• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.077 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

j0enne schreef:

LockerDome - Collect Anything

Vertonghen bevestigt maar weer eens wat voor een walgelijke gozer 't is.

Gatverdamme, wat is het toch een enorme kwal. Zum kotsen weer. Echt de meest walgelijke speler die ik ooit op de velden rond heb zien lopen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Vertonghen *Insert J0enne smiley*

Chornomorets lijkt ook eindelijk te moeten buigen. 1-0 Lyon in de 80e minuut.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4721 stemmen

Onderhond schreef:

Genk zal het niet worden. Gewoon gênant.

Begrijp ook niet echt wat er mis is met Genk. De laatste 3-4 maanden zijn ze zowel qua spelniveau als resultaten gewoon één van de slechtste ploegen van België. Anzhi heeft in de Russische competitie geen enkele match gewonnen op 19 wedstrijden...

Als het kalf verdronken is, volgen er zowaar wat kansen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Heerlijke redding van Esteban, anders stond 't dus gewoon 1-2.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Hier komen ze heel erg goed weg. Is natuurlijk een dikke penalty vanwege hands.

Pffff. Dat ging maar net goed. AZ tegen Anzhi!

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Zo'n Van Rhijn en Denswil. Bij een club als PEC of Heracles zou hun contract niet eens verlengd worden.

Maar omdat ze bij Ajax 'topwedstrijden' op niveau spelen zitten ze gewoon bij Oranje. Om te janken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

j0enne schreef:

Een klassiek van der Sarretje, held!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

merijn82 schreef:

Zo'n ploeg als Salzburg zou toch best wat moeten kunnen betekenen in de CL? Kan me niet voorstellen dat alleen Ajax het moeilijk tegen ze zou hebben.

Eruit gegooid in de voorronde. Maar inderdaad, een poule zouden ze best kunnen overleven, lijkt me.

Maar Ajax stelt Europees ook erg weinig voor. Jaja, net als de overige Nederlandse teams.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Wat een smeerpijp die Verthongen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Porto - Napoli.

Tottenham - Benfica.

Juventus - Fiorentina.

Lekkere potjes zeg.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

AZ heeft het wel getroffen door echt de zwakste tegenstander te krijgen van de laatste 16. Die staan stijf onderaan met een overweldigende 0 (!) overwinningen uit 19 wedstrijden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je zou het zeggen, de 5 jaar waarbinnen Ajax de CL ging winnen is inmiddels voor 60% voorbij.

Ik wacht nog steeds op die bron.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Waar heb ik dat gezegd dan. Het gaat erom dat mensen zeggen dat het psv elftal veel betere spelers heeft. Terwijl dat dus behoorlijk meevalt. Hadden ze in vi ook al aangekaart. Van Rhijn verwens ik persoonlijk zelf ook heel veel hoor, daar niet van. Maar verwacht niet veel wonderen van spelers als arias.

Van Rhijn dan nog allah. Maar het centrale duo zou ik niet ruilen. Linkback al helemaal niet. Blind op het middenveld ook niet voor Schaars. Hiljemark ook niet voor Klaassen. Het valt dus allemaal wel reuze mee.

Derksen zegt net dat die de selectie van PSV beter vindt dan die van Ajax.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

en een linksbuiten die echt goed is.

Boëtius. You're welcome.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

j0enne schreef:

Porto - Napoli.

Tottenham - Benfica.

Juventus - Fiorentina.

Lekkere potjes zeg.

En Salzburg - Basel! Ik ben nu toch wel benieuwd geworden hoe ver Salzburg gaat komen. Porto - Napoli en Juventus - Fiorentina vind ik trouwens wel de minder interessante van die vier. Porto is niet in goede doen, dus dat gaat Napoli waarschijnlijk wel winnen, en Juventus is gewoon een stuk beter dan Fiorentina.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4721 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

En Salzburg - Basel! Ik ben nu toch wel benieuwd geworden hoe ver Salzburg gaat komen. Porto - Napoli en Juventus - Fiorentina vind ik trouwens wel de minder interessante van die vier. Porto is niet in goede doen, dus dat gaat Napoli waarschijnlijk wel winnen, en Juventus is gewoon een stuk beter dan Fiorentina.

Juve verloor dit jaar 1x in de competitie: 4-2 van Fiorentina.

Maar je hebt gelijk hoor. Als Fiorentina fan geef ik ze weinig kans tegen Juve. Zeker over 2 wedstrijden. Spijtige loting.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Weer een ronde voorbij, tijd voor de UEFA ranking! Aan kop blijven Spanje, Engeland, Duitsland en Italië de rest van het veld ver voor. België zakt verder weg naar de 13e plek, uiteraard nog wel ver voor Nederland (18e). Door het heroïsche gelijkspel van AZ mag de MML echter naar boven kijken, immers Israël op plek 16 kent geen ploegen meer in Europa. Wie weet wat er nog in het vat zit!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Wat een lachwekkende scheids bij Spurs.

Voor die rode kaart door die schwalbe van Vertonghen gewoon een volle elleboog van Soldado uit frustratie. Geen kaart.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Finisterra schreef:

Juve verloor dit jaar 1x in de competitie: 4-2 van Fiorentina.

Ha, dat wist ik niet meer. Fiorentina kan ook wel van Juventus winnen, maar Juventus heeft een betere selectie en is in zeer goede vorm, dus over twee wedstrijden geef ik Fiorentina (net als jij) weinig kans.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

j0enne schreef:

Haha! Vertonghen, de grootste drol die ooit op een voetbalveld heeft gestaan.

