• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

De Boer is nuchter en de hele situatie is bij iedereen in de organisatie gelijk gestemd. Wat niet weg neemt dat er al wel een paar keer (te veel) miljoenen is betaald voor spelers en de portemonnee eventueel ook voor v Ginkel en Maher getrokken zou worden.

Van Basten heeft het natuurlijk niet goed gedaan en dat is ook de reden waarom hij opstapte, wat te prijzen valt. Hij weet dat. Maar er was destijds niemand die aan de rem trok, ook niet bij Jol. Dat is wel het grootste verschil. De Boer zeurt misschien niet, maar ik denk toch echt dat hij de nodige versterkingen graag zou willen hebben, maar het verschil nu is toch ook dat er vanuit de organisatie grenzen worden getrokken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Welke aankopen van de Boer zijn dan te duur betaald volgens jou? Volgens mij zijn alleen Cillessen, Moisander, Sigthorsson en Janssen spelers die hij de afgelopen jaren voor enkele miljoenen heeft gehaald. Waarbij Cillessen de pech heeft dat hij reserve werd en dat Janssen niet echt goed functioneerde, maar die gelimiteerde afkoopsom was natuurlijk een fooi. Normaal had Twente 10 miljoen voor hem gevraagd. Moisander is een topaankoop gebleken. Sigthorsson is dan de enige twijfel. En dan vooral op basis van zijn fysiek.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Zo goed als zeker naar de groepsfase. Het Europese tripje zit er dus toch nog in.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welke aankopen van de Boer zijn dan te duur betaald volgens jou? Volgens mij zijn alleen Cillessen, Moisander, Sigthorsson en Janssen spelers die hij de afgelopen jaren voor enkele miljoenen heeft gehaald. Waarbij Cillessen de pech heeft dat hij reserve werd en dat Janssen niet echt goed functioneerde, maar die gelimiteerde afkoopsom was natuurlijk een fooi. Normaal had Twente 10 miljoen voor hem gevraagd. Moisander is een topaankoop gebleken. Sigthorsson is dan de enige twijfel. En dan vooral op basis van zijn fysiek.

Mike vd Hoorn is vrij duur betaald.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Welke aankopen van de Boer zijn dan te duur betaald volgens jou? Volgens mij zijn alleen Cillessen, Moisander, Sigthorsson en Janssen spelers die hij de afgelopen jaren voor enkele miljoenen heeft gehaald.

Moisander zou ik niet in dat rijtje willen zetten, maar als toevoeging: Serero en Van der Hoorn (!!!). De aankoop van laatstgenoemde was al belachelijk, maar is dat nu helemaal nu De Boer ook zelf zegt dat Van Rhijn en Moisander opties zijn voor RCV. Nog even los gezien van het feit dat ie zowel opbouwend als verdedigend flink tekortschiet.

Vergis je niet: ook De Boer heeft al 20+ miljoen uitgegeven aan spelers. Ik heb op zich niks tegen het halen van externe spelers, maar ze moeten dan wel meteen een meerwaarde hebben. En dat is bij veel van zijn miljoenenaankopen gewoon niet het geval.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Moisander zou ik niet in dat rijtje willen zetten, maar als toevoeging: Serero en Van der Hoorn (!!!). De aankoop van laatstgenoemde was al belachelijk, maar is dat nu helemaal nu De Boer ook zelf zegt dat Van Rhijn en Moisander opties zijn voor RCV. Nog even los gezien van het feit dat ie zowel opbouwend als verdedigend flink tekortschiet.

Vergis je niet: ook De Boer heeft al 20+ miljoen uitgegeven aan spelers. Ik heb op zich niks tegen het halen van externe spelers, maar ze moeten dan wel meteen een meerwaarde hebben. En dat is bij veel van zijn miljoenenaankopen gewoon niet het geval.

Heb hem nooit horen zeggen dat van Rhijn een optie is voor het centrum. Moet er ook niet aan denken trouwens.... Staat de helft van de tijd gepositioneerd als een amateur; zoiets moet je vooral lekker in het centrum zetten dan..... Tevens kan hij niet goed opbouwen, heeft geen crosspass en is te zwak in fysieke (kop)duels. Centrum amehoela!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vd Hoorn ja, die is inderdaad duur betaald. Sterker, die had nooit moeten komen. Wat kostte Serero ook alweer dan? Ik dacht een miljoen of 2.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Zo goed als zeker naar de groepsfase. Het Europese tripje zit er dus toch nog in.

Gefeliciteerd kerel. Dat ze ver mogen komen en punten gaan sprokkelen. Hoop alleen niet dat je dadelijk clubs uit Verweghistan krijgt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

Heb hem nooit horen zeggen dat van Rhijn een optie is voor het centrum. Moet er ook niet aan denken trouwens.... Staat de helft van de tijd gepositioneerd als een amateur; zoiets moet je vooral lekker in het centrum zetten dan..... Tevens kan hij niet goed opbouwen, heeft geen crosspass en is te zwak in fysieke (kop)duels. Centrum amehoela!

