• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.277 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.081 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Montorsi schreef:

Dit is wel wat tandjes erger dan een 'gewone' schwalbe natuurlijk.

Inderdaad, want hier is er wel contact.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)
Inderdaad, want hier is er wel degelijk contact.

Uitzonderlijk natuurlijk tijdens een corner, contact.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Trouwens, hoe je uberhaupt kunt zeggen dat dit een kopstoot is?! Ze lopen met de schouders tegen elkaar aan...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Montorsi schreef:

Trouwens, hoe je uberhaupt kunt zeggen dat dit een kopstoot is?! Ze lopen met de schouders tegen elkaar aan...

Haha, kom op zeg. Je ziet in het eerste beeld duidelijk zijn hoofd een beweging naar voren maken tegen Vertonghens hoofd. In het tweede shot is de tik op zijn hoofd eveneens duidelijk te zien. Dat kan nimmer van de schouder zijn, want die ene kerel is niet zo lang.

Voor de duidelijkheid: ik praat zijn valpartij nergens goed, maar laten we niet doen of het zo wereldschokkend is. Dit zie je tig keer per wedstrijd, en reglementair gezien is dit ook gewoon rood.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Sorry, maar ik kan het daar nog steeds niet goed zien. Zozulja lijkt inderdaad met zijn hoofd tegen dat van Vertonghen aan te botsen (al beweren sommige bronnen dat er niets eens contact geweest is), maar ten eerste is het niet helemaal duidelijk of dat intentioneel is (of slechts een reflex ter voorbereiding op Vertonghen's gebeuk), en ten tweede is Vertonghen duidelijk contact aan het zoeken (hij beukt er op los) in de hoop een reactie los te krijgen bij Zozulja en hem zo een kaart aan te smeren (met andere woorden: hij provoceert). Dat kun je "slim" noemen - Tottenham wint wel, en is nu door - maar het gaat op zijn minst in tegen hoe ik voetbal gespeeld wil zien: winnen moet plaatsvinden op basis van goed voetbal, niet op basis van het door middel van vuil spel aansmeren van kaarten aan tegenstanders.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Comedy capers hier .

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Dat zien we tig keer per wedstrijd? Godzijdank niet...

Achja als we dit al een kopstoot vinden.. ze lopen tegen elkaar op (sterker nog, Vertonghen loopt tegen dat mannetje op) en ergens gaat ie met z'n hoofd omhoog. Wellicht is er zelfs nog contact. Het is in ieder geval duidelijk dat deze actie onderdeel is van het spel in aanloop naar de corner. Die van Dnjepro had net zo goed kunnen gaan liggen vanwege de actie van Vertonghen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Alsof er twijfel over kan bestaan Duidelijke kopstoot.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Montorsi schreef:

Dat zien we tig keer per wedstrijd? Godzijdank niet...

Overdreven gerol, zichzelf lancerende spelers en gefakete gebroken enkels en knieschijven zijn aan de orde van de dag tijdens een wedstrijd. Als Vertonghen nu de grootste engnek op de velden is, is minstens een-derde van de voetbalwereld dat.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Sorry, maar ik kan het daar nog steeds niet goed zien. Zozulja lijkt inderdaad met zijn hoofd tegen dat van Vertonghen aan te botsen (al beweren sommige bronnen dat er niets eens contact geweest is), maar ten eerste is het niet helemaal duidelijk of dat intentioneel is (of slechts een reflex ter voorbereiding op Vertonghen's gebeuk), en ten tweede is Vertonghen duidelijk contact aan het zoeken (hij beukt er op los) in de hoop een reactie los te krijgen bij Zozulja en hem zo een kaart aan te smeren (met andere woorden: hij provoceert). Dat kun je "slim" noemen - Tottenham wint wel, en is nu door - maar het gaat op zijn minst in tegen hoe ik voetbal gespeeld wil zien: winnen moet plaatsvinden op basis van goed voetbal, niet op basis van het door middel van vuil spel aansmeren van kaarten aan tegenstanders.

FC Dnipro Red Card incident : soccer - reddit.com

Lees dit maar eens door. Het is niet dat Tottenham de enigste ploeg was die 'vuil' speelde.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Overdreven gerol, zichzelf lancerende spelers en gefakete gebroken enkels en knieschijven zijn aan de orde van de dag tijdens een wedstrijd. Als Vertonghen nu de grootste engnek op de velden is, is minstens een-derde van de voetbalwereld dat.
Er kan er maar één de allergrootste zijn

edit: je hoort mij trouwens ook niet zeggen dat hij de smerigste is ofzo, maar een sympathieke voetballer is ook anders. En dat gaat natuurlijk niet alleen hier over.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik lul helemaal niks recht, na het incident zei ik al dat het een beschamende actie was. Ik vind het verschil in reacties alleen nogal frappant.. Jantje werd in reactie op deze actie van gisteren zelfs weer een held genoemd, veeg mij maar op.

