• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.482 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.138 gebruikers
  • 9.379.546 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Materny schreef:

Lach me de ballen uit de broek (not really) als Cilessen blundert dit weekend.

Een fout/blunder komt vast voor en daar veroordeel ik een keeper niet op. Wel als het zes weken op rij gebeurt en we daardoor bv nog geen enkele uitwedstrijd hebben gewonnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je zou toch verwachten dat een keeper alleen maar zelfverzekerder van wordt als zijn publiek cynisch gaat klappen als hij een bal vangt.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Materny schreef:

Lach me de ballen uit de broek (not really) als Cilessen blundert dit weekend.

Hehe, dat was ook het eerste wat in me opkwam. Zeker als hij blundert bij een hoge bal .

Maar goed, cliché of niet: het leven bestaat uit het maken van keuzes. En dit is zeker een plausibele. Zo zie je hoe snel het kan gaan. Vermeer drie maal op rij kampioen met Ajax, een paar clean sheets met Oranje, zicht op WK 2014. En nu dus tweede keus bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Hehe, dat was ook het eerste wat in me opkwam. Zeker als hij blundert bij een hoge bal .

Maar goed, cliché of niet: het leven bestaat uit het maken van keuzes. En dit is zeker een plausibele. Zo zie je hoe snel het kan gaan. Vermeer drie maal op rij kampioen met Ajax, een paar clean sheets met Oranje, zicht op WK 2014. En nu dus tweede keus bij Ajax.

Dit is je wel vaker. De ene wordt overdreven afgezeken, waarna de concurrent plots veel beter wordt gemaakt dan ie werkelijk is. Cillessen is een prima keeper, maar als hij echt veel beter zou zijn, dan had hij al 2 seizoenen gekeept onder de Boer. En Vermeer maakt nu een matige periode door, wordt er ook terecht nu uitgehaald, maar is verder normaal gesproken gewoon een goede keeper. Vorig seizoen maakte hij vrij weinig fouten en was hij zeer bepalend. Ik vind deze wisseling dus best wel sneu voor hem. 3x Kampioen, doelman in Oranje en na een slechte seizoensstart ben je wissel en kan je denk ik het WK voetbal vergeten. Jammer dat Vermeer wel heel weinig krediet heeft bij sommige mensen hier. Die lagen al te zeuren toen hij 1x een fout maakte. En ik vind het ook waardeloos dat het Ajax publiek Vermeer belachelijk begon te maken kort geleden. Als iemand dat niet heeft verdiend, dan is het Vermeer wel. Maargoed, in deze vorm kan hij wel maar beter even de reservebank op. Het kost Ajax helaas wekelijks punten, vooral in uitduels.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Ik denk dat Vermeer vooral is blijven staan omdat Ajax won en kampioen werd, en ze hem ongetwijfeld graag hadden verkocht 1 of 2 zomers terug. Een keeper die je op de bank zet daar vang je natuurlijk niks meer voor. Een redelijke Premier League ploeg was prima geweest, er lopen daar veel slechtere keepers rond. Nu zit Ajax nogal met hem in de maag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, het beste was geweest dat hij afgelopen zomer was verkocht na zijn goede seizoen. Miljoen of 5 vangen, een redelijke 2e keeper zoeken en Cillessen doorschuiven naar plek 1. Maar Vermeer heeft zijn werk altijd naar behoren gedaan. Mensen herinneren nog vooral zijn fouten van 2 jaar en langer geleden. Het leek weg, maar is nu weer terug. Al zou ik ook zenuwachtig worden van het niveau van die 4 voor je, zoals ze dit seizoen acteren. Je kan zeggen dat Vermeer de verdedigers bang maakt, maar andersom natuurlijk net zo goed.

