• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.455 acteurs
  • 199.308 gebruikers
  • 9.392.046 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik schakel even naar Utrecht zie ik daar die Toornstra een vrije trap erin knallen, man man man!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Graafschap ook al 0-1 bij Roda JC!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ging mij daar meer om het winterklassement. België zit gewoon met een kwaliteitsprobleem. 4 grote clubs (waar er dan per seizoen ééntje van onderperformed) en de rest is vooral competitievulling. Volgens mij heeft Anderlecht zelfs 11 punten voorgestaan, toen wist ik al dat het nog spannend ging worden.

Begrijp je punt en ben het ook eens. Dat ploegen als Brugge en Standard op 2/3 speeldagen van einde nog uitzicht hadden op de titel, slaat nergens op. Waren zo ontzettend wisselvallig en stonden een straat punten achter op een bepaald moment. Al zegt een winterklassement ook wel weinig. Genoeg ploegen die het voor of na nieuwjaar volledig verpesten.

Al heeft het systeem er wel voor gezorgd dat we een ontzettend spannend slot hebben gehad.

Het kwaliteitsprobleem is inderdaad ook wel ernstig ja. Zou dit jaar zelfs durven zeggen dat niemand echt de titel verdiende. Veel te wisselvallig, veel te weinig mooi voetbal,... Alleen Zulte misschien omdat zij het met veel beperktere middelen doen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Je moet er toch niet aan denken. Cambuur, GAE en De Graafschap in de Eredivisie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hup Superboeren!

Mooi hoor, als ze het zouden redden. Al denk ik van niet.

VVV exit is mooi, die kunnen er niks van.

En felicitaties aan de Anderlecht supporters hier!

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Michel met een Olimpico. Beest van een wedstrijd ook overigens.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12879 stemmen

Finisterra schreef:

Alleen Zulte misschien omdat zij het met veel beperktere middelen doen.

Elk jaar zit er wel zo'n ploegje bij (alleen nooit zo hoog, Lokeren heeft pech deze keer). Probleem is dat ze het seizoen daarna consequent in elkaar stuiken, worden ook meestal leeggekocht tijdens de zomer. Leye, Berrier en Hazard volgend jaar nog bij Zulte? Ik hoop het voor hen, maar vrees ervoor.

Het zal er een paar weken geleden in ieder geval een stuk minder goed uit. Nu zorgen dat GEnt geen Europees voetbal te pakken krijgt, en het kan volgend jaar Europees wel weer een beetje vlotten.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Malki!

Roda JC moet er natuurlijk gewoon in blijven.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Elk jaar zit er wel zo'n ploegje bij (alleen nooit zo hoog, Lokeren heeft pech deze keer). Probleem is dat ze het seizoen daarna consequent in elkaar stuiken, worden ook meestal leeggekocht tijdens de zomer. Leye, Berrier en Hazard volgend jaar nog bij Zulte? Ik hoop het voor hen, maar vrees ervoor.

Het zal er een paar weken geleden in ieder geval een stuk minder goed uit. Nu zorgen dat GEnt geen Europees voetbal te pakken krijgt, en het kan volgend jaar Europees wel weer een beetje vlotten.

Jep, en vond Lokeren absoluut geen sterke ploeg. Verdedigend betonvoetbal. Terecht 6e dus. Wordt nog wel spannend tussen Gent en Standard. Die eerste ploeg is wel in vorm maar geef mij ook maar Standard voor het laatste ticket.

Zulte heeft wel kans op CL nu dus misschien willen ze toch wel blijven (nog meer als ze kampioen waren geworden denk ik). Als er een leegloop volgt, is het inderdaad een weggegooid Europees ticket voor België.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12879 stemmen

Als één van de 4 grote langskomt denk ik toch dat de keuze snel gemaakt is. Zulte heeft uitzicht op de CL, maar niemand die verwacht dat ze er ook inkomen. Zou een erg knappe stunt zijn natuurlijk, maar ik zou toch gokken op EL en dan wat extra matchen Europees kunnen spelen.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Demouge!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Onderhond schreef:

Als één van de 4 grote langskomt denk ik toch dat de keuze snel gemaakt is. Zulte heeft uitzicht op de CL, maar niemand die verwacht dat ze er ook inkomen. Zou een erg knappe stunt zijn natuurlijk, maar ik zou toch gokken op EL en dan wat extra matchen Europees kunnen spelen.