Helden/bazenactie Zouden juist jullie als feyenoorders moeten waarderen, de vallende ziekte is een bekend fenomeen bij jullie.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
Helden/bazenactie Zouden juist jullie als feyenoorders moeten waarderen, de vallende ziekte is een bekend fenomeen bij jullie.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat jij niet op de juiste plek zit in 410 hoor. Je bent altijd welkom!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Er kan er maar één de allergrootste zijn

En dat is Jantje Verdomme, kwal van beroep. Geboren huilebalk en koning van de gluiperds. Martin van Geel en Louis van Gaal zijn twee gezellige lieverds vergeleken met dit walgelijke sujet. Mag ik even kotsen?

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Stu-Pot schreef:

Het is niet dat Tottenham de enigste ploeg was die 'vuil' speelde.

Dat zou kunnen, maar dat praat mijns inziens niet het provoceren van een andere speler om hem op die manier een rode kaart aan te smeren goed. "Zij spelen vuil, dus wij mogen ook vuil spelen!" is niet een filosofie die ik deel. Maar oké, ik ben het met jullie eens dat schwalbes een breder probleem vormen: Vertonghen is niet de eerste die een ander een kaart aansmeert, en hij zal helaas ook niet de laatste zijn.

Maar dat mensen deze actie niet alleen goedpraten maar zelfs toejuichen ... mjah, dat vind ik absurd.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

SDG030 schreef:

(quote)
Goh, er heeft iemand een keer een onschuldig liedje over kakkerlakken gezongen en dat doet iemand nog steeds pijn, blijkbaar. Ik hoef je toch niet te helpen herinneren aan Ulrich van Gobbel, Henk Fräser, Julio Ricardo Cruz, Danny Buijs, of meer van dat zooitje schoppers/matennaaiers dat in Rotterdam Zuid heeft rondgelopen? Ironisch en ook behoorlijk hypocriet dat een supporter van uitgerekend Feyenoord gaat zeuren over een type Vertonghen, terwijl die club er toch wel om bekend stond om een team vol met schoppers/matennaaiers te hebben. Vinden ze nog mooi ook daar.

Vertonghen zie ik trouwens niet als een typische schopper/matennaaier. Hij heeft zijn momenten, maar volgens mij heeft iedere voetballer die.

Je moet me ook geen woorden in de mond leggen. Dat kakkerlakliedje interesseert me echt geen reet.

Een beetje schoppen mag van mij ook wel, trouwens (binnen het veld). Maar daar is de scheids voor.

Zie verder bericht otherfool o.a.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Boetius, Klaassen, Promes in Oranje. Leuk voor de eerste twee, vwb Promes snap ik er niet zo veel van, maar vooruit.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Lol hoe mooi er randzaken worden bijgepakt om dit goed te praten.

'Ja maar de tegenstander was ook gemeen'

'Jullie zijn puur boos omdat Jan anti-Feyenoord liedjes zong'.

Gewoon walgelijk gedrag, als een Pellé dit zou vertonen zou ik exact hetzelfde verkondigen hier.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Quido schreef:

Dan kunnen we minstens drie spelers per wedstrijd zo bestempelen.

Ja hoor. Haha. Dat je er een moment uit 1998 bij moet halen, zegt wel genoeg.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Dat zou kunnen, maar dat praat mijns inziens niet het provoceren van een andere speler om hem op die manier een rode kaart aan te smeren goed. "Zij spelen vuil, dus wij mogen ook vuil spelen!" is niet een filosofie die ik deel. Maar oké, ik ben het met jullie eens dat schwalbes een breder probleem vormen: Vertonghen is niet de eerste die een ander een kaart aansmeert, en hij zal helaas ook niet de laatste zijn.

Maar dat mensen deze actie niet alleen goedpraten maar zelfs toejuichen ... mjah, dat vind ik absurd.

Het is geen schwalbe maar een theatrale reactie op wat duidelijk een kopstoot is. Maar bon, we zullen het hierbij laten. Dat sommigen te blind zijn om het in te zien enkel en alleen omdat het Vertonghen is, is heel jammer.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Stu-Pot schreef:

Dat sommigen te blind zijn om het in te zien enkel en alleen omdat het Vertonghen is, is heel jammer.

Mja dat zul je altijd houden.

Afijn, als dit al een kopstoot is gaan er nog een hoop rode kaarten vallen.

SDG030

• 136 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je moet me ook geen woorden in de mond leggen. Dat kakkerlakliedje interesseert me echt geen reet. Een beetje schoppen mag van mij ook wel, trouwens (binnen het veld). Maar daar is de scheids voor. Zie verder bericht otherfool o.a.

Ik wil je ook geen woorden in je mond leggen, maar het valt me op dat vooral Feyenoorders nog al heftig reageren op Jantje. Ik heb Vertonghen jarenlang wekelijks zien voetballen en ik zie gewoon echt niet wat die jongen zo'n engnek zou maken. Ook buiten het veld een zeer sympathieke jongen.

