- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het arbitrale keurkorps heeft volgens mij wel even doorgekregen van de KNVB Feyenoord pingels tegen geven, als het mogelijk is
. Al wordt er hier al heel snel gefloten voor marginaal contact, al blijft het dom van Vormer. Voetbal wordt echt waardeloos zo.
Voor de rest wel verdiend, en Feyenoord weet er zoals verwacht voetballend niet al te veel tegenover te zetten, al is het heerlijk als je zo fortuinlijk op voorsprong komt. Hoop wel op Armenteros, nu moet je gewoon hopen op counters.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Feyenoord 10 minuten vrij goed, 20 minuten redelijk, daarna was Ajax de bovenliggende partij natuurlijk en was het vooral tegenhouden. Jammer dat de aanleiding zo'n makkelijk gegeven penalty is.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Gewoon op de hakken trappen = strafschop.
Geweldig gezien van de grensrechter ook, die 2-1. Weer een dikke pluim voor de mannen in het zwart.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
welja 3 pingels tegen in 3 wedstrijden, komt er ook nog twee keer rood bij 
dom van Vormer natuurlijk maar wat een makkelijk gegeven pingel. Only in Holland.
En waar is de felheid van Feyenoord gebleven van de eerste 20 minuten.. kom op man
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Balen dat Feyenoord niet eerder de ruimte in de counter benutte. Bij een beetje goede pass, was het 0-2 geweest.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat Schaken toen ook buitenspel stond, ongelooflijk.
Het stort weer eens helemaal in na een tegenslag, zelfs uitverdedigen lukt niet meer of schoten die via een medespeler bij de tegenpartij belanden 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Dat Schaken toen ook buitenspel stond, ongelooflijk.
Enerzijds wel, anderszijds had die bal veel eerder moeten komen. Wat een ruimte. Die klasse mist Feyenoord momenteel. Clasie kon het 2 seizoenen geleden, Vilhena moet het ook kunnen. Immers nooit.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Op de hakken trappen.. mm, ik vond het moeilijk. Als de penalty voor Feyenoord geweest was, had ik sowieso gezegd dat Fischer makkelijk was gaan liggen, dus als ik eerlijk ben vind ik het geen penalty.
Niettemin had Immers daarna rood moeten krijgen voor een belachelijke overtreding op Alderweireld.
Evenals die Feyenoorder (Schaken?) die zo bizar makkelijk ging liggen toen Eriksen één seconde zijn handje licht pakte. Ik dacht eerst dat Kuipers geel ging geven aan die Feyenoorder.. 
Niettemin is 2-1 wel verdiend gezien de krachtsverhoudingen.
P.S. De goal van Feyenoord was dan wel een rommelgoal, maar als Schaken en Pellè wat slimmer zijn, scoren ze er zo nog 2 uit een counter.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het arbitrale keurkorps heeft volgens mij wel even doorgekregen van de KNVB Feyenoord pingels tegen geven, als het mogelijk is
. Al wordt er hier al heel snel gefloten voor marginaal contact, al blijft het dom van Vormer. Voetbal wordt echt waardeloos zo.
Inderdaad. Waar Feyenoord vorig seizoen volop cadeautjes kreeg krijgen ze ze nu juist tegen.
Ik heb het al vaker voorbij zien komen, maar hoezo is het dom van Vormer? Moet elke speler nu ook al gaan oppassen om "verdachte" bewegingen te maken? Dan wordt het helemaal zaalvoetbal (of basketbal). Ik stem voor het makkelijker geven van gele kaarten bij schwalbes, dat blijft nu nog veel te veel achterwege imo (gister kreeg Castelen er toevallig eentje). Niet alleen in het strafschopgebied trouwens, maar overal op het veld. Ik dek mezelf trouwens alvast even in, want ik baseer mijn mening over de penalty van Ajax op een vercrackte stream.
Kijk nu trouwens voor het eerst naar de presentatie van FOX. Tering, wat is die Toine toch slecht ook. Heb constant het gevoel naar het jeugdjournaal te kijken ofzo. Kan gewoon niet om die stem heen van hem.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Enerzijds wel, anderszijds had die bal veel eerder moeten komen. Wat een ruimte. Die klasse mist Feyenoord momenteel. Clasie kon het 2 seizoenen geleden, Vilhena moet het ook kunnen. Immers nooit.
Maar Schaken kon gemakkelijk op 1 lijn blijven met de verdediger die in z'n zicht stond.
Wat een troep-veld trouwens.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, de tendens van ik voel een tikje dus ik val maar, en het wordt zo vaak beloond moet je nu echt een halt toeroepen. De kwaliteit gaat hier alleen maar meer achteruit zo, heeft weinig met vietbal te maken. Het doet inderdaad denken aan basketbal zo.
