vinden, maar deze situatie vergelijken met die rond Pelle is natuurlijk lachwekkend. Dat weten de heren hier ook wel, want ik heb ze nimmer zo gehoord na de zoveelste Kuip-schwalbe van Mols en Guidetti en co. Minstens zo matennaaiend (maar ook van een totaal andere orde).

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Dit is wel wat tandjes erger dan een 'gewone' schwalbe natuurlijk. Bovendien wordt de situatie niet vergeleken met Pelle, maar de reacties op de situaties (toch vrij helder allemaal), laat staan dat het wordt aangegrepen om Pelle's actie goed te praten.

En nu kunnen we dus weer hebben over wie de meeste duikelaars heeft rondlopen. Hiep hoi!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.