• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.277 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.081 stemmen

Het grote voetbaltopic #8

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

De spelopvatting en gedachte is prima

Wat is die dan? Als die er echt zo ingeslepen is en helder is, word je niet zo kansloos en onmachtig weggetikt en heb je het ook niet moeilijk in 31 van de 34 competitiewedstrijden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Geef mij maar Arias. Aarzelend begin gehad, maar nu een van de betere rechtsback in Nederland.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Van fc klappertjes salzburg naar fc klappertjes alkmaar. Tijd om te gaan wie is de mollen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Materny schreef:

Geef mij maar Arias. Aarzelend begin gehad, maar nu een van de betere rechtsback in Nederland.

2 wedstrijden geen blunder maken en je bent al gauw de beste speler van de Eredivisie

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Dat Ludogorets gaat dus gewoon door.

0-1 uit gewonnen bij Lazio en net nog even de 3-3 gemaakt in de 88e.

Shakhtar ook eruit.

Napoli en Porto gelukkig wel gewoon door.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Materny schreef:

Tenminste iemand die 't ziet en eerlijk zegt als Ajacied.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

2 wedstrijden geen blunder maken en je bent al gauw de beste speler van de Eredivisie

Tegenover van Rhijn (ik blunder iedere wedstrijd, schop voorzetten richting vak 410 en krijg stokslagen als ik vooruit denk) die jij beter acht....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Tegenover van Rhijn (ik blunder iedere wedstrijd, schop voorzetten richting vak 410 en krijg stokslagen als ik vooruit denk) die jij beter acht....

Waar heb ik dat gezegd dan. Het gaat erom dat mensen zeggen dat het psv elftal veel betere spelers heeft. Terwijl dat dus behoorlijk meevalt. Hadden ze in vi ook al aangekaart. Van Rhijn verwens ik persoonlijk zelf ook heel veel hoor, daar niet van. Maar verwacht niet veel wonderen van spelers als arias.

Van Rhijn dan nog allah. Maar het centrale duo zou ik niet ruilen. Linkback al helemaal niet. Blind op het middenveld ook niet voor Schaars. Hiljemark ook niet voor Klaassen. Het valt dus allemaal wel reuze mee.

Animosh

• 4665 berichten
  • 540 stemmen

Wie verwachten jullie eigenlijk dat de Europa League gaat winnen? Ik gok zelf op Juventus. Die hebben veruit de beste selectie van de overgebleven teams en spelen de finale thuis (als ze dat halen).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Wat is die dan? Als die er echt zo ingeslepen is en helder is, word je niet zo kansloos en onmachtig weggetikt en heb je het ook niet moeilijk in 31 van de 34 competitiewedstrijden.

Wat verwacht je met Ricardo 'achteruit' van Rhijn in de gelederen. Siem en Sigi hebben springveren op de schoenen zitten en de buitenspelers komen geen lantaarnpaal voorbij. Zou je dit elftal op vier posities kwalitatief injecteren rol je Salzburg op met het systeem; en dan hoeven het nog niet eens wereldspelers te zijn.

Een tweede Boilesen op rechtsback, Eriksen i.p.v. de Jong, een balvaste Pelle als spits en een linksbuiten die echt goed is.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax heeft de Nederlandse eer weer hoog gehouden in Europa zie ik. Jammer dat mn trein vertraging had, had deze afstraffing deel 2 graag live gezien.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Waar heb ik dat gezegd dan. Het gaat erom dat mensen zeggen dat het psv elftal veel betere spelers heeft. Terwijl dat dus behoorlijk meevalt. Hadden ze in vi ook al aangekaart. Van Rhijn verwens ik persoonlijk zelf ook heel veel hoor, daar niet van. Maar verwacht niet veel wonderen van spelers als arias.

Van Rhijn dan nog allah. Maar het centrale duo zou ik niet ruilen. Linkback al helemaal niet. Blind op het middenveld ook niet voor Schaars. Hiljemark ook niet voor Klaassen. Het valt dus allemaal wel reuze mee.

