- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #8
Het grote voetbaltopic #8
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Tsja het blijft een frommelaar, die gaat dit soort cijfers geen seizoenenlang neerleggen als hij zo blijft spelen. Zondag raakte hij ook 2 ballen goed. In Oranje hoor je dan al lang en breed onder de douche te staan.
Klaassen mag er prima bij voor zo'n oefenwedstrijdje als je het mij vraagt, ook al speelt ie misschien nu even wat minder, die heeft zijn niveau wel getoond. Boetius is na Robben en Lens de beste linksbuiten op dit moment. Aangezien Robben op rechts staat ook een logische keuze.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Gedraag je dan ook niet als de door zovelen (hier) gehate Nederlandse arbitrage, maar wees consequent.
Precies. Vertonghen had hier een gele kaart voor moeten krijgen. Als Boëtius een schwalbe maakt, vind ik ook dat hij geel moet krijgen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Maar laat ik het eens omdraaien: dat sommigen te blind zijn om in te zien dat Vertonghen zich in dit geval op zijn minst enorm onsportief heeft gedragen "is heel jammer".
Ik zeg nochtans dat hij theatraal neergaat..
De 2de gif: 'You can see his head jolt from the head butt'
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
No shit, hij loopt met z'n schouder tegen dat mannetje op.. natuurlijk heeft dat een zekere impact.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Precies. Vertonghen had hier een gele kaart voor moeten krijgen. Als Boëtius een schwalbe maakt, vind ik ook dat hij geel moet krijgen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
De 2de gif: 'You can see his head jolt from the head butt'
Sorry, maar dat is weer een kwestie van "zien wat je wil zien". Ja, zijn hoofd schokt, maar ten eerste kan dat ook gewoon komen door de impact van de beuk, ten tweede beantwoordt dat niet de vraag of de "kopstoot" intentioneel of reflexmatig is en ten derde (en opnieuw) zoekt Vertonghen duidelijk contact op.
Nee, wat mij betreft is dit geen rode kaart waard. Als scheidsrechter zou ik ze gewoon beide een gele kaart gegeven hebben. Zozulja voor zijn (mogelijke) lichte kopstoot, Vertonghen voor het provoceren van een andere speler door tegen hem aan te beuken, contact te zoeken en voor zijn theatrale duikeling.
Edit: ik moet trouwens echt eens leren om me niet in dit soort discussies te mengen. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Valt wel mee. Zeker niet in deze hoedanigheid. Zoiets zie je eigenlijk maar zelden. Dan gaan de YouTube-filmpjes de hele wereld over.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Nou, dat was weer des AZ's billenknijpen gisteravond. Jammer dat we tegen Anzhi moeten, had een tripje naar België wel leuk gevonden.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
supportershome van Ajax groengeverfd.. had van mij weer niet gehoeven dat dit soort acties.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eén van de goorste spelers ter wereld heeft ook weer eens toegeslagen zie ik. Verrassend. Jammer van zijn gedrag altijd, want het is een zeer goede speler.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
supportershome van Ajax groengeverfd.. had van mij weer niet gehoeven dat dit soort acties.
Eens. Komt vooral door de tekst die erop staat. Triest.
Ludieke acties moeten best kunnen verder.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Eén van de goorste spelers ter wereld heeft ook weer eens toegeslagen zie ik. Verrassend. Jammer van zijn gedrag altijd, want het is een zeer goede speler.
Dat van Pellè is alweer een week geleden bijna.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik kan het niet eens lezen, afgezien van 'Vak W' ergens.. Lelijk, onnodig en laag.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Pellè is juist één van mijn favorietjes (bij AZ ook al trouwens - meer een cultstatus had ie bij ons), maar die gespeelde woede van hem vorige week keur ik niet goed nee.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Kan niet begrijpen dat mensen denken dat het gespeeld was. Hij had zijn frustraties totaal niet in controle.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het ene moment geeft hij aan dat hij nauwelijks Eredivisie wedstrijden ziet en het volgende moment geeft hij een diepteanalyse over een speler die hij alleen in de Eredivisie heeft kunnen zien voetballen bijvoorbeeld en dan niet over één wedstrijd. Nee, die woorden over Jantje kan ik dan ook moeilijk serieus nemen.