Heeft ie toevallig gisteren tijdens de persconferentie gezegd.

Overigens is Van Rhijn van nature een CV, en vond ik hem dat ook beslist niet verkeerd doen de paar keer dat ie er stond in Ajax 1. Als rechtsback heeft ie het tot nu toe niet waargemaakt, dus ik zou het niet erg vinden als ie ooit weer op CV belandt en Ajax een fatsoenlijke (back-up) haalt voor de rechtsback-positie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Andersen ziek; Sana de vervanger voor vanavond.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

(quote)

de paar keer dat ie er stond in Ajax 1.

Moet diep graven wil ik me dat herinneren. Toby heeft vorig seizoen maar 1 duel gemist in zowel de Eredivisie als Europa als CV (dus toen stond Rhijn er sowieso al niet). De beker heeft Toby ook drie wedstrijden gedaan. En het seizoen daarvoor heeft Ricardo alleen maar 14 wedstrijden op back gestaan omdat vd Wiel een tijd eruit was.

Kan me dus niet herinneren dat Rhijn er ooit gestaan heeft, behalve wellicht een positiewisseling wanneer Toby geblesseerd eraf moest (en ook daar moet ik behoorlijk diep voor graven).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik las trouwens van de week dat Siem de Jong sinds december 2011 geen wedstrijd voor Ajax meer heeft gemist, tot aan die van vorig weekend. Ook opvallend, zo'n lange reeks. Ajax mist hem, dat hij maar weer snel terug is.

Vrees vanavond voor puntverlies. Ik denk 2-2 ofzo. Maar beter winnen we toch.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Zoet tekent bij tot 2017. Goed nieuws.

Heerenveen wil zich natuurlijk revancheren voor 't eigen publiek na die 2-4 tegen Heracles!

Al zie ik Ajax wel winnen, 1-2.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

'Real Madrid en Tottenham akkoord over transfer Bale' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Stelletje randdebielen. Verschrikkelijk.

Er is maar één speler die voor een hoger bedrag gekocht mag worden dan die 94 miljoen euro van Ronaldo, en da's Messi. Verder niemand.

Bale is een leuke speler hoor, maar is hooguit 50 miljoen waard als je even de huidige markt bekijkt met Falcao (60) en Cavani (55).

Volgens Mourinho gaat Willian trouwens nu weer naar Chelsea, werd eerst nog aan Liverpool en Spurs gelinkt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Materny schreef:

Moet diep graven wil ik me dat herinneren. (...) Kan me dus niet herinneren dat Rhijn er ooit gestaan heeft, behalve wellicht een positiewisseling wanneer Toby geblesseerd eraf moest (en ook daar moet ik behoorlijk diep voor graven).

Laatste keren dat ie er stond was ook toen Van der Wiel er nog was. Tegen NEC uit vorig jaar. Daarvoor tegen AZ thuis. Beide keren prima (en daarvoor heeft ie er, in het eerste, ook incidenteel gespeeld. Hij is van nature een CV).

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Verdomme. Kompany weer 4 weken uit de roulatie. Die houden nu echt helemaal niks meer achterin over.

Nastasic, Richards en nu Kompany weer.

Ze hebben nu in feite nog maar 4 verdedigers, Zabaleta (rechtsback), Kolarov (linksback), Clichy (linksback) en Lescott (centrale verdediger). Dat gaat weer Javi Garcia in 't centrum worden...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Er is maar één speler die voor een hoger bedrag gekocht mag worden dan die 94 miljoen euro van Ronaldo, en da's Messi. Verder niemand.

En Eriksen natuurlijk.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Real Madrid

Bale gaat het natuurlijk nooit redden daar.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Gelukkig is het nog niet bevestigd.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

j0enne schreef:

'Real Madrid en Tottenham akkoord over transfer Bale' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Stelletje randdebielen. Verschrikkelijk.

Bale is een leuke speler hoor, maar is hooguit 50 miljoen waard als je even de huidige markt bekijkt met Falcao (60) en Cavani (55).

Volgens Mourinho gaat Willian trouwens nu weer naar Chelsea, werd eerst nog aan Liverpool en Spurs gelinkt.

Mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie! Hoera! (En hier komt dat walgelijke Europa al met het vingertje wijzen als PSV 40 miljoen staatssteun zou hebben gekregen en als Vitesse via externe geldschieters meer geld uitgeeft dan er begroot is op een begroting van nog geen 30 miljoen ) Maar in Spanje gelden voor clubs speciale belasting regimes, is openlijke staatssteun wél toegestaan (want geeft het volk brood en spelen) en mag je de te verwachten verkoopwaarde van een speler op je balans zetten als eigen vermogen. Om kotsmisselijk van te worden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Gelukkig is het nog niet bevestigd.