Gaat erom hoe je op Joenne reageerde toen hij de vraag stelde m.b.t. van Rhijn/Arias. Ik vind persoonlijk ook dat wij betere spelers hebben hoor. Alleen Arias en Depay had ik graag gezien op hun oorspronkelijke posities bij ons.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Tijd voor een revolutie!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

schram101 schreef:

had deze afstraffing deel 2 graag live gezien.

Daar houd jij wel van he Vrijwel ieder weekend is het feest in de donkere kelder te huize Schram; met velen like-minded in lederen kledij de marteling genaamd Feyenoord aan het werk zien op een schermpje. De inspiratie, de bijna tastbare sensatie van leed en pijn; ik kan het bijna proeven!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

depri83 schreef:

Tijd voor een revolutie!

Je zou het zeggen, de 5 jaar waarbinnen Ajax de CL ging winnen is inmiddels voor 60% voorbij.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Nou. Hup AZ. Volgende ronde tegen Racing Genk zou wel leuk zijn, zonder Been nu.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je zou het zeggen, de 5 jaar waarbinnen Ajax de CL ging winnen is inmiddels voor 60% voorbij.

Bron?

Dacht ik al...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Wat verwacht je met Ricardo 'achteruit' van Rhijn in de gelederen. Siem en Sigi hebben springveren op de schoenen zitten en de buitenspelers komen geen lantaarnpaal voorbij. Zou je dit elftal op vier posities kwalitatief injecteren rol je Salzburg op met het systeem; en dan hoeven het nog niet eens wereldspelers te zijn.

Een tweede Boilesen op rechtsback, Eriksen i.p.v. de Jong, een balvaste Pelle als spits en een linksbuiten die echt goed is.

Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb hier al vaker gesteld dat er een rechtsback bij moest, buitenspelers, e.d. Maar hiermee beantwoord je niet mijn vraag. Wat is 'het systeem'?

Bovendien is het toch echt De Boer die steeds blijft kiezen voor Sightorsson in de spits, Siem én Klaassen (en dan ook nog Poulsen) op het middenveld en steeds zelf blijft reppen over dominantie terwijl in 9 van de 10 wedstrijden echt alles in zijn achteruit (controle boven alles, te veel) is gericht.

Als je dan 'het systeem' wilt spelen dat je in de pers laat weten te ambiëren - en dat wat jij en ik ook graag willen zien - dan kies je hier niet voor, dan is je spelintentie anders en dan neem je geen genoegen met wat we nu al zo'n twee jaar voorgeschoteld krijgen (op een paar wedstrijden na). Dan haal je ook geen spelers als Sightorsson, Van der Hoorn en Poulsen (hoe nuttig ie soms ook is, maar dat komt ook omdat het niet anders kan door het ontbreken van een goede (tweede, voetballende) VM). Etcetera.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Blessures gooien ook roet in het eten dat hij nu noodgedwongen voor opties als Poulsen en Siem op het middenveld moeten kiezen. Er zit al zoveel meer voorwaarts denken en gogme in wanneer je Blind op 6 hebt, en Boilesen met Schone in de gelederen.

En wat is het systeem? 'Collectief druk zetten bij balverlies, de tegenstander in een hoog baltempo kapot spelen met indien nodig met schoon geduld' Helaas is er maar één wedstrijd waar dat perfect ten uitvoering kwam, en dat was notabene tegen de Catalaanse formatie.

Dat is het systeem wat Frank voor ogen heeft, helaas komt het er sporadisch uit; wat voor het overgrote deel de schuld is aan een incompetente selectie. Het feit dat het grotendeels risicoloos controlevoetbal is komt voort uit hetzelfde gegeven als hierboven; een te incompetente selectie. Speel je precies hetzelfde spelletje met 4 spelers in de voorste twee linies die net zo snel denken en spelen als Eriksen dan wordt je met een straatlengte voorsprong kampioen in Nederland en rol je een Red Bull op.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

Dat is het systeem wat Frank voor ogen heeft, helaas komt het er sporadisch uit; wat voor het overgrote deel de schuld is aan een incompetente selectie.