Lijkt inderdaad dat de kritieken, van belachelijk gegeven pingels in het voordeel van Feyenoord, dat ze die schijn een beetje willen neutraliseren. Die 1-1 had toch nog wel gevallen denk ik, maar het gaat even om het principe.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een troep-veld trouwens.
Oude tijden herleven, troep idd. Al zit dat Ajax meer dars dan Feyenoord.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit dus
.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Kuipers maakt er geen voetbalwedstrijd van, inderdaad. Pfff, Fischer is ook gemaakt van suiker.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ja, de tendens van ik voel een tikje dus ik val maar, en het wordt zo vaak beloond moet je nu echt een halt toeroepen.
De tendens van domme overtredingen maken moet je juist een halt toeroepen. Eerst wordt die Viergever half uitgekleed en is het volgens Van Rhijn (
) geen overtreding, en nu Vormertje weer met zo'n suffe actie. Ben erg blij dat de scheidsrechters daar scherp op zijn.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Bojan is wel echt gruwelijk slecht zeg. Heeft sinds z'n komst nog niks fatsoenlijks gedaan.
Ja, vorige week die assist. Verder alleen maar duikelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De tendens van domme overtredingen maken moet je juist een halt toeroepen. Eerst wordt die Viergever half uitgekleed en is het volgens Van Rhijn (
) geen overtreding, en nu Vormertje weer met zo'n suffe actie. Ben erg blij dat de scheidsrechters daar scherp op zijn.
Dat het stom is, en je 'm volgens de reglementen en interpretatie in ons kikkerlandje moet geven klopt. Al mag het wel wat mannelijker natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Dit soort aanvallen hoort Feyenoord gewoon veel beter uit te spelen. 2 man vrij.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Commentator: "Schöne en Bojan hebben er een gewoonte van gemaakt om te gaan liggen als ze de bal verliezen." 
Bojan is wel echt gruwelijk slecht zeg. Heeft sinds z'n komst nog niks fatsoenlijks gedaan.
Ja, vorige week die assist. Verder alleen maar duikelen.
Was ook alleen maar omdat Viergever hem vijf meter ruimte gaf om de voorzet te geven.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
En daar is niets aan gelogen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom trekt Ajax zich nu weer terug op eigen helft? Wachten tot het weer mis gaat? Blijf gewoon voetballen.
Diezelfde commentator zei ook, toen Klaassen en Van Rhijn in beeld kwamen: "En dat komt er ook nog aan bij Ajax" ...
Alsof we het over Cruijff en Van Basten hadden. Ik bedoel maar ...
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Van de buitenspelers moet ajax het niet hebben zeg. Het valt niet mee, zeker niet met Bojan.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat het stom is, en je 'm volgens de reglementen en interpretatie in ons kikkerlandje moet geven klopt. Al mag het wel wat mannelijker natuurlijk.
De scheidsrechter dient eerst en vooral de regels van het spelregelboekje uit te voeren. Doet hij dat niet krijgen we weer dat gezeur van inconsequentie. Dat er bij twijfel best eens wat minder gefloten mag worden klopt misschien, maar daar vind ik deze pingel geen goed voorbeeld van.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Tsjonge jonge, El Ahamdi voor Vormer en je wint deze wedstrijd met 0-5. 
Clasie kan zo vaak de bal op de flank spelen, toch maar een tikkie terug. De Clasie van 2 seizoenen geleden legde zo'n bal op de stropdas.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De scheidsrechter dient eerst en vooral de regels van het spelregelboekje uit te voeren. Doet hij dat niet krijgen we weer dat gezeur van inconsequentie. Dat er bij twijfel best eens wat minder gefloten mag worden klopt misschien, maar daar vind ik deze pingel geen goed voorbeeld van.
Ben ik met je eens, vandaar dat ik de schuld ook bij de huidige reglementen leg, niet bij Kuipers. Al geloof ik echt wel dat de KNVB geschrokken is na alle insinuaties vorig jaar met de pingels die ze Feyenoord cadeau gaven.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik snap echt niet waarom Ajax in elke wedstrijd maar een minuut of 20 redelijk kan ballen. Zijn ze nu alweer op?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Kom op, benut die ruimte! Ongelooflijk. 1 steekbal, scherp staan, en je staat voor de goal, en dan maar hopen dat het Immers niet is.
En weer zo'n moment.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit is toch wel heel pijnlijk, echt slecht uitgespeeld en ruimte benutten hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.