Tja... en met otherfool ben ik het dan ook totaal niets eens en niet alleen nu. Ik lees al een behoorlijk tijd mee hier op de site en volgens mij roept die man maar gewoon wat om wat te roepen. Het ene moment geeft hij aan dat hij nauwelijks Eredivisie wedstrijden ziet en het volgende moment geeft hij een diepteanalyse over een speler die hij alleen in de Eredivisie heeft kunnen zien voetballen bijvoorbeeld en dan niet over één wedstrijd. Nee, die woorden over Jantje kan ik dan ook moeilijk serieus nemen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Mja dat zul je altijd houden.

Afijn, als dit al een kopstoot is gaan er nog een hoop rode kaarten vallen.

Lol ik heb het nu pas door, jullie zitten te trollen. Domme ik.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Montorsi schreef:

Boetius, Klaassen, Promes in Oranje. Leuk voor de eerste twee, vwb Promes snap ik er niet zo veel van, maar vooruit.

Promes heeft anders wel gewoon 10 goals en 7 assists.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Michel Vorm (Swansea City), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Daley Blind (Ajax), Daryl Janmaat (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Davy Klaassen (Ajax), Stijn Schaars (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma)

Aanval: Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (FC Twente) en Arjen Robben (Bayern München).

Krul, Stekelenburg, Vermeer, Bruma, De Vrij, Fer, Nigel De Jong, Siem de Jong, Propper, Narsingh zijn dus afgevallen.

Er is toch geen pijl meer op te trekken. Wat een belachelijke bedoeling. Volgens mij gaat die gewoon Cillessen in 't doel zetten.

Spelers als Emanuelson, Pieters, De Guzman, Stekelenburg, Nigel de Jong horen gewoon in de selectie te zitten. Klaar.

Maar nee, spelers als Clasie, Schaars en Klaassen roept die flapdrol op. Ongelofelijk.

SDG030

• 136 berichten
  • 0 stemmen

Pitakaas schreef:

Lol hoe mooi er randzaken worden bijgepakt om dit goed te praten.

'Ja maar de tegenstander was ook gemeen'

'Jullie zijn puur boos omdat Jan anti-Feyenoord liedjes zong'.

Gewoon walgelijk gedrag, als een Pellé dit zou vertonen zou ik exact hetzelfde verkondigen hier.

Dan heb je mijn punt niet begrepen. Het gaat mij niet eens om dit incident. Fout is fout. Al vind ik het nu allemaal wel meevallen. Ik doel vooral op hoe er over het algemeen over Vertonghen wordt gesproken. Er bekruipt mij gewoon een gevoel dat dat liedje nog een beetje dwars zit, maar als dat voor jou niet geldt, dan hoef je je ook echt niet aangesproken te voelen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Vreemd dat Kongolo er nog niet bij zit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ja hoor. Haha. Dat je er een moment uit 1998 bij moet halen, zegt wel genoeg.

Kijk een gemiddelde wedstrijd van Held C. Ronaldo, Afellay (toen ie nog voetbalde), Robben (al is dat nu wat minder), Mertens (in NL althans), Suarez en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan.

Deze matenaaierij is aan de orde van de dag. Vaak zelfs als er helemaal geen contact is. Gedraag je dan ook niet als de door zovelen (hier) gehate Nederlandse arbitrage, maar wees consequent.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)
Lol ik heb het nu pas door, jullie zitten te trollen. Domme ik.
Ik zit niet te trollen. Zo'n lullig duwtje met het hoofd, als dat het al is (Vertonghen loopt namelijk tegen die kerel op en niet andersom) met rood bestraffen is belachelijk. Als dat de standaard gaat worden op het veld gaan veel mensen afhaken. Suggereren dat men dit vindt vanwege Vertonghen zou dan net zo goed opgaan voor diegenen die hem verdedigen. Ook alleen maar omdat ze hem zo mogen!

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Stu-Pot schreef:

Het is geen schwalbe maar een theatrale reactie op wat duidelijk een kopstoot is.

Daar kan over gediscussieerd worden, maar zelfs als het een (zeer lichte) kopstoot zou zijn, dan (i) lokt Vertonghen het zelf uit door meermaals tegen Zozulja aan te beuken (waarvoor gefloten had kunnen worden voordat er überhaupt sprake was van die "kopstoot"), en (ii) reageert hij enorm overdreven met als enige doel om Zozulja een rode kaart aan te smeren. Beide acties zijn bepaald niet netjes.

Dat sommigen te blind zijn om het in te zien enkel en alleen omdat het Vertonghen is, is heel jammer.

Ik heb (of had ) niets tegen Vertonghen? Ik ken hem als een goede Belgische centrale verdediger die voor Tottenham speelt en voor Ajax heeft gespeeld, maar verder weet ik niets van hem.

Maar laat ik het eens omdraaien: dat sommigen te blind zijn om in te zien dat Vertonghen zich in dit geval op zijn minst enorm onsportief heeft gedragen "is heel jammer".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.