98% rond wordt echt wel 100%. Wat een bezopen transfer zeg. Zowel het bedrag als de speler zijn echt overbodig. Die Perez is werkelijk niet goed snik.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

en mag je de verwachten verkoopwaarde van een speler op je balans zetten als eigen vermogen. Om kotsmisselijk van te worden.

Haha, dit kan toch nooit uit? Enig idee voor welk bedrag een Messi en Ronaldo op de balans staan?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Maar in Spanje gelden voor clubs speciale belasting regimes, is openlijke staatssteun wél toegestaan (want geeft het volk brood en spelen) en mag je de te verwachten verkoopwaarde van een speler op je balans zetten als eigen vermogen. Om kotsmisselijk van te worden.

Absurd als dat echt zo is. Maar wat is hoger, de te verwachten verkoopwaarde of de 'vergoeding transfersom' die sowieso op de balans mag en waarop gaat worden afgeschreven? Dus heeft dat wel zin? Of ja, je moet elk jaar dat deel ophogen tegen de afschrijvingen. Overigens, welke zot gaat daar nog overheen? Er lijken me daar toch ook regels voor te zijn, naar redelijkheid en billijkheid?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat de te verwachten verkoopwaarde - hoe onrealistisch het ook moge zijn - hoger ligt dan de vergoeding zelf. Als je ziet wat voor afkoopclausule Messi in zijn contract heeft staan (is begin dit jaar met honderd miljoen gestegen naar 250 miljoen euro), mag je er vanuit gaan dat clubs een aardige verkoopwaarde hanteren. Lijkt me trouwens wel sterk dat Messi voor dat bedrag op de balans staat, maar hij zal er toch zeker wel voor de helft van dat bedrag op staan? Vooral als je kijkt naar wat een Ronaldo heeft opgeleverd - en dat is inmiddels alweer ruim vier jaar geleden - en wat Bale nu lijkt op te gaan leveren.

Komt Barcelona zo trouwens niet in de problemen? Messi lijkt me geen speler die binnen nu en vijf jaar verkocht gaat worden - als-ie al weggaat - en daarmee zou zomaar honderd miljoen verdampt zijn. Het gaat qua bedragen niet om, pak 'm beet, de afschrijving van een auto.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Maar in Spanje gelden voor clubs speciale belasting regimes, is openlijke staatssteun wél toegestaan (want geeft het volk brood en spelen) en mag je de te verwachten verkoopwaarde van een speler op je balans zetten als eigen vermogen.

Dat eerste zou kunnen kloppen (maar is zaak van het land zelf), de andere 2 lijken me onzin.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

99 mil Wat heeft hij gepresteerd om meer waard te zijn dan Ronaldo toentertijd ?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Harco schreef:

Ik denk dat de te verwachten verkoopwaarde - hoe onrealistisch het ook moge zijn - hoger ligt dan de vergoeding zelf. Als je ziet wat voor afkoopclausule Messi in zijn contract heeft staan (is begin dit jaar met honderd miljoen gestegen naar 250 miljoen euro), mag je er vanuit gaan dat clubs een aardige verkoopwaarde hanteren. Lijkt me trouwens wel sterk dat Messi voor dat bedrag op de balans staat, maar hij zal er toch zeker wel voor de helft van dat bedrag op staan? Vooral als je kijkt naar wat een Ronaldo heeft opgeleverd - en dat is inmiddels alweer ruim vier jaar geleden - en wat Bale nu lijkt op te gaan leveren.

Mtja, en toch lijkt het mij sterk dat dat zo kan. Boekhouden dient behoorlijk behoudend te zijn, kijk maar hoe snel bedrijven hun verlies nemen, ook al is er nog een reële kans op die opbrengsten. Daarnaast wil je dat soort winsten altijd zo laat mogelijk nemen doordat je dan zo laat mogelijk belasting betaalt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Mtja, en toch lijkt het mij sterk dat dat zo kan. Boekhouden dient behoorlijk behoudend te zijn, kijk maar hoe snel bedrijven hun verlies nemen, ook al is er nog een reële kans op die opbrengsten. Daarnaast wil je dat soort winsten altijd zo laat mogelijk nemen doordat je dan zo laat mogelijk belasting betaalt.

Ik speculeer natuurlijk ook maar. Het beoordelen van kunde en kennis van een mens is natuurlijk veel moeilijker dan het op waarde schatten van materiële zaken. Met de kanttekening dat kennis nog minder makkelijk op waarde te schatten valt dan kunde - en in hoeverre gaat het bij een voetballer om kunde en in hoeverre gaat het om kennis (denk aan spelinzicht, coaching)? Zoiets is al een probleem bij het bepalen van een transfersom, maar zoals jij terecht zegt, dient het bij boekhouden een stuk behoudender te zijn.

Denk je dat de boekwaarde beduidend onder de marktwaarde ligt wanneer het op voetbalspelers aankomt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.