• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.091 films
  • 12.281 series
  • 34.114 seizoenen
  • 649.500 acteurs
  • 199.318 gebruikers
  • 9.392.768 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Verdiend? Onverdiend? Weggespeeld? Niet weggespeeld?

4-1 is 4-1. Alleen resultaat telt.

(Die Lopez redde ook nog een keer fantastisch op het schot van Gundogan. Had ook zomaar de 5-1 kunnen zijn).

Het is voor Real hopen op het Depor-scenario (2004), maar ik zie het niet gebeuren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Jij was gisteren duidelijk andere dingen aan het doen..

Je hebt gelijk. Baseer me vooral op summiere samenvattingen, ik heb inderdaad de volledige wedstrijd niet gezien. Ja, waarom geef ik mijn mening nou eigenlijk .

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Duidelijk de hand van Merkel zichtbaar. Wel betalen maar niet de CL uitslag bepalen moet ze gedacht hebben. Zowel Madrid als Barcelona zijn semi-overheidsinstanties in Spanje, dus een telefoontje naar de Spaanse regering zal wel de doorslag hebben gegeven.

chevy93

• 12756 berichten
  • 1328 stemmen

Montorsi schreef:

Lol? 'Voetbalde er rustig op los...' Real krijgt buiten die fout van Hummels misschien één andere kans.

Schot Modric, kans Ronaldo op het einde, vrije trap Ronaldo, een flink aantal gevaarlijke (indraaiende) vrije trappen die er ook maar zo in kunnen vliegen, de kans van Varane in de laatste seconden. Als Real iets secuurder is, krijgt het zo een aantal grote mogelijkheden. Higuain was een aantal keer niet scherp genoeg of de voorzet kwam gewoon net niet aan.

Real Madrid had eind eerste helft bijna complete grip op de wedstrijd en Dortmund was de bal direct weer kwijt als ze de bal al hadden. Tweede helft verdiend verloren, maar zo goed speelde Dortmund nou ook weer niet.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

chevy93 schreef:

Real Madrid had eind eerste helft bijna complete grip op de wedstrijd en Dortmund was de bal direct weer kwijt als ze de bal al hadden.

Ik zou eigenlijk het tegenovergestelde willen beweren. Dortmund had telkens de bal binnen een paar seconden weer terug.

chevy93

• 12756 berichten
  • 1328 stemmen

De eerste helft zeker niet. De 1-1 viel verdiend, dat zei de commentator ook. Doordat Dortmund gas terug nam, maar toch... Klopp heeft duidelijk zijn mannen geïnspireerd om er weer vol voor te gaan. En toen werd het weer zoals in de beginfase.

Na de eerste helft:

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

Als dat niet lukt ligt de troost in het feit dat wij het voetbal nu wel domineren, volgend jaar in Rio ook maar Spanje van de troon stoten dan. Wat een talent hebben we toch, Barca en Real helemaal zoek gespeeld

Lewandowski is een Pool hè.

En Robben komt uit Gruning'n.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

chevy93 schreef:

De eerste helft zeker niet. De 1-1 viel verdiend, dat zei de commentator ook.

Na de eerste helft:

(afbeelding)

Klopt, in de eerste helft was Real misschien wel iets beter.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

chevy93 schreef:

De eerste helft zeker niet. De 1-1 viel verdiend, dat zei de commentator ook. Doordat Dortmund gas terug nam, maar toch... Klopp heeft duidelijk zijn mannen geïnspireerd om er weer vol voor te gaan. En toen werd het weer zoals in de beginfase.

Na de eerste helft:

(afbeelding)

De schoten op doel zeggen niet zo veel over het feit dat Real makkelijk aan het voetballen- en Dortmund de bal telkens kwijt zou zijn. Zeker de eerste 20 minuten waren voor Dortmund, maar ook daarna vond ik ze gevaarlijker, beter combineren etc. Dat Real gevaarlijk is met van die vrije trappen van 35 meter van Ronaldo en dat soort 'kansen' zegt me niet zo veel.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4545 stemmen

Mijn commentator zei ook dat Dortmund veel gevaarlijker was, al had Real wel het iets betere spel aan het eind van de eerste helft. En ik was het wel met Sierd eens. Dit Madrid was zwak (kunnen echt beter) en Dortmund had echt een superdag waarop alles lukte -zeker bij de spits- en ze de 4-1 volledig terecht afdwongen.