Maar wat hij hier doet, daar had ik dat kneusje zelfs niet voor aan gezien.

Nu gaat A&L waarschijnlijk een foto van Vertonghen met een schaal laten zien, we kennen 'm een beetje.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Juventus is natuurlijk ook de topfavoriet om 't toernooi te winnen. AZ - Juventus, zou wel leuk zijn.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Bah. Wat een vieze club dat Tottenham zeg!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nu gaat A&L waarschijnlijk een foto van Vertonghen met een schaal laten zien, we kennen 'm een beetje.

Die heeft momenteel nog een te slecht humeur vanwege die nieuwe afgang om dat te gaan posten. Kan die er in de Eredivisie niet naar toe? Lijkt wel of die ongeluk brengt.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Begrijp ook niet echt wat er mis is met Genk. De laatste 3-4 maanden zijn ze zowel qua spelniveau als resultaten gewoon één van de slechtste ploegen van België. Anzhi heeft in de Russische competitie geen enkele match gewonnen op 19 wedstrijden...

Als het kalf verdronken is, volgen er zowaar wat kansen.

Een ploeg zonder vertrouwen, werklust, creativiteit,... Paar maand geleden nog de beste ploeg van België en nu eerste klasse onwaardig. Zo zie je maar hoe snel het gaat in het voetbal. Wat een medelijden heb ik toch met Vossen, blijft zich iedere keer 100% inzetten voor de club, heeft zich vandaag ook weer suf gewerkt voor de ploeg en dan krijg je stank voor dank. Wat een 2 frustrerende wedstrijden waren het, een ploeg die weigerde te voetballen en een ploeg die het niet in zich heeft om te voetballen. Nu ja, het verstandigste zou zijn om zondag van Anderlecht te verliezen, Play-off 2 halen, die winnen en via 2 duels met de nummer 4 van play-off 1 Europees voetbal te behalen. Ongelooflijk.

merijn82

• 1932 berichten
  • 460 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Eruit gegooid in de voorronde. Maar inderdaad, een poule zouden ze best kunnen overleven, lijkt me.

Maar Ajax stelt Europees ook erg weinig voor. Jaja, net als de overige Nederlandse teams.

Ja weet dat ze eruit zijn gegooid in voorronde maar toch. Maar tot de categorie 'zouden ze best kunnen overleven' hoort Ajax ook. Ondanks ongelukkige lotingen en met wat onfortuinlijkheden (en ook echt wel tekortkomingen) toch vaak een serieuze rol gespeeld om plek 2.

Afgaande op wat ik dan nu van Salzburg heb gezien schat ik die toch wel een flink stukje hoger in. Zeker als je bedenkt dat Ajax het tegen zeer behoorlijke tegenstanders vaak prima deed en nog niet eerder zo vernederd is als tegen Salzburg. Zelfs tegen Madrid voelde nog beter..

Allemaal scorebordjournalistiek dit, weet ik ook wel. Maar wat ik wil zeggen: Salzburg heeft behoorlijk indruk op me gemaakt. Benieuwd wat ze verder gaan doen in de EL.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Haha Vertonghen, wat doe je nu. Geweldig.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

AZ trouwens ook dramatisch. Wat een onafzichtelijk holder de bolder voetbal. En dan te bedenken dat ze in de volgende ronde gewoon weer kans maken door te gaan. Niveau van de Belgische/Nederlandse competitie is toch echt bedroevend als je het zo ziet.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

merijn82 schreef:

Ja weet dat ze eruit zijn gegooid in voorronde maar toch.

Toen waren ze conditioneel waarschijnlijk nog niet zo sterk als nu. En op dit moment barsten ze vanwege de overwinning op Ajax en zeer ruime voorsprong in de competitie waarschijnlijk van het zelfvertrouwen. En als de huidige speelstijl toen nieuw was moet die ondertussen toch hun tweede natuur zijn.

Maar misschien gaat Basel het wel veel beter doen dan Ajax, hoor. Ik ben ook nieuwsgierig in ieder geval!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Door slimmer te zijn dan zijn tegenstander? Die blauwe had Vertonghen nooit een kopstoot mogen geven, hoe licht ook. Moet altijd rood zijn maar de theatrale reactie van Vertonghen is geweldig, dat geef ik toe.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

merijn82 schreef:

Ondanks ongelukkige lotingen en met wat onfortuinlijkheden (en ook echt wel tekortkomingen) toch vaak een serieuze rol gespeeld om plek 2.

2 x maar toch?

Afgaande op wat ik dan nu van Salzburg heb gezien schat ik die toch wel een flink stukje hoger in. Zeker als je bedenkt dat Ajax het tegen zeer behoorlijke tegenstanders vaak prima deed en nog niet eerder zo vernederd is als tegen Salzburg. Zelfs tegen Madrid voelde nog beter..

Salzburg speelt exact het voetbal dat Ajax niet kan handelen. Salzburg heeft een erg leuke ploeg (wat ik van ze heb gezien), maar het lag toch vooral aan de zwakte van Ajax.

Allemaal scorebordjournalistiek dit, weet ik ook wel. Maar wat ik wil zeggen: Salzburg heeft behoorlijk indruk op me gemaakt. Benieuwd wat ze verder gaan doen in de EL.

Ben ook benieuwd. Ze zijn een sterke outsider.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.