Ik betwijfel dus of hij dat systeem ook daadwerkelijk voor ogen heeft. Zelfs de grootste mongolen moeten gewoon druk kunnen zetten. En 'die incompetente' selectie heeft ie natuurlijk voor een groot deel zelf samengesteld. Hij heeft al twee zomers lang alle kans gehad door te selecteren en gerichte aankopen te doen, maar in plaats daarvan blijft ie aankloten met spelers als Sightorsson en koopt ie voor veel te veel geld (middelmatige tot slechte) breedtespelers als Van der Hoorn en Duarte. Zo'n wedstrijden als tegen Salzburg, maar ook de talloze potjes in de krochten van de eredivisie tonen juist aan dat Ajax niks heeft om op terug te vallen, het befaamde positiespel is een grote luchtbel. Wie wedstrijden bekijkt, ziet dat Ajax in 9 van de 10 wedstrijden vooral veel breed en terug speelt, een laag baltempo hanteert, niet eens fatsoenlijk een bal bij een medespeler kan krijgen en veel te weinig creëert / doelgericht is.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Viergever. 1-0.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik betwijfel dus of hij dat systeem ook daadwerkelijk voor ogen heeft. Zelfs de grootste mongolen moeten gewoon druk kunnen zetten. En 'die incompetente' selectie heeft ie natuurlijk voor een groot deel zelf samengesteld. Hij heeft al twee zomers lang alle kans gehad door te selecteren en gerichte aankopen te doen, maar in plaats daarvan blijft ie aankloten met spelers als Sightorsson en koopt ie voor veel te veel geld (middelmatige tot slechte) breedtespelers als Van der Hoorn en Duarte. Zo'n wedstrijden als tegen Salzburg, maar ook de talloze potjes in de krochten van de eredivisie tonen juist aan dat Ajax niks heeft om op terug te vallen, het befaamde positiespel is een grote luchtbel. Wie wedstrijden bekijkt, ziet dat Ajax in 9 van de 10 wedstrijden vooral veel breed en terug speelt, een laag baltempo hanteert, niet eens fatsoenlijk een bal bij een medespeler kan krijgen en veel te weinig creëert / doelgericht is.

Het inkoopbeleid is waar het inderdaad aan schort. Ik blijf erbij dat een Duarte en Hoorn voor de breedte prima zijn (als NL club zijn de financiën niet dusdanig dat je beter kunt krijgen). Maar goed, de mogelijkheden zijn beperkt wanneer je niet boven de 5 miljoen de knip trekt.

Met het huidige beleid ben je de nummer 1 titelkandidaat in Nederland; wil je in Europa wat had je inderdaad een van Ginkel en Narsingh moeten kopen; ook al zaten ze twee miljoen boven je gestelde limiet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Viergever. 1-0.

De laatste Nederlandse hoop. Gezien de volgende tegenstander zouden ze de kwartfinale moeten kunnen halen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

In de vorige wedstrijden regende 't doelpunten, nu 3 in 8 duels.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Het inkoopbeleid is waar het inderdaad aan schort. Ik blijf erbij dat een Duarte en Hoorn voor de breedte prima zijn (als NL club zijn de financiën niet dusdanig dat je beter kunt krijgen). Maar goed, de mogelijkheden zijn beperkt wanneer je niet boven de 5 miljoen de knip trekt.

Met het huidige beleid ben je de nummer 1 titelkandidaat in Nederland; wil je in Europa wat had je inderdaad een van Ginkel en Narsingh moeten kopen; ook al zaten ze twee miljoen boven je gestelde limiet.

Van der hoorn niet voor dat geld wat mij bertreft. Die was ruim 2x zo duur als duarte.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Nee hoor. Duarte was toch ook echt zo'n 3 miljoen, van der Hoorn dicht tegen de 4.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Het zal toch niet. 1-1.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Potverdorie AZ, dat ging iets te makkelijk. Nu maak je het spannend ook nog.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Genk zal het niet worden. Gewoon gênant.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

LockerDome - Collect Anything

Vertonghen bevestigt maar weer eens wat voor een walgelijke gozer 't is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.