Vermeer moet btw natuurlijk niet naar de PL gaan, daar krijgt hij 15 hoge ballen per wedstrijd. Dan beter naar een leuke ploeg in Spanje of Italië.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Wtf.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Hartelijke felicitaties met deze heuglijke dag voor jou en al je kompanen. Welk een genot moet het zijn den grabbelaer voortaan op een (kinder)stoeltje langs het veld te zien zitten. Voor de neutrale liefhebber wel uitermate slecht nieuws: wat een plezier heeft kleine Kennis ons gebracht met zijn blunders, zijn flaters, zijn miskleunen en uitglijders. Het afscheid van De Clown stemt me dan ook weemoedig.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Rekik geblesseerd, Hendrix basis, Zanka geschorst, Koch bij de selectie, Koch raakt ook geblesseerd, Zanka nog steeds geschorst, Hermannsson morgen bij de selectie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit weekend is het het weekend. De avond waar heel de wereld reikhalzend naar uitgekeken heeft. De derby van Europa. Sluipmoordenaar Diego Costa vs psychopaat Pepe. Deus Ronaldo vs Real reject Juanfran. Stuur uw vrouw naar bed, bel uw minnares af. Niet voor jeugdige kijkers, viewer discretion is advised.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Gooi even dat commentaar van Sierd erin dan joh!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je hebt gelijk , ondanks dat de negatieve spiraal doorbroken is vorig seizoen. Sierd .

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Met alle respect, maar dat potje staat zondag natuurlijk in de schaduw van de Moeder aller Derby's.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Toegegeven, de slag om Friesland is het absolute hoogtepunt. Al is Real - Atleti wel het ideale voorprogramma.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Oh, zaterdag is de Madrileense derby al. Ja, een aardig voorprogramma dan inderdaad, voordat de wereld haar blik wendt richting het Heilige Land voor de epische strijd van het Goed tegen het Kwaad.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

En vergeet de slag om Nijmegen niet. Zondagmiddag.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dit weekend is het het weekend. De avond waar heel de wereld reikhalzend naar uitgekeken heeft. De derby van Europa. Sluipmoordenaar Diego Costa vs psychopaat Pepe. Deus Ronaldo vs Real reject Juanfran. Stuur uw vrouw naar bed, bel uw minnares af. Niet voor jeugdige kijkers, viewer discretion is advised.

Zie je wel, ik heb altijd al geweten dat jij Sierd de Vos bent.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

otherfool schreef:

Met alle respect, maar dat potje staat zondag natuurlijk in de schaduw van de Moeder aller Derby's.

De Derby della Mole

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zie je wel, ik heb altijd al geweten dat jij Sierd de Vos bent.

Teveel eer, maar toch bedankt! Ik begin wel wat Sierd trekjes te krijgen, ik spendeer veel te veel tijd met de commentator der commentatoren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Joy4ever schreef:

De Derby della Mole

Toch wel een mooie taal, dat Fries.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Torino - Juve is natuurlijk niet zo spannend. Het is 12 jaar geleden dat Torino tegen Juve heeft weten te scoren in competitieverband.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Alsof een derby enkel om de spanning gaat.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Wie zegt dat dan?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Alsof een derby enkel om de spanning gaat.

Nouja, er spelen een hoop emoties mee, maar een derby moet natuurlijk wel vooraf een beetje spannend zijn. PSV tegen FC Eindhoven zal ook wel een derby zijn, maar om te zeggen dat het een leuke clash zal worden...

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Klopt, maar als we Rico's aangehaalde punt als maatstaf nemen dan is er ook niks spannends aan

bijv Real - Atletico. Over pijnlijke statistieken gesproken:

Eerdere ontmoetingen Real Madrid - Atletico Madrid

Scusi Naomi

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

De verhalen over de grote persoonlijkheid Van der Sar van de Ajacieden mogen ook weer de ijskast in. Derksen zegt wat ik en de meesten hier al dachten, Van der Sar is een walgelijke man. En die gaat dan over de marketing, haha. Overigens inderdaad leuk om te kijken op welk punt in de uitzending van Derksen & ... hij een potje ging schijten.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Viel net in een hilarisch diepte-interview over de XXL-frikandel in de uitzending van Feyenoord TV van vandaag. Uitermate genietbaar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Lefgozer schreef:

Van der Sar is een walgelijke man.

Ik vond dat wel een opvallende observatie van de Snor eigenlijk. Flappie komt altijd toch best sympathiek over. En ja het is een saai en misschien nietszeggend ijskonijn, maar arrogant?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Torino - Juve is natuurlijk niet zo spannend. Het is 12 jaar geleden dat Torino tegen Juve heeft weten te scoren in competitieverband.

Cambuur heeft morgen al 19 jaar, 7 maanden en 11 dagen niet kunnen winnen van Heerenveen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.