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Trouwens ook prachtig hoe Kuipers Ozil zelf een kaart gaf toen hij er om zat te bedelen Jammer dat hij het ook niet aandurfde bij Ramos tegen het einde.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Lewandowski is een Pool hè.

En Robben komt uit Gruning'n.

Grunn is ook goed hoor

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Waarin?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Aardbevingen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Foutieve spelling van Rico dat ik subtiel en beleefd corrigeerde

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Beetje jammer dat mn voorspelling uitkwam.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat had Mourinho gisteren voor boeren-outfit aan langs de kant?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Hij heeft z'n pak al een tijdje geleden ingeruild. Bankencrisis bij Madrid.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

Foutieve spelling van Rico dat ik subtiel en beleefd corrigeerde

Ik spreek Gruningen uit zoals ik wil.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4093 stemmen

Die feyenoorders hebben er wel vaker last van om dingen goed uit te spreken

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Het wordt 4-1 en gelijk gaan mensen hier dingen roepen die nergens op slaan.

Real "onthutssend zwak"? De eerste 10 minuten, ja. De rest van de eerste helft heeft Dortmund geen enkele kans gehad en voetbalde Real er rustig op los. Het is dat Real de scherpte en finesse miste, anders staan ze met rust ook zo 1-2 achter.

Hahaha, zo eenzijdig zie je een verslag niet snel. Real is gedeclasseerd door Dortmund, komen met 4-1 uiteindelijk nog goed weg.

Real was dramatisch, qua spel en qua instelling. Dat zeiden ze zelfs bij Real allemaal achteraf nog. Dat ze een paar kansjes hadden komt dan ook voort uit hun enorme individuele klasse.

Zoals ik van de week al zei, Dortmund is een veel beter collectief dat veel beter voetbal speelt en Real teert op de persoonlijke klasse van hun spelers. Als team is het vrij weinig. De uitslag is dikverdiend.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als team is het vrij weinig.

En dat is in grote mate te wijten aan Mourinho. Zo speciaal of uniek blijkt de brave man dan toch niet te zijn

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

En dat is in grote mate te wijten aan Mourinho. Zo speciaal of uniek blijkt de brave man dan toch niet te zijn

Een goede motivator is hij normaal wel, maar ik heb helemaal niks met zijn speelwijze nee. Zijn teams hebben nooit goed gevoetbald, zijn vooral altijd effectief en verdedigend stabiel geweest. Zie Porto, Chelsea, Inter en Real. En niet dat ze nooit goed spelen, Real was bv vorig jaar wel sterk en goed, maar vaak is het heel matig.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4545 stemmen

Mourinho is ook als reactie op Barcelona gehaald en voerde een speelstijl door die hem tegen datzelfde Barça meermalen succes bracht, ook de laatste keren met Madrid, en, laten we wel wezen, heeft geleid tot een recordkampioenschap en driemaal de halve finale. Maar inderdaad, tegen een team dat al drie a vier jaar samenspeelt en tot het bot is gemotiveerd kan dat problemen opleveren. En dit is wel eenmalig, want als Dortmund echt zo sterk is als deze ene wedstrijd doet vermoeden hadden ze ook wel meer punten in de competitie gehad en was Malaga niet zo een moeizame pot geworden. Feit blijft dat Madrid een uitermate zwakke pot op de mat legde en Dortmund een superdag had - waarschijnlijk goed genoeg voor de finale want dit kunnen ze haast niet meer verspelen komende dinsdag.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Eenmalig? Derde keer dat ze Dortmund treffen. Met veel geluk gelijkspeeld in Bernabeu, voor de rest telkens gedeklasseerd.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Eindelijk is er weer wat te beleven in de Champions League. Ik zou zowat weer hele voetbalwedstrijden gaan kijken...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Twente is Feyenoord 2?

Castaignos, Fer, Cabral, die Ebecilio en nu weer ene Garry Mendes Rodrigues. De neef van Cabral en afkomstig uit de jeugd van Feyenoord!

Montorsi

• 9724 berichten
  • 2385 stemmen

Landzaat, Tiendalli hadden ze toen ook nog, Schreuder als coach natuurlijk...

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Landzaat en Tiendalli niet vergeten he

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Landzaat lijkt me eerder Ajax...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.