Toen Jantje Verdomme nog in de Mickey Mouse Liga speelde keek ik nog wel wat vaker. De vuiligheden die deze non-valeur in deze periode elke wedstrijd weer uithaalde zijn bijna niet in woorden te vatten. In al die jaren dat ik het voetbal volg ben ik nog nooit zo'n enorme kwal tegengekomen, zo'n vreselijk laag-bij-de-gronds kereltje met alle streken van een misselijkmakend lafbekje. Ik ben fan van het Belgische elftal hoor maar dit smeerlapje zou toch nooit zijn land mogen vertegenwoordigen, dit loeder op kicksen zou een wereldwijd stadionverbod moeten krijgen voor zijn schofterige daden op en rond het veld.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Weer handenvol wijzigingen en 4 debutanten op minder dan een half jaar voor het WK...

martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Ik kan het niet eens lezen, afgezien van 'Vak W' ergens.. Lelijk, onnodig en laag.
JHK. Dan mag je de afkorting zelf ontleden.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Oh dat weer.. tsja what else is new.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Toen Jantje Verdomme nog in de Mickey Mouse Liga speelde keek ik nog wel wat vaker. De vuiligheden die deze non-valeur in deze periode elke wedstrijd weer uithaalde zijn bijna niet in woorden te vatten. In al die jaren dat ik het voetbal volg ben ik nog nooit zo'n enorme kwal tegengekomen, zo'n vreselijk laag-bij-de-gronds kereltje met alle streken van een misselijkmakend lafbekje. Ik ben fan van het Belgische elftal hoor maar dit smeerlapje zou toch nooit zijn land mogen vertegenwoordigen, dit loeder op kicksen zou een wereldwijd stadionverbod moeten krijgen voor zijn schofterige daden op en rond het veld.
Overdrijven is ook een vak ...
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
In zoverre dat er eerst zeer verontwaardigd gedaan wordt over een spandoek over 'Rooie Marck' (mijns inziens volledig terecht overigens), maar daarna gewoon hetzelfde doen.. 
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
In mijn ogen niet minder erg, maar goed, dat is een andere discussie. Je kunt nu weer wachten op een tegenstoot van de Ajax-supporters, en zo zullen ze jaren en jaren doorgaan..
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gatverdamme, wat is het toch een enorme kwal. Zum kotsen weer. Echt de meest walgelijke speler die ik ooit op de velden rond heb zien lopen.
Toch fascinerend om te kijken? Eigenlijk ontzettend ergerlijk, maar oh zo vermakelijk bovendien. Kreeg trouwens ook wel een tikje hoor, onze Jan. Gewoon prachtig hoe hij de koorknapen helemaal in verwarring bracht met zijn acties, en Gautier het meest van allemaal. Fascinerend is misschien beter dan fantastisch, maar ik zat er toch stiekem van te genieten.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
In mijn ogen niet minder erg, maar goed, dat is een andere discussie. Je kunt nu weer wachten op een tegenstoot van de Ajax-supporters, en zo zullen ze jaren en jaren doorgaan..
Zolang ze elkaar lastig vallen: prima. Liever wel buiten het stadion.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1327 stemmen
ten tweede beantwoordt dat niet de vraag of de "kopstoot" intentioneel of reflexmatig is
[...]
Edit: ik moet trouwens echt eens leren om me niet in dit soort discussies te mengen.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 540 stemmen
Een reflexmatige kopstoot?
Hij kan toch met zijn hoofd enigszins naar voren schieten als reflexmatige voorbereiding (of reactie) op de beuk van Vertonghen? En verder kan het ook niet zozeer een kopstoot als een "aanraking" zijn. Voetballers gaan wel vaker met de hoofden naar elkaar in een verhitte confrontatie.
Zozulja zat misschien ook fout, maar als ik één van de twee als hoofdschuldige zou moeten aanwijzen zou ik toch naar Vertonghen wijzen. Die provoceert en gaat veel te makkelijk neer, met als enige doel om zijn tegenstander een rode kaart aan te smeren. Slim? Misschien, maar wel enorm onsportief.
En nu hou ik erover op. Jullie weten waar ik sta, ik weet waar jullie staan. Que sera, sera.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het Legioen bestaat uit louter lieve jongens hoor. Dat JHK was een foutje, moest uiteraard KJH: Klaas-Jan Huntelaar (naar aanleiding van de mooie goal tegen Real Madrid). Feyenoorders durven tenminste nog respect te geven aan spelers van andere clubs.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
SDG030
-
- 136 berichten
- 0 stemmen
Net zoals bovenstaand stuk over Vertonghen. Je mag iemand best een minder sympathieke speler vinden, maar het verhaal wat jij hierboven schetst, slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Ik heb die jongen jarenlang wekelijks zien voetballen en net als vele andere spelers had hij zo zijn streken, maar het komt nog niet 1% in de buurt van wat jij hierboven schetst. Niet serieus te nemen dus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.