- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Boerrigter struikelt ook naast het veld 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hoe was de huldiging bij het stadion? Ruim 60000 man las ik? Het was wel onwezenlijk druk toen ik de metro naar het centrum pakte, ze kwamen met massa's tegelijk uit de treinen naar het stadion.
Binnenstad was ook erg fijn, in een stoet van honderden meters lang met een paar duizend man richting het Leidse gelopen en gefeest
Krankzinnig druk. En dan hebben ze megaschermen hangen, maar de wedstrijd werd niet uitgezonden. Eikels. En het was ook wel handig om meer dan die 5 plee's in de buurt te zetten met 70.000 mensen 
Wel een prima sfeertje. Vorig jaar was het een dag na de wedstrijd, het regende toen een beetje en die kerel op het podium zat alle spontaniteit voor te kauwen. Vandaag prachtig weer, een lekker sfeertje en veel spontaniteit. Zo hoort het.
Het kan niet tegen het feestje van 2011 op het Museumplein op, maar het was wel de moeite. Volgend jaar moeten ze maar weer wat verzinnen, want na 4 titels op rij moet je toch wat origineels bedenken 
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Wat een donkere dag voor de mensheid.
Dit is precies wat ik vanmiddag had ervaren en waardoor ik weg ben gebleven uit dit topic, gelukkig maakte Galatasaray het later op de dag voor mij een heel stuk goed met hun kampioenschap.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Niet dat je anders wel heel actief bent hier 
Ach, de populairste en mooiste club van het land heeft dik verdiend haar 32e titel binnen geloodst, hoezo zwarte dag? 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jan Joost wordt het bad in gegooid | Video's | Eredivisielive.nl

Wat een schijterd is die JJ hahaha.
Duurde veel te lang en uiteindelijk was het zelfs pijnlijk om te zien.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die Janmaat trouwens 
'Het is altijd hetzelfde met die Liesveld'
´Daryl Janmaat was de veroorzaker van de penalty, van waaruit ADO Den Haag op 2-0 kwam. Hij tikte Chery ligt aan. "Naar mijn idee was het niets, maar het is altijd hetzelfde met die Liesveld´.
Zuivere penalty en dan nog mekkeren over het - ach en wee - onrecht dat ze hem aandoen. Terwijl het toch echt zijn club is die meer arbitrale cadeau's heeft gekregen dan op twee handen te tellen zijn (zoals ook de pingel van Pelle vandaag weer
)
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nog gefeliciteerd Ajacieden.
Dank u
Gunde jullie de tweede plek wel, het mocht niet zo zijn.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Nog gefeliciteerd Ajacieden.
Thanks Watts!
Jij gefeliciteerd met plek 3 of 4. 
Materny, A&L1, Rep Robert, Stinissen, MJK87 en alle andere Ajacieden: gefeliciteerd met de 32e titel!
WAT IS HET TOCH FIJN OM EEN AJACIED TE ZIJN.
En laat AZ aub de beker winnen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank je wel, ben er heel blij mee
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Uiteraard wel even supporten voor de tegenstanders van PSV in de voorrondes CL, we willen natuurlijk niet dat de miljoenen richting Eindhoven komen 
Er is trouwens wel een mooi PSV lied uit.
Een Barbie op tien,
en een Duitser op zes.
Veel geld gespendeerd,
maar toch weinig succes.
De defensie kan weinig,
en Strootman draait door.
Advocaat op de bank,
en Manke Nelis midvoor.
Cocu en Ernst Faber,
ook zij helpen mee.
Maar ook dit jaar geen titel,
voor hun PSV.
{refrein}
En ik loop hier alleen op een stil Stadhuisplein,
Ik had eigenlijk ook kampioen willen zijn.
Maar we spelen slecht voetbal, het is abnormaal,
En dan denk ik aan Mokum, want daar staat de schaal.
Ze missen chemie, het is allen voor één.
ze gaan voor de bal, maar raken je been.
Van Bommel blijft zeiken, hij wordt echt te oud,
Hij speelt vaak heel slecht, en hij maakt fout op fout.
In het zuiden vol zon, zijn we allemaal moe.
Ajax is beter, ik geef het maar toe.
{refrein}
De grond maar verpatsen, och wat een verdriet!
We moeten weer kopen, talent is er niet.
{refrein}
En dan denk ik aan Mokum, want daar staat de schaal (2x)
Stond op Ajax Netwerk, dus niet zelf bedacht heur 
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
En toch heb ik liever dat die miljoenen in Eindhoven komen dan eender welke buitenlandse competitie dan ook.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Barcelona zonder Messi op 2-2. Messi valt in, scoort 2x, eindstand 4-2! 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En toch heb ik liever dat die miljoenen in Eindhoven komen dan eender welke buitenlandse competitie dan ook.
Ehm, als PSV de CL mist dan komt dat geld bij Ajax binnen, dus niet in het buitenland.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
Ehm, als PSV de CL mist dan komt dat geld bij Ajax binnen, dus niet in het buitenland.
Dat gaat maar om enkele miljoenen uit de tv-pot (die in NL niet hoog zijn). De startgelden (7 miljoen) en wedstrijdpremies komen natuurlijk niet ten nadele van Ajax daar maar wel eventueel in het buitenland. En op den duur is het ook voor Ajax beter als deze competitie sterker wordt en meer inkomen genereert. Dus PSV mag wat mij betreft ver komen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Laat PSV dan maar de CL halen, anders wordt het financiele gat nog groter. Moet hier niet eensoort Schotse competitie worden...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ronaldo (+2) 33 - Messi (+2) 46 
Ronaldo nu 199 goals in 196 wedstrijden voor Madrid 
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen

Siem de Jong stuurt aan op een vertrek. Na drie titels op rij is het volgens hem tijd voor de Premier League of Bundesliga. Ik hoop op een mooie club voor hem. Zou mooi zijn als hij zijn broertje komt vergezellen bij Mönchengladbach. Leverkusen zou ook een goeie zet zijn. We'll see. Wel fijn als ie vertrekt. Geeft weer wat hoop
.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ben hier gisteren niet geweest, dus nog even een felicitatie richting Amsterdam. 
Belachelijk vertoning in Den Haag gisteren, leek wel of ze zich op een playoff aan het richten waren. Desondanks had je gezien de kansenverhouding nog best kunnen winnen, maar ze dwongen te weinig geluk af.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen

Siem de Jong stuurt aan op een vertrek. Na drie titels op rij is het volgens hem tijd voor de Premier League of Bundesliga. Ik hoop op een mooie club voor hem. Zou mooi zijn als hij zijn broertje komt vergezellen bij Mönchengladbach. Leverkusen zou ook een goeie zet zijn. We'll see. Wel fijn als ie vertrekt. Geeft weer wat hoop
.
Als ik Ajax was zou ik het weigeren. Siem ligt nog 2 jaar vast, dus de noodzaak is er pas volgende zomer. Als ik Ajax was zou ik nu niet een hele grote wijziging in de ploeg aanbrengen. Eriksen ligt nog 1 jaar vast, die moet je wel verkopen als hij niet wilt verlengen, maar Siem is niet nodig. Beter blijft de groep nog 1 jaar eens echt bij elkaar, dan kan je met wat gerichte aankopen ook in de CL wat presteren, mocht de loting niet zo belachelijk zwaar zijn als de laatste jaren.
Mocht Siem gaan, dan toch aub niet naar clubjes als Leverkusen en Gladbach. Dat is ook niet veel soeps.
PS: Wat the fuck, verslik me net in een broodje toen ik dit op Ajax Netwerk als reactie las:

Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Mwoa ze mogen De Jong toch wel een transfer gunnen zeg, is inmiddels ook al een jaar of 5 basisspeler, of niet?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mwoa ze mogen De Jong toch wel een transfer gunnen zeg, is inmiddels ook al een jaar of 5 basisspeler, of niet?
Debuteerde al onder Henk ten Cate...moet je nagaan.
Voetbal International - Siem de Jong - vi.nl
6 seizoenen, gister zijn 50ste competitiegoal gemaakt.
In dat kader zou Ajax wat coulanter moeten zijn inderdaad. Al lijkt het me voor Siem ook geen schande om voor de vierde titel te gaan, plus met weer deelname aan de CL.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik denk ook niet dat ie weggaat naar een club waar hij geen CL speelt. Of op zijn minst Europees voetbal. Fulham ofzo zie ik niet gebeuren.
Gezien de statistieken is hij 'pas' 3 jaar onbetwist basisspeler, maar toch. Ook wel echt knap dat ie al 4x op rij minstens 10 goals per seizoen maakt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
3,5, onder Jol kwam hij er na de winter in en ging hij er niet meer uit. Toen scoorde hij na de winter ook al erg veel goals. Helaas was 85 punten toen geen titel waard.
Ik blijf me verbazen dat die jongen echt alles uit zichzelf haalt. Geweldige mentaliteit, geweldige gozer, maar als je hem technisch gaat analyseren dan valt er nog wel aardig wat op aan te merken. Ik vind Siem nou een speler die nog 10 jaar bij Ajax mee zou kunnen, maar die in het buitenland niet in de absolute top gaat komen, al gun ik hem dat wel. Zijn broer is individueel beter, maar ik zou Siem nooit voor Luuk inruilen. Siem zijn impact op een elftal is veel groter.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Ik vind zijn functionele techniek uitstekend eigenlijk, het oogt alleen wat houterig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft niemand Marcelo verteld dat hij slechts voorrondes CL heeft bereikt en nog lang niet het hoofdtoernooi? 
Joy4ever
-
- 4622 berichten
- 1843 stemmen
Mocht Siem gaan, dan toch aub niet naar clubjes als Leverkusen en Gladbach. Dat is ook niet veel soeps.
Ben ik niet met je eens. Een Bayern of Dortmund is een stapje te hoog dus kom je bij de clubs eronder uit. Zeker Bayer Leverkusen is dan geen verkeerde club. Prima selectie en spelen CL. Maar wel een vrij grijze club verder, dat is wel zo. Maar goed, we horen wel wat het wordt. Mocht Siem vertrekken dan zal Ajax, als ze slim zijn, gelijk een bod doen op van Ginkel.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Zoet incasseerde 4 goals meer dan PSV, hij was 1 wedstrijd geschorst dit seizoen en zijn vervanger incasseerde 3 goals.
Krijgen we 't komende seizoen in ieder geval al wat beters.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
De keeper was toch niet het grootste probleem bij PSV.
mjk87 (moderator films)
-
- 14582 berichten
- 4542 stemmen
PSV mist Manolev, dat is inmiddels overduidelijk 
En de fout zat vooral bij Marcelo (als je al een verdediger vervangt, dan hij) maar ook een goede keeper is belangrijk. Waterman pakt geen punten (zelfs die Zweed deed dat af en toe) en een keeper zet ook een verdediging neer. Maar bovenal, red als keeper 5 punten en PSV zou kampioen zijn. Ik acht zeker Zoet wel zoveel beter. Waterman is maar een matige keeper zonder veel uitstraling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.