Jep, en waarschijnlijk ook een pak hoger salaris. Mannen als Malanda en Hazard mogen wel naar Brugge komen... Vooral die eerste.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12879 stemmen

Brugge is onder Garrido trouwens ook zwaar veranderd. Minder "we ploegen de akker om" voetbal. Blijft natuurlijk dé rivaal, maar vind het wel fijn om te zien. Benieuwd of Hazard in België blijft of ergens in het buitenland in de tweede rang aan de slag kan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Moeten alleen nog veel constanter worden. De ene match erg goed en de volgende lukt er helemaal niets. De eerste (heel goede) en tweede (zeer zwakke) helften op Anderlecht fungeren nog als beste voorbeeld binnen één match. Er viel dit jaar geen pijl te trekken op de prestaties van Brugge. Als ze goed spelen, is het ook wel vaak met mooi voetbal ja. Veel techniek in middenveld en aanval.

Edit: maar je bent dus echt Anderlecht-fan? Of eerder gewoon wat meer sympathie? In dat geval alsnog feli met de titel. Al krijg ik het nauwelijks getypt...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Chelsea al 1-0!

Roda gelukkig al 3-1.

Onderhond

• 87617 berichten
  • 12879 stemmen

Finisterra schreef:

Edit: maar je bent dus echt Anderlecht-fan? Of eerder gewoon wat meer sympathie? In dat geval alsnog feli met de titel. Al krijg ik het nauwelijks getypt...

Ik ben een zetel-fan. Volg ze al van m'n 6e, kijk wanneer ik kan, maar in een stadion zal je mij nooit vinden. In die laaste 15 minuten daarnet is er wel een nageltje gesneuveld

Ook wel genoten van de situatie waarin Brugge zich bevond voor de winter, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ze Europees voetbal vasthebben, had ze zelfs liever in de CL gezien.

mjk87 (moderator films)

• 14582 berichten
  • 4543 stemmen

Dat systeem in België dat de nummer 4 van PO I tegen de nummer 1 uit PO II-a moet spelen en de nummer 6 (in de reguliere competitie beter dan dat spul uit PO II niets heeft. Dan kan je dus beter zo tegen het einde aan expres verliezen om makkelijkere tegenstanders te loten en dan éénmaal een Play Off spelen dan kansloos laatste worden in PO I en sowieso niets hebben.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4722 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik ben een zetel-fan. Volg ze al van m'n 6e, kijk wanneer ik kan, maar in een stadion zal je mij nooit vinden. In die laaste 15 minuten daarnet is er wel een nageltje gesneuveld

Ook wel genoten van de situatie waarin Brugge zich bevond voor de winter, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ze Europees voetbal vasthebben, had ze zelfs liever in de CL gezien.

Idem hier, hoor. Ga ook zelden naar het stadion ofzo. Heb verder ook in andere landen wel een ploegje waarvoor ik 'supporter'. Maakt het volgen toch wat leuker.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Buttner met een goal!

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Met 3 voor en 1 tegen als ruststand gaat Roda JC dit varkentje wassen, zoals vooraf aangenomen. Ik verwacht ook dat ze geen hinder zullen ondervinden van Sparta dat nog steeds last heeft van de "erfenis van Afkoopsom Aadje".

Er mogen wat dat betreft twee soorten kijkers zijn, neutrale en partijdige, maar noem mij dan maar een derde, ik wil dat de eredivise zo sterk mogelijk blijft.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Staat Buttner toch voor eeuwig in de boek als een doelpuntenmaker in de laatste wedstrijd van Sir Alex.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

4-1!

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Arsenal bakt d'r nog weinig van. Ze moeten oppassen dat ze niet verliezen en zelfs vijfde worden...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

5-1 alweer bij Roda.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

(afbeelding)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

0-1 Koscielny!

Chelsea en Tottenham nog steeds gelijk.

Doelsaldo is nu +35. Net als bij Chelsea. Chelsea nog steeds derde, dan gaat 't volgens mij om de gemaakte doelpunten.

Bij 2-3 is trouwens alles gelijk. Zowel doelpunten voor als tegen.

Nog 1 doelpunt te gaan dus voor Arsenal als het zo blijft bij Chelsea!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wel jammer dat Roda en Sparta niet beiden in de Eredivisie kunnen.

Roda hoort er gewoon thuis, heeft een te rijke geschiedenis en te grote naam om te degraderen. En Sparta is uiteraard met afstand de mooiste club van Rotterdam.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ja hoor. Scoort die kut Torres ineens.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ferguson maakt er een mooie laatste van 4-5 nu.

Edit: Potverdikke wat een heerlijke weer van Bale! 1-0.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